Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
601/1096 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilfiger. Se perustaja oli joskus televisiossa ja vaikutti niin eeppiseltä kuspäältä, ettei kirveelläkään ostaisi hänen typeriä lumppujaan.

Kannattaa lukea vaikka wikipediasta kuinka paljon hyvää tämä mies on tehnyt. Kuspää olet sä itse. Tuskin olet läheskään näin paljon ihmisiä auttanut kun hän.

Vierailija
602/1096 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gugguu:n vaatteita en lapsilleni osta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1096 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiger of Sweden

huonosti istuvat puvut joita ei ole tehty räätälillä (edes Virossa)

Jaa, riippuu varmaan vaan ruumiinrakenteesta. Ei kai pukua nyt olin pystytä tekemään kaikille malleille sopivaksi ? (Paitsi EHKÄ trikoosta ?)

Itse tykkään ToS leikkauksista ja tuotteet on ollut aikakin mulla käytössä laadukkaita ka hintansa väärttejä.

Tykkään muutenkin muistakin ruotsalaisista designer -taloista, esim Jascha , Filippa K (toimistovaatteiksi siis) enkä oikein ole löytänyt suomalaisia vastaavia, jostain syystä Suomessa tehdään paljon kaapumaisempia vaatteita.

(Poikkeuksia Suomessakin toki löytyy varmasti..)

Omat inhokkiasi ovat joka kaupan Esprit ja Gerry Weber...sekä Betty Barclay.

Vierailija
604/1096 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gant, jota miehen exä käyttää. Naurattaa, kun yrittää prameilla merkkivaatteilla vaikka autonsa lahoilee kesken ajon ja piti muuttaa huonolle asuinalueelle kun paremmalla ei ollut varaa asua. Nauroi joskus minun vanhalle autolleni, no nyt minulla on melkein uusi auto - pitkän säästämisen tulosta ja osakkeet tuplanneet säästöjäni. Ei olisi näitäkään, jos olisin ostanut vain merkkivaatteita. Omat vuositulot 100 000 e, vaikka työskentelen ihan perus toimistotyössä, jossa vuositulot n. 32 000 e vuodessa - kiitos siis vielä kerran osakkeet ja säästäminen.

Mun tyyli on klassinen ja ajaton, päälläni on tänään kirpparilta ostettu Vilan takki (4 e), kirpparilta ostettu H&M:n tunika (1 e) ja kirpparilta ostettu työlaukku (4 e).

- ahhh, ihanan halpaa!

Oot varmaan tosi ihana. 😂

Jep. Aika mulukulta vaikuttaa. Ihan s@@tanan pihiltäkin.

605/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makia.

Sen jälkeen kun selvisi, että ovat törkeästi varastaneet muiden suunnittelemia logoja käyttöönsä ja asian paljastuttua täysin ylimielisesti puolustelivat ja vähättelivät tekemisiään on kaikki heidän tuotteensa alkaneet ällöttää ja ihmetyttää ja ällöttää myös ne firmat, jotka ko. tuotteita vielä myyvät sekä ihmiset, jotka niitä vaatteita käyttää.

Pitäisikö siis heittää Mälkiän takki roskiin ? Kyllä mullakin meni maku tuon keissin jälkeen, mut mielestäni ois silti turhamaista ja epäekologista jättää sen jälkeen kaappiin/heittää. Etenkin kun ei ole töistä takkia.

Vierailija
606/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut tätä ketjua vähän häkeltyneenä. Onkohan minussa jotain ”vikaa”, kun yksikään vaatemerkki ei aiheuta minussa minkäänlaista inhoa tai halveksuntaa? Olen vain kiinnittämättä huomiota niihin merkkeihin, joiden vaatteet eivät ole minun tyyliäni.

Tämä! Lisään tähän että en ymmärrä ollenkaan miksi logon tai vaatteen/ laukun / kenkien merkin näkyminen on joillekin ongelma! Eikä muiden ihmisten mielikuvien pitäisi vaikuttaa omaan makuun ja tyyliin. Kertoo epävarmuudesta ja kenties jopa huonosta itsetunnosta. Jos kirjoittajat ovat alle 25 vuotiaita, niin sitten ymmärrän, muuten en todellakaan.

Monesti se logo on tökerösti päälleliimatun näköinen tai se ainoa huomiota herättävä asua vaatteessa. Mä haluan, että vaate itsessään on hieno tai siinä on joku muu juttu kuin se merkki.

Vierailija
607/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak Performance!

Vierailija
608/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en vahtaa niin Bändejä Vaikka Tunnen Erittäin Hyvin Erään Vaatesuunnittelijan täällä Suomes.

En kerro nyt miten . Marimekos on Kyllä Nättejä mekkoja, paitoja, sukkia.

Ja edellä mainittiin Henkka Maukka"

HM siis

näin sanottuna .

Joo Itse katson vaaterötkön hintaa ja kokoa , minulla kun ei itsellä oo varaa ostaa pirun kalliita vaaterötköjä sanon sen suoraan.

Jos meen Vaikka Valkeaan kattoon johonkin Vaatekauppaan on niin mitään sanotun ( mauton) paita yli 100€! Tai tismalleen samanlainen paita , joka on täs liikkeessä on " Mummojen Puodis" Halapahallis Ja täysin saman lainen monta kymppi ä halvempi , Vaikka Ratian Raita Paita , jonka ostin " Mummujen Puodista"

Niin !🤬Eräs Kioskimyyjä haukku Halapahallis Mummujen puodiksi.

Kun Tähän Kaupungis oli avattu vasta Liikekeskus , jossa Oli ( ja on edelleen)

HM, Kaphal, ja muita ns.Merkkiliikkeitä.

Joo mä kyllä huomasin ne kävin , JOKA AINOAN LIIKKEEN HOUSUT SOVITTAMAS EIVÄT MAHTUNEET!

Niin oli vielä olevinaan sitä kokoa mitkä yleensä mahtuu.

Ja nää oli Minun Omaan makuuni.

Löydän siis Vaatteeni " Mummujen Puodista" Halpahallista.

Minusta Tältä kioskimyyjältä EI OLLUT VIKSUA HAUKKUA HALPAHALLIA!

SIELLÄ ON VAUVASTA VAARIIN VAATTEITA!

JA KOKKOLASSA SUOMEN SUURIN HALPAHALLI.

JA JOS SITÄ, Joku , meinaa voi Ulkomaalta .

Missään EI Ole Kotimaista!

Vain pienes Kivijalkaliikkees Ja Mulla Pikku Palkkasel Ei oo niihin varaa!.

Jos ostan Jonku Kalliin se on mulla Juhla vaate Kyllä se näin on.

En siis vahtaa bändejä vaan Hintaa mikä sopii mun lomakolle.

Ei sitä kallista vaatetta raski arkena meikäläinen pitää.

Ja enkä paljoa osta samat rötköt on en oo paljon uusia ostanut.

Niin jos joku vaaterötkö ei oo mahtunut oon laittanut vaatekeräykseen.Mutta tietysti jos on ollu resu oon pistänyt roskiin se on lumppua.

Vierailija
609/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA PAHOITTELEN KIRJOITUSVIRHEITÄ EI BÄNDEJÄ KUN BRÄNDEJÄ!

JOO EN VAHTAA BRÄNDEJÄ.

Vierailija
610/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tykkäsin Guessista, mutta aika ajoi sen ohi. Enää en voisi kuvitellakaan käyttäväni ainakaan niitä räikeimmin Guessia huutavia tuotteita.

Muuten mulla ei oileen oo varaa merkin perusteella valkkailla, tyydyn siihen joa löydän jotain sopivan kokoista ja miellyttävän väristä ja mielestäni hinta-laatusuhteeltaan ok:ta.

Vierailija
611/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugg boots. Kuvottavat, näyttää pitkävartisilta aamutohveleilta, ja vielä järkyttävä ylihinta.

Vierailija
612/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. En osta mitään ylihintaista. Niket ja Pumat sun muut on ylihintaista shaissea.

Mä en osta mitään, mitä Martina Aitolehti mainostaa. Puma ainakin on boikotissa, Unikulmasta sai sängyn, Ellokselta ja Jotexilta vaatteita ja  huonekaluja jne. jne.  Jos jotain noista olisi "pakko" jossain tilanteessa hankkia, en varmasti kehtaisi käyttää mitään Martina-alekoodia. Maksaisin mieluummin täyden hinnan. Levin iglussa oli just ilmaiseksi lomalla, samoin kesällä Järvisydämessä ym. ym. Aitolehtihän ei maksa itse misään mitään. 

Vierailija
613/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täällä olisi ketju otsikolla: "Mitä vaatemerkkejä osaat mainita?", siihen olisi tullut tasan nämä samat vastaukset.

No ei, kyllä siinä olisin maininnut myös ne merkit joista tykkään ja ne, jotka on yhdentekeviä mulle. Vai luuletko oikeasti, että kaikki automaattisesti inhoavat tuntemiaan vaatemerkkejä?

Suurin osa ihmisistä tietää vain muutaman merkin, ja merkkivaateviha on Suomessa edelleen yleistä. Moni tuntuu pitävän vastenmielisenä oikeastaan mitä tahansa merkkiä, jonka olemassaolosta ylipäänsä on tietoinen. Totta kai poikkeuksiakin on - puhuin nyt tästä ketjusta kokonaisuutena.

Ketjun perusteella tunnetuimmat merkit ovat Guess, Louis Vuitton, Gucci, Marimekko ja Balmuir. Viimeksi mainitun vihaamisen jopa minäkin ymmärrän, mutta jos noita muita vihaavilta kysyttäisiin heidän suosikkimerkkejään, niin mitäköhän he vastaisivat?

Vierailija
614/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superdry, mutta vaan siksi kun olen kuuskymppinen nainen eikä ole kiva kulkea jos tuollainen teksti on vaatteessa.

Vierailija
615/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nyt!

Kohta on lasten ja aikuisten vaatteet samalla osastolla :)

https://www.lasteninto.fi/epages/intoshop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2…; "

What the F----? ! ! !

Vierailija
616/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eli kaikki hikipajatuotteet ja niitähän on melkein kaikki. 

Vierailija
617/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla noilla on varmasti kivojakin vaatteita mutta ehkä Papun kohdalla lapsellisiksi mielletään esim. tämänkaltaiset vaatteet:

https://www.lasteninto.fi/Papu-KANTO-mekko-Gentle-pink-aikuiset

Tuo kantomekko ei sovi minusta kenellekään - ei imartele minkäänmuotoista vartaloa, millään tavalla. Aiheuttaa inhoreaktion kun sellaisen näen.

Totta. Hoikan/kapean ihmisen päällä näyttää että lantio olisi epätavallisen suuri ja leveälanteisen henkilön kohdalla se leventää takamusta vielä entisestään.

Mä just mietin, että ihana malli ja väri. Ei mua ainakaan haittaa yhtään, jos tulee lisää volyymia lantion/pepun kohdalle. Ei kaikki naiset ole hehtaaripyllyjä luonnostaan.

Vierailija
618/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superdry

- liikaa yrittämistä, epämukavia, epäkäytännöllisiä, jäykkiä, liikaa huonoja vetoketjuja.

Helly Hansen

- tulee mieleen espoolainen keskiluokkainen keski-ikäinen insinööri, joka haluaa antaa sporttisen vaikutelman purjehdustwistillä. Joo, espoolaisuus...

Vierailija
619/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla noilla on varmasti kivojakin vaatteita mutta ehkä Papun kohdalla lapsellisiksi mielletään esim. tämänkaltaiset vaatteet:

https://www.lasteninto.fi/Papu-KANTO-mekko-Gentle-pink-aikuiset

Tuo kantomekko ei sovi minusta kenellekään - ei imartele minkäänmuotoista vartaloa, millään tavalla. Aiheuttaa inhoreaktion kun sellaisen näen.

Totta. Hoikan/kapean ihmisen päällä näyttää että lantio olisi epätavallisen suuri ja leveälanteisen henkilön kohdalla se leventää takamusta vielä entisestään.

Mä just mietin, että ihana malli ja väri. Ei mua ainakaan haittaa yhtään, jos tulee lisää volyymia lantion/pepun kohdalle. Ei kaikki naiset ole hehtaaripyllyjä luonnostaan.

Lisää volyymia? Nyt on kyse jostain ihan muusta kuin vain volyymista.. Miksi on jätetty tuollaiset lärpäkkeet lantion kohdalle?

https://www.lastentaikamaa.fi/Papu-Kanto-Dress-Ever-Green-Nais

Vierailija
620/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko. Koskee kaikkea tuotantoa.