Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies tekee ison numeron kaikista kotitöistä mitä hoitaa?

Vierailija
27.02.2026 |

En ymmärrä tätä. Mies tekee kyllä kotitöitä. Hoitaa niistä noin 30 pros mutta toisaalta minä kun teen etätöitä niin ei ole pitkiä työmatkoja, joten ehdin hoitaa enemmän kotitöitä ja kerrostalovuokrakolmiossa ei kotitöitä edes niin valtavasti ole. Mutta aina kun tekee jonkun pienenkin kotityön, niin nostaa siitä ison numeron. Ilmoittaa ensin suureen ääneen, että voin viedä tänään roskat, ja vietyään tulee kysymään, että huomasinko että hän vei roskat, tai sitten kailottaa, että vein roskat. Jos imuroi, niin puhuu monta kertaa ennen ja jälkeen, että imuroi tänään. Jos käy ruokakaupassa niin siitäkin eri tavoin ilmoittaa jälkikäteen miten hoiti tänään kaupan. Auta armias jos tekee niinkin ison työn, että vaihtaa lakanat, niin sitä sitten tulee oikein monta kertaa sanomaan, että vaihtoi lakanat. Mitään ei tee ikinä ilman tällaista. Mikä tuollaisen tarkoitus on? Itse en koskaan sano ääneen, että huomasitko kulta että pyyhin tänään keittiön pöydän tai käy sanomassa kolme kertaa miehelle että hei, vei roskat äsken. Teen vain enkä sano mitään siitä tekemisestä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pikku apulainen tarvitsee kiitosta ja kannustusta.

Meillä mies tekee ruokaa vain viikonloppuisin, ja jessus miten paljon se vaatii huomiota. Maailman parasta uunipuuroa ja maailman parhaita sämpylöitä. Minun jokapäiväinen ruoanlaittoni on eleetöntä ja automaattista, eikä sitä tarvitse kehua.

Ja meillä on sentään lapsia.

Vierailija
2/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista sanoa: isä auttaa lastenhoidossa äitiä. Mutta toisinpäin tätä ei kuule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin pikku apulainen tarvitsee kiitosta ja kannustusta.

Meillä mies tekee ruokaa vain viikonloppuisin, ja jessus miten paljon se vaatii huomiota. Maailman parasta uunipuuroa ja maailman parhaita sämpylöitä. Minun jokapäiväinen ruoanlaittoni on eleetöntä ja automaattista, eikä sitä tarvitse kehua.

Ja meillä on sentään lapsia.

Hän kuitenkin oli asunut vuosia edellisen avoliittonsa jälkeen yksin ennen kuin tapasimme, ja silloin siis vuosia hoitanut itse kotinsa ja ruokansa ilman kenenkään kannustuksia tai kehuja. Siisti oli koti aina ja tiskit tiskattu jne. Miten hän yhtäkkiä nyt tarvisi jotain kannustusta samaan mitä teki itsenäisesti jo vuosia? Ap

Vierailija
4/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet tarvitsevat vielä aikuisenakin äidillistä huomiota naiselta. Pitää vaan kehua "ai että sinä olet fiksu ja taitava"

Vierailija
5/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa itse toimia samoin kuin mies. Kailotat moneen kertaan sitä roskien vientiä jne.

Voi olla että mies kokee tekevänsä vähempi kuin sinä niin koettaa tällä isolla huomiolla huijata sinut luulemaan että hän on ahkerampi kuin onkaan. Tai sitten koettaa huijata itseään.

Vierailija
6/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sä tehdä samoin.

Vierailija
7/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa opittu malli? 

Vierailija
8/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pullukka ulina

Vierailija
9/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet tarvitsevat vielä aikuisenakin äidillistä huomiota naiselta. Pitää vaan kehua "ai että sinä olet fiksu ja taitava"

Meilläkin mie tulee aina pussaamaan ruuanlaiton jälkeen ja sanoo, että "ai kiitätkö sä mua ruuanlaitosta. Kiitoskiitos." Ja mä vaan tokaisen, et miksi jokaisesta perusasiasta pitää nyt niin kovasti kiitellä. 

Vierailija
10/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pullukka ulina

Kieltämättä tuollainen käytös miehellä on aika ulinaa, osuit oikeaan. Sitä et silti voi tietää, että onko aapeen mies pullukka vai ei. 

Vierailija
11/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mie tulee aina pussaamaan ruuanlaiton jälkeen ja sanoo, että "ai kiitätkö sä mua ruuanlaitosta. Kiitoskiitos." Ja mä vaan tokaisen, et miksi jokaisesta perusasiasta pitää nyt niin kovasti kiitellä. 

Siis mies tulee...

Vierailija
12/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vastaus tuollaiseen olisi joku että ai että, oletpa reipas poika. Liimataanko tarra palkintokalenteriin, saat sitten viikonloppuna valita itelles karkkipussin kaupasta palkinnoksi.

Vierailija
13/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, että joku mies selittäisi miksi joku mies toimii noin. Onko täällä paikalla miehiä?

Vierailija
14/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies halusi aina, että istun keittiössä seurana, kun hän laittoi ruokaa. Ei hän kyllä tullut seuraneidiksi, kun minä laitoin pyykkejä. Hän tarvitsi yleisönsä. 

Vierailija
15/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on luuseri kakara miksi olet sen kanssa?

Vierailija
16/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisia typeriä riitoja tulee. Se kertoo siitä että toinen haluaa valta aseman paisuhteessa.

Vierailija
17/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää tehdä allekirjoitettu todistus että roskapussi on viety. Se kehystetään seinälle niin sitä voi osoittaa aina kun vaaditaan viemään roskapussi. Mies on sen todistettavasti vienyt niin ei ole reilua vaatia samaa uudestaan.

Vierailija
18/18 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaisia typeriä riitoja tulee. Se kertoo siitä että toinen haluaa valta aseman paisuhteessa.

Missä kohdin aloitusta on kuvattu riitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi