Asiakkaat tekee yhä enemmän kassojen töitä
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/f564fc59-4867-417a-8bb0-648005b18c…
Mitä enemmän itse skannausta tehdään sitä enemmän tapahtuu vahinkoja, esim kiireessä kaupassa skanneri luenta ei onnistu ja takana oleva asiakas piippailee skannerilla ja asiakas luulee että meni luku ok ja jatkaa ostoksia ... pikakassalla satunnaistarkistus ja ei ole luettu vaikkapa 1.5e maksavaa tuotetta ja kaupat tätä nykyä ilmoittaa kaiken poliisille jota sitten odotetaan tunti paikalle ja poliisi kirjoittaa sakon näpistyksestä
Tuo itseskannailu vie aikaa yllättävän paljon koska kansalaisen pitää tarkasti seurata että luvut varmasti onnistuu; olen huomannut että moni tuijoittaa aika kauan skannerin näyttöä jotta varmasti meni luku ok .... säästääkö aikaa siihen verrattuna että latoo kärryyn ja jonottaa jonkun aikaa kassajonossa? Lisäksi aikaa menee myös viivakoodin etsimiseen ja pikakassalla voi iskeä satunnaistarkastus. Jos on muutamia ostoksia niin pikakassa on kätevä.
Kommentit (10)
Olen käyttänyt Prisman käsiskanneria siitä lähtein kun se tuli käyttöön. Ei ole ollut mitään ongelmia. Joskus se on pois käytöstä ja silloin ärsyttää lappaa tavaroita edestakaisin ja pakata kassan päässä vauhdilla.
t. mummo 63v
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko mennä itsepalvelukassalle? Minä en. Kassan palkka on tuotteen hinnassa.
Ongelmat alkaa siinä vaiheessa kun ihmiset alkaa käyttää skannereita koska se on mukamas kätevämpää ja nopeampaa ja kassoja ei juuri enää ole .... siinä sitten jonotat 10-20 minuuttia kassalle kun väkeä vähennetään
Kaupoissa pitäisi olla useampia kassoja toiminnassa. Jonottaminen vtuttaa.
No eihän se tarkoitus tuossa ole, että asiakkaat säästää aikaa, vaan tarkoitus on, että yritykset säästää rahaa ja aikaa. Yritykset aina markkinoi näitä digi-asioita niin, että ne on "nopeita", vaikka ne useimmiten on hitaampia ja vaivalloisempia asiakkaille. Kortilla ja puhelimella maksaminenkaan ei ole yhtään sen nopeampi tai helpompi kuin käteinen, mutta ihmisiä on helppo huijata.
Eniten vituttaa se, että nykyään asiakkaan odotetaan juoksentelevan kassalta toiselle jos muualla avataan kassa. Huonoa palvelua, asiakkaan juoksuttamista, mitä ei olisi hyväksytty kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Prisman käsiskanneria siitä lähtein kun se tuli käyttöön. Ei ole ollut mitään ongelmia. Joskus se on pois käytöstä ja silloin ärsyttää lappaa tavaroita edestakaisin ja pakata kassan päässä vauhdilla.
t. mummo 63v
Hyvä mummo! Minullakin on prismareissujen asiakaskokemus parantunut huomattavasti, kun skannerit tulivat käyttöön. Ei enää tavaroiden lappamista hinnalle ja pakkaamista kiireellä seuraavan asiakkaan huohottaessa niskaan. Koen, että just maksutapahtumaa nämä skannerit ovat helpottaneet.
Asiakas nostaa joka kerralla tuotteet kärryyn, sitten kassalle, lopuksi kassiin tai reppuun. Yksitellen tai pareittain.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se tarkoitus tuossa ole, että asiakkaat säästää aikaa, vaan tarkoitus on, että yritykset säästää rahaa ja aikaa. Yritykset aina markkinoi näitä digi-asioita niin, että ne on "nopeita", vaikka ne useimmiten on hitaampia ja vaivalloisempia asiakkaille. Kortilla ja puhelimella maksaminenkaan ei ole yhtään sen nopeampi tai helpompi kuin käteinen, mutta ihmisiä on helppo huijata.
Tämä! Henkilökunnan palkoissa ja työajoissa säästetään mutta silti on varaa maksaa päälliköille ihan liikaa!!!
Minä en käytä itsepalvelu kassoja.
Onko pakko mennä itsepalvelukassalle? Minä en. Kassan palkka on tuotteen hinnassa.