Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
701/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaisiin bodareihin ja esim Fitfarmiin liittyvät vaatemerkit boikotissa.

Vierailija
702/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpisketjujen vaatteista suurin osa eli H&M ja Lindex ainakin. Materiaalit on kutittavia neuleissa, kangaslaatu heikkoa ja värit on aneemisia, kuten beige-harmaa-vaalea-sekoitus, epämääräinen ruskea ja muut murretut värit. Jos tuo on muotia niin en halua olla muodikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee ehkä toisinpäin. Käytän vain tiettyjä merkkejä, koska tiedän että niiden tuotteet ovat takuuvarmasti passelit ja muutenkin tykkään niistä paljon.  Esim. viimeiset 15 vuotta olen käyttänyt vain Superga:n tennareita. Niillä menee noin 330 päivää vuodessa (talvella on yhtä numeroa isompi koko jotta villasukka mahtuu hyvin kenkään), jäljelle jäävinä päivinä käytän tarpeen mukaan kumisaappaita tai vaelluskenkiä. 

Vierailija
704/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billebeino, pelkkä nimikin on yök. 

Vierailija
705/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molo. Itse vaatteissa ei varsinaisesti mitään vikaa mut ton nimen takia en vaan pysty ostamaan.

Vierailija
706/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual

Vierailija
707/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed Hardy....🤮🤮

Vierailija
708/1096 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristomatti Ratia. Rumia ylihintaisia kaapuja (pyykkilautavatsaisille) mummeleille.

Omalle pömppömassulleni teki tiukkaa Ratian yöpaidassa, vaikka oli isoin koko.

Vierailija
709/1096 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauko Design! Hanna G on ruinannut sieltä vaatteita.

Vierailija
710/1096 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

marimekko, Finnlayson, Superdry

Vierailija
711/1096 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billebeino, nimi kuulostaa naurettavalta ja tuntuu olevan alemman sosiaaliluokan ja pikkukovisten suosiossa.

Makia, wannabemenestyjien, kauppislaisten ja muiden kokoomushenkisten suosikki, ja taannoinen kuosin plagiointi ja sen jälkeiset vähättelevät kommentit firmalta ovat vielä muistissa.

Molemmissa lisäksi vielä se, että vaatteissa on aina valmistajan nimi painettuna isolla, ettei vain pääse jäämään brändi huomaamatta. Itse pidän hillitymmästä tyylistä, jossa merkkivaate ei kilju olevansa merkkivaate.

Vierailija
712/1096 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä. Ralph Lauren, Gant, Boss, Tommy Hilfiger ym wannabe-upperclass-kuteet jää ehdottomasti hyllyyn, samoin joku köyhän miehen versio edellisistä kuten Ted Baker. Voin sanoa, että yleensä ottaen noita merkkejä käyttävien ihmisten arvomaailma on niin kaukana omastani että suoraan heitän ihmisen mielessäni romukoppaan jos sillä on joku väsynyt gant-logoneule, en edes halua tutustua. Ulkoiluvaatteista Helly Hansenilla vähän samanlainen imago.

Balmuiria en ostaisi myöskään mistään hinnasta, ylikallista lapsityövoimalla teetettyä imagopaskaa. Laukkumerkeistä Lovia on kovaa vauhtia uppoamassa samaan suohon. Tai siis se ei ole lapsityövoimalla tehtyä, mutta täysin ylihinnoiteltua imagoskeidaa.

Vierailija
713/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guess ja Michael Kors. En kehtaisi pitää kummankaan tuotteita vaikka ilmaiseksi saisin.

Nää on mun ihan lempparit 😆 Olen 24v. Nainen. Tiedän kyllä, että näille löytyy paljon "vihaajia", mutta en välitä siitä vaan käytän näitä koska itseeni iskee näiden tyyli. Mutta ei kaikki näiltä merkeiltä ole ihania mielestäni, esim. Välttelen itse sellaista kuosia joka on ihan täynnä sitä logoa ja superkirkkaita värejä ja överi-bling blingiä kanssa vältän.

Vierailija
714/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko alkaa kohta olemaan inhokki. Varsinkin unikko, ihan vain siksi, että se on niin supersuosittu, että sitä on kaikilla ja kaikkialla. Kun näen jollain unikkoa päällä niin tulee mieleen että kyseinen henkilö on massanmukana menevä lammas. Ehkä vähän ikävästi sanottu, mutta näin vain on. Toivoisin, että marimekon suosio vähän laantuisi, että se olisi siedettävämpi.

Vierailija
715/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superdry

Billebeino

Jouni laukut

Kari traa

Lelu

Guess

Luhta vaatteet

Vierailija
716/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ten points kengät, Panama Jack kengät

Vierailija
717/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Fiorella on?

Vierailija
718/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella kiistanalainen ja provosoiva mielipide, mutta Muumit.

Muumien suosio on kestänyt vuosikymmeniä ja niitä on kirjaimellisesti joka paikassa. Vaipoissa, hammastahnassa, vaatteissa, ruoassa jopa vesipulloissa. Eikä pelkästään lasten tuotteissa. Aikuisten vaatteissa varsinkin muumit kaameita.

Ne mukit herättää negatiivisia tunteita valtaisan keräilybuumin johdosta

Tykkään kyllä muumeista että ihan sietämättömiä ne eivät ole, mutta liika on liikaa.

Vierailija
719/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Superdry

Billebeino

Jouni laukut

Kari traa

Lelu

Guess

Luhta vaatteet

Tunnistin näistä vain kaksi alimmaista yleensäkään miksikään merkiksi

Vierailija
720/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti inhoa mitään brändiä, mutta enemmän kyse on ihan käytännön kokemuksista: joidenkin brändien mallit/tyylit eivät sovi tai hintataso ei mielestäni vastaa laatua. Yleensä suosin niitä brändejä, joista olen aiemmin saanut positiivisia kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi