Miksi ystävät eivät onnittele?
Sain monen vuoden uurastuksen päätteeksi opintieni päätökseen. Oli minulle aika iso uralla ja uskoisin, että olisi ollut monelle muullekin.
Olen hieman yllättynyt, että niistä kavereista, joille olen asiasta kertonut, ainoastaan pari onnitteli ylipäätään millään tavalla. Hyvä, kun lausetta viitsivät kuunnella loppuun. Aika mitätön olo tulee.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika harvia noteeraa, ellei ole kutsuttu juhliin, ja jos ei järjestä juhlia, mut järjestääkö nykyään kukaan valmistujaisjuhlia jos on jo aikuinen? Nuorelle kyllä, mut joku 35 tai 28 v , eihän yliopistoon saa edes tulla paikalle kuin yksi vieras, vanhempi siihen tilaisuuteen.
Yks ystävä väitteli, ei kertonut mitään pitääkö edes valmistujaisia, tai karonkkaa. Jos piti niin kai se oli vain perheenjäsenille, tai muille asiaanliittyville, mut mua ei kutsunut. Joten en sitten vaivautunut edes onnittelemaan. Tuo on semmonen rajanveto paikka...eli hän ei kokenut mua nin läheiseksi juhlimaan, joten se siitä...
Oletko ajatellut, että karonkka on ensisijaisesti akateeminen juhla, joka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi? Sinne harvoin kutsutaan koko kaveripiiriä yksistään siitä syystä, että kulut ovat luokkaa 100 e/hlö. Asia erikseen ovat jotkut pilipali varjokaronkat.
No oon nähny isojakin karonkkajuhlia. Lulisin että ika harva jättää väliin juhlat ellei tosiaan ole ketä kutsua. Ravintoloitakin on moneen eri hintaluokkaan. Ja luuletko ettei väittelijä sit myös saa arvokkaampia lahjoja kuin mitä kulut on? Oon kuullu aika kalliista lahjoista näissä joskus....siks toisekseen, oltiin bestiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika harvia noteeraa, ellei ole kutsuttu juhliin, ja jos ei järjestä juhlia, mut järjestääkö nykyään kukaan valmistujaisjuhlia jos on jo aikuinen? Nuorelle kyllä, mut joku 35 tai 28 v , eihän yliopistoon saa edes tulla paikalle kuin yksi vieras, vanhempi siihen tilaisuuteen.
Yks ystävä väitteli, ei kertonut mitään pitääkö edes valmistujaisia, tai karonkkaa. Jos piti niin kai se oli vain perheenjäsenille, tai muille asiaanliittyville, mut mua ei kutsunut. Joten en sitten vaivautunut edes onnittelemaan. Tuo on semmonen rajanveto paikka...eli hän ei kokenut mua nin läheiseksi juhlimaan, joten se siitä...
Oletko ajatellut, että karonkka on ensisijaisesti akateeminen juhla, joka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi? Sinne harvoin kutsutaan koko kaveripiiriä yksistään siitä syystä, että kulut ovat luokkaa 100 e/hlö. Asia erikseen ovat jotkut pilipali varjokaronkat.
No oon nähny isojakin karonkkajuhlia. Lulisin että ika harva jättää väliin juhlat ellei tosiaan ole ketä kutsua. Ravintoloitakin on moneen eri hintaluokkaan. Ja luuletko ettei väittelijä sit myös saa arvokkaampia lahjoja kuin mitä kulut on? Oon kuullu aika kalliista lahjoista näissä joskus....siks toisekseen, oltiin bestiksiä.
Ei todellakaan kata lahjat kuluja, vaikka osa niistä rahaa olisikin. Ja rahan antaminen karonkkalahjaksi ei olisi kovin hyvää makua muutenkaan. Isompia karonkkia, häitä jne. pitävät ne, joilla on varaa. Itsellä meni karonkkaan, kahvitukseen ja tamineisiin noin 3000 e enkä kutsunut yhtäkään kaveria. Jos tilaa samassa yhteydessä hatun ja miekan (joita saa käyttää tietty vasta promootion jälkeen) niin tuohon tulee vielä tonni lisäkuluja.
Ap tuskin mitää tohtorin väitöstä tarkottanu
melko narsistista ap:lta vaatia tänä aikana, että ihmiset miettisivät VAIN jotain valmistumista ja kyttäisivät sormi F5:llä milloinka tulee ilmoitus facessa
Onnittelen sinua suuresta saavutuksestasi!
On hienoa, ap, kun olet valmistunut, vaikka ollaankin coronteenissa.
Nostan sinulle maljan.
Ei jaksa jotain kissanristiäisiä ruveta hehkuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa jotain kissanristiäisiä ruveta hehkuttamaan.
Vaikea tajuta tällaista asennetta. Onko muutkin perustavat yhtä tiukassa?
Olen pahoillani puolestasi, ap. Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, että ystävien/sukulaisten/tuttujen valmistumisia ja muita tärkeitä tapahtumia juhlitaan ja niiden johdosta vähintäänkin onnitellaan. On todella tökeröä vain vaihtaa puheenaihetta ja jättää onnittelematta. Ihmisillä on kyllä käytöstavat aivan hukassa nykyään. Menkää itseenne te kaikki, joiden mielestä valmistuminen on olankohautuksen arvoinen asia - kateus taitaa teitä vain kalvaa!
Onnea valmistumisestasi minunkin puolestani, ap!
Mä valmistuin myös vastikään vaikeapääsyiseltä alalta ja tein opinnot pikavauhtia työn ja perheen ohessa, mutta puolisoni eivätkä vanhempani reagoineet asiaan mitenkään. Olen tosi loukkaantunut. :(
Tuohon moni käy lisurin välissä tai jonkun toisen alan maisterintutkinnon, jos on telee poikkitieteellistä tutkimusta.