Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Balmuir, Jackwolfskin, Armorlux, Arela ym. Hanna G:n yhteistyöfirmat.
Kaikki metsästysvaatteet. Saan väristyksiä jo maastokuviostakin. Minä olen urpojen setien ja heidän lastensa kanssa viettänyt paljon aikaa lapsena/nuorena pohjanmaalla. Kauriita, jäniksiä, kaikkea mahdollista metsästivät. Urpot serkkuni omistavat maita ja mantuja yli oman tarpeen ja rehentelevät traktoreillaan ja kalliilla metsästysvaatteillaan ja kengillään. Pitäähän ne kunnon vermeet olla, että pääsee eläimiä tappamaan.
By Pia’s! En käsitä miten ihmiset ei näe tätä kusetusta. Tismalleen samaa vaatetta köytyy PUOLET HALVEMMALLA esimerkiksi lohjalaisesg Josefiinan aitasta, eri merkki vain lätkästy niskaan. Pellavaisissa vaatteissa laatu on vielä jotenkin kohdillaan (paitsi Piasin hinnat!), tosin napit irtoilee ja saumat ratkeaa. Nää villaneuleet (jotka eivät edes aina ole villaa) on ihan vitsi. Venyvät, vanuvat, nyppyyntyvät, hiostavat. Ihan saakelin sääli, sillä liikkeessä näyttävät kivoilta. Myynnissä on myös koruja joita saa esimerkiksi Thaimaasta tai balilta rihkamakojusta eurolla, Piasissa hinnat 49€. Kusetusta alusta loppuun ja siitä ei jää kiva olo asiakkaalle.
En osta mitään mitä Torppa mainostas!
Räikköskän "suunnittelemia" ja "mainostamia" romppeita en osta.
Vierailija kirjoitti:
No eihän Nike ole yhtään muita merkkejä pahempi tai parempi.
Paitsi että Nike yhtenä törkeimmistä ei käytännössä maksa veroja mihinkään.
Tämän luettuani en ole vuosiin ostanut merkiltä mitään. Enkä osta enää koskaan.
Ei kiitos! kirjoitti:
Balmuir, Jackwolfskin, Armorlux, Arela ym. Hanna G:n yhteistyöfirmat.
Sama täällä! Mikään mitä Tyrkky H saa kerjäten, jää edes harkitsematta.
Balmuir (täysin epäeettinen tuotanto) ja Hakola meni boikottiin jo muutama vuosi sitten ja pysyy. Bloggaajat on vielä niin töppöjä kehuissaan että tekevät lähinnä hallaa merkeille 😆
Ei tule mieleen yhtäkään brändiä, jonka vuoksi jäisi vaate ostamatta.
Jotkut brändit ylihintaisia, mutta halvemmalla voisin ostaa. Joidenkin brändien tuotteet taas ei sovi omaan tyyliin, mutta jos sopisivat, niin voisin ostaa.
Adidas, myös kaikki muut merkkivaatteet.
Apple. Kallista roinaa, joka ei ole yhtään perempaa kuin puolta halvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Apple. Kallista roinaa, joka ei ole yhtään perempaa kuin puolta halvemmat.
Tosin ei ole vaatemerkki. Sorry!
Olin kovin ihastunut erääseen mieheen, kunnes näin hänen päällään Superdry:n takin. Ihastus loppui kuin seinään.
Abercrombie&Fitch. Syrjivät lihavia. Tuollainen valmiiksi asennoituminen joihinkin ihmisiin on vastenmielistä. Tosin monet lihavat ovat ilkeitä, ei siitä mihinkään pääse, mutta nyt puhutaan yrityksistä joiden palvelut pitäisi olla kaikkien saatavilla ja ilman syrjintää. Sitten kaikki nämä kalliit huippumuoti brändit kuten Louis Vuitton ja Versacet jne. Superdry, todella typerä nimikin brändillä.
Antti tuisku prisma mallisto oli hieno mutta en suostu kulkemaan hänen logoissaan koska musiikki on paskaa
HH liian tyrkyttävän logon ja hevosmiesmaineen takia.
Ivana Helsinki. Minusta on hävytöntä, että joku venäläinen on ominut kotikaupunkini Helsingin nimen brändiinsä. En halua, että Helsinki mielletään venäläiseksi kaupungiksi, ollenkaan.
Marimekko ja muut suomisuunnittelijoiden paskamerkit 🤮🤮🤮
Melkein mikä tahansa, jossa lukee jättikirjaimilla yrityksen nimi. En maksa itseäni kipeäksi ollakseni ilmainen mainostaulu jollekin hikipajoja käyttävälle suuryritykselle. Pieni logo ei haittaa.
Leviksiä kohtaan olen tuntenut inhoa 80-luvusta lähtien. Ei mitään Leviksiä minulle. Sama juttu Converseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse en vahtaa niin Bändejä Vaikka Tunnen Erittäin Hyvin Erään Vaatesuunnittelijan täällä Suomes.
En kerro nyt miten . Marimekos on Kyllä Nättejä mekkoja, paitoja, sukkia.
Ja edellä mainittiin Henkka Maukka"
HM siis
näin sanottuna .Joo Itse katson vaaterötkön hintaa ja kokoa , minulla kun ei itsellä oo varaa ostaa pirun kalliita vaaterötköjä sanon sen suoraan.
Jos meen Vaikka Valkeaan kattoon johonkin Vaatekauppaan on niin mitään sanotun ( mauton) paita yli 100€! Tai tismalleen samanlainen paita , joka on täs liikkeessä on " Mummojen Puodis" Halapahallis Ja täysin saman lainen monta kymppi ä halvempi , Vaikka Ratian Raita Paita , jonka ostin " Mummujen Puodista"
Niin !🤬Eräs Kioskimyyjä haukku Halapahallis Mummujen puodiksi.
Kun Tähän Kaupungis oli avattu vasta Liikekeskus , jossa Oli ( ja on edelleen)
HM, Kaphal, ja muita ns.Merkkiliikkeitä.
Joo mä kyllä huomasin ne kävin , JOKA AINOAN LIIKKEEN HOUSUT SOVITTAMAS EIVÄT MAHTUNEET!
Niin oli vielä olevinaan sitä kokoa mitkä yleensä mahtuu.
Ja nää oli Minun Omaan makuuni.
Löydän siis Vaatteeni " Mummujen Puodista" Halpahallista.
Minusta Tältä kioskimyyjältä EI OLLUT VIKSUA HAUKKUA HALPAHALLIA!
SIELLÄ ON VAUVASTA VAARIIN VAATTEITA!
JA KOKKOLASSA SUOMEN SUURIN HALPAHALLI.
JA JOS SITÄ, Joku , meinaa voi Ulkomaalta .
Missään EI Ole Kotimaista!
Vain pienes Kivijalkaliikkees Ja Mulla Pikku Palkkasel Ei oo niihin varaa!.
Jos ostan Jonku Kalliin se on mulla Juhla vaate Kyllä se näin on.
En siis vahtaa bändejä vaan Hintaa mikä sopii mun lomakolle.
Ei sitä kallista vaatetta raski arkena meikäläinen pitää.
Ja enkä paljoa osta samat rötköt on en oo paljon uusia ostanut.
Niin jos joku vaaterötkö ei oo mahtunut oon laittanut vaatekeräykseen.Mutta tietysti jos on ollu resu oon pistänyt roskiin se on lumppua.
Vähän ohis, mutta yksi ex-kaupunginjohtajan vaimo mulle neuvoi aika viisaasti, että on idioottimaista ajatella niin että juhlavaate saakin olla kallis - sitähän käytetään ihan vain muutaman kerran. Sitten taas joku talvitakki ostetaan jostain halpiskaupan aletangosta.
Tuo rouva kertoi, että hänellä kun oli paljon edustamista, hän osti käytännössä kaikki juhlavaatteet UFFista (ja laittoi pian takaisin kiertoon) mutta sitten ne käyttövaatteet saivat maksaa, koska hän ei halunnut jatkuvasti shoppailla uutta ja nyppyinen polyesterineule ei nyt vaan sopinut hänen tyyliinsä.
Tästä yritän ainakin itsekin ottaa oppia.
Minä tunsin samantyyppisen rouvan, on jo edesmennyt, rauha hänen muistolleen. Oli mm. joka vuosi linnan juhlissa ja kertoi, kuinka shoppaili vaatteensa sinne aina kirpparilta (yleensä oli joku todella yksinkertainen musta mekko). Joskus kyllä oli ostanut ihan Lindexiltäkin. Ja varaa todellakin olisi ollut, mutta hän ei vaatteilla koreillut. Laadukkaita vaatteita tosin käytti arjessa.
Gant - pappojen vaatemerkki nykyään