Onko sinulla vaatemerkkejä, joiden brändiä inhoat niin paljon ettet osta?
Huvitan itseänikin välillä huomatessani, miten tunteenomaisesti suhtaudun eri merkkien vaatteisiin. Jo vuosia minua on inhottanut Niken brändi. En osaa tarkalleen sanoa mistä moinen suhtautuminen, sinänsä urheiluvaatteet ovat laadukkaita ja osin hyvännäköisiäkin mutta minun mielessäni Nike on silti leimautunut yhdeksi kulutusjuhlan kirkkaimmaksi esimerkiksi ja minusta sen markkinointi tuntuu olevan kohdennettu lapsille sekä keskimääräistä vähän yksinkertaisemmille ihmisille, joista varsinkin ensimmäistä pidän jo sinällään arveluttavana.
Muilla vastaavia inhokkimerkkejä?
Kommentit (1096)
Vierailija kirjoitti:
Superdry! Järkky kalliita ja valmiiksi nyppyyntyneitä. Ällöttää koko brändi.
Jep, samaa mieltä! Ostin aikanaan paljonkin kun hupparit oli ihanan paksuja ja kivannäkösiä mutta niin paskaa laatua ja ylihintasia!
Makia nolojen kopiointijuttujen vuoksi, myöskään teenäinen meri/satamaimago ja sloganit eivät puhuttele.
Gucci totaalisen tyylittömyyden vuoksi, liian teini tuon hintatason merkiksi (ei kyllä olisi varaakaan).
Filippa K, varmaan ihan laadukasta, mutta liian pelkistettyä mun makuun. Aina kun eksyy katsomaan verkkokauppaa tulee vähän samanlainen olo kuin labrasssa/sairaalassa, jotenkin ahdistavan steriiliä.
Pakko ihmetellä käyvätkö Ed Hardyn mainitsevat ollenkaan ihmisten ilmoilla? Kukaan ei ole käyttänyt noita yli 10 vuoteen. Tai no jollain syrjääntyneellä näin jonkun hupparin, mutta oli varmaan saanut sen lahjoituksena. Kas kun ei mainita vaikka jotain Fubua tai Von Dutchia.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi Marimekon vaatteita, vaikka minulla olisi varaakin. Niissä on usein isot kuviot harvakseltaan, mikä ei ainakaan hoikenna. Pulska tai normaalivartaloinen näyttää niissä mekoissa lihavammalta. Mannekiinien päällä Marimekot jotenkin menettelevät, mutta eivät heitäkään kaunista.
Sitten niistä samoista kuoseista tehdään lakanaa, pöytäliinaa, verhoja jne. Ei tee mieli pukea sellaista mekkoa ylleen. Muutenkin sellaisia telttoja. Meitä on kuitenkin vielä ihmisiä, joilla on vyötärö.
MAKIA. En ottaisi edes ilmaiseksi sen jälkeen kun selvisi, että varastavat kuvansa härskisti muilta. Tapa millä suhtautuivat kohuun varkauksien tultua ilmi osoitti selkeästi, että firman perustajat on paitsi täysin vailla omia luovia ideoita myös ylimielisiä ja rahanahneita kusipäitä.
Ei varsinaisesti ole, Marimekko menee lähelle.
Ai miksi?
Arvoisa tätini osti minulle lahjaksi Marimekon kötöstyksiä ja vihjaili jotain ongelmallisesta asenteesta.
Tasarataidalla ja Jokapoika-paidalla on mitä ilmeisimmin parantava vaikutus.
Kiitin kauniisti ja laiton kötöstykset myöhemmin UFF:n laatikkoon.
Gant naistenvaatteet, viestii "olen purjehtijan tyttöystävä" ja odotan rannassa terassilla kun mies purjehtii.
Superdry. Liian teini. Sopii vain naispuoliselle Tauskille.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala!
En omista yhtään vaatemerkkiä.
ylipäätään kaikkia luksusbrändättyjä vermeitä tai sitten sellaisia, joilla yritetään todistella toisille, että "seuraan muotia ja olen moderni".
olen itse suhteellisen varakas enkä halua näyttää sitä toisille. siispä teen vaatteeni itse, kun on aikaa, tai teetän jollain kotimaisella ompelijalla mittatilausvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Mä itseasiassa tykkäisin, mutta pelkään just sitä, että näyttäis mun yrittävän esittää nuorta. (40-v mies)
Makia. Kopsattuja ylihintaisia mitäänsanomattomia rääsyjä.
H&M:n vaatteet on suunniteltu 19-vuotiaille, niiden laatu on törkeän huonoa, ja lisäksi H&M on maailman suurin syyllinen kerskakulutukseen ja materiaalien ajattelemattomaan hukkaukseen. En myöskään pidä ruotsalaisista, jotka esittävät olevansa maailmanparantajia, mutta pyörittävät häikälemättömimpiä ja tuhoavimpia bisneksiä maan päällä, kuten nyt H&M ja IKEA.
En ole käynyt H&M:ssä 15 vuoteen.
M/39
Canada Goose. Silmitöntä eläinrääkkäystä, ei kiitos. 😡
Mä luulen kirjoittajan tarkoittaneen sellaista köyhää, jolle on tärkeämpää saada näyttäytyä merkkilenkkareissa kuin se, että lapsilla olis pöydässä ruokaa.