Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on rikki kun kaverit köyhtyy IS juttu

Vierailija
04.04.2020 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006464109.html

Tähän mennessä perustulo ei kelvannut, mutta nyt:

"Apu tulisi kaikille yrityksille, ja se olisi myöskin hallinnollisesti helppo jakaa, koska se ei vaatisi hakemuksia ja niiden käsittelyjä."

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan rikkaimmille pitää jakaa vastikkeetonta rahaa? Yrittäjät ovat aina päässeet helpolla ja tienanneet aivan älyttömiä summia. 

Tämä on sitten omituinen logiikka. Suomessa ihan kuka tahansa voi perustaa yrityksen. Jos se riittää siihen, että rahaa tulee jatkuvasti ovista ja ikkunoista ilman minkäänlaista vaivannäköä, mikä hitto sinuakin estää tekemästä samoin? 

Kyllä muakin alkaa nyt kyllästyttämään. Miksi ihmeessä valittajat ette perusta yritystä, jos se kerran on varma tapa tulla rikkaaksi? Koska ette halua olla rikkaita? Koska on kivempi valittaa ja jatkaa arkea sossupummina? Kuka hyvänsä saa perustaa yrityksen, ei kysytä koulutusta eikä lompakon paksuutta. Siitä vain vaikka tänään yritys pystyyn.

Jos sinä olet tollo, miksi minun pitäisi olla?

Minä opiskelin ja teen työtä yrityksessä, hinnoittelen itseni ja jos en saa vaatimaani, siirrän osaamiseni toiseen yritykseen. Sijoitan ja siten turvaan tulevaisuuteni.

Sinä itset verottajaa apuun vaikka oket ikäsi kiertänyt veroja. Minä maksan veroni ja olen turvannut tulevaisuuteni niin ettäperheeni pärjää vaikka työ loppuisi nyt.

Kukahan tässä on tollo? Kyllä sinullekin näköjään kelpaa se työpaikka ja palkka YRITYKSISSÄ, mutta jostain syystä tässä nyt kiljut, että niitä yrityksiä ei tarvita. 

Ja kuka hitto tässä on kiertänyt veroja? Kannattaa ehkä perehtyä vähän yritysverotukseen. Se on ihan oikea asia eikä mitään satua. 

ohis

"sinullekin näköjään kelpaa se työpaikka ja palkka YRITYKSISSÄ"

No harvemmalla on varaa tehdä ilmaiseksikaan töitä.

Muutenhan se firmakin voisi maksaa palkkaa ilman vastineeksi saamaansa työpanosta?

No niinpä, terävä huomio! Jostain syystä tämä ketju on täynnä besserwissereitä, jotka eivät kuulemma työpaikkoja ja palkkoja kaipaa. sitähän minä tässä ihmettelenkin, mistä nämä kuvittelevat sen palkan saavansa, jos työnantajan yritys menee nurin. 

Vierailija
122/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan palstalainen tosiaan tunne ketään, joka on töissä yrityksessä? Miten ihmeessä teille on noin yhdentekevää, jos ne työpaikat lakkaavat olemasta? Lomauttamiset ovat väliaikaisia ja jos ne yritykset saadaan jaloilleen, ne työpaikat säilyvät. Myös niillä, jotka eivät itse ole yrittäjiä. Miten ihmeessä te kuvittelette, että yritysten tukeminen on pois normaalilta palkansaajalta eikä hyödytä muita kuin osakkeenomistajia? 

Ei ole yhdentekevää.

Mutta tajuatko että Pentikäinen haluaa vain pelastaa pörssiyritysten osingot?

Ihan joutavaa kaikki muut asiat.

No sitähän minä en sitten tiedä, mikä hänen agendansa on, mutta totuus nyt vain on se, että yrityksien tukeminen hyödyttää ihan kaikkia ja vain tyhmä sitä nyt vastustaa. Vaikka jonkun naama nyt miten suututtaisi, se fakta ei nyt miksikään muutu. 

Miksi sen pörssofirman tulisi saada miljoonia?

Että voi maksaa osingot?

Ei se yksityisyrittäjä suuryritystä konkurssiin aja vaikka aidosti pulassaolevaa tuettaisiinkin.

Öö, jos siellä pörssifirmassa on tuhansia työntekijöitä, niin mitäpä luulet, miten paljon siellä menee rahaa palkanmaksuun vuodessa? Mutta jos sinä mieluummin heittäisit ne tuhannet työntekijät kortistoon ja maksat ne samat miljoonat sitten työttömyyskorvauksina, niin mikäs siinä sitten. 

Ne pörssifirmatkin ovat nyt lomauttamassa henkilöstöään, ei ne muutamaan kuukauteen tarvitse rahaa palkanmaksuun. Ne tuet menee sitten aikanaan osakkeenomistajille osinkoina ja johdon bonuksiin. Hölmäkin tajuaa tuon.

No siksihän sitä tukea pyydetäänkin, ettei tarvitsisi lomauttaa tai irtisanoa!!!!! Ja edelleenkään: NIITÄ OSINKOJA EI VOIDA MAKSAA, JOS EI OLE LIIKEVAIHTOA EIKÄ LIIKEVAIHTOA OLE ELLEI OLE TYÖNTEKIJÖITÄ! Eli jos ei ole työntekijöitä, ei tulevaisuudessa jaeta osinkojakaan. 

Voi jessus, miten te voitte olla noin tyhmiä! 

Työntekijät on jo lomautettu, nyt turvataan bonukset.

Jahas. Tiedätkös sinä sitten mitä se bonuskaan tarkoittaa? :D Huutelette vain kivoja sanoja, vaikkei ole mitään hajua, mitä ne tarkoittavat. Bonusta maksetaan tuloksesta. Jos työntekijät lomautetaan, mistä luulet, että tulosta saati sitten bonusta tulee? 

(Edelleenkään laina ei ole tulosta.) 

Johan tässä on reilusti uutisoitua että pomon palkkaa ei lasketa (työntekijältä kyllä pyydetään palkkajoustoa) ja että osingot tulee jakaa vaikka rahat on sitten finito:

https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006459484.html

"Nyt jos koskaan pomo on ansainnut jättipalkkansa ja omistaja osinkonsa"

https://yle.fi/uutiset/3-11286382

"Vaikka sijoittaja saa osinkonsa, hän saa sen huomattavasti myöhemmin kuin normaalisti ... toistaiseksi puhutaan lykkäyksistä"

Tuo pomon palkka oli mielipide eikä uutinen. Sijoittajan saama osinko käyttäytyy muutenkin tuolla tavalla. Nyt maksetaan viime vuoden osinkoja. Vähän sama kuin työntekijätkin pitävät lomiaan vasta lomanmääräytymisvuoden jälkeen. 

Aivan. Uutinen on JOS pomo leikkais palkkaansa.

Leikkaako Mikke?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yrittäjistä kuoriutunut melkosia kommunisteja. Miksi valtion pitäisi ottaa velkaa ja antaa rahat yrittäjille? Voisiko valtio vaikka taata lainan, jonka yritykset sitten maksavat takaisin kun ajat on paremmat?

Vierailija
124/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fatalji kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan palstalainen tosiaan tunne ketään, joka on töissä yrityksessä? Miten ihmeessä teille on noin yhdentekevää, jos ne työpaikat lakkaavat olemasta? Lomauttamiset ovat väliaikaisia ja jos ne yritykset saadaan jaloilleen, ne työpaikat säilyvät. Myös niillä, jotka eivät itse ole yrittäjiä. Miten ihmeessä te kuvittelette, että yritysten tukeminen on pois normaalilta palkansaajalta eikä hyödytä muita kuin osakkeenomistajia? 

Juurikin näin. En ole ymmärtänyt yhtään, ettei tätä ymmärretä lainkaan. Työntekijöiden työt loppuu, jos yritys menee konkkaan tai joutuu muutoin maksuvaikeuksiin.

Jokaisen yrityksen tulee varautua keräämällä pääomaa, jos ei osa, voi mennä metsään Susannan kanssa. Näillä on hirveät omaisuudet, ne voi nyt realisoida, veronvaroin pidettäköön huoli ihmisistä, nämä ahneet opetelkoot ihmisiksi.

Voi helvetti, että pistää vihaksi nämä kommentit! No tule kuule realisoimaan nämä minunkin hirveät omaisuudet. Onhan tuossa oikein 20 vuotta vanha auto pihassa ja ehkä telkkaristani saat muutaman kympin. Olen perustanut yrityksen puoli vuotta sitten eikä tässä nyt kuules ole pääomaa ehtinyt hirveästi kertymään, vaikka töitä olen tehnyt niska limassa. Tällä kuulla nostin palkkaa huikeat 500 euroa (brutto). suunnitelmissa oli palkata lisää työvoimaa sitten, kun saan asiakkaita niin paljon, että saan itseni lisäksi maksettua kunnon palkan jollekulle toiselle. Mutta sinunkaltaisiesi takia ei todellakaan tee mieli edes yrittää laajentaa toimintaa ja asiakaskuntaa. Perustakaa itse omat yrityksenne ja työpaikkanne, jos luulette, että rahaa tulee itsestään ovista ja ikkunoista. 

Tuossahan on vaan käännetty yrittäjille se sama paska mitä on työttömille jauhettu jo vuosikaudet. Tuskin tarkoitti sinua, tai muita pienyrittäjiä, vaan kuittasi näille piiskureille, jotka haluaa kyykyttää heikompia (myös sinua) ja jotka on nyt vaatimassa rahaa.  Ei ole edennyt yrittäjien työttömyysturvat ja muut vaikka Kokoomus oli pitkään hallituksessa. Siis todella pitkään. Muistan kun ysärillä sain kuulla miten demarit vihaa yrittäjiä ja siksi ei ole työttömyysturvaa. Minusta näyttää ettei syy ole nyt demarien. Viime hallitus, joka muuten oli porvarihallitus, muistaakseni vaikeutti pienyrittäjien toimintaa, tekemällä keikkatöistä omalla toiminimellä lähes mahdotonta, mikäli oli työtön myös. 

Yrittäjä kontibuoi yhteiskuntaan hyvää, hän tuottaa lisäarvoa ja rahaa. Elämäntapatyötön kuluttaa yhteiskunnan resursseja, eikä kontribuoi mitään. Onhan tässä nyt selvä ero kumpi on 'oikeutetumpi' tukemiseen.

Työttömyysturvan puuttuminen yrittäjältä on nimenomaan SAK:n ja sitä kautta Demarien ehdoton vaatimus. Yrittäjän työttömyysturva romuttaisi työehtosopimusten yleissitovuuden. Työttömyyskassat tulisivat turhiksi, sitä kautta liitot menettäisivät merkittävästi jäseniä, koska monet edelleen luulevat että liiton jäsenyys = liiton maksama työttömyysturva. Tämä aiheuttaisi paon liitoista ja ihmiset myös huomaisivat, että toimimalla yrittäjänä voi vapaasti neuvotella omat sopimuksensa. SAK menettäisi merkittävästi valtaa.

Hemmetin demarit kun Sipilän hallituksessakin vaan jarruttivat tätäkin uudistusta, jonka porvarihallitus olisi vienyt läpi sukkana. Ei ku...

Yleislakkoahan siellä puuhattiin paljon pienemmistäkin asioista, kuten työttömyysturvan leikkauksista ja yleissitovan työehtosopimuksen purkamisesta. Lindströmhän sanoi, että mikään juttu ei mennyt eteenpäin kun molemmilta puolilta (EK ja SAK) vastustettiin kaikkea mahdollista. Kikyn pakkolakipakettia ennen SAK:lla ja EK:lla oli puoli vuotta aikaa tulla ulos edes jollain ehdotuksilla.. mistään ei tullut mitään.

Vierailija
125/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen yrittäjistä kuoriutunut melkosia kommunisteja. Miksi valtion pitäisi ottaa velkaa ja antaa rahat yrittäjille? Voisiko valtio vaikka taata lainan, jonka yritykset sitten maksavat takaisin kun ajat on paremmat?

No esimerkiksi sen takia, että valtio on nyt 100 vuotta kupannut niitä yrityksiä ja viimeiset 30 vuotta noin 70 prosentin kokonaisveroasteella.. joskus olisi kiva, että tässä olisi jotain vastavuoroisuuttakin.

126/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on pahansuovainen ketju... Pahaa teki lukea ketju loppuu (eräänlaista masokismia kai sekin)….

Täällä nyt iloisesti rallatellen lyödään samaan kasaan pörssiyhtiöt ja pienyrittäjät, jotka todellakin usein elävät täysin päivittäisestä kassavirrasta (esim. ohikulkevista ihmisistä, tuotteiden myynneistä satunnaisille asiakkaille, jne.) kuten kahvilat, ravintolat, kampaamot, kauneushoitolat, tatuoijat, kuntosalit, jne. Ketju on loputon. 

Itse en ole pulassa oman yritykseni kanssa, joten turha mulle alkaa huutamaan POIS yrittäjät palstalta, TEE työtäsi, kuten tuolla aiemmin joku kiukkuinen eläkeläinen huuteli. 

Pienyrittäjät eivät tosiaankaan ole kapitalistisia riistäjiä, vaan oman toimeentulonsa työllään hankkivia ja usein vielä työntekijänsäkin elannon turvaajia. Nytkö siis näidenkin pitäisi vaan kaatua, koska ovat teidän mielestä täysp-a-sk-o-ja? Ai, niin, muuten pienyrittäjät ovat Suomen suurin työllistäjä....

Tottakai meihin pikkuyrittäjiinkin kuuluu mätiä tyyppejä, jotka heti ostavat tuliterän Audin lainarahalla, mutta näitä on murto-osa yrittäjistä.

Todella hyvä homma oli, että yrittäjät kuuluvat nyt 3 kk työmarkkina- ja toimeentulonpiiriin. Toivottavasti tämä saataisiin pysyväksi olotilaksi.

Valitettavasti omakin pelkoni on, että tuet virtaavat suurelta osin isoille yrityksille. Tosin ison yrityksen kaatumisella (esim. Finnair) olisi pelottavan laajamittaiset seuraukset. Pienyrittäjien tilanne on huomattavilta osin huonompi kuin tukia ja eläkkeitä saavien. Ne juoksevat kulut..... (vuokra, mainokset, verot, sähköt, teleliikenne...)

Itse en saa enkä tule hakemaankaan mitään tukia, sillä siihen ei tilanteeni oikeuta. Toisten tilanne on vaan todella huolestuttavaa...

Vierailija
127/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kuinka monen tavallisen palkansaajan etu on, että yritykset pärjäävät koronakriisin läpi?

Onko palstalaiset saaneet lomautuksia vai peräti irtisanottu?

Valtaosa täällä palstalla olevista ei ymmärrä tuota. Niillä on vaan valtava viha kaikkea yritämistä kohtaan ja ne luulee että jokainen yrittäjä huijaa minkä voi ja on miljonääri, eikä välitä työntekijöistään tuon taivaallista. Lisäksi toivovat mielessään että jokainen yritys menköön konkkaan ei sillä niin väliä ole ja ei vaikuta heihin millään tavalla.

Mitä "vihaa" on tasa-arvon vaatiminen?

Ei niitä käsittelijöitä tarvita muuallekaan.

Perustuloa kehiin vaan.

Vai pelkääkö Pentikäinen ex-työttömien pienyrittäjien kilpailua markkinoista?

Vierailija
128/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kuinka monen tavallisen palkansaajan etu on, että yritykset pärjäävät koronakriisin läpi?

Onko palstalaiset saaneet lomautuksia vai peräti irtisanottu?

Valtaosa täällä palstalla olevista ei ymmärrä tuota. Niillä on vaan valtava viha kaikkea yritämistä kohtaan ja ne luulee että jokainen yrittäjä huijaa minkä voi ja on miljonääri, eikä välitä työntekijöistään tuon taivaallista. Lisäksi toivovat mielessään että jokainen yritys menköön konkkaan ei sillä niin väliä ole ja ei vaikuta heihin millään tavalla.

Se viha kumpuaa tietysti oikeiston, yrittäjäjärjestön ja EK:n ainaisesta huutamisesta että tukia ei tarvita, kaikki vaan nollatuntisoppareilla töihin, yrittäjä maksaa sen minkä viitsii, vielä parempi jos työttömät velvouitetaan tukien varassa töihin, ilmaiseksi.

Samoin yrittäjien jatkuva agressiivinen verosuunnittelu, rahojen piilottaminen paratiisehin jne.

Nyt nämä yritykset ovat ensimmäisenä huutamassa valtiota apuun. Kumna jos veronmaksajien viha ei herää. Minä sydän kurkussa odotan milloin päitä alkaa pudota.

Yritys voi myös itse velkaantua tässä tilanteessa, omistajat voivat jäädä ilman osinkoja, sitten nostetaan kuntaan on varaa.

Ihan saavat yrittäjä mitä ovat itse kylvänyt.

Ahneus käy lankeemuksen edellä!

Vierailija
129/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on meikäpojalle selvinnyt, että ainakin suomalaiset kapitalistit ja yrittäjät ovat hemmetti vieköön LÖLLÖSOSSUJA!

Osaavatko nuo edes hävetä kerjäläisiksi muuttumistaan?

Töihin siitä!

Vierailija
130/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua vedet silmissä Mikael Pentikäisen lässytykselle.

Vierailija
131/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis oikeisiin töihin loisimasta meidän yrittäjien rahoilla.

Vierailija
132/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatalji kirjoitti:

Jo on pahansuovainen ketju... Pahaa teki lukea ketju loppuu (eräänlaista masokismia kai sekin)….

Täällä nyt iloisesti rallatellen lyödään samaan kasaan pörssiyhtiöt ja pienyrittäjät, jotka todellakin usein elävät täysin päivittäisestä kassavirrasta (esim. ohikulkevista ihmisistä, tuotteiden myynneistä satunnaisille asiakkaille, jne.) kuten kahvilat, ravintolat, kampaamot, kauneushoitolat, tatuoijat, kuntosalit, jne. Ketju on loputon. 

Itse en ole pulassa oman yritykseni kanssa, joten turha mulle alkaa huutamaan POIS yrittäjät palstalta, TEE työtäsi, kuten tuolla aiemmin joku kiukkuinen eläkeläinen huuteli. 

Pienyrittäjät eivät tosiaankaan ole kapitalistisia riistäjiä, vaan oman toimeentulonsa työllään hankkivia ja usein vielä työntekijänsäkin elannon turvaajia. Nytkö siis näidenkin pitäisi vaan kaatua, koska ovat teidän mielestä täysp-a-sk-o-ja? Ai, niin, muuten pienyrittäjät ovat Suomen suurin työllistäjä....

Tottakai meihin pikkuyrittäjiinkin kuuluu mätiä tyyppejä, jotka heti ostavat tuliterän Audin lainarahalla, mutta näitä on murto-osa yrittäjistä.

Todella hyvä homma oli, että yrittäjät kuuluvat nyt 3 kk työmarkkina- ja toimeentulonpiiriin. Toivottavasti tämä saataisiin pysyväksi olotilaksi.

Valitettavasti omakin pelkoni on, että tuet virtaavat suurelta osin isoille yrityksille. Tosin ison yrityksen kaatumisella (esim. Finnair) olisi pelottavan laajamittaiset seuraukset. Pienyrittäjien tilanne on huomattavilta osin huonompi kuin tukia ja eläkkeitä saavien. Ne juoksevat kulut..... (vuokra, mainokset, verot, sähköt, teleliikenne...)

Itse en saa enkä tule hakemaankaan mitään tukia, sillä siihen ei tilanteeni oikeuta. Toisten tilanne on vaan todella huolestuttavaa...

Et varmaan lukenut edes ekaa sivua jos et käsittänyt että vaaditaan takeita ettei tukirahoilla makseta vain "bonuksia" samalla kun porukkaa lomautetaan.

Vierailija
133/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois, pois kaikki turhat tuet. Kyllä sitä työtä tekemällä pitää yrittäjän pärjätä eikä sossupummaamalla.

Vierailija
134/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatalji kirjoitti:

Sitä olen aina ihmetellyt että miten yrittäjät ovat tuon Mikael-nilviäisen valinneet? Koittakaa nyt ihmiset oppia että uskoaan toItottaviin ja lahkolaisiin EI VOI KOSKAAN LUOTTAA.

Vierailija
135/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se on meikäpojalle selvinnyt, että ainakin suomalaiset kapitalistit ja yrittäjät ovat hemmetti vieköön LÖLLÖSOSSUJA!

Osaavatko nuo edes hävetä kerjäläisiksi muuttumistaan?

Töihin siitä!

Hah hah hah!

Mikael Pentikäinen on SOSSUPUMMI!

Vierailija
136/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä uho oli nousukaudella päällä noilla kihoilla omasta erinomaisuudestaan.

Ja nyt vellit ja pökäleet housuissa, parin viikon vastoinkäymisestä.

Kaikkea sitä näkee ja kuulee, kun vanhaksi elää!

Vierailija
137/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa myös Heikki Salmela (Hese).

Olen luullut Pentikäistä fiksummaksi, isänsä on ihana ihminen.

Ensin lyödään työttömiä, jotka tulevat kalliiksi yhteiskunnalle. Nyt ollaan itse huutamassa yhteiskuntaa apuun koska vähintään 10 000 kuukaudessa tienaavien ylimääräiset tulot pienenevät. Yksikin valitti kun ei saa kokouspalkkioita kun kokouksia ei voi pitää.

Vierailija
138/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ne rahat eivät mene yrittäjille vaan yrityksille? Tiedätkö, mikä ero näillä on. Yritys on se, joka tuottaa palveluita, verotuloja ja työpaikkoja. Yrittäjä on se henkilö, joka on perustanut sen yrityksen. Tässä pyydetään rahaa YRITYKSILLE. Sille firmalle, joka maksaa myös työntekijöiden palkat ja joka maksaa verotuloja. Etkö nyt ymmärrä, että sieltä yrityksestä saa muutkin rahaa kuin yrittäjä? Samalla kun sanot, että yksikään yritys ei tarvitse rahaa, se tarkoittaa, että et halua kenenkään yksityissektorilla saavan palkkaakaan. En tiedä, missä sinä olet töissä ja mistä sinä rahasi saat, mutta jos ajattelet vaikka työsuhteessa olevaa tarjoilijaa, haluatko todella sanoa hänelle, että olisi kaiken etu, jos hänen työpaikkansa menisi konkkaan? Luuletko tosiaan, että hänen tililleen kilahtaa silti se palkka ja ainoa, joka jäi ilman, oli ahne yrittäjä? Ja turha sanoa, että "no menee sitten muualle töihin". Kun ei ole niitä muita paikkoja, jos kaikki yritykset lopetetaan. 

Vierailija
139/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tämä Mikaelkin uskovainen, kuten tämä Hesburgerin heikkikin. Ne nuo ”uskovaiset” on pahinta saas taa, niillä ei ole minkäänlaista omaatuntoa. Kotikaupunkini lessut on samaa sakkia, kuvottavia okse tuksia. Jumalan nimissä ahneita. Nämä ovat juuri niitä jotka Jeesus ajoi temppelistä.

Sydämestäni toivon karman kostavan näille, toivottavasti kosto siirtyy isältä pojalle aina sadanteen polveen. Hemmetin loiset!

Täähän se on. Nimimerkillä, itse lessu-mafian saastuttamassa paikassa asumaan joutuva. Ovat kyllä niin vtun syöpäistä sakkia ettei mitään määrää eikä rajaa.

Vierailija
140/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä uho oli nousukaudella päällä noilla kihoilla omasta erinomaisuudestaan.

Ja nyt vellit ja pökäleet housuissa, parin viikon vastoinkäymisestä.

Kaikkea sitä näkee ja kuulee, kun vanhaksi elää!

Korona on muuten jostain syystä iskenyt eliittiin. Sipoo on tilastojen ykkösenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme