Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?

Vierailija
05.04.2020 |

Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.

Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?

Kommentit (1096)

Vierailija
621/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gant, jota miehen exä käyttää. Naurattaa, kun yrittää prameilla merkkivaatteilla vaikka autonsa lahoilee kesken ajon ja piti muuttaa huonolle asuinalueelle kun paremmalla ei ollut varaa asua. Nauroi joskus minun vanhalle autolleni, no nyt minulla on melkein uusi auto - pitkän säästämisen tulosta ja osakkeet tuplanneet säästöjäni. Ei olisi näitäkään, jos olisin ostanut vain merkkivaatteita. Omat vuositulot 100 000 e, vaikka työskentelen ihan perus toimistotyössä, jossa vuositulot n. 32 000 e vuodessa - kiitos siis vielä kerran osakkeet ja säästäminen.

Mun tyyli on klassinen ja ajaton, päälläni on tänään kirpparilta ostettu Vilan takki (4 e), kirpparilta ostettu H&M:n tunika (1 e) ja kirpparilta ostettu työlaukku (4 e).

- ahhh, ihanan halpaa!

Apua, onhan tämä joku vitsi? Täällä kysytään vaatemerkeistä ja mirkku (tai Martti) selittää miehen entisestä ja muuta jonnen joutavaa. Olisko aika alkaa elämään sen miehen kanssa omaa elämää?

Kirpparilta ostetut ja Vilat ja H&M tuotteet - klassinen valinta, joo 🙊

Vierailija
622/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko boikotissa. Ostivat TURKISTARHAN!!! Ei tehdä enää vaatteita Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin itse Zaraa, koska kyseinen putinki jää toistuvasti kiinni kuvittajien ja itsenäisten suunnittelijoiden työn varastamisesta. Mikäli asiaan yrittää puuttua, Zara uhkaa oikeustoimilla joihin pienillä taiteilijoilla ei ole mitenkään varaa. Lisäksi Zara tuottaa epäekologista pikamuotia kuten muutkin rättikaupat, ja laatu on huonoa.

Lisätietoa Zaran tekijänoikeusvarkauksista: https://www.davidairey.com/shop-art-theft

Vierailija
624/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse en vahtaa niin Bändejä Vaikka Tunnen Erittäin Hyvin Erään Vaatesuunnittelijan täällä Suomes.

En kerro nyt miten . Marimekos on Kyllä Nättejä mekkoja, paitoja, sukkia.

Ja edellä mainittiin Henkka Maukka"

HM siis

näin sanottuna .

Joo Itse katson vaaterötkön hintaa ja kokoa , minulla kun ei itsellä oo varaa ostaa pirun kalliita vaaterötköjä sanon sen suoraan.

Jos meen Vaikka Valkeaan kattoon johonkin Vaatekauppaan on niin mitään sanotun ( mauton) paita yli 100€! Tai tismalleen samanlainen paita , joka on täs liikkeessä on " Mummojen Puodis" Halapahallis Ja täysin saman lainen monta kymppi ä halvempi , Vaikka Ratian Raita Paita , jonka ostin " Mummujen Puodista"

Niin !🤬Eräs Kioskimyyjä haukku Halapahallis Mummujen puodiksi.

Kun Tähän Kaupungis oli avattu vasta Liikekeskus , jossa Oli ( ja on edelleen)

HM, Kaphal, ja muita ns.Merkkiliikkeitä.

Joo mä kyllä huomasin ne kävin , JOKA AINOAN LIIKKEEN HOUSUT SOVITTAMAS EIVÄT MAHTUNEET!

Niin oli vielä olevinaan sitä kokoa mitkä yleensä mahtuu.

Ja nää oli Minun Omaan makuuni.

Löydän siis Vaatteeni " Mummujen Puodista" Halpahallista.

Minusta Tältä kioskimyyjältä EI OLLUT VIKSUA HAUKKUA HALPAHALLIA!

SIELLÄ ON VAUVASTA VAARIIN VAATTEITA!

JA KOKKOLASSA SUOMEN SUURIN HALPAHALLI.

JA JOS SITÄ, Joku , meinaa voi Ulkomaalta .

Missään EI Ole Kotimaista!

Vain pienes Kivijalkaliikkees Ja Mulla Pikku Palkkasel Ei oo niihin varaa!.

Jos ostan Jonku Kalliin se on mulla Juhla vaate Kyllä se näin on.

En siis vahtaa bändejä vaan Hintaa mikä sopii mun lomakolle.

Ei sitä kallista vaatetta raski arkena meikäläinen pitää.

Ja enkä paljoa osta samat rötköt on en oo paljon uusia ostanut.

Niin jos joku vaaterötkö ei oo mahtunut oon laittanut vaatekeräykseen.Mutta tietysti jos on ollu resu oon pistänyt roskiin se on lumppua.

Vähän ohis, mutta yksi ex-kaupunginjohtajan vaimo mulle neuvoi aika viisaasti, että on idioottimaista ajatella niin että juhlavaate saakin olla kallis - sitähän käytetään ihan vain muutaman kerran. Sitten taas joku talvitakki ostetaan jostain halpiskaupan aletangosta.

Tuo rouva kertoi, että hänellä kun oli paljon edustamista, hän osti käytännössä kaikki juhlavaatteet UFFista (ja laittoi pian takaisin kiertoon) mutta sitten ne käyttövaatteet saivat maksaa, koska hän ei halunnut jatkuvasti shoppailla uutta ja nyppyinen polyesterineule ei nyt vaan sopinut hänen tyyliinsä.

Tästä yritän ainakin itsekin ottaa oppia.

Vierailija
625/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla noilla on varmasti kivojakin vaatteita mutta ehkä Papun kohdalla lapsellisiksi mielletään esim. tämänkaltaiset vaatteet:

https://www.lasteninto.fi/Papu-KANTO-mekko-Gentle-pink-aikuiset

Tuo kantomekko ei sovi minusta kenellekään - ei imartele minkäänmuotoista vartaloa, millään tavalla. Aiheuttaa inhoreaktion kun sellaisen näen.

Totta. Hoikan/kapean ihmisen päällä näyttää että lantio olisi epätavallisen suuri ja leveälanteisen henkilön kohdalla se leventää takamusta vielä entisestään.

Mä just mietin, että ihana malli ja väri. Ei mua ainakaan haittaa yhtään, jos tulee lisää volyymia lantion/pepun kohdalle. Ei kaikki naiset ole hehtaaripyllyjä luonnostaan.

Lisää volyymia? Nyt on kyse jostain ihan muusta kuin vain volyymista.. Miksi on jätetty tuollaiset lärpäkkeet lantion kohdalle?

https://www.lastentaikamaa.fi/Papu-Kanto-Dress-Ever-Green-Nais

Eiks nuo oo taskut??? Siis uloskiskaistuna muissa kuvassa vain?

Niin mun työkaveri tuollaista käyttää.

Vierailija
626/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko. Koskee kaikkea tuotantoa.

Samoin Nanso! Tilasin keväällä pari t-paitaa Nansolta ja kuvittelin niiden olevan kotimaisia. Pakkauksessa = muovipussissa luki Made in Finland, mutta paidan sisäpuolella ns. pesuohjeissa luki Made in Turkey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Vierailija
627/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makia

Vierailija
628/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa Lacostea, en vain koskaan ole ostanut sitä. Muistuttaa viela 80 luvulta. Olen muutaman kerran katsonut muita, mutta en ostanut, ei vain ole mieleeni

Vierailija
629/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lifeispeachy kirjoitti:

Ulkona reippailevat Helly Hansen ritarit

Nämä pistävät aina naurattamaan. Luulevat olevansa niin muodikkaita noissa rumissa HH-tuulitakeissaan, ja joka toisella vastaantulevalla on samanlainen.

Vierailija
630/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MenkkaHaukka. Muutenkin kyseenalainen lafka - ja nyt sitten ovat kovasti poistamassa plussakokoista naistenmallistoaan kivijalkaliikkeistä pelkkään nettikauppaan. Miesten isokokoiset vaatteet kyllä saavat jäädä H&M:n "oikeisiin" liikkeisiin, koska ilmeisesti vain M-L -kokoa isommat naiset ja tytöt pilaavat Kaupan Pyhän Estetiikan tms.

Todella typerää ja syrjivää toimintaa H&M:ltä. Varsinkin nyt, kun on heristelty sormea, että aijai, ei saa tilata vaatteita netistä sovitettavaksi ja sitten palauttaa niitä ei-sopivia koska luonto ja postimaksut ja muutenkin ihan kamalaa tuhlausta. Onneksi, ONNEKSI tuli korona eli nyt on voinut ihan huoletta ostaa kaikki netistä, ilman syyllistämistä... Jotkin vaatteet nimittäin on ihan aikuisten oikeasti pakko sovittaa ensin. Farkut, takit ja rintaliivit kuuluvat näihin.

Mutta joo, MenkkaHaukkaa en tue enää. En edes H&M Home -verkkokaupan kautta.

Vierailija
631/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekko. Koskee kaikkea tuotantoa.

Samoin Nanso! Tilasin keväällä pari t-paitaa Nansolta ja kuvittelin niiden olevan kotimaisia. Pakkauksessa = muovipussissa luki Made in Finland, mutta paidan sisäpuolella ns. pesuohjeissa luki Made in Turkey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

No juurikin!

Tunsin itseni jopa petetyksi kun "Euroopassa valmistetut" Laurien housut olikin tehty Turkissa.

Minulle on koulussa opetettu että Turkki kuuluu maantieteellisesti suurimmalta osin Aasiaan (ja Lähi-Itään) eikä se kyllä siitä miksikään muutu, vaikka olisikin kivampi väittää että ne pöksyt on Eurooppalaista alkuperää.

Sen hintaluokan tuote kuitenkin, että... Palautin ja annoin palautetta.

Vierailija
632/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla noilla on varmasti kivojakin vaatteita mutta ehkä Papun kohdalla lapsellisiksi mielletään esim. tämänkaltaiset vaatteet:

https://www.lasteninto.fi/Papu-KANTO-mekko-Gentle-pink-aikuiset

Tuo kantomekko ei sovi minusta kenellekään - ei imartele minkäänmuotoista vartaloa, millään tavalla. Aiheuttaa inhoreaktion kun sellaisen näen.

Totta. Hoikan/kapean ihmisen päällä näyttää että lantio olisi epätavallisen suuri ja leveälanteisen henkilön kohdalla se leventää takamusta vielä entisestään.

Mä just mietin, että ihana malli ja väri. Ei mua ainakaan haittaa yhtään, jos tulee lisää volyymia lantion/pepun kohdalle. Ei kaikki naiset ole hehtaaripyllyjä luonnostaan.

Lisää volyymia? Nyt on kyse jostain ihan muusta kuin vain volyymista.. Miksi on jätetty tuollaiset lärpäkkeet lantion kohdalle?

https://www.lastentaikamaa.fi/Papu-Kanto-Dress-Ever-Green-Nais

Eiks nuo oo taskut??? Siis uloskiskaistuna muissa kuvassa vain?

Niin mun työkaveri tuollaista käyttää.

Miksi ne pitää kuvissa olla noin. En ymmärrä.

Vierailija
633/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nike: uusorjatyön edelläkävijä

Hilfiger: mulkvist ja tastless

Hollister: järjettömän huono laatu

Jokapoika: poikkeuksetta tiedostava tekopyhä teeskentelijä siellä sisällä

Guess: en TOD kuulu kohderyhmään

Vierailija
634/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MONCLER , en osta mut voin tehä tush keissi fam kerro niille.

Vierailija
635/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel, Guess, Michael Kors jne. Jotenkin muka hienoja, bloggarilla Chanelin laukku aina kun fiininä. Näyttää naurettavalta.

Vierailija
636/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muovivaatteet yleensä. Yritän välttää. Toisaalta tekniset vaatteet on tekokuituisen,

Vierailija
637/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canada Goose

Moncler 

Michael Kors

Guess

LV

Chanel

Hilfiger 

Gant

Vierailija
638/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas. On vaan niin rumia, ne raidat ja logo hyihhg.

Vierailija
639/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

By Pia's.

Nimen tulisi olla joko By Pia tai pelkkä Pia's. 

Joillain vaatteillakin siinä firmassa on virheellistä englantia omaavat nimet..

Jos ei osaa enkkua tuon vertaa, voisi pyytää apua.

Ja mikä on tämä vuosittainen White Party?

Nimi on täysin sopimaton, kun ottaa huomioon senkin, että kaikki firman mallit ovat aina vaaleahiuksisia, siis ei edes suomalaista brunettia, saati vähän tummempaa ihonväriä. Yleensä vaatefirmat haluavat näyttää, miltä heidän vaatteensa näyttävät eri näköisten mallien päällä (eri hiusvärit nyt ainakin olisi hyvä). Nyt näemme haaleankalpeita boho-säkkejä vain blondien esitteleminä.

Vierailija
640/1096 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä törmään vaikka jonkin merkin vaatteeseen joka istuu ja sopii mulle kuin taivas, en välitä mitä merkkiä se kenties on kunhan hinta ei ole pökerryttävä. Toisaalta en tykkää jos tuotemerkki huutaa joka paikassa itseään, en yhtään välitä olla kävelevä mainos ja olen jo ohittanut sen iän jolloin laatumerkki toi kaivattua itsevarmuutta.

Erityisesti koreilevat kultakirjaimin tms koristellut vyöt ällöttävät. Laukkuja ostan harvoin ja laukun toimivuus kiinnostaa enemmän kuin merkki, hyvännäköinen ja laadukas saisi silti mielellään olla, merkistä viis.

Mulla oli joskus paritkin Palmrothin jalkineet, korkkarit ja saapikkaat, jotka olivat todella hyvät, kauniit ja kestävät. Mutta jossain vaiheessa alkoi lievästi ärsyttää se logo jonka piti aina paistaa kengän ulkopuolella.

Ei suuria logoja

Istuu hyvin (todella harvinaista nykyään muuten)

Laadukkaat materiaalit

Ei tule kaupungilla joka toisen päällä vastaan

Jos nuo ominaisuudet löytyy, ostan heti vaikka brändi olisi mikä ja vaikka maksaisi maltaita.