OP tekee vauvoista indeksisijoittajia
Kommentit (143)
Parempi aloittaa jo vauvana niin ei ole persaukinen sitten aikuisena.
Mainiota. Toivottavasti kannustaa kaikkia sellaisia sijoittamaan edes vähäsen, jotka siihen suinkin kykenevät. Ja suurin osa kykenee kyllä, vaikka toki on runsaasti myös niitä, joilla siihen ei ole mahdollisuutta.
Tuo on selvä uhkakuva vasemmistolle. Noistahan voi kasvaa ahneita porvarisikoja.
"Yhteiskunnalle myös kiva, jos tulevaisuuden nuorilla aikuisilla on omaisuutta jonka perusteella heiltä voi kieltää mahdollisia tukia."
Onhan se nyt oikeasti hieno juttu, mikäli tulevaisuuden nuorilla aikuisilla olisi sen verran omia varoja, ettei tarvitsisi kurotella kättä yhteiskunnan suuntaan. Toki ei tuo siihen juurikaan vaikuta, mutta periaatteessa parasta olisi, mikäli jokainen kykenisi mahdollisimman suurilta osin elättämään itse itsensä. Silloin myös niille jäisi enemmän jaettavaa, jotka eivät siihen kykene.
Lasketaanko tuo 100 e joka kuu toimeentulotukea saavan perheen tuloksi vähentäen sitä ?
Sijoittamalla olen ainoastaan menettänyt koska kyseessä on peli ja jonkun on myös hävittävä jotta muut voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla olen ainoastaan menettänyt koska kyseessä on peli ja jonkun on myös hävittävä jotta muut voi voittaa.
Eipä se niin mene. Tai periaatteesa joo, jos koet häviäväsi ostamalla vaikkapa maitoa kaupasta. Jos nimittäin sijoittaa liiketoimintaa tekevään yhtiöön, eikä pyramidihuijaukseen, niin pääset nauttimaan yhtiön tekemästä voitosta osingon muodossa, eikä kenenkään muun kuin yhtiön asiakkaan ole tarvinnut hävitä mitään. Ja kyllä se asiakaskin voi tuntea voittaneensa vaikka onkin maksanut tuotteesta tai palvelusta enemmän kuin sen tuottaminen on maksanut yhtiölle.
Heh. Op- jäsenyyden hinta 100 e. Lapsi saa 100 e, mutta pitää olla säästö- ja sijoitussopimus. Hyvä markkinointitemppu kyllä, sijoittaisin itse silti Nordnetin kautta.
Iso rommaus on tulossa, joten kannattaa ostaa tuolla rahalla ennemmin vaikka UHT-maitoa. Säilyttää arvonsa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että tämä tarina on useimmalle mammapalstalaiselle tuttu
Vierailija kirjoitti:
Talous ei ole nollasummapeli.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Op- jäsenyyden hinta 100 e. Lapsi saa 100 e, mutta pitää olla säästö- ja sijoitussopimus. Hyvä markkinointitemppu kyllä, sijoittaisin itse silti Nordnetin kautta.
Pitääkö liittyä jäseneksi, että voi tehdä säästö- ja sijoitussopimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni nyt sekasin käsitteet talous ja osakekauppa
Ei pidä liittyä omistaja-asiakkaaksi, joten ei tarvitse maksaa tuota 100 e. On puhdas 100 e lahjana.
Vierailija kirjoitti:
"Yhteiskunnalle myös kiva, jos tulevaisuuden nuorilla aikuisilla on omaisuutta jonka perusteella heiltä voi kieltää mahdollisia tukia."
Onhan se nyt oikeasti hieno juttu, mikäli tulevaisuuden nuorilla aikuisilla olisi sen verran omia varoja, ettei tarvitsisi kurotella kättä yhteiskunnan suuntaan. Toki ei tuo siihen juurikaan vaikuta, mutta periaatteessa parasta olisi, mikäli jokainen kykenisi mahdollisimman suurilta osin elättämään itse itsensä. Silloin myös niille jäisi enemmän jaettavaa, jotka eivät siihen kykene.
Monessa suhteessa varmaan joo, mutta koulutus ainakin on asia johon jokaisella pitäisi olla reilu mahdollisuus varallisuuden tasosta riippumatta.
Hirveästi en silti kehtaa paasata, kun itse kuulun sukupolveen joka on saanut ottaa, juhlia, säästää ja vetkutella.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla OP-pankin asiakas olematta omistaja-asiakas. Omistajuudesta saa vaan etuja.
Voit ajatella niinkin, että vauva saa ilmaisen omistaja-jäsenyyden, jos joskus sellaiseksi päättää liittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni nyt sekasin käsitteet talous ja osakekauppa
Osakekauppakaan ei ole nollasummapeli.
Vierailija kirjoitti:
Tai molempien. Arvo-osuustilejä voi olla useita.
Ok. Sosiaaliturva kun on hyvin turvatonta nykyisin ja kaippa tulevaisuudessakin, niin jotain muuta pitää raapia.
Yhteiskunnalle myös kiva, jos tulevaisuuden nuorilla aikuisilla on omaisuutta jonka perusteella heiltä voi kieltää mahdollisia tukia.