Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
981/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadun huonontumista lähes kaikilla merkeillä.

Sitä kutsutaan kvartaalikapitalismiksi.

100 vuotta rakennetun brändin saa tuhottua parissa vuodessa rahastamalla häikäilemättä luksustuotteen hintaa kiinanpaskasta johon on liimattu firman logo.

Tämä riittää ylimmälle johdolle ja "sijoittajille" jotka rahastavat hetkellisesti uudelle tasolle pompanneiden katteiden avulla satojen miljoonien pikavoitot ja optiot.

Samalla kun duunarit saavat kenkää firman kaaduttua, nämä menestyjät siirtyvät kehittämään seuraavaa brändiä

Vierailija
982/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SuperDry. Ällöttää tuo nimi. Niinkuin mainostaisin että mun pil*u olisi kuiva kuin sahara.

Mulle tulee aina tämä sama mielleyhtymä!!! :D :D Sit myötähäpeä.  

Jotenkin tekisi mieli mennä tarjoamaan jotain lubrikanttia...

Mulla tuosta tulee mieleen joku vaippa tai kuukautissuoja, jopa tena.

Joten ei jatkoon ihan vaan nimensä takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivana Helsinki (ostin sieltä kerran tuotteen, jota sanoivat Suomessa tehdyksi. Kun tarkemmin selvitin, se olikin valmistettu Thaimaassa.)

Balmuir (tuotteita valmistetaan ala-arvoisissa työolosuhteissa ja myydään täällä sikakalliilla hinnalla.)

H & M (tuoteiden valmistukseen käytetään lapsityövoimaa)

Vierailija
984/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäätään osta merkkivaatteita koska mun mielestä olis noloa tepastella tuolla ylihintaisessa rievussa tai karmiva käsveska käsikynkässä heiluen pelkän merkistä luodun mielikuvan takia.

Vierailija
985/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makia. Sen verran ylimielistä porukkaa johdossa, että en laita lanttiakaan heille, vaikka muutama tuote onkin sellaiset, että voisin ostaa.

Vierailija
986/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa oli tämmönen kuin burberry, sanottiin kaivopuiston kansallispuvuksi, oli jo silloin hirveä, tuskin enää tekevät sitä kuosia niin näkyväksi. Hesarissa oli joku taidekauppias jolla paistoi tuo kuosi mutta jotenkin siinä jo mä itse luokittelen ihmisen boomer osastoon.

Vierailija
987/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuperDry, Molo, Pier One.

Vierailija
988/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiössä teini-ikäiset romanipojat kulkee guccihuivit kaulassa ja lv-laukku olalla. Ja tää on ihan totta!

Kuolen nauruun :D

Aika monella instababella, vliggaajalla jotka eivät siis käy kansallispukuja on juuri LV:tä.

Vierailija
989/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louis Vuitton. Ei ehkä niin varsinaisena vaatemerkkinä, mutta laukut ja huivit. LV sen käyttäjällä ei mielestäni kerro tyylikkyydestä, enemmänkin mielikuvituksen puutteesta.

Näillä naisilla on muuten aina viimesin iphone, koska hinnan brändin mukaan pitää mennä eikä niinkään tarpeen. Samsung s21 ultra ois kalliimpi, mutta siinä ei ole omenalogoa mikä kertoo hinnasta.

Vierailija
990/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiössä teini-ikäiset romanipojat kulkee guccihuivit kaulassa ja lv-laukku olalla. Ja tää on ihan totta!

Kuolen nauruun :D

Aika monella instababella, vliggaajalla jotka eivät siis käy kansallispukuja on juuri LV:tä.

No ehkä se instababella näyttääkin edes vähän paremmalta kuin jollain rimpularaamisella Leifillä suorien housujen kanssa :D tulee mieleen M. Gabriel 

Vierailija
991/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ted Baker🤢🤮

Varsinkin ne vaatteet joissa sitä kamalaa pinkkiä ruusukultaa, niin halvan näköistä (takkien vyönpäädyissä esim).

Täällä on näköjään paljon Ted Baker-faneja. No ei mikäään ylläri, fancyä av-mamma muotia.😆😂

Joo siis hyi joku Ted Baker! Kyllä ne vaatteet täytyy hankkia Prismasta ja Citarista! Jämpti on näin!

Ihan ohis, mutta nykyään laatua saa helpommin Prismasta ja Cittarista jotka ostavat sisään mahdollisimman kestävää vaatetta koska asiakaskunta ei halua uusinta trendimuotia vaan kestäviä perusvaatteita. Toki joukossa on hutejakin, mutta esim. tän hetken parhaimmat treenivaatteet olen ostanut parilla kympillä marketista, ja lyövät laadullaan ylivoimaisesti vastaavat merkkipöksyt tunnetummilta urheilubrändeiltä.

Tämä siis vaate-alalla olevan ihmisen mielipide

Vierailija
992/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa alle kaksvitosten logotuotteista on selvästi Turkista ja Bulgariasta tänne raahattuja tai Kiinasta tilattuja feikkejä, eli kuten Vuitton, Gucci jne. Niiden huonon laadun näkee korttelin päähän.

Yleensä aitoja ostaa ne joilla on vakituiset työpaikat, ellei joku sugar daddy ole ostanut mutta niissäkin tapauksissa niiden muijien kamppeet on niin halvan näköisiä kuten on kyseisten muijien muoviset kynnet, tekotukat, tekohuulet, ja kumitissit.

Vierailija
993/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

By Pias. 

Aluksi mua huvitti nimi, mutta sitten kun kävin liikkeessä, totesin, että muodottomia telttojahan ne ovat. "Suomalaiselle naiselle" joopa. Lisäksi vaatteiden huono laatu hämmästytti. Saumurilla pikaseen tehtyjä rönttäkolttuja, saumat kierteellä, langanpätkät tunkivat sieltä ja täältä. Pellavahame istui tosi huonosti, ja meni ryppyyn sinä aikana, kun puin sen ylle ja istuin alas, jotta sain kengät takas jalkaan. Ja tätä mainostetaan sit jotenkin muka "suomalaisena laatufirmana". 

Ihan kaikki pikamuoti ärsyttää mua. H&M, Zara, Mango, Monki jne. Lasken pikamuotiin kuuluvaksi myös Jenkkien halpismerkit, joita jostain syystä täällä arvostetaan, kuten Hilfiger, Gap, Ralph Lauren kaikkine alabrändeineen sekä Calvin Klein.

Vierailija
994/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gant.

Purjehtijan tyttöystävä.

Vierailija
995/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon ruskea- oranssisävyiset mummotyyliset mekot ja yöpaidat

Vierailija
996/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmeemmin karsasta mitään, mutta korussa LV:n  logo ei minusta anna lisäarvoa, päinvastoin.

Vierailija
997/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ted Baker🤢🤮

Varsinkin ne vaatteet joissa sitä kamalaa pinkkiä ruusukultaa, niin halvan näköistä (takkien vyönpäädyissä esim).

Täällä on näköjään paljon Ted Baker-faneja. No ei mikäään ylläri, fancyä av-mamma muotia.😆😂

Joo siis hyi joku Ted Baker! Kyllä ne vaatteet täytyy hankkia Prismasta ja Citarista! Jämpti on näin!

Ihan ohis, mutta nykyään laatua saa helpommin Prismasta ja Cittarista jotka ostavat sisään mahdollisimman kestävää vaatetta koska asiakaskunta ei halua uusinta trendimuotia vaan kestäviä perusvaatteita. Toki joukossa on hutejakin, mutta esim. tän hetken parhaimmat treenivaatteet olen ostanut parilla kympillä marketista, ja lyövät laadullaan ylivoimaisesti vastaavat merkkipöksyt tunnetummilta urheilubrändeiltä.

Tämä siis vaate-alalla olevan ihmisen mielipide

Kyllä, on vaan vaikea löytää nykyään esim Kuoma-jalkineita tai isoja kokoja housuista.

Vierailija
998/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis, mutta nykyään laatua saa helpommin Prismasta ja Cittarista jotka ostavat sisään mahdollisimman kestävää vaatetta koska asiakaskunta ei halua uusinta trendimuotia vaan kestäviä perusvaatteita. Toki joukossa on hutejakin, mutta esim. tän hetken parhaimmat treenivaatteet olen ostanut

Ei todellakaan ohis. Tässäkin ketjussa on tyyppejä jotka yrittävät päteä selittämällä miten he ostavat "vain sellaisia merkkivaatteita joissa logo ei ole näkyvissä"

Mikä ****n pässi maksaa 60e vaikka blancosta Gantin T-paidasta kun Cittarista kympillä ostettu logoton Fruit of the Loom peruspaita on itse asiassa laadukkaammista materiaaleista tehty ja kestää vuosikausia.

Yksikään näistä ketjussa luetelluista luxusbrändeistä ei ole yhtään sen laadukkaampaa työtä tai korkealaatuisemmista materiaaleista tehty kuin paremmat markettivaatteet. Pikemminkin päinvastoin.

5x -10x korkeampi hinta tulee ihan puhtaasti siitä logosta joka vaatteeseen on ommeltu tai painettu. Jätä nyt vielä sekin pois mutta maksa täysi hinta niin siinäpä vasta järkevää rahankäyttöä.

Vierailija
999/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon ruskea- oranssisävyiset mummotyyliset mekot ja yöpaidat

Musta valko ja sinivalko raidat tuo mieleen masonit,freemasonit ja siionismin..

Vierailija
1000/1096 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makia. Billebeino. Ei tarttene selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi