Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
2081/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt. Todellakin 20 pistettä paskemmin meni. Varasijajonossa siis.

Vierailija
2082/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma , ota yhteyttä hakijapalveluihin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut tätä ketjua koko viikon ja myötäelänyt muiden jännitystä ja innostusta opiskelupaikoista. Oma kakkoskoe tuntui menneen niin huonosti, etten viitsinyt edes käydä vilkaisemassa opintopolusta omaa tilannetta. Äsken sitten kirjauduin sinne ja meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, kun huomasin saaneeni opiskelupaikan :D

Vierailija
2084/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hakijapalvelu ja mitä tietoja sieltä saa?

Vierailija
2085/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hakijapalvelu ja mitä tietoja sieltä saa?

Ammattikorkeakouluun.fi sivulla on jokaisen amkin hakijapalveluiden yhteystiedot ja sieltä saa esim. kysymällä tietää toisen vaiheen osiokohtaiset pisteet.

Vierailija
2086/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö varasijajono vkloppuisin?

Vierailija
2087/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo Turun ja Samkiin jonot liikkunu yhtään :/

SAMKin hakijapalveluissa kuulemma niin vähän väkeä, että jos vaikka sattuvat sairastumaan, niin viivettä tulee :(.

Vierailija
2088/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuntuu väärältä?

Olin aivan varma hakiessani haluavani 1. kohteeseen. Hakujärjestyksessä laitoin myös minua lähimpänä olevat paikat korkeammille sijoille. Kävin tekemässä 1. vaiheen kokeen 4. toiveeni paikassa ja tiesin heti, että tämä on minun paikkani, kaupunkini ja tänne minä haluan. Sain paikan korkeammalla olevalta hakukohteelta ja se on paikka, mihin en missään nimessä halua. Paikka on pieni ja töiden saaminen tulee olemaan vaikeaa. Olen vielä varasijalla sitä korkeammalla olevaan paikkaan. Alle 10 joukossa, mutta en usko pääseväni varasijoilta. Ne eivät ole paljoa liikkuneet. Tuntuu vain, että olen tekemässä hirveän virheen, jos hyväksyn paikan. Haluan kuitenkin aloittaa opinnot tänä vuonna...

Vierailija
2089/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labin eikä Karelian jonot oo liikkunu yhtään julkaisun jälkeen voiko olla et ens viikolla päivittyis?

Vierailija
2090/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulokset ovat tainneet jo tulla, joten kukaan ei sitä kautta enää siirry ylemmäksi.

Vain ylimmät toiveet voi tällä hetkellä ottaa vastaan tai hylätä (koska todistusvalinnan vuoksi käytännössä kaikkialla on varasijoilla, vaikka olisi varasija 1000), joten jonot eivät juurikaan liiku juuri nyt. Harva hylkää ylintä toivettaan.

Vierailija
2091/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En tajua:(

Vierailija
2092/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tulokset ovat tainneet jo tulla, joten kukaan ei sitä kautta enää siirry ylemmäksi.

Vain ylimmät toiveet voi tällä hetkellä ottaa vastaan tai hylätä (koska todistusvalinnan vuoksi käytännössä kaikkialla on varasijoilla, vaikka olisi varasija 1000), joten jonot eivät juurikaan liiku juuri nyt. Harva hylkää ylintä toivettaan.

Eli meinaat sitä että jonot alkaa liikkua 15.pv kun paikkoja voi ottaa vastaan?

Vierailija
2093/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut ihmetellyt 2 kokeen tulosta? Mulla oli n. 20 p huonompi tulos , vaikka odotin suurinpiirtein samanlaista kuin ekasta eli liki 60 pistettä.... nyt oli vakaa 40..... tuolla kun oli ollut niitä ongelmia tässä tokasssa kokeessakin.

Ei kuitenkaan tullut hylättyä? Just luin artikkelin, että joku poika ei ollut saanut opiskelupaikkaa, koska toinen koe oli mennyt yli 20 % ensimmäistä huonommin.

Mun mielestä kokeet oli keskenään hyvin samanlaisia 🤔 Itse sain toisesta vaiheesta itseasiassa enemmän pisteitä kuin ensimmäisestä.

Vierailija
2094/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut ihmetellyt 2 kokeen tulosta? Mulla oli n. 20 p huonompi tulos , vaikka odotin suurinpiirtein samanlaista kuin ekasta eli liki 60 pistettä.... nyt oli vakaa 40..... tuolla kun oli ollut niitä ongelmia tässä tokasssa kokeessakin.

Ei kuitenkaan tullut hylättyä? Just luin artikkelin, että joku poika ei ollut saanut opiskelupaikkaa, koska toinen koe oli mennyt yli 20 % ensimmäistä huonommin.

Mun mielestä kokeet oli keskenään hyvin samanlaisia 🤔 Itse sain toisesta vaiheesta itseasiassa enemmän pisteitä kuin ensimmäisestä.

mun mielestä toka koe oli helpompi englannin, äidinkielen ja matematiikan osalta, mutta vaikeempi päättelyn ja eettisten taitojen osalta.

Vierailija
2095/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kakkosvaihe tuntui vaikeammalta, mutta sain siitä yllättäen lähes 10 pistettä enemmän.

Vierailija
2096/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas meni 15p paremmin 😅

Vierailija
2097/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi samkin jonot ei liiku????

Just itsekin sanoin, että SAMKin jonot ei liiku mihinkaan. Mutta liikkuipa! Kirjautuin tänään opintopolkuun ja siellä lukee, että minut on hyväksytty SH päivätoteutukseen!!! En voi vielä ottaa paikan vastaan, koska odotan ykköshakukohteen tulosta, jossa oon 1. varasijalla. MUTTA pääsen johonkin opiskelemaan ja JEEEEE!!!😁😁😁

Vierailija
2098/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä varasijalla te ootte ja mihin koulutukseen Kareliaan?

Vierailija
2099/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin itse ihan samaa, koska pääpiirteissään samanlaiset kokeet ja etäkokeessa yhdessä osiossa jopa katkes nettiyhteys ja jäi osio kesken. 2.koe sujui hyvin ja oli mielestäni helpompi ja silti -15p ensimmäistä huonompi tulos.

Vierailija
2100/2561 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kootee kirjoitti:

mietin itse ihan samaa, koska pääpiirteissään samanlaiset kokeet ja etäkokeessa yhdessä osiossa jopa katkes nettiyhteys ja jäi osio kesken. 2.koe sujui hyvin ja oli mielestäni helpompi ja silti -15p ensimmäistä huonompi tulos.

Itsellä ekassa kokeessa enkku meni tosi huonosti, matikka yllättävän hyvin, muut oikeinkin hyvin. Tokassa enkku ja muut osiot meni mun mielestä hyvin, matikka taas ihan surkeasti. Oletin että pisteitä tulee suurin piirtein kuitenkin saman verran, mutta toisin kävi...liki 20 pistettä vähemmän pisteitä kuin ekassa. Matikassa ehdin vastaamaan viiteen ja ne mielestäni osasinkin, viiteen en ehtinyt vastaamaan.. Oon laittanut nyt viikolla hakijapalveluihin kyselyä, mutta en oo vielä saanut vastausta. Mietityttää, että missä voinut mennä noin paljon vikaan. Matikasta tuli vähän pisteitä, sen tiedän, mutta oletin että enkku olis mennyt hyvin ja muutkin osiot, mutta onko mennytkin sitten jotain muutakin aika pahasti väärin . Paljonko matikasta muuten tuli miinusta väärästä vastauksesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi