Mikä on ollut julminta mitä olet joutunut parisuhteessa kokemaan?
Mikä on ollut julminta mitä olet joutunut parisuhteessa kokemaan?
Kommentit (469)
Avovaimon vuosia kestänyt sairaalloinen mustasukkaisuus, joka lopulta ilmeni mm. lukuisina pettämisinä ja väkivaltaisuutensa minua kohtaan. Eron jälkeen jäin täysin yksin ja kukaan lähipiiristä ja yhteisistä ystävistämme ei uskonut minua, kun yritin kertoa tapahtumista.
En tämän jälkeen ole kyennyt yhteenkään parisuhteeseen ja toisiin luottaminen tuntuu melkein mahdottomalta ajatukselta. Tunsin todella pitkään vihaa ja katkeruutta kaikesta, mutta nyt en tunne enää oikein yhtään mitään muuta kuin väsymystä. Entinen puolisoni on naimisissa uuden miehen kanssa ja heillä on lapsia.
Kaikki tämä tuli tuoreena muistiini, kun hän yllättäen lähetti "mitä kuuluu pitkästä aikaa?" -viestin viime viikolla. Viesti oli täynnä hymiöitä ja sävy sellainen kuin mitään ei olisi ikinä edes tapahtunut... En vastannut mitään. Enkä vastaa, vaikka se lapsellista onkin. En vain pysty siihen.
Ekassa suhteessani mies löi joskus, mutta enpä itsekään ollut puhdas pulmunen. Taisi olla enemmän elämän opettelua molemmilla, kumpikaan ei ollut kotoa parhaita mahdollisia eväitä saanut. Mies ei kuitenkaan mitenkään varoittamatta kilahtanut, vaan meillä oli aina kovia riitoja sitä ennen ja minä olin niiden rakentajana erityisen aktiivinen. Olin aivan hirveä kumppani.
Sen suhteen jälkeen en ole sietänyt tai en sietäisi, jos kohtaisin, enää yhtään väkivaltaa. Pienikin signaali siitä, että mies ei hallitse aggressioitaan saisi minut menettämään kiinnostukseni välittömästi. Vaikka siis minua on lyöty, en kykene ollenkaan ymmärtämään näiden hurmaavien mutta hakkaavien miesten kumppaneita. Minuun ei sellainen hurmaaminen ja lyömisten anteeksipyytely tehoaisi. Tämä on outoa, koska olen kuitenkin väkivaltaisessa suhteessa elänyt.
En tiedä osasinko selittää lainkaan asiaa, ja onko sillä kenenkään mielestä merkitystä edes, mistä syystä joku lyö. Noissa on se ero, että minä pystyin vaikuttamaan konflikteihin, ja luonnevikaisen puoliso ei voi tehdä mitään estääkseen väkivaltaa.
Toistuva jättämisellä uhkailu jos en tehnyt kaikkea miehen mielihalujen mukaan
Toisille naisille mukava minun edessäni, suljettujen ovien takana kuin hirviö minulle. Kaiken lisäksi vertaili minua muihin naisiin toistuvasti. Tuntemattomat naiset olivat etevämpiä, kauniimpia ja sosiaalisesti lahjakkaampia kuin minä. Mies jopa sanoi 'missä asiassa sä muka oot hyvä? Et missään' ei kai yllätys että itsetunto 0.
Painosta ja huonosta ihosta huomauttelu satutti.
Valvottaminen oli kuluttavaa narsistin kanssa ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin uhrina oleminen ja sen tajuaminen vasta vuosien suhteen jälkeen...
Tämä.
Se kun ettei rakkautta ole koskaan ollutkaan. Syytin myös itseäni kaikista vaikeuksista koska "mitäs oot niin vaikea"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistin uhrina oleminen ja sen tajuaminen vasta vuosien suhteen jälkeen...
Tämä.
Se kun ettei rakkautta ole koskaan ollutkaan. Syytin myös itseäni kaikista vaikeuksista koska "mitäs oot niin vaikea"
Tiedän tunteen. Myös väkivammasta syytin itseäni, koska narsisti osasi niin taitavasti senkin oikeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Toistuva jättämisellä uhkailu jos en tehnyt kaikkea miehen mielihalujen mukaan
Kuulostaa enemmän naiselta
Nimittely, lyöminen ja kuristaminen miehen toimesta. Silloin nuorena, ensimmäisessä suhteessa. En osannut asettaa rajoja. Onneksi olen hengissä. Niin ja se mies ei koskaan nähnyt käytöksessään mitään ongelmaa. Oikeaa väkivaltaa hänen mielestä olisi jos silmä oli mustana tai taju kankaalla, hän ei koskaan jättänyt näkyviä jälkiä. Hän ei siis ollut omasta mielestään väkivaltainen.
Eron myötä jouduin luopumaan rakkaasta koirasta. Oli alkujaan miehen ja jäi miehelle eron myötä. Minä vain kiinnyin siihen niin kovasti.. Enemmän kuin mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Toisille naisille mukava minun edessäni, suljettujen ovien takana kuin hirviö minulle. Kaiken lisäksi vertaili minua muihin naisiin toistuvasti. Tuntemattomat naiset olivat etevämpiä, kauniimpia ja sosiaalisesti lahjakkaampia kuin minä. Mies jopa sanoi 'missä asiassa sä muka oot hyvä? Et missään' ei kai yllätys että itsetunto 0.
Olisit kysynyt että miksi sä sitten oot mun kanssani, jos oon noin kamala?
Lupausten jatkuva rikkominen satutti syvästi. Ja silent treatment jota mies harjoitti.
Se ettei ole jättänyt rauhaan, vaikka suhteesta on 15 vuotta. Vieläkin saattaa soittaa kännissä ym. stalkkausta. Hullu.
Muuttui kummalliseksi, halusi eron. Jälkikäteen selvisi että oli suhde paljon nuorempaan työkaveriin. Jouduin lähtemään yhteisestä kodista työkaveri muutti tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Lupausten jatkuva rikkominen satutti syvästi. Ja silent treatment jota mies harjoitti.
Samoja kokemuksia.. Lisään:opetusten antaminen, mies oli hiljaa niin kauan että hyvitin tekoni joko teoilla tai lujalla ajatustyöllä. Ja minun piti myös keksiä mitä olin tehnyt väärin ennenkuin mies puhui minulle. Sairasta!!!!
Mies eli kaksoiselämää. Epäili minua jatkuvasti pettämisestä.
Jäi velkaa 500 e. No, oli halvat oppirahat.