Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Triptylin lopettaminen kerralla

Vierailija
10.04.2020 |

Onko kukaan täällä lopettanut Triptylin (amitriptyliini, 50mg) käyttöä kerralla? Olen sitä syönyt selkäkipuun pari kk ja haluaisin lopettaa, ja itellä onnistuu helpoimmin lopettamiset seinään, vaikka tiedän toki ettei niin pitäisi tehdä... Kaipaisinkin siis kokemuksia niiltä, jotka ovat mahdollisesti seinään tämän lopettaneet. Miten kävi? Mitä vieroitusoireita tuli? Kauanko kesti?

Kommentit (7)

1/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Ominpäin ei kannata lääkkeitä lopettaa.

Vierailija
2/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄSKI kirjoitti:

Kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Ominpäin ei kannata lääkkeitä lopettaa.

Tottakai. Mutta arvaa saako lääkäriaikaa tässä tilanteessa muualle kuin kuukauden päähän :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lopettanut kerralla, vaan oikeaoppisesti vähentäen, ja silti sain vierotusoireeksi hankalan unettomuuden. Sen kanssa olen nyt kamppaillut yli 9 kk eikä loppua näy.

Tosin noihin vierotusoireiden vaikeuteen vaikuttaa varmasti sekin, kuinka kauan lääkettä on käyttänyt. Ap on käyttänyt lyhyen ajan, vain pari kuukautta, joten luulisin että lopettaminen onnistuu helpommin kuin minulla, joka olin syönyt kyseistä lääkettä vuosikausia.

Vierailija
4/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes lopettanut kerralla, vaan oikeaoppisesti vähentäen, ja silti sain vierotusoireeksi hankalan unettomuuden. Sen kanssa olen nyt kamppaillut yli 9 kk eikä loppua näy.

Tosin noihin vierotusoireiden vaikeuteen vaikuttaa varmasti sekin, kuinka kauan lääkettä on käyttänyt. Ap on käyttänyt lyhyen ajan, vain pari kuukautta, joten luulisin että lopettaminen onnistuu helpommin kuin minulla, joka olin syönyt kyseistä lääkettä vuosikausia.

Voi helkkari, otan osaa. Mihin vaivaa söit sitä jos saa kysyä? Mulla on kanssa lihottanu ko. lääke ihan hallitsemattomasti, niin utealiaisuuttani kysyisin myös että onko painoa lähtenyt sen lopettamisen myötä? Toivottavasti unettomuus helpottaisi sulla. t. Ap

Vierailija
5/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et lopeta ohjeiden mukaan vaikka ensin puolittamalla annoksen viikoksi, sitten vielä siitä puolet pois viikoksi ja sitten lopetat. Jos lääkäriin et kerran nyt aio mennä, eikö se kannata lopettaa pikkuhiljaa eikä vaan lopettaa kerralla.

Voin kyllä kertoa, että vaikka miten lopetat, saattaa sivuoireena olla sähköiskunomaisia humahduksia aivoissa, ainakin minulla oli, mutta yksilöllisiähän nuo lopettamisoireetkin ovat.

Lääkäriaikoja muuten kyllä nyt saa, ei ne kaikki hoida koronapotilaita.

Vierailija
6/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lopeta ohjeiden mukaan vaikka ensin puolittamalla annoksen viikoksi, sitten vielä siitä puolet pois viikoksi ja sitten lopetat. Jos lääkäriin et kerran nyt aio mennä, eikö se kannata lopettaa pikkuhiljaa eikä vaan lopettaa kerralla.

Voin kyllä kertoa, että vaikka miten lopetat, saattaa sivuoireena olla sähköiskunomaisia humahduksia aivoissa, ainakin minulla oli, mutta yksilöllisiähän nuo lopettamisoireetkin ovat.

Lääkäriaikoja muuten kyllä nyt saa, ei ne kaikki hoida koronapotilaita.

Lääkäriajoista: No ei oikeastaan, jos omalle hoitavalle lääkärille olisi tarkoitus mennä. Tiedän, koska viimeksi puhelimessa tätä käsiteltiin. Todettiin, että menee ajat tosi pitkälle. 

Noita sähköiskumaisia humahduksia ja muita (kuvaillessa ihan psykoottisilta kuulostavia) juttuja on jo nyt lääkkeen sivuvaikutuksena, joten ne eivät ainakaan sitten yllätä :D 

Vierailija
7/7 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi helkkari, otan osaa. Mihin vaivaa söit sitä jos saa kysyä? Mulla on kanssa lihottanu ko. lääke ihan hallitsemattomasti, niin utealiaisuuttani kysyisin myös että onko painoa lähtenyt sen lopettamisen myötä? Toivottavasti unettomuus helpottaisi sulla. t. Ap

Hermosärkyyn, mutta pienemmällä annoksella kuin sinä, 25 mg/vrk. Minulle tuo ei aiheuttanut painonnousua, joten lopettaminen ei myöskään laihduttanut (olen siis normaalipainoinen).