Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
961/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spreadshirt ja heidän myymät lasten printtivaatteet. Niiden nettisivulta löytyy tämmönen mainosfraasi:

"Muistatko vielä, kun olit vielä lapsi ja se yksi tietty paita oli pakko saada päälle heti pesun jälkeen, koska pidit siitä niin paljon? Ei haitannut, vaikka värit olivat haalistuneet ja kuva kulunut pesussa melkein tunnistamattomaksi – kerran lempipaita, aina lempipaita. Nyt on sinun vuorosi antaa lapsille tämä tunne."

Tilasin näitä useita ja toden totta tuo tunne tulee kyllä esille.

Näin meillä:

"Äitiiii, haluun sen uuden paidan päälle."

"Juu, tuotaaa noin..."

"Äitiiiii--iii!! (itku alkaa) Mitä mun paidalle on tapahtunut???

Ja niin on saatu se tunne esille kun lapsi haluaa uuden lempipaitansa päälle ja siitä onkin pesty ekassa pyykissä kuva liki tunnistamattomaksi.

Niin ja paitojahan oli useita.

"Äitii, missä se  paita on mikä mulla eilen oli."

"Pyykkikorissa, menee pesuun just, pue jotain muuta"

"ÄIIITIIII, ei sitä saa pestä!!! Jos sen kuva... (itku alkaa).

"Niin tottapa tuo, että näillä näytöillä se saattaa sekin jäädä pesukoneeseen kunhan se kohta pestään. Käyppä sanoon heipat pesukoneen luukun läpi sillekin kuvalle ennen kuin käynnistän koneen."

Tunnetta tarjoaa spreadshirt.

https://www.spreadshirt.fi/suunnittele/vaatteiden/lasten 😂

Vierailija
962/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteista molo ja ticket to heaven. En vaan halunnut nimen vuoksi pukea lastani noihin. Menolippu taivaaseen, olisin pelännyt että kuristuvat huppuun. Ja molo, se nyt vaan minusta tarkoittaa mitä tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä merkkejä sen sijaan on,

Versace

Balmain

Gucci

Armani

Onkohan näillä rändeillä yhtään tuotetta johon logoa EI olisi painettu kissankorkuisin kirjaimin että köyhät näkevät miten suht tavallisesta T-paidasta on maksettu 80 euroa.

Sopii täydellisesti sormenpaksuisten huulitäytteiden, gallonan kumitissien, helisevien guldagäädyjen ja pinkiksi värjätyn puudelin pariksi.

Bling, bling.

Vierailija
964/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guess - edustaa itänaapurin taviksille "luksusta"

Fendi - naurettavia logoja ja koska Sofia Belorf ja Niko Ranta-Aho

Vierailija
965/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määäää kirjoitti:

Michael Kors -laukut. Joka toisella naisella sellainen ja luulevat näyttävänsä varakkailta. En huolisi edes ilmaiseksi.

Mä tykkään Korsin tuotteista. Kengät ja vaatteet on olleet tosi hyviä ja kestäviä, ja helppoja. Juhlamekko meni 10 vuotta, pesukoneeseen ja päälle, ei silitystä, ei käsinpesua, ei mitään. Ballerinat kesti kaksi vuotta päivittäistä 8 tunnin käyttöä toimistossa työkenkinä. Mikään sauma ei koskaan irronnut, musta mokkanahka vaan muuttui harmaaksi, kuten musta mokka aina muuttuu. Laukut on olleet myös kestäviä, niissä on ollut hyvä rakenne (riittävästi pikkutaskuja) ym. Mutta makuasioitahan nämä, mä käytän laukkuja joista tykkään, merkistä (tai merkittömyydestä) riippumatta.

Korsin laukuissa (samoin kuin LV:n) häiritsee liiallinen logon esiintuonti. Haluan tyylikkäitä ja toimivia ratkaisuja, en leikkiä mainostelinettä. Erityisen harmillista on, jos laadukas, tyylikäs ja toimiva on pilattu erottuvalla logolla.

Vierailija
966/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko. Ylipainosta kärsivät kässänmaikat käyttää marimekon vaatteita. Hyi yök.

ylipainoiset köksänopet myös. Ainakin minä.

Vierailija
967/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, mango ja muut halpikset

Vierailija
968/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Balenciaga, koska sohvi belorfin feikit

Vierailija
969/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kaikki leimallisimmat pikamuotirätit jää rekkiin. Sen lisäksi kaikki ByPias-kama saa jäädä kirpparillakin hengariin roikkumaan, kun on tiettävästi laadutonta ylihintaista roskaa.

Vierailija
970/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivana Helsinki

Vierailija
971/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määäää kirjoitti:

Michael Kors -laukut. Joka toisella naisella sellainen ja luulevat näyttävänsä varakkailta. En huolisi edes ilmaiseksi.

Eipä niitä enää monella näy. Itselläni on pari, joissa on logo aika pienellä.

(Esim. tää: https://www.mkoutletsonline.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail… )

En ole koskaan ajatellut, että Korsin laukkuja pidetään siksi, että halutaan näyttää rikkailta :D Nehän on melko edullisia; mallista riippuen 150-400e. Varakkaalta näyttämiseen on ihan muut merkit.

Vierailija
972/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ted Baker🤢🤮

Varsinkin ne vaatteet joissa sitä kamalaa pinkkiä ruusukultaa, niin halvan näköistä (takkien vyönpäädyissä esim).

Täällä on näköjään paljon Ted Baker-faneja. No ei mikäään ylläri, fancyä av-mamma muotia.😆😂

Joo siis hyi joku Ted Baker! Kyllä ne vaatteet täytyy hankkia Prismasta ja Citarista! Jämpti on näin!

Vierailija
973/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommy Hilfiger. 

Fjällräven on lipunut mielikuvissani huonompaan suuntaan kun olen seurannut hintojen nousua ja sitä miten vaatteista tehdään vähemmän kestäviä kuin ennen.

Laadun huonontumista lähes kaikilla merkeillä.

Vierailija
974/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään Nikesta vaikkei sitä kysyttykään. Olen kokenut laadukkaaksi!

Nikentä löytyy kyllä parhaat urheiluvaatteet ja kengät. Laadukasta, kestävää ja hyvän mallisia.

Vierailija
975/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Balance:n Z-merkki häiritsee.

Vierailija
976/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LIsäksi HIlfigerin vaatteet ovat laadultaan huonoja. No, eipähän niitä kukaan pakota päälleen laittamaankaan.

Hilfigerin vaatteet on kyllä laadukkaita, yksikään vaate ole nyppyyntynyt tai hajonnut tms heiltä.

Vierailija
977/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän usein bändipaitoja kirjoitti:

Kaikki, mikä on tai on olevinaan luksusta tai glamouria, tai mitä muuten vaan pidetään "cloutin" takia, mm. Luis Vuitton, Gucci, Supreme, listaahan voisi jatkaa vaikka kuinka. Ylihinnoitellut vaatteet noin yleensäkin.

Hohhoijaa, onko järkeä luetella jotain sattumanvaraisia merkkejä kun et selkeästi kuulu millään tavalla kohderyhmään? Jos käytät usein bändipaitoja etkä edes osaa kirjoittaa Louis Vuittonin nimeä oikein, olisi yllättävämpää jos LVMH olisi suosikkibrändisi.

Tämä oli aluksi hyvä ketju, mutta sitten kirjoittajat alkoi vain luetella joskus nimeltä kuulemiaan merkkejä joihin niillä ei ikinä olisi varaa.

Hmmm....meikäläinen käyttää sumeilematta bändipaitoja ja dalsii  esim. Vuittonin/Guccin ballerinat jalassa :D 

Ihanaa kun ikä,  varallisuus ja itsetunto sallivat pukeutua aivan rajattomasti omien mieltymysteni  mukaan. 

Vierailija
978/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SuperDry. Ällöttää tuo nimi. Niinkuin mainostaisin että mun pil*u olisi kuiva kuin sahara.

Mulle tulee aina tämä sama mielleyhtymä!!! :D :D Sit myötähäpeä.  

Jotenkin tekisi mieli mennä tarjoamaan jotain lubrikanttia...

Vierailija
979/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiössä teini-ikäiset romanipojat kulkee guccihuivit kaulassa ja lv-laukku olalla. Ja tää on ihan totta!

Olisi mielenkiintoista tietää mistä ne saa ne. Ryöstämällä toisilta nuorilta? Eihän noita edes myydä kaupoissa mistä olisi kovin helppoa varastaa. Vai ovatko feikkejä?

Jotenkin mikään ei ole niin säälittävää kuin luksusmerkit jollain hädin tuskin lukutaitoisella finninaamaklopilla. 

Vierailija
980/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiössä teini-ikäiset romanipojat kulkee guccihuivit kaulassa ja lv-laukku olalla. Ja tää on ihan totta!

Kuolen nauruun :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän