Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
721/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En välitä vaatteiden merkistä.

Vierailija
722/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guessin vaatteet ja laukut ovat käsittämättömän rumia. Mulla on mielikuva Martinasta 2000-luvun alussa - hänellä oli aina j8ku kammottava Guessin ihonmyötäinen rätti ja pikkuinen käsilaukku.

Uusi inhokkini on Versace. Aivan kamalia kirkkaita kuoseja joista tulee mieleen joku 55-vuotias kauneusleikkauksilla itsensä pilannut ja hiuslisäkkeitä käyttävä daami.

Ihaillun kohteena itsellä: Carolyn Bessete-Kennedy, Lauren Hutton, Farrah Fawcett, Jane Birkin ja Charlotte/a Casiraghi (?). Suosikkimerkit: Stella M ja Missoni ja Miu Miu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desigual

On kyllä rumia, käsittämättömiä väriyhdistelmiä kuten vihreä, harmaa ja punainen. Ei ole rumempaa kuin vihreä-punainen-musta tai harmaa-punainen-vihreä.

724/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko 🤢🤮🤢🤮🤢🤮🤢🤮

Vierailija
725/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Makiaa käyttävät tyypit joihin olen työelämässä törmännyt ovat stubb-luokan limaisia pyrkyreitä ja esikuvansa tapaan todennäköisesti myös ex-koulukiusaajia.

Makia on lisäksi brändinä lähes viikottain uutisissa varastettuaan käyttämäsä disainin lähes 1:1 jostain ja kieltäydyttyään maksamasta korvauksia vielä jäätyään kiinni housut nilkoissa (pun intended)

Vierailija
726/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abercrombie&Fitch. Syrjivät lihavia. Tuollainen valmiiksi asennoituminen joihinkin ihmisiin on vastenmielistä. Tosin monet lihavat ovat

A&F ei syrji lihavia vaan nornaalipainoisia aikuisiakin. (Miesten mallistossa ainakin)

A&F tekee vaatteitaan nykyään samalla "nuorekkaiden menestyjien" leikkauksella kuin Superdry.

Tahtoo sanoa että ainoa vartalotyyppi jonka päällä niiden rätit eivät näytä makkarankuorilta on se mainoskuvastossa poseeraava 190-senttiseksi venähtänyt narkkarinlaiha Jonne joka on pelkkää pyykkilaitavatsaa ja varsamaista raajaa.

A&F:n lastenvaatteet ovat puolestaan laadultaan käsittämätöntä jätettä jonka rinnalla Tokmannin alelaarikin edustaa laattuotteita. Mallistossa on lisäksi alatissiä vilauttavaa toppia ja push-up liivejä 10-vuotiaille tytöille.

Vierailija
727/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ted Baker🤢🤮

Varsinkin ne vaatteet joissa sitä kamalaa pinkkiä ruusukultaa, niin halvan näköistä (takkien vyönpäädyissä esim).

Vierailija
728/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kanssa Michael Korsista tosi paljon. Niiltä löytyy kohtuulliseen hintaan aitoa nahkaa, vielä saffiano nahkaa joka on kestävää. Mulla on MK:n laukkuja jotka on säilyneet vuosia hyvänä ja tykkään siitä miltä ne näyttää. Mulla on myös Michael Korsin koruja, jotka on aitoa hopeaa ja MK:n kengät on trendikkäitä ja tosi mukavat jalassa. Muutenkin tuon merkin tuotteet tuntuu muodikkailta ja ylellisiltä. Mutta suosikkiahan tässä ei kysytty vaan inhokkimerkkejä niin vastaan että sellainen mulle on Desigual, ei yhtään mun tyylisiä ja jotenkin tanttamaisia.

Vierailija
729/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon hyviä jo lueteltu. Itselläni inhoväristyksiä aiheuttavat Peak Performance.

Nyt tulee hauska tosijuttu. Tyttären tarhakaverin isä oli aikoinaan töissä Partekilla ja käytti firman sponsoroimaa laadukasta ulkoilutakkia.

(se oli sitä aikaa kun suomalaisilla firmoilla piti olla omalla logolla varustettuja vaatteita joita jaettiin lahjuksina asiakkaille ja palkintona ryöntekijöille)

Katsokaapa Partekin P-kirjainlogo oheisesta linkistä.

https://www.porssitieto.fi/osake/partek2.jpg

Voiko minua syyttää siitä että meni vuosikausia ihmetellessä miten hemmetisti työntekijöitä tuolla firmalla näyttää olevan kun jokainen wannabee ylempään keskiluokkaan kuuluva kulkee lauantaisin marketissa Partekin mainospusakka päällä.

Vierailija
730/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko

Muodottomia kolttuja, ihan ku jotain pellevaatteita. Kiinassa ommellaan ja lätkäistään järkyttävä hinta. Tulee mieleen se Keisarin uudet vaatteet-satu. Suunnittelijat pitää ihmisiä ihan pilkkanaan mutta kukaan ei kehtaa sanoa mitään vaan menee muiden mukana.

Tuollaisissa sirkustelttakoltuissa jos kulkisi muuten julkisella paikalla niin pidettäisiin kylähulluna. Mutta kun on Marimekon logo niin ootkin niiiiin fashionista. Huoh.

Vierailija
731/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellu Hansen, varsinkin ne kaameat valko-sini-punaiser ulkoilutakit mitkä usein veneilijöiden käytössä. Hyyyyi.

Vierailija
732/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä totuus on se että kaikki vaatteet jotka on tehty laadukkaista materiaaleista, istuvat päällä ja näyttävät tyylikkäiltä ovat aina jotain "merkkiä" koska tuossa bisneksessa yhdenkään firman ei ole mahdollista tehdä voittoa ellei 95% kaupan hinnasta ole brändistä materiaalien ja työn hinnan päälle tulevaa peeemiota.

Tästä myös seuraa se ikävä tosiasia että muotivaatteita ostaessaan voi saada vastinetta rahalle vain jos sellaisia ostaa esim. Bootzin "-20% lisäale kaikesta"-kampanjasta ja tämä -20% lasketaan jostain jo valmiiksi -70% alessa olevasta tuotteesta.

Vaikka Lidlistä saa pilkkahintaan vaatteita jotka istuvat päällä eivätkä hajoa heti kappaleiksi mutta jokainen yksityiskohta niiden materiaaleissa, muodoissa ja kuoseissa huutaa "halpa" niidenkin silmään jotka eivät muodista välitä.

Vierailija
733/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björn Borg. En halua samaistua rikolliseen joka usein esiintyy oikeudenkäynneissä BBn puserossa jossa järkyttävän iso junttimainen logo.

Vierailija
734/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billebeino, Gymshark

Vierailija
735/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin nyt tuohon By Pia's merkkiin. Ei nyt mikään jättipotti, ei sovi mun tyyliin mutta mielestäni ihan kiva idea, onhan nuo nyt kauniimpia kuin kiinalaiset rievut. Hienoa, että on kotimainen.

No kun ne nimenomaan on niitä kiinalaisia riepuja! Samat löytyy Ali Expressistä halvalla. Tuolla voi käydä sovittamassa ja tilata sitten Ali Expressistä. Ihan sieltä on ne vaatteet. Lisäksi miinuspiste nolosta kielioppimokasta nimessä.

Vierailija
736/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual ja Ted Baker nyt ekaks mainitsen. Niistä kampsuista huutaa joka suuntaan kuten Marimekostakin ylimpänä se firman nimi. En tykkää. Mä oon mä, enkä jonku firman mainos.

Vierailija
737/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lähes kaikki merkit. Kaikki avoimesti pikamuotimerkit. Henkkamaukka, Vero Moda, Lindex, Cubus, mitä näitä on. 

Ostan lähinnä kirppareilta tai sellaisilta merkeiltä, jotka kuuluvat vastuullisuusluokituksen A-luokkaan. Tänä vuonna sinne pääsi Alpa, josta tykkään kovasti. Valitettavasti Alpan mitoitus on isoa pienikokoisen naisen tarpeisiin. 

Vierailija
738/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa, että yleensä ottaen noita merkkejä käyttävien ihmisten arvomaailma on niin kaukana omastani että suoraan heitän ihmisen mielessäni romukoppaan jos sillä on joku väsynyt gant-logoneule, en edes halua tutustua. Ulkoiluvaatteista Helly Hansenilla

Kannattaisiko sinun nyt vetää välillä vähän happea ja ottaa lääkkeet?

Tulit luetelleeksi peräkkäin suunnilleen kaikki sellaiset ostaribrändit joita lauantaina megaostarissa pyörivä suomalainen keskiluokka ylipäätänsä voi kärryihinsä heittää jos haluaa ylleen edes jotenkin laadukkaampaa ja toisenkin pesun kestävää vaatetta H&M:n ja Lindexin kertakäyttörättien sijaan.

Brändit eivät merkitse niille yhtään mitään, juuri siksi ne kantavat kassalle ensimmäisen vaatteen joka sopii päälle ja tuntuu Tokmannin riepuja laadukkaammalta että pääsevät ostoshelvetistä mahdollisimman pian kotiin.

Vierailija
739/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tavallaan. En laita päälleni mitään, jossa merkki tai brändi on näkyvissä tai sen kuosista tunnistaa. Jos kenkiä ja laukkuja myöten merkkilaput saa ratkottua irti, voin käyttää. Ja ihan sama, onko kyse halpismerkistä tai todella kalliista. Eli on - vastenmielisyys brändeihin.

Vierailija
740/1096 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kaikki merkit. Leviksen farkkuja käytän kyllä.

Levistä olin tulossa kirjoittamaan. Ei pysty enää kun päättivät että kolmansien maiden ihmisiä käyttävät kirjaimellisesti orjina ilman palkkaa tekemään rättejään. Oksettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme