Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kristillinen kirkko voi polttohaudata ihmisiä?

Vierailija
04.04.2020 |

Tätä ihmettelen syvästi enkä ikinä tahdo itse tulla poltetuksi ja luut jauhetuksi. Kyllähän kristittyjä ilmeisesti poltettiin soihtuina roomalaisten toimesta vainojen aikaan mutta että kirkko itse tekee niin, en ymmärrä. Uskon ylösnousemukseen ja tahdon maan lepoon ennen sitä.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin epätoivoinen ateisti tuli palstaan häiriköimään, kuten aina. 

Itke, perkele. Ja käännä se toinenkin poski äläkä tee syntiä tuomitsemalla muita, kun et synnitön ole itsekään :D

Vierailija
82/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin epätoivoinen ateisti tuli palstaan häiriköimään, kuten aina. 

Itke, perkele. Ja käännä se toinenkin poski äläkä tee syntiä tuomitsemalla muita, kun et synnitön ole itsekään :D

Kaikkea hyvää sullekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumioiduilla ei sitten olekaan mitään hätää 

Vierailija
84/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että joku uskoo tosissaan tuohon ruumiin ylösnousemiseen. Onneksi uskonto on katoamassa Suomesta.

Vierailija
85/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että joku uskoo tosissaan tuohon ruumiin ylösnousemiseen. Onneksi uskonto on katoamassa Suomesta.

Ei ole katoamssa. Tällä hetkellä on meneillään uskoontulo, eteenkin nuorten miesten keskuudessa. Maailmalla yhä useampi kääntyy kristinuskoon! 

Kiitos Jumala! 

Vierailija
86/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Saadaan enemmän kirkollisveron maksajia.

Jos maksaa kirkollisveroa, niin maksaa myös tulo- ja kunnallisveroa ja niitä Suomi todellakin tarvitsee.

Vierailija
87/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään. Mikään ei ole pyhää kristityillä. Kyllä luut pitää olla olemassa. Miten sitä voi ylösnousta, jos tuhka on ripoteltu mereen.

Jumalalle kaikki on mahdollista <3  Myös uuden ruumiin antaminen ylösnoustessa

Vierailija
88/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Tiesitkö että kristityt ovat maailman vainotuin ihmisryhmä? Ja juurikin vainojen aikana kristilliset seurakunnat kasvavat maan alla. Ei kristinusko ole minnekään häviämässä <3

Vierailija
89/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumioiduilla ei sitten olekaan mitään hätää 

On niillä semmoinen hätä että yleensä sisäelimet poistetaan ennen muumiointikäsittelyä.

Ikävä homma herätä sitten aikanaan läpitervattuna onttona kuorena.

Vierailija
90/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova taistelu tulee atomeista ylösnousun hetkellä kun samat atomit ovat kiertäneet vuosimiljoonien saatossa osana ties kenen kehoa.

Ja tietty viimeisen päivän hetkellä osa niistä on ties missä osana sian perseitä tai mummolan verhoja. Sieltä Jumala sitten ne vissiin repäisee takaisin? Sikaparka.

Vierailija
91/109 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15:51-52 FB92

https://bible.com/bible/330/1co.15.51-52.FB92

Vierailija
92/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttohautaus tuli sallituksi Suomeen vasta vuonna 1926. Vain vainajan etukäteen antamalla suostumuksella. Tuhka haudattava 1vuoden kuluessa. Tätä en ymmärrä koska luontevintahan olisi sirotella vainajan lempipaikkaan/paikkoihin. Katolinen kirkko ja juutalaisuus kieltävät sen edelleen. Kaukomailla ihan normaali tapa johtuen ilmeisesti maaperästä..?

Vierailija
93/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa ei kielletä polttohautausta missään kohdin. Se on ylösnousemuksen kannalta ihan sama oletko haudattu arkussa maahan kokonaisena  vai tuhkana. 

Vierailija
94/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei kielletä polttohautausta missään kohdin. Se on ylösnousemuksen kannalta ihan sama oletko haudattu arkussa maahan kokonaisena  vai tuhkana. 

No ei kielletä koska vain rikolliset poltettiin. Ei varmaan tullut saarnamiehille mieleenkään et "jatkakaa vainajien hautaamista, ei saa tuhkata -))))!" 

Kirkko taipui tähän pelkästään hautausmaiden lisätarpeen takia. Ja silti hautasi on nykyään sinun vain 25 vuotta. Olen nähnyt hautausmailla mm. vanhoja hautakiviä röykkiöittäin lähimetsässä sinne pyörökuormaajan viemänä, olen nähnyt käsivarren luita käytävällä, kerran koirani toi ilmeisesti pienen lonkkaluun minulle.

Vierailija
95/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttohautauksen kieltäminen  tarkoittaisi myös, että tulipalossa kuolleet eivät pääsisi taivaaeen?

Vierailija
96/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luterilaisuudesta puhutaan, siinä pyrittiin nimenomaan eroon katolilaisten hokkuspokkustempuista. Ihminen pelastuu yksin Jumalan armosta, oman uskonsa tähden, Jeesuksen sovitustyön vuoksi. Mitään muuta ei tarvita.

Yksin armosta on joidenkin mukaan lähtöisin Paavalilta, ei Kristukseltä itseltään. Jokaisen pitää sitten itse kohdallaan miettiä, onko Jumala sitä mieltä. Vai onko ihmisen teoilla sittenkin merkitystä. Hyvät teot, joilla ihminen korostaa itseään tai hyvät teot, joita ihminen ei tee sen tähden, että nostaa itseään, onko niillä merkitystä Jumalan kasvojen edessä? Itse ajattelen, että on.

Vierailija
97/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tuhka ole "Maaksi tulemista" aidoimmillaan? Ei siinä mitään epäkristillistä ole. 

Vierailija
98/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kielletä koska vain rikolliset poltettiin. Ei varmaan tullut saarnamiehille mieleenkään et "jatkakaa vainajien hautaamista, ei saa tuhkata -))))!" 

Kirkko taipui tähän pelkästään hautausmaiden lisätarpeen takia. Ja silti hautasi on nykyään sinun vain 25 vuotta. Olen nähnyt hautausmailla mm. vanhoja hautakiviä röykkiöittäin lähimetsässä sinne pyörökuormaajan viemänä, olen nähnyt käsivarren luita käytävällä, kerran koirani toi ilmeisesti pienen lonkkaluun minulle.

Mä uskon Raamattuun ja että se on Jumalan sana. Luen sitä päivittäin ja olen lukenut sen elämäni aikana läpi lähes 10 kertaa. Aina kuulee ihme väittämiä Raamatusta ihmisiltä , jotka lukevat vain tiettyjä Raamatun osia. Siellä ei todellakaan kielletä polttohautausta, vaikka rikollisten ruumiit usein  poltettiin Gehennassa eli vapaasti käännettynä helvetissä.  Moni rikollinenkin saa ylösnousemuksen vaikka on polttohaudattu. Ihmiset ei päätä kuka herätetään ja ketä ei. Sen päätää yksin Jumala, poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. 

Vierailija
99/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi kun madot syö? Itse haluan polttohautauksen enkä olla madon syömä

Vierailija
100/109 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tuhka ole "Maaksi tulemista" aidoimmillaan? Ei siinä mitään epäkristillistä ole. 

Ashes to ashes, dust to dust. Miten se nyt suomeksi menekään. Selvästi puhutaan polttohautauksesta.