Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laittanut tekstiviestejä, whatsappeja ja sähköpostejakin ystävilleni, lähisukulaisille ym. Eivät vaan vastaa.

Vierailija
06.04.2020 |

Kun käyn esim. facebookissa, niin kappas nämä samat tyypit siellä vihreinä palluroina päivystävät paikalla ja vaikka millä mitalla ovat ehtineet kirjoitella kommentteja muille, tehneet omia päivityksiäkin. Viimeiset puoli vuotta minä olen ollut se, joka on aina aloittanut yhteydenpidon.

Kokemuksia?

Jaksaisitko pitää yhteyttä sellaiseen, joka ei vastaile ja ei ole aloitteellinen yhteydenpidossa?
Mitä mieltä olette: jos en enää laitakaan viestejä, vaan jään odottamaan että välillä toisetkin laittavat minulle? Olenko liian tyly, jos lopetan yksipuolisen yhteydenpidon??

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he eivät edes vastaa sun viesteihin, niin tottakai lopetat häiriköinnin. Jos vastaavat kuitenkin, niin menisin case-by-case - yksipuolinen yhteydenpito isoäitiin joka kuitenkin ilahtuu viestistä on eri asia kuin oma ikätoveri, joka vastaa yksisanaisesti päivän viiveellä. Ei kannata roikkua ihmisissä jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta.

Sana "häiriköinti" kuulostaa tässä kyllä vähän yliampuvalta. Ihan samanlaista viestittely oli meillä vuosia sitten, tosin ne ystävät ja lähisukulaiset oli "häiriköivät" vastavuoroisesti silloin. Mutta, niin, asia ymmärretty ja lopetan kyllä. ap

Jos ihminen ei vastaa mitään viesteihin, hän ei halua viestejä. Viestiminen jollekin joka ei halua viestejä, on häiriköintiä. Ei kannata piinata itseään (tai heitä) yhtään enempää tällaisten ihmisten kanssa. Et kuulosta saavan noista ihmisistä kuin pahan mielen.

Kyllä kyllä, mutta ihmettelen että aiemmin samanlainen viestittely ei ole ollut "häiriköintiä". Siinä on ollut kumpikin osapuoli mukana, ihan samanlaisissa jutuissa ja keskusteluissa. Missä vaihessa viestit muuttuu sitten niinko ööö häiriköinniksi? Kun toinen tuosta vaan yhtäkkisesti päättää että enpä enää vastaa ja haluaa kadota toisen elämästä, silloinko? Mä olen tippunut kärryiltä ja pahasti. ap

Silloin kun Whatsapp tuli yleiseksi. Ennen ihmiset laittoi tekstiviestejä vain silloin kun oli oikeasti asiaa. Nyt kun viestejä voi laittaa ilmaiseksi, niin jutut on pääasiassa turhaa liirumlaarumia ja jos kuuluu useampaan ryhmään, niin ei sitä edes jaksa katsoa kuka on kaivannut. Viestit ei enää merkitse mitään, koska niitä tulee monilta ja paljon.

Eli ne joille et vastaa, ovat "liirum laarumia" ja prioriteettilistasi häntäpäässä. Jos joku ajattelee näin minusta, niin eipä tuollaiselle enää tarvitse viestejä laittaakaan. Tämä vahvistanee ap:n epäilyt, ettei nuo vastaamattomat vaan välitä kun heillä on niitä "oikeitakin" ystäviä.

Missä kohtaa sanoin, etten vastaa? Joo en välttämättä vastaa heti, koska kokemuksesta tiedän, ettei siellä yleensä ole mitään kovin kummosta. Jos jollakin on minulle on oikeasti tärkeää asiaa niin soittakoot. Sä et selvästikään ymmärrä miten paljon on ihmisiä, jotka laittaa ihan turhia viestejä ja odottavat, että vastaanottaja on koko ajan läsnä ja on aktiivinen. Mulla on esimerkiksi perhettä/sukua ja meillä on whatsapp-ryhmä. Siellä käy keskustelu lähes koko ajan kaikesta jonniinjoutavasta hölynpölystä.

Joo on tosi mielenkiintoista, jos sukulainen on pilkkonut koko päivän puita ja nyt avasi kaljan sen kunniaksi (tölkistä kuva) ja tähän sitten odottaa puolelta sukua jotain reaktiota ja tadaa puolet alkoholistisuvusta laittaa kuvaa omista juomista ja siinä sitä ryhmässä viestitellään ja kukin ryyppää samalla omissa oloissaan samalla kuitenkin "sosialisoiden" ryhmässä muiden kanssa. Viikonloput pahimpia, mutta nyt monella lomautukset niin ryhmä on hyvin aktiivinen. Tämä nyt oli karkea esimerkki mitä se whatsappin yleistyminen teki. Ei tekstiviestien aikaan ollut tuollaista.

Kavereiden kanssa on myös ryhmä. Sinnekin tulee hirveästi kaikkea ns "turhaa". Puhumattakaan sitten ihan kahdenkeskisistä keskusteluista. Yksi kaveri saattaa laittaa kuvan aamukahvistaan ja tähän sitten odottaa jotain reaktiota, yleensä laitan kuvan omasta aamukahvista. Yhdellä kaverilla on koira ja tykkää laitella kavereille kuvia kuinka taas kävi koiransa kanssa piitkällä lenkillä ja tähän sitten pitää reagoida, koska muuten luulee kavereiden olevan vihaisia. Kyllä valtaosa viesteistä ainakin mun perheen/suvun/kaverieden kanssa on turhaa hölynpölyä. Voisi sanoa, että somehu*raaminen on siirtynyt wappiin. Odotan kauhulla sitä päivää, kun tykkäysominaisuus tulee whatsappiin. 

Ei mulle tartteisi viestejä laittaa ollenkaan. Ottaisin mieluummin puhelun sieluttoman viestin sijaan.

Ihan hirveän ilkeä ajatusmaailma. Kaverien keskeisissä keskusteluissa on tottakai välillä itselle "turhaa" tavaraa, mutta mitäpä tuosta. Kahdenkeskeisissä keskusteluissa tykkään vastaanottaa ja lähettää vaikkapa kuvia niistä aamukahveista, ja niin tykkää moni muukin. Siinä ei ole pointtina se että pitäisi kiljua riemusta siitä aamukahvista, vaan se että kaverille tuli mieleen "hei vitsi onpas kivan näköinen kahvi ja aamupala, voisin näyttää tän Tiinalle". Jos eka ajatus on se että voi v*ttu taas se Jaana-Pirjo laittaa jotain turhia kuvia, kannattaa miettiä miksi edes lasket nuo henkilöt kavereiksi. No, ei tarvitse ihmetellä jos ne kaverit kaikkoaa ympäriltä.

Totta, ydinviesti on kai se, että ajattelee toista. Ymmärrän kyllä myös sen, jos ei jaksa / pysty heti kommentoimaan jokaista viestiä, eikä tarvitsekaan. Eiköhän se keskitie löydy, kun kuuntelemme toisiamme ja puhumme avoimesti toiveistamme ja tarpeistamme toisiamme kunnioittaen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi