Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Hei, voiko joku kertoa että miten AMK pääsykokeet toimii? 1.6.2020 tulee kutsi s-postiin eikö niin ja etäkoe on 4.62020. Mutta mites jos olen hakenut 5 eri alaan niin onko kaikkien alojen (joihin olen hakenut) valintakokeet samana päivänä sekä samaan päivään?
Siis samana päivänä samaan aikaan*
Ano kirjoitti:
Hei, voiko joku kertoa että miten AMK pääsykokeet toimii? 1.6.2020 tulee kutsi s-postiin eikö niin ja etäkoe on 4.62020. Mutta mites jos olen hakenut 5 eri alaan niin onko kaikkien alojen (joihin olen hakenut) valintakokeet samana päivänä sekä samaan päivään?
Siis se etäkoe on sama koe kaikille aloille. Siinä on tietyt osiot esim jos oot hakenut sote-alalle sulla on siellä etiikka-osio ja insinöörialoilla fysiikka-osio. Toisessa osassa on jotain samantapaista, eioo vielä tiedossa mitä. Itseä ihmetyttää jos oon hakenut Ouluun ja sitten toisena vaikka Helsinkiin ja toinen osa tehdään paikan päällä, niin olenko toisena päivänä Oulussa ja toisena Helsingissä vai miten se toimii
Vierailija kirjoitti:
Ano kirjoitti:
Siis se etäkoe on sama koe kaikille aloille. Siinä on tietyt osiot esim jos oot hakenut sote-alalle sulla on siellä etiikka-osio ja insinöörialoilla fysiikka-osio. Toisessa osassa on jotain samantapaista, eioo vielä tiedossa mitä. Itseä ihmetyttää jos oon hakenut Ouluun ja sitten toisena vaikka Helsinkiin ja toinen osa tehdään paikan päällä, niin olenko toisena päivänä Oulussa ja toisena Helsingissä vai miten se toimii
Eikun olet vain Oulussa, jos pisteesi riittävät sinne. Muuten olet Helsingissä.
Eli jos on hakenut ensihoitoon, labra-analyytikoks, sosionomiks niin teenkö silloin 4.6.2020 vaan sen 1 ETÄKOKEEN joka sisältää nämä kaikki? Ettei pidä valita alan perusteella et minkä kokeen tekee mielummin ja minkä jättää?
+ mites se kun hakujen aikana laitoin ajaksi 3.6.2020 kello 14 valintakoe päivämäärän + kellonajan niin teenkö sen siis neljäs pv? Monelta??
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on hakenut ensihoitoon, labra-analyytikoks, sosionomiks niin teenkö silloin 4.6.2020 vaan sen 1 ETÄKOKEEN joka sisältää nämä kaikki? Ettei pidä valita alan perusteella et minkä kokeen tekee mielummin ja minkä jättää?
+ mites se kun hakujen aikana laitoin ajaksi 3.6.2020 kello 14 valintakoe päivämäärän + kellonajan niin teenkö sen siis neljäs pv? Monelta??
Joo teet vaan yhden kokeen, koska kaikki on sote alaa. Teet kokeen joskus silloin 12-16 aikaa, koska olet ilmottautunut myöhempään. Lue sposti minkä olet saanut aiheesta, siitä selviää
Vierailija kirjoitti:
Teet yhden kokeen, vaikka olisit tuohon päälle hakenut insinööriksi ja tradenomiksi. Osiot tulevat ihan automaattisesti sen mukaan mihin on hakenut.
Yksi koe käy kaikkiin AMK-hakuihin, mutta kokeesi voi olla erilainen kuin naapurihakijan koe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ano kirjoitti:
Mitä jos mun pisteet riittää kumpaankin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ano kirjoitti:
Mitä jos mun pisteet riittää kumpaankin?
Olet vain Oulussa, etkä voi vaihtaa sitä Helsinkiin missään tilanteessa (siis toista osiota).
Mitä tää varasija tarkoittaa? Oon tosi monessa paikassa varasijalla nii mitä se tarkottaa
Mitä varasija tarkoittaa? Jos oon varasijalla 1 tai 2 tai 7???
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää varasija tarkoittaa? Oon tosi monessa paikassa varasijalla nii mitä se tarkottaa
Voi hyvää päivää :D
Noh, valinnassa pieni joukko hakijoista ovat saaneet opiskelupaikan. Ilman paikkaa jääneet asetetaan paremmuusjärjestykseen (= jaetaan varasijat) kunkin alan hakuperusteiden mukaisesti. Mikäli joku jo paikan saanut hakija ei otakaan paikkaa vastaan, otetaan jonosta 1. varasijalla oleva hakija ja tarjotaan opiskelupaikkaa hänelle.
Sitä, miltä varasijoilta on mahdollista nousta opiskelijaksi, on mahdotonta arvioida, sillä alakohtaiset erot ovat suuria ja tulosten julkaisujärjestyskin vaikuttaa tähän merkittävästi.
Onkoha se toinen osa lähes samanlainen kuin tuo etäkoe? Eihän sitä vilppiä muuten voi ehkäistä jos koe ei ole sisällöltään sama.
En ole saanu vieläkään linkkiä 4.6 alkavaan kokeeseen. 😔
Vierailija kirjoitti:
Joko muulle tullut?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa roskaposti. Yhtenä vuonna monella oli linkki mennyt sinne.
Mullekaan ei ole tullut linkkiä, ei myöskään roskapostiin.
Viime hetken tärpit kokeeseen? Itse yritän vaan laskea matikkaa joka päivä muutaman tunnin, jotta kokeessa laskut saisi tehtyä mahdollisimman nopeasti ja rutiinilla. Jännittää ihan sikana :) Tein valmennuskeskuksen harjoituspääsykokeen ja järkytyin miten aika loppui suomen kielen osiossa, vaikka olen mielestäni suht nopea lukemaan ja ymmärtämään tekstiä.
Oamkilla ei ole vielä tuloksia mutta muualle olen varasijoilla :/