Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
2001/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa että riittäkö kuva tutkintotodistuksesta tuonne opintopolkuun? Mistähän tähän hätään löydän skannerin, hmm...

Vierailija
2002/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa että riittäkö kuva tutkintotodistuksesta tuonne opintopolkuun? Mistähän tähän hätään löydän skannerin, hmm...

Liitin pelkkänä kuvana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako avoimen opinnoissa tehdäharjoitteluita? Ja ollaanko siimä ihan tavallisesti ryhmän mukana sote aloilla?

Polkuopiskelija on ihan samalla tavalla mukana opinnoissa kuin tutkinto-opiskelijatkin, eikä erotu muusta ryhmästä. Harjoitteluun ei saa osallistua ennen kuin on päässyt tutkinto-opiskelijaksi. Ainakin meidän oppilaitoksessa ensimmäinen harjoittelujakso on vasta toisena opintovuotena ja silloin on yleensä päässyt jo tutkinto-opiskelijaksi erillishaun kautta, kunhan on suorittanut vaaditun määrän opintopisteitä ja on suoriutunut opinnoissaan hyvin, eli saanut hyviä arvosanoja.

Vierailija
2004/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako avoimen opinnoissa tehdäharjoitteluita? Ja ollaanko siimä ihan tavallisesti ryhmän mukana sote aloilla?

Polkuopiskelija on ihan samalla tavalla mukana opinnoissa kuin tutkinto-opiskelijatkin, eikä erotu muusta ryhmästä. Harjoitteluun ei saa osallistua ennen kuin on päässyt tutkinto-opiskelijaksi. Ainakin meidän oppilaitoksessa ensimmäinen harjoittelujakso on vasta toisena opintovuotena ja silloin on yleensä päässyt jo tutkinto-opiskelijaksi erillishaun kautta, kunhan on suorittanut vaaditun määrän opintopisteitä ja on suoriutunut opinnoissaan hyvin, eli saanut hyviä arvosanoja.

Mikä ala kun vasta toisena vuotena harjoittelu? Mä olin katsovinani, että sh linjalla ensimmäinen harjoittelu on jo parin kuukauden opiskelun jälkeen ja siitä oli jo maininta että harkkapaikat varataan jostain tietystä paikasta.

Vierailija
2005/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala kun vasta toisena vuotena harjoittelu? Mä olin katsovinani, että sh linjalla ensimmäinen harjoittelu on jo parin kuukauden opiskelun jälkeen ja siitä oli jo maininta että harkkapaikat varataan jostain tietystä paikasta.

Sosionomi.

Vierailija
2006/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö jostain, mitkä koulut panttaavat tuloksia? Eikö se niin mennyt, että heti kun kaikki tulokset on julkaistu niin voi alkaa hyväksymään alemmat hakutoiveet? Kuumottaisi seurata, mitkä alat vielä odottelevat tuloksia..

Kaikki amkit on jo julkaisseet kaikki alat.

Vierailija
2007/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsi polkuopiskelijatkin harjoitteluun 🤔 Turun amkissa

Vierailija
2008/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsi polkuopiskelijatkin harjoitteluun 🤔 Turun amkissa

On varmasti hyvinkin erilaiset käytännöt oppilaitoksilla tässä harjoittelu asiassa, ihan niin kuin valintatavoissakin.

Vierailija
2009/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö jostain, mitkä koulut panttaavat tuloksia? Eikö se niin mennyt, että heti kun kaikki tulokset on julkaistu niin voi alkaa hyväksymään alemmat hakutoiveet? Kuumottaisi seurata, mitkä alat vielä odottelevat tuloksia..

Kaikki amkit on jo julkaisseet kaikki alat.

Mistä näet, että kaikki on julkaistu?

Vierailija
2010/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiheään jono päivittyy?

Vierailija
2011/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, että saako toisen kokeen osiokohtaiset tulokset tietää jostain?

Vierailija
2012/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiheään jono päivittyy?

Tänään ei liikkunut mihinkään.. :/

Toivottavasti huomenna. Vkl ei sitten varmaan liiku taas ollenkaan

Vierailija
2013/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin saa kelin tuskastuttavaa olla täällä varasijalla.. Ja odotella jonojen liikkumista...

Vierailija
2014/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin saa kelin tuskastuttavaa olla täällä varasijalla.. Ja odotella jonojen liikkumista...

Osaako joku tulkita kelan sivuja opintotuesta? Olen käynyt kahta eri tutkintoa, ekan amk jätin vuoden jälkeen kesken (raskaus ja muutto) ja toisen suoritin loppuun vuoden etuajassa (en saanu siihen lisätukikuukausia..) niin saanko mä nyt tähän uuteen amk tutkintoon noita lisätukikuukausia vai en 🤔

Vierailija
2015/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä jono välttämättä edes liiku jos kaikki vastaanottavat paikkansa. Mulla liikkui tänään yhdellä nelostoive mut pelkään etteivät muut liiku ainakaan tarpeeksi.

Vierailija
2016/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä jono välttämättä edes liiku jos kaikki vastaanottavat paikkansa. Mulla liikkui tänään yhdellä nelostoive mut pelkään etteivät muut liiku ainakaan tarpeeksi.

Mitä varasijoja sulla on?

Vierailija
2017/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi.

Tää on varmaan myös alakohtaista, sairaanhoitajat tarvii enempi käytännönharjoittelua ku sosionomit.

Vierailija
2018/2561 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku tulkita kelan sivuja opintotuesta? Olen käynyt kahta eri tutkintoa, ekan amk jätin vuoden jälkeen kesken (raskaus ja muutto) ja toisen suoritin loppuun vuoden etuajassa (en saanu siihen lisätukikuukausia..) niin saanko mä nyt tähän uuteen amk tutkintoon noita lisätukikuukausia vai en 🤔

juuri tän kaltaset aiheuttaa koko ajan lisääntyvää nuorten työttömyyttä ja syrjäytymistä. viedään nuorilta opiskelupaikat kun pakko antaa tilaa niille jotka on jo mahiksensa käyttäneet...

Vierailija
2019/2561 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet malliesimerkki siitä, minkä takia ensikertalaiskiintiöt on otettu käyttöön. Sulla nyt alkamassa kolmas tutkinto ja mietit, mitä kaikki tukia veronmaksajilta tähänkin saat. Toivottavasti et sitten upsista vaan vahingossa tule taas raskaaksi ja muuttokin tulee eteen, niin jää taas kesken. 

Vierailija
2020/2561 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet malliesimerkki siitä, minkä takia ensikertalaiskiintiöt on otettu käyttöön. Sulla nyt alkamassa kolmas tutkinto ja mietit, mitä kaikki tukia veronmaksajilta tähänkin saat. Toivottavasti et sitten upsista vaan vahingossa tule taas raskaaksi ja muuttokin tulee eteen, niin jää taas kesken. 

Ai että, mä haluisin tykätä tuosta kommentista sata kertaa! Juurikin esimerkki, miksi on hyvä olla kiintiöt.

Turha varmaan kysyä, sattuisitko olemaan töissä? Silloinhan voisi hakea opintovapaata ja aikuiskoulutusrahaa. Jos eti ole töissä, niin mitäs jos kokeilisit välillä? Voisit löytää vaikka kiinnostavan alan, eikä tarttis kohta taas olla neljättä tutkintoa tekemässä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme