Mikä on ollut julminta mitä olet joutunut parisuhteessa kokemaan?
Mikä on ollut julminta mitä olet joutunut parisuhteessa kokemaan?
Kommentit (469)
Vieraisiin menolla uhittelu vähäisen seksielämän vuoksi. Annoin pitääkseeni miehen itselläni. Se ei riittänyt ja mies ihastui toiseen,lähti nuoremman matkaan.
Mies ei välittänyt juurikaan minusta mutta piti kiinni kun pelkäsi yksinäisyyttä, joku piti olla. Rakastin häntä todella mutta jäin vaille vastarakkautta, olin korvike. Hän irrotti otteensa vasta kun löysi sopivamman. Toipumiseen meni vuosia, selvisin hengissä.
Vannoin etten enää koskaan luota kehenkään, en jättäydy enää kenenkään armoille.
Vierailija kirjoitti:
Mua on yritetty kuristaa, lyöty kasvoihin, haukuttu, alistettu, eristetty, petetty ja jätetty, multa on varastettu ja käytetty hyväksi taloudellisesti.
Vaikka oon iskujakin saanut niin pahinta on ollut rikotut lupaukset, kamalat sanat ja suoranainen halveksunta.
Kaikkeen sitä ihmisolento turtuu.
Turtuu?? Oletko tuon hirviön kanssa edelleen??
Mies tiesi mt-ongelmistani ja haukkui sekoboltsiksi, mielisairaaksi ja sanoi että jokaisen ihmisen mielestä kuuluisin oikeasti kellokosken mielisairaalaan.. Jos joku muu olisi sanonut noin olisin vain nauranut mutta aviomies :(
Exän kanssa vehtaus selkäni takana. Vei luottamuksen ihmisiin täysin.
Raiskaus. Mies pani väkisin kakkoseen. Tämän lisäksi valehteli niin paljon, että en voinut lopulta luottaa edes siihen jos sanoi että aurinko paistaa. Oli pakko itse tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Gaslighting oli ehkä julminta, narsistikohtaukset ja huutamiset jotenkin vielä meni kun niistä nyt ymmärsi mitä tapahtuu, mutta se että toinen sai mut uskomaan että mä olen se harhainen ja etten edes itse ymmärrä kuinka sekaisin olen.
No en ollut sekaisin mutta olisin mennyt jos olisin jäänyt.
Voisitko avata noita kohtauksia tarkemmin??
En saanut miehen luottokorttia käyttöön, vaikka hänellä paljon omaisuutta.
Kontrollointi, valvottaminen, haukkuminen, häpäisy, elämän rajoittaminen ja löyminen. Jälkimmäiseen vastasin samalla mitalla. Kyllä sinkkuna on vaan niin hyvä olla.
Mies halusi ehdottomasti mennä kihloihin, ja menimme. Hän maalaili suunnitelmia ensi kesän häistä ja yhteen muutosta, ja ehdotti jo häämatkakohdettakin: Etelä-Afrikka.
Kihlautumisesta kuukauden kuluttua meidän piti mennä yhteiselle lomalle, saimme töistä vapaata yhtä aikaa. Mies peruikin yhteisen loman tekosyyllä, että hänen on välttämättä vietettävä vanhimman poikansa kanssa aikaa, mentävä poikansa kanssa mökille. Poika kuulemma ehdottomasti haluaa nähdä iskän ja vaikuttaa siltä, että hänellä on tunnustettavaa. Mies epäili, että poika haluaa kertoa olevansa homo. Siis tällainen tarina.
Oikeasti mies meni kuitenkin toisen naisen kanssa lomalle Melkkiin. Tämä toinen nainen sattui olemaan sama, jota mies oli aiemmin tarjotellut minulle meidän kolmanneksi pyöräksi, ja olin torjunut ajatuksen tällaisesta kokonaan, kimppajutut eivät kiinnosta minua.
Härskeintä tuossa oli paitsi pettäminen myös se, että mies leipoi pojastaan vielä homonkin sepitellessään, miksi emme voi tavata. Ilman muuta poika on miehen mielestä homo, koska ei pyöritä naisia samaan malliin kuin hän itse.
Mies tietysti kielsi kaiken aluksi, mutta kun naisen Facessa oli kiistattomat todisteet yhteisestä reissusta, mies lopulta selitti, että hänen oli pakko mennä naisen kanssa lomalle, koska siitä oli sovittu jo "vuosia sitten", ja hän pitää aina lupauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Raiskaus. Mies pani väkisin kakkoseen.
Tämä. Sattui aivan helvetisti. Tähän voi lisätä vielä pitkän luettelon kaikkea mahdollista: fyysistä väkivaltaa, painostaminen aborttiin, mitätöintiä ja kaikkea henkistä väkivaltaa. Ajatuskin tosta ihmisestä ahdistaa vielä vuosienkin jälkeen, mutta silti ajoittain mietin että olikohan se kaikki vika sittenkin mussa. Jaksamisia teille kaikille
Vierailija kirjoitti:
Mies halusi ehdottomasti mennä kihloihin, ja menimme. Hän maalaili suunnitelmia ensi kesän häistä ja yhteen muutosta, ja ehdotti jo häämatkakohdettakin: Etelä-Afrikka.
Kihlautumisesta kuukauden kuluttua meidän piti mennä yhteiselle lomalle, saimme töistä vapaata yhtä aikaa. Mies peruikin yhteisen loman tekosyyllä, että hänen on välttämättä vietettävä vanhimman poikansa kanssa aikaa, mentävä poikansa kanssa mökille. Poika kuulemma ehdottomasti haluaa nähdä iskän ja vaikuttaa siltä, että hänellä on tunnustettavaa. Mies epäili, että poika haluaa kertoa olevansa homo. Siis tällainen tarina.
Oikeasti mies meni kuitenkin toisen naisen kanssa lomalle Melkkiin. Tämä toinen nainen sattui olemaan sama, jota mies oli aiemmin tarjotellut minulle meidän kolmanneksi pyöräksi, ja olin torjunut ajatuksen tällaisesta kokonaan, kimppajutut eivät kiinnosta minua.
Härskeintä tuossa oli paitsi pettäminen myös se, että mies leipoi pojastaan vielä homonkin sepitellessään, miksi emme voi tavata. Ilman muuta poika on miehen mielestä homo, koska ei pyöritä naisia samaan malliin kuin hän itse.
Mies tietysti kielsi kaiken aluksi, mutta kun naisen Facessa oli kiistattomat todisteet yhteisestä reissusta, mies lopulta selitti, että hänen oli pakko mennä naisen kanssa lomalle, koska siitä oli sovittu jo "vuosia sitten", ja hän pitää aina lupauksensa.
Tämä on kuin jostain leffasta.
Mies osti BMW:n, vaikka olisin Audin halunnut.
Kulkemisen estäminen/paikallaan pitäminen, töniminen, läimäyttely, tukistaminen, asunnon ulkopuolelle jättäminen ja ovet lukkoon, tavaroiden rikkominen.. Onneksi menneisyyttä jo. Huvittavinta oli kun mies piti itseään kultakimpaleena ja lällätti löytäessään uuden että löysi paremman. Ei ole ollut kultakimpaletta ikävä.
Selviää, useammankin kerran. Asiaa vaan pitää työstää paljon, sallia itselleen kaiki tunteet, mutta myös osata päästää niistä irti. Aina plussaa jos selviää niin ettei katkeroidu, vaan pystyy myöhemminkin edelleen esimerkiksi nimeämään asioita jotka omassa puolisossa oli hyvää ja mitä asioita hänessa rakasti.
Piiritystilanne.
Mielenterveysongelmien hoitamatta jättäminen, sen seuraukset.
Mies toi jokaviikkoisen kukkakimpun, joka oli kiireessä napattu huoltoasemalta!, kun kukkakauppa oli suljettu.
Ihan oikeasti minä ihmettelen, kuinka te olette ajautuneet väkivaltaisiin (henkisiin ja fyysisiin) parisuhteisiin? Eikö siitä mitään merkkejä ollut ajoissa? Minulle olisi yksi haukkumasana puhumattakaan lyönnistä ollut syy päättää suhde siihen paikkaan!
Vierailija kirjoitti:
Mies toi jokaviikkoisen kukkakimpun, joka oli kiireessä napattu huoltoasemalta!, kun kukkakauppa oli suljettu.
Ihan oikeasti minä ihmettelen, kuinka te olette ajautuneet väkivaltaisiin (henkisiin ja fyysisiin) parisuhteisiin? Eikö siitä mitään merkkejä ollut ajoissa? Minulle olisi yksi haukkumasana puhumattakaan lyönnistä ollut syy päättää suhde siihen paikkaan!
No ei tietenkään ollut, eikö tämän pitäisi nyt olla jokaiselle selvää? Eihän kukaan jatka suhdetta jos tulee ekoilla treffeillä turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä voi järjellä selittää. Aika tavallinen kuvio näissä taitaa olla se, että mies on hurmaava, on ihan hullaantunut ja kohtelee naista kuin olisi ainoo nainen maan päällä. En mä parikymppisenä tiennyt, että tollasen käytöksen pitäis saada jo hälytyskellot soimaan. Musta se oli vaan ihanaa. Pikkuhiljaa alkaa tulla mukaan enemmän omistushaluisuutta ja aletaan siirtyä henkisen alistamisen ja väkivallan puolelle. Mutta kun on niin koukussa siihen hurmaavaan puoleen niin antaa kaiken anteeks. Mä tulin jossain vaiheessa järkiini ja lähdin. Taustalla rikkinäinen lapsuus ja huono itsetunto.
Kaukosuhde yllättävien olosuhteiden pakottamana.