Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Mm Elastisen, Cheekin, Apulannan miesten käyttämät vaatteet, sellaisia puna-mustia, huonosti leikattuja rättejä jotka varmaan ovat jotain suomalaista merkkiä . En ymmärrä näiden kaavoittajaa, onkohan jotain mennyt koulutuksessa pieleen. En myöskään ymmärrä suunnittelijan värisilmää. Punamusta on kamalin väriyhdistelmä, toki puna-harmaa-vihreä ja kelta-musta ovat myös ruma.
Finlayson. Firma liittyi jotenkin tekopyhään hurskasteluun. En muista enää tarkkaan mikä tapaus se oli.
Kaikki tätimerkit, kuten Sand, Gant ja Burberry. Pissismerkit, kuten Guess ja Vuitton. Aikansa eläneet merkit, kuten Peak Performance.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tätimerkit, kuten Sand, Gant ja Burberry. Pissismerkit, kuten Guess ja Vuitton. Aikansa eläneet merkit, kuten Peak Performance.
Aikansa eläneisiin vielä lisäksi Superdry ja Hollister!
Minä tykkään joistain Hilfigerin vaatteista. Niistä kalliimmista ja laadukkaimmasta, joissa on logo pienellä jossain hihassa. Vaatekaappini sopivia värejä ja leikkauksia. Halvemmissa on aina isolla rintapielessä enkä sellaisia pukisi miltään merkiltä.
Yleisesti kaikki kalliit merkit kuten Calvin Klein, Hilfiger, Gant, Gucci, joilta on tehty se halvempi mallisto, jossa lukee sitten kissan kokoisilla kirjaimilla brändin nimi. Idiootin näköistä ja aiheuttaa pelkkää myötähäpeää, kun niitä näkee muilla kuin teini-ikäisillä.
Superdry on mielestäni nykyajan Ed Hardy, eli kamala
Canada Goosea käyttää vaan ääliöjuntit, jotka haluavat näyttää rikkaammalta kuin ovat.
Ylipäätään ällöttää kaikki sellainen statusta ”nostava” pukeutuminen ja merkit, joilla voi luodaan kuvaa siitä, että olisi rikas. Säälittää tällaiset ihmiset, jos heillä ei ole muuta pohjaa, jolle luoda itsetuntoa kuin jotkut typerät merkkivaatteet.
Hugo Boss. Laatuun nähden järkyttävän ylihintaista ja Bossia käyttävät vain ne, jotka eivät ymmärrä puvuista mitään, mutta haluavat esittää jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ole, Marimekko menee lähelle.
Ai miksi?
Arvoisa tätini osti minulle lahjaksi Marimekon kötöstyksiä ja vihjaili jotain ongelmallisesta asenteesta.
Tasarataidalla ja Jokapoika-paidalla on mitä ilmeisimmin parantava vaikutus.
Kiitin kauniisti ja laiton kötöstykset myöhemmin UFF:n laatikkoon.
Niin että siis jos pitää marimekon vaatteita niin ihmisestä tulee jotenkin parempi ihmisenä.
Onkohan meillä sama täti?
Makiasta tykkäsin ennen mutta plagiointijuttujen ja ylimielisen asenteen jälkeen en enää osta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Superdry! Järkky kalliita ja valmiiksi nyppyyntyneitä. Ällöttää koko brändi.
Eihän ne hirveän kalliita edes ole.
Kyllä 80-100€ hupparista on paljon.
Pyrin ostamaan aidosti kotimaisia tuotteita, joten henkkamaukat ja kumppanit kierrän kaukaa. Samoin Marimekon ja nanson. Ommellinen, paapii, Hilla, Melli ecodesign ja muut pienet suomalaiset tuottajat saavat minun rahani.
Kaikki ne mukahienot super tunnetut tai luksusbraändit. Usein ovat vielä valmistettu jossain vinku-Intiassa tai Kiinassa. Muutenkin jätän ostamatta epämääräisissä maissa tehdyt vaatteet.
Pitää olla varmasti turvallisesti ja turvallisista materiaaleista valmistettuja vaatteita, jotka valmistettu esim. EU:ssa. Toki täälläkin kyllä epämääräisissä oloissa tehtyjä ja harrastetaan vilunkia, eli ei ole niin helppoa aina...
Vierailija kirjoitti:
Canada Goose. Silmitöntä eläinrääkkäystä, ei kiitos. 😡
Tämä juttu elää sitkeästi, avaatko tarkemmin? Itse käsitän vain kanadalaisesta metsästyslaista johtuvan aspektin koskien kojoottien metsästystä. Kyseessä on kuitenkin pörssinoteerattu yhtiö, niin en usko että oikovat asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin ostamaan aidosti kotimaisia tuotteita, joten henkkamaukat ja kumppanit kierrän kaukaa. Samoin Marimekon ja nanson. Ommellinen, paapii, Hilla, Melli ecodesign ja muut pienet suomalaiset tuottajat saavat minun rahani.
Oi Hilla ja PaaPii on ihania! Pitääpä tutustua Melliin.
Ommellisesta en välitä kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pidin Adidaksesta, kunnes kaikki massateinipissislampaat alko pukeutumaan siihen. Aina ne samat - mustat tikkusuorat hiukset keskijakauksella, tekoripset ja täytetyt huulet mustien basic bítch-Adidas-vaatteiden ja kenkien kanssa. Sama musta Adidas-tyyli koskee teinipoikia myös. Vtun muotitajuttomat lampaat.
Puhutpa inhottavasti muista ihmisistä :(
Vallilan tuotteita ei meille osteta. Tämän brändin ihan itse pilasi Anne Berner.
On muitakin, joita en ostaisi mutta yksi saa jostain syystä inhon puistatukset aikaan: Balmuir.
Jotenkin jo tuo nimi on tosi ällöttävä. Ja tuotteet ylihinnoiteltuja, elitistisiä turhakkeita. Hyi.
En osta mitään, mikä on tehty kiinassa. Moni luksusbrändikin tehdään kiinassa, tai ainakin osatuotanto (tyyliin korukellot).
Mun mies on 42v ja käyttää Superdryn vaatteita. Ei ne mun mielestä ole liian teinejä.