Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on rikki kun kaverit köyhtyy IS juttu

Vierailija
04.04.2020 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006464109.html

Tähän mennessä perustulo ei kelvannut, mutta nyt:

"Apu tulisi kaikille yrityksille, ja se olisi myöskin hallinnollisesti helppo jakaa, koska se ei vaatisi hakemuksia ja niiden käsittelyjä."

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pörssiyrityksille helpotusta jotta oma sijoitussalkku ei kärsi?

Vierailija
2/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... hän oli yksi noista ensimmäisistä joka halusi leikata tuet työttömiltä ja köyhiltä ja lisätä YTt, naurattaa nyt sen itkut.... mulla on tuttuja tossa töissä ja voin sanoa että ei ole kovin häävi työpaikka. Ainut hyvät tossa puljussa ovat lakiasiantuntijat. Muuten on aikamoinen hyväveli verkosto jossa vain naristit pärjäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Pentikäiseltä kysytty mielipidettä perustulosta?

Vierailija
4/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kuinka monen tavallisen palkansaajan etu on, että yritykset pärjäävät koronakriisin läpi?

Onko palstalaiset saaneet lomautuksia vai peräti irtisanottu?

Vierailija
5/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se ihmisen ajattelu muuttuu, kun oma osa muuttuu kultalusikoinnista tuen tarvitsijaksi.

Ollaan me mielenkiintoisia elukoita, en muuta sano.

Vierailija
6/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lomautettu syyttäisi ruokkivaa kättä?

Vierailija
7/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kuinka monen tavallisen palkansaajan etu on, että yritykset pärjäävät koronakriisin läpi?

Onko palstalaiset saaneet lomautuksia vai peräti irtisanottu?

Luuletko että Mikael välittää kenestäkään jolla ei ole varaa pukeutua joka päivä 2k€ pukuun?

Vierailija
8/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se ihmisen ajattelu muuttuu, kun oma osa muuttuu kultalusikoinnista tuen tarvitsijaksi.

Ollaan me mielenkiintoisia elukoita, en muuta sano.

Kokkarit varsinkin.

Vierailija
9/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... hän oli yksi noista ensimmäisistä joka halusi leikata tuet työttömiltä ja köyhiltä ja lisätä YTt, naurattaa nyt sen itkut.... mulla on tuttuja tossa töissä ja voin sanoa että ei ole kovin häävi työpaikka. Ainut hyvät tossa puljussa ovat lakiasiantuntijat. Muuten on aikamoinen hyväveli verkosto jossa vain naristit pärjäävät.

Katsos kun ne rahat jos antaa köyhille se passivoi.

Rikkaille kun valtio antaa lisää vaurautta on vain oikein.

Vierailija
10/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä takaan että yhteiskunnan loisetkin on sitten rikki, kun taikaseinästä loppuu raha.

Uuu, "taikaseinä"-jargon ennen 10. viestiä...

That escalated quickly!

Vierailija
11/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tästä henkilöstä taustoja tiedä, mutta asiaahan hän puhuu. En kyllä löydä, missä kohtaa hän puhuu pelkästään pörssiyrityksistä. Hän puhuu esimerkiksi eläkemaksuista eikä se kyllä koske osakkeenomistajia, vaan niitä, jotka itse tekevät työtä siinä yrityksessä. 

Vierailija
12/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Apu tulisi kaikille yrityksille, ja se olisi myöskin hallinnollisesti helppo jakaa, koska se ei vaatisi hakemuksia ja niiden käsittelyjä."

Mutta Mikael hyvä, ymmärrätkö että sossup*mmien tulee odottaa löysässä hirressä ja kärsiä vääristä päätöksistä?

Vierailija
13/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tästä henkilöstä taustoja tiedä, mutta asiaahan hän puhuu. En kyllä löydä, missä kohtaa hän puhuu pelkästään pörssiyrityksistä. Hän puhuu esimerkiksi eläkemaksuista eikä se kyllä koske osakkeenomistajia, vaan niitä, jotka itse tekevät työtä siinä yrityksessä. 

"Apu tulisi kaikille yrityksille"

Vierailija
14/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän noita piirejä ja se on aikamoinen hyväveliverkosto. Nämä ovat niin varakasta väkeä että heillä ei ole hajuakaan minkalainen on tavallisen ihmisen elämä. Uskokaa pois kun kirjoitan, tämä on juurikin sitä Suomen eliittiä joiden lonkerot ulottuvat joka paikkaan. :(

Vierailija
15/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinkysymys näitten Pentikäisten osalta on tämä:

Miten pitäisi suhtautua ihmiseen, jolta ei ennen koronaa riittänyt tippaakaan myötätuntoa vähäosaisille, mutta nyt tilanteen muututtua, kerjäläisen käsi on heillä ojennuksissa?

Onko tuo kaksinaamaisuuden huipentuma?

Vierailija
16/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan palstalainen tosiaan tunne ketään, joka on töissä yrityksessä? Miten ihmeessä teille on noin yhdentekevää, jos ne työpaikat lakkaavat olemasta? Lomauttamiset ovat väliaikaisia ja jos ne yritykset saadaan jaloilleen, ne työpaikat säilyvät. Myös niillä, jotka eivät itse ole yrittäjiä. Miten ihmeessä te kuvittelette, että yritysten tukeminen on pois normaalilta palkansaajalta eikä hyödytä muita kuin osakkeenomistajia? 

Vierailija
17/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän noita piirejä ja se on aikamoinen hyväveliverkosto. Nämä ovat niin varakasta väkeä että heillä ei ole hajuakaan minkalainen on tavallisen ihmisen elämä. Uskokaa pois kun kirjoitan, tämä on juurikin sitä Suomen eliittiä joiden lonkerot ulottuvat joka paikkaan. :(

Uskon ihan perusteella mitä näin ukkoa tv2sen? keskustelustudiossa.

Itsekeskeisuuden malliesimerkki.

Vierailija
18/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Apu tulisi kaikille yrityksille"

Niin juuri. Eli voidaan lopettaa tuo jankutus, että nyt vaaditaan tukia pelkästään pörssiyhtiöille. Ja aika paljon taitavat ne pörssiyhtiötkin porukkaa työllistää, joten se hyötyhän menisi tietysti myös työntekijöille. Mutta eihän tämä kelpaa. Parempi, että 70 % suomalaisista on työttömiä, ettei vain rikas mies pääse hyppimään silmille, niinkö? 

Vierailija
19/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan palstalainen tosiaan tunne ketään, joka on töissä yrityksessä? Miten ihmeessä teille on noin yhdentekevää, jos ne työpaikat lakkaavat olemasta? Lomauttamiset ovat väliaikaisia ja jos ne yritykset saadaan jaloilleen, ne työpaikat säilyvät. Myös niillä, jotka eivät itse ole yrittäjiä. Miten ihmeessä te kuvittelette, että yritysten tukeminen on pois normaalilta palkansaajalta eikä hyödytä muita kuin osakkeenomistajia? 

Ei ole yhdentekevää.

Mutta tajuatko että Pentikäinen haluaa vain pelastaa pörssiyritysten osingot?

Ihan joutavaa kaikki muut asiat.

Vierailija
20/183 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsellä on hätä, yhteiskunnan pitäisi heti rientää hätiin.

Muista ei ole ollut tähän asti mitään väliä!

On noilla kapitalisteilla otsaa! Osaavatko he edes hävetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi