Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ystävät eivät onnittele?

Vierailija
10.04.2020 |

Sain monen vuoden uurastuksen päätteeksi opintieni päätökseen. Oli minulle aika iso uralla ja uskoisin, että olisi ollut monelle muullekin.

Olen hieman yllättynyt, että niistä kavereista, joille olen asiasta kertonut, ainoastaan pari onnitteli ylipäätään millään tavalla. Hyvä, kun lausetta viitsivät kuunnella loppuun. Aika mitätön olo tulee.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valmistuin kesällä myös alanvaihdon myötä uuteen ammattiin, työllistyinkin saman tien. Juhlat jäi pitämättä kun ei ketään tuntunut kiinnostavan/ilmoittivat etteivät pääse tulemaan. Käytiin sitten miehen ja lasten kanssa ravintolassa syömässä ja juhlittiin siis vain omalla perheellä. Vähän kyllä tuntui siltä, etteivät muut tainneet pitää suoritusta minkään arvoisena. Itse kyllä olen tyytyväinen ratkaisuuni ja etenkin siihen että pienten lasten äitinä jaksoin vetää opinnot loppuun.

oleellista sinun tilanteessa on että tämä ei ollut ensimmäinen tutkintosi, vaan joku kolmas, neljäs, jne. Eli olit jos saanut aiemmin oman elämäsi hoidettua, ja sit halusit vielä muuta, ja lisää....nämähän ei lopu koskaan, jos on ns. ammatti-iki-opiskelija, aina uutta ja uutta ja uutta hakemassa. NÄITÄ ON, ja paljon. Ei enää kiinnosta heidän tutkinnot, kun kohta haetaan taas uutta. Uusi intohimo iskee, usein joku lyhyt, tutkinto, alalta joka ei työllistä, tai on just pinnalla. En osaa selittää mut ei se normaalia ole. Tutkintoo tutkinnon päälle, itsetarkoituksena.

Toinen seikka, sä olit PIENTEN lasten vanhempi. Oon kokenut erittäin huonona moraalisena valintana kaverini jatko-opinnot kun hänelläkin oli pieniä lapsia(tai kouluikäisiä). Joku tossa ahneudessa/itsekkyydessä/ minäminäminä lasten laiminlyönnissä tökki niin pahasti etten hyvällä mielellä voinut onnitella, päin vastoin hän olisi voinut lykätä jatko-opintoja ihan miten kauas tahansa, ja olisi hoitanut vanhemman roolinsa ja ollut läsnä lastensa elämässä kunnolla. Arvovalinta. EI olla enää tekemisissä. 

Joissakin ammateissa tarvitsee monta tutkintoa ja pätevyyttä.

Mietitäänpä vaikka professoria:

1) yo

2) kandi

3) maisteri/DI/arkkitehti tms.

4) tohtori

5) dosentti

Sinun logiikan mukaan proffaksi haluavasta tulee elämäntapaluuseri, ikiopiskelija ja haahuilija jo puolessa välissä.

Tuohon moni käy lisurin välissä tai jonkun toisen alan maisterintutkinnon, jos on telee poikkitieteellistä tutkimusta.

Vierailija
102/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika harvia noteeraa, ellei ole kutsuttu juhliin, ja jos ei järjestä juhlia, mut järjestääkö nykyään kukaan valmistujaisjuhlia jos on jo aikuinen? Nuorelle kyllä, mut joku 35 tai 28 v , eihän yliopistoon saa edes tulla paikalle kuin yksi vieras, vanhempi siihen tilaisuuteen.

Yks ystävä väitteli, ei kertonut mitään pitääkö edes valmistujaisia, tai karonkkaa. Jos piti niin kai se oli vain perheenjäsenille, tai muille asiaanliittyville, mut mua ei kutsunut. Joten en sitten vaivautunut edes onnittelemaan. Tuo on semmonen rajanveto paikka...eli hän ei kokenut mua nin läheiseksi juhlimaan, joten se siitä...

Oletko ajatellut, että karonkka on ensisijaisesti akateeminen juhla, joka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi? Sinne harvoin kutsutaan koko kaveripiiriä yksistään siitä syystä, että kulut ovat luokkaa 100 e/hlö. Asia erikseen ovat jotkut pilipali varjokaronkat.

No oon nähny isojakin karonkkajuhlia. Lulisin että ika harva jättää väliin juhlat ellei tosiaan ole ketä kutsua. Ravintoloitakin on moneen eri hintaluokkaan. Ja luuletko ettei väittelijä sit myös saa arvokkaampia lahjoja kuin mitä kulut on? Oon kuullu aika kalliista lahjoista näissä joskus....siks toisekseen, oltiin bestiksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aika harvia noteeraa, ellei ole kutsuttu juhliin, ja jos ei järjestä juhlia, mut järjestääkö nykyään kukaan valmistujaisjuhlia jos on jo aikuinen? Nuorelle kyllä, mut joku 35 tai 28 v , eihän yliopistoon saa edes tulla paikalle kuin yksi vieras, vanhempi siihen tilaisuuteen.

Yks ystävä väitteli, ei kertonut mitään pitääkö edes valmistujaisia, tai karonkkaa. Jos piti niin kai se oli vain perheenjäsenille, tai muille asiaanliittyville, mut mua ei kutsunut. Joten en sitten vaivautunut edes onnittelemaan. Tuo on semmonen rajanveto paikka...eli hän ei kokenut mua nin läheiseksi juhlimaan, joten se siitä...

Oletko ajatellut, että karonkka on ensisijaisesti akateeminen juhla, joka järjestetään vastaväittäjän kunniaksi? Sinne harvoin kutsutaan koko kaveripiiriä yksistään siitä syystä, että kulut ovat luokkaa 100 e/hlö. Asia erikseen ovat jotkut pilipali varjokaronkat.

No oon nähny isojakin karonkkajuhlia. Lulisin että ika harva jättää väliin juhlat ellei tosiaan ole ketä kutsua. Ravintoloitakin on moneen eri hintaluokkaan. Ja luuletko ettei väittelijä sit myös saa arvokkaampia lahjoja kuin mitä kulut on? Oon kuullu aika kalliista lahjoista näissä joskus....siks toisekseen, oltiin bestiksiä.

Ei todellakaan kata lahjat kuluja, vaikka osa niistä rahaa olisikin. Ja rahan antaminen karonkkalahjaksi ei olisi kovin hyvää makua muutenkaan. Isompia karonkkia, häitä jne. pitävät ne, joilla on varaa. Itsellä meni karonkkaan, kahvitukseen ja tamineisiin noin 3000 e enkä kutsunut yhtäkään kaveria. Jos tilaa samassa yhteydessä hatun ja miekan (joita saa käyttää tietty vasta promootion jälkeen) niin tuohon tulee vielä tonni lisäkuluja.

Vierailija
104/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin mitää tohtorin väitöstä tarkottanu

Vierailija
106/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko narsistista ap:lta vaatia tänä aikana, että ihmiset miettisivät VAIN jotain valmistumista ja kyttäisivät sormi F5:llä milloinka tulee ilmoitus facessa

Vierailija
107/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen sinua suuresta saavutuksestasi!

On hienoa, ap, kun olet valmistunut, vaikka ollaankin coronteenissa.

Nostan sinulle maljan.

Vierailija
108/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa jotain kissanristiäisiä ruveta hehkuttamaan.

Vierailija
109/113 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa jotain kissanristiäisiä ruveta hehkuttamaan.

Vaikea tajuta tällaista asennetta. Onko muutkin perustavat yhtä tiukassa?

Vierailija
110/113 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
111/113 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/113 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi, ap. Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu, että ystävien/sukulaisten/tuttujen valmistumisia ja muita tärkeitä tapahtumia juhlitaan ja niiden johdosta vähintäänkin onnitellaan. On todella tökeröä vain vaihtaa puheenaihetta ja jättää onnittelematta. Ihmisillä on kyllä käytöstavat aivan hukassa nykyään. Menkää itseenne te kaikki, joiden mielestä valmistuminen on olankohautuksen arvoinen asia - kateus taitaa teitä vain kalvaa!

Onnea valmistumisestasi minunkin puolestani, ap!

Vierailija
113/113 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin myös vastikään vaikeapääsyiseltä alalta ja tein opinnot pikavauhtia työn ja perheen ohessa, mutta puolisoni eivätkä vanhempani reagoineet asiaan mitenkään. Olen tosi loukkaantunut. :(