Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti ohjaa paketteja koronanoutopisteisiin

Vierailija
06.04.2020 |

En uskalla enää tilata yhdestäkään verkkokaupasta mitään, koska posti ohjaa paketit mielivaltaisesti mihin haluaa. Tilasin yhden paketin pakettiautomaattiin, josta se olisi ollut turvallista hakea ilman tartuntariskiä, mutta posti veikin sen ison marketin noutopisteeseen. Olisin mieluummin odottanut pakettia vaikka pidempään, että automaattiin olisi tullut tilaa, kuin hakenut sen sieltä marketista koronan kera!

Firma, josta paketin tilasin, ei voinut tehdä asialle mitään eikä edes yrittänyt. He vain nostivat kätensä pystyyn.

Postiin en saanut edes yhteyttä. Niillä on ihan surkea asiakaspalvelu! Ei ole sähköpostia tai muutakaan, mihin voisi viestin lähettää. Chatissa on pelkkä botti paikalla. Ainoa puhelinnumeron on maksullinen ja siellä on 19 ihmistä jonossa ennen minua. Yritin lähettää viestin facebookissa ja myös yhden postin sivuilta löytämäni lomakkeen kautta, mutta kumpaankaan ei vastattu. En siis pystynyt MILLÄÄN TAVALLA vaikuttamaan siihen, mistä joudun paketin hakemaan.

Kuinka monella firmalla on varaa kohdella asiakkaita kuin merkityksetöntä p*skaa ja tarjota täysin olematonta asiakaspalvelua!

Eikö postin ihan yhtä lailla pitäisi osallistua koronan vastaiseen taisteluun eikä altistaa asiakkaita virukselle mielivaltaisella monopolitoiminnallaan!

Ihan p*ska lafka! En halua nyt tilata enää mitään! Näin se maan talous saadaankin hyvin pysymään pystyssä, että posti ohjaa paketit mielivaltaisesti yhteen markettiin, jossa ihmiset joutuvat käydä se hakemassa ja saavat samalla koronan! Auttaa tosi paljon maan talouttakin se, ettei uskalla edes verkkokaupoista tilata enää mitään postin mielivallan takia!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa blaa, et sitten osaa pestä niitä käsiäsi? Tai laitat hanskat käteen? Vai tilasiko paketillisen koronavirusta Kiinasta? Jos teet elämästäsi noooooin vaikeaa, mitä kirjoitat, niin anna olla. Siis pakettisi ja kaiken muun suhteen. Luovuta jo. Huoh, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
2/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni posti ei siis mielivaltisesti laittaa pakettia haettavaksi noutopisteestä.

Itse olen riskiryhmää. En uskalla tilata nyt postista.

Pitäisi olla mahdollisuus valita, että haluaa jonottaa paikan vapautumista haluamastaan hakupisteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blaa blaa blaa, et sitten osaa pestä niitä käsiäsi? Tai laitat hanskat käteen? Vai tilasiko paketillisen koronavirusta Kiinasta? Jos teet elämästäsi noooooin vaikeaa, mitä kirjoitat, niin anna olla. Siis pakettisi ja kaiken muun suhteen. Luovuta jo. Huoh, ei voi muuta sanoa.

Miten se käsipesu auttaa siihen, jos siellä marketissa on samassa postijonossa sun kaltainen urpo, joka ei osaa pitää turvaväliä hönkii sitä koronaa mun naamalle.

Vierailija
4/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kotia.

Vierailija
5/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Mielestäni posti ei siis mielivaltisesti laittaa pakettia haettavaksi noutopisteestä.

Pitäisi olla mahdollisuus valita, että haluaa jonottaa paikan vapautumista haluamastaan hakupisteestä.

Tai mahdollisuus valita kakkosvaihtoehto noutopisteelle. Täällä se on aina ollut jostain syystä toisella puolen NAAPURIkaupunkia, vaikka tilauksessa on ollut mun osoite, josta olisi nähnyt kaikki lähimmät hakupaikat. Onneksi on auto, kun ei tiedä, mistä päin Suomea joutuu pakettinsa noutamaan. Ja todellakin hakisin nyt heti, kun tietää postin kiireet koronan takia. Tosin nyt en tilaa mitään, kun ei ole pakko.

Vierailija
6/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tilatko. Sillähn siitä selviää.

Vierailija
7/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla ne pakettiautomaatitkin voi olla jossain marketissa tai paikassa, jossa on muita ihmisiä. Siihen metrin päähän voi siis tulla joku asioimaan. Ja yhtä lailla pitää laittaa hanskat käteen, kun näppäilet koodin pakettiautomaattiin.

Monissa kaupoissa on tällä hetkellä pleksilasit suojana ja tällä hetkellä ohje on postilta, että asiakas ei kuittaa lähetystä itse näytölle, joten sekin vähentää riskiä.

Vierailija
8/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa kotia.

Minulla on jo koti.

Vierailija
9/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä kaupassa, jossa on postin noutopiste. Meillä on hiljaista esimerkiksi aikaisin aamulla, joten tiettyinä tunteina paketin haku on turvallista ainakin siltä kannalta, että kaupassa on 0-2 asiakasta yhteensä eikä tule kontakteja. Kassalla on vielä pleksilasi ja myyjän ei tarvitse ottaa puhelintasi käteen tai henkkariasi käteen, lisäksi kuittaus tulee talon puolesta. Eli turvalliset käytännöt on.

Vierailija
10/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Postilla on ruuhkaa paketeissa, koska edelleen palvelupisteissä on 3+1 -päivää -paketteja ja Hullut päivät ilmeisesti päättyi eilen ja sieltä tulee vielä paketteja. Kannattaa ymmärtää, että aiemminkin Hullut päivät on aiheuttanut ruuhkaa postille, nyt koronatilanteen takia paketteja on liikkeellä moninkertaisesti enemmän. Eli posti ei ole siirtänyt huvikseen pakettia jonnekin muualle noudettavaksi, vaan siksi, että ruuhkan vuoksi paketit ei millään mahdu automaatteihin.

Eli tilanne on jotakuinkin sellainen, että jos normisti automaattiin olisi tulossa vaikka 50 pakettia niin se määrä on tällä hetkellä 150 tai 200 pakettia. Ja seuraavana päivänä sama homma.

Vierailija
11/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään ei tarvitse allekirjoittaa enää siihen pirun näyttöön sormella, kun pakettia noutaa Postista. Minulla myös yksi tilaus meni pakettiautomaatin sijaan Postin toimipisteeseen (S-Marketissa) ja mietin, että mitenkähän tuon kuittaamisen kanssa tällä hetkellä toimitaan. Ei onneksi tarvinnut allekirjoittaa. Sama käytäntö on Matkahuollon noutopisteessä (meillä K-Market).

Vierailija
12/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti! Itse en ole huolissani sinällään siitä että joutuu myyjän kanssa olemaan tekemisissä, mutta ihan normaaliaikana kyllä joka kerta on pelko persiissä että autoton joutuu ison paketin hakemaan pitkän matkan päästä kun automaatit lähellä tukossa. Tilaan läheisille usein tuollaisia 15 kilonkin ruokapaketteja, ja kyllä se riittää että niitä kahden ihmisen ja pyörän voimin haetaan jostain puolen kilsan päästä kun ne sinne on tilattu.

Vierailija
13/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään ei tarvitse allekirjoittaa enää siihen pirun näyttöön sormella, kun pakettia noutaa Postista. Minulla myös yksi tilaus meni pakettiautomaatin sijaan Postin toimipisteeseen (S-Marketissa) ja mietin, että mitenkähän tuon kuittaamisen kanssa tällä hetkellä toimitaan. Ei onneksi tarvinnut allekirjoittaa. Sama käytäntö on Matkahuollon noutopisteessä (meillä K-Market).

Pakettiautomaatin näyttöön pitää kuitenkin näpytellä sormilla...

Vierailija
14/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiin saa kyllä yleensä facessa jonkinlaisen yhteyden. Viimeksikin sain, tosin vastaus tuli sitten myöhässä, asiakaspalvelijan todetessa että "pakettisi oli nopeampi kuin minä". Joo, olisin kai voinut laittaa viestiä perään myöhemmin kun sain yhteydenoton toimituksesta, mutta niin on postin toiminta itseäkin monesti kyrsinyt että ajattelin että olkoon, kun ei kerran vastausta näy. Tai ajattelin että soitto toimitusajasta oli jo se vastaus kun se tuli sitten myöhemmim samana päivänä kun olin valittanut.

Että ehkä aspallakin on kiirusta siellä.

Vierailija
15/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin näyttääkö se tilattaessa siltä, että tulee pakettiautomattiin osoite Kurakatu 2.

Alasvetovalikko siis, josta olen ensin valinnut Kurakatu 2 itse.

Eli muuttuuko noutopaikka matkalla, ja ilmoitetaan sit uusi paikka, kun prosessi valmis.

Ei hele, jos näin.

Vierailija
16/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulle laittavat kanssa lähimpään eli 10+10km väärään suuntaan, tai sitten työpaikan läheisen smartin jakelupiirin toimipisteeseen joka on kaupungin keskustassa (ei parkkipaikkoja ei muuta asiointia siihen suuntaan ja aukioloajat perseestä). Olen ratkasissut tilaamalla kotikunnan asiamiespostiin, siitä sentään tietää aukioloajat ja on edes jonkin asiointimatkan varrella.

Vierailija
17/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin automaattien jumauttaja on postin älytön päätös seisottaa jopa kolme viikkoa paketteja automaateissa.

Vierailija
18/18 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona-noutopiste

koronan outopiste?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi