Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
En ole ihan varma, onko jollakin nyt kokonaan haussa se toisen vaiheen päivä vai tarkoitettiinko sitä, ettei vielä tiedä milloin on se oma päivä. Mutta itse sain tämän tiedon:
"Ammattikorkeakoulujen yhteinen AMK-valintakoe järjestetään kesäkuussa kaksivaiheisena. Ensimmäisen vaiheen koe järjestetään 4.6.2020 digitaalisena etäkokeena...
Ensimmäisen vaiheen kokeessa eniten pisteitä saaneet hakijat kutsutaan toisen vaiheen kokeeseen... sähköpostilla 15.6.2020 alkavan viikon aikana. Toisen vaiheen koepaikka ja tarkka ajankohta kerrotaan kutsussa. Koepäiväsi on joko tiistai 23.6.2020, keskiviikko 24.6.2020 tai torstai 25.6.2020."
Mua kuumottaa tosi paljon se, että meidän taloyhtiön netti on aivan tukossa ja katkeilee/hidastelee nyt, kun kaikki tekevät etätöitä kotoa. Mitä jos kesken pääsykokeen netti katkeaa, edes 20 sekunniksi ja kun se yhdistää uudelleen, joudut päivittämään sivunäkemän ja koe kirjaakin sut ulos, etkä pääse enää takas tekemään koetta, koska sinne saa tunnistautua vain kerran sisään....Mitäs sitten? Et pääse tekemään koetta enää loppuun ja tän vuoden pääsykokeet oli siinä? Katkes kuormittuneen netin takia? Ei taida olla ihan reilua.
Muutenkin, eihän kaikilla oo yhtä hyvät nettiyhteydet, ei taida olla moraalisestikaan oikein asettaa huonolla yhteydellä varustetut hakijat siihen asemaan, etteivät välttämättä saa edes osallistua kokeeseen loppuun asti, vaikka kuinka itse tekisivät kaikkensa, mitä jos netti ei vaan oo tarpeeksi tehokas?
Ootteko muut ottaneet tän asian huomioon? Mitäs suunnitelmia tän suhteen? Onko vinkkejä minne kannattais mennä suorittamaan koe, jotta on varmasti luotettava netti, jotka ei katkea hetkeksikään ylikuormituksen vuoksi?
ammattikorkeakouluun.fi:ssä lukee osiossa _Laitteisto- ja verkkovaatimukset_: "Sinulla tulee olla käytössäsi luotettava internet-yhteys. Huomioithan, että vastaat itse verkkoyhteyden toimivuudesta.-"
Tää kuumottaa ja paljon.
Onko joku saanut jo todistusvalinnasta tuloksia? Jos olet, millaisilla yo-arvosanoilla/valintapisteillä pääsit, mihin oppilaitokseen ja oletko ensikertalainen?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut jo todistusvalinnasta tuloksia? Jos olet, millaisilla yo-arvosanoilla/valintapisteillä pääsit, mihin oppilaitokseen ja oletko ensikertalainen?
Ja tietenkin mikä tutkinto, unohtui äskeisestä.
Mikä perskele tämä on että pitää olla omat läppärit ja yhteydet että voi edes hakea kouluun? Miksei koulu tarjoa pc.tä?
No niin, nyt siellä on tämän kevään yo-tulokset tiedossa.
Joko on alkanut teille tulla tietoja? Mikä ala ja oppilaitos?
Vierailija kirjoitti:
Mikä perskele tämä on että pitää olla omat läppärit ja yhteydet että voi edes hakea kouluun? Miksei koulu tarjoa pc.tä?
Eihän se tasa-arvoista ole.
Mites olette valmistautunut tuohon kokeeseen? Itse olen lähinnä matikkaa ja enkkua kerranut.
Vierailija kirjoitti:
Nostetaas tätä, kuka on saanut jo tuloksia nyt tai sitten aiemmilla hakukerroilla? Noiden lainauksen tietojen lisäksi vielä mikä tutkinto kyseessä.
Pääsin kai Tampereelle kätilöksi, koska se oli ylin toive ja Turun kohdalla (2. toive) luki ”peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Aikaisemmin siinä luki ”hyväksytty, odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia”. Todistuspisteeni olivat 165 ja turkuun alin hyväksytty tällä hetkellä näyttäisi olevan 149. Oon ensikertalainen:) Myös osalle kavereista on tullut jo todistusvalintojen tuloksia AMK:sta.
Vierailija kirjoitti:
Mua kuumottaa tosi paljon se, että meidän taloyhtiön netti on aivan tukossa ja katkeilee/hidastelee nyt, kun kaikki tekevät etätöitä kotoa. Mitä jos kesken pääsykokeen netti katkeaa, edes 20 sekunniksi ja kun se yhdistää uudelleen, joudut päivittämään sivunäkemän ja koe kirjaakin sut ulos, etkä pääse enää takas tekemään koetta, koska sinne saa tunnistautua vain kerran sisään....Mitäs sitten? Et pääse tekemään koetta enää loppuun ja tän vuoden pääsykokeet oli siinä? Katkes kuormittuneen netin takia? Ei taida olla ihan reilua.
Muutenkin, eihän kaikilla oo yhtä hyvät nettiyhteydet, ei taida olla moraalisestikaan oikein asettaa huonolla yhteydellä varustetut hakijat siihen asemaan, etteivät välttämättä saa edes osallistua kokeeseen loppuun asti, vaikka kuinka itse tekisivät kaikkensa, mitä jos netti ei vaan oo tarpeeksi tehokas?
Ootteko muut ottaneet tän asian huomioon? Mitäs suunnitelmia tän suhteen? Onko vinkkejä minne kannattais mennä suorittamaan koe, jotta on varmasti luotettava netti, jotka ei katkea hetkeksikään ylikuormituksen vuoksi?
ammattikorkeakouluun.fi:ssä lukee osiossa _Laitteisto- ja verkkovaatimukset_: "Sinulla tulee olla käytössäsi luotettava internet-yhteys. Huomioithan, että vastaat itse verkkoyhteyden toimivuudesta.-"
Tää kuumottaa ja paljon.
Vielä on aikaa hankkia ihan oma nettiyhteys. Voit varmaan myös hätätilanteessa jakaa netin puhelimestasi?
Tuli sähköposti, että sain paikan. Mutta ihmettelen, kun koulun sivuilla lukee että todistusvalinnan tulokset julkistetaan _aikaisintaan_ 27.5. Uskallanko siis iloita vielä? Kävin vastaanottamassakin paikan mutta miksi tieto tuli "etuajassa" ?
Vierailija kirjoitti:
Tuli sähköposti, että sain paikan. Mutta ihmettelen, kun koulun sivuilla lukee että todistusvalinnan tulokset julkistetaan _aikaisintaan_ 27.5. Uskallanko siis iloita vielä? Kävin vastaanottamassakin paikan mutta miksi tieto tuli "etuajassa" ?
Siis VIIMEISTÄÄN ko. päivänä kaikki todistusvalinnan tulokset on julkistettu, koko maassa, ei koulukohtaisesti.
Kätilö2020 kirjoitti:
Pääsin kai Tampereelle kätilöksi, koska se oli ylin toive ja Turun kohdalla (2. toive) luki ”peruuntunut, hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Aikaisemmin siinä luki ”hyväksytty, odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia”. Todistuspisteeni olivat 165 ja turkuun alin hyväksytty tällä hetkellä näyttäisi olevan 149. Oon ensikertalainen:) Myös osalle kavereista on tullut jo todistusvalintojen tuloksia AMK:sta.
Hienot pisteet, onnea opiskelupaikasta :) Ei-ensikertalaisen jännäys jatkuu vielä, kun meidän kiintiö niin pieni vaikka ois kuin hyvät pisteet.
UP
itsellä ei vielä ole tullut mitään tuloksia, Ouluun ja Kuopioon hain
XAMK Liikunanohjaaja päivätoteutus alimmat 133
HAMK Sosionomi päivätoteutus alimmat 122
Heippa! Ihmettelen kun osa AMK on ilmoittaneet sivuillaan ,kuinka monta hakijaa otetaan toiseen vaiheeseen ja osa taas ei . Mielestäni se olisi kuitenkin ihan hyvä olla tiedossa ,kuinka moni pääsee jatkoon ensimmäisestä vaiheesta ..
Lyhyt koeaika ihmetyttää. Äidinkieli ja Englanti 20 min? Entä jos ei ole kovin nopea lukemaan, mutta muuten kielellisesti lahjakas. Tämän vuoden pääsykoe on kyllä epäreiluimmasta päästä kaikista tähän mennessä.
Ja taas Laurea viimeinen julkaisemaan tuloksia, ylläri. Metropolialtakin tuli jo.
Mulla jää kans nyt pääsemättä tänä vuonna, olin hakenut monimuotokoulutukseen monen sadan kilometrin päähän ja nyt joutuisin ottamaan töistä kolme päivää vapaata matkojen takia ja päivä jolloin pitäisi osallistua ilmoitetaan niin myöhään että ei ole mitään mahiksia saada vapaaksi.