Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta

Vierailija
02.04.2020 |

Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?

Kommentit (1150)

Vierailija
1041/1150 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä itse kerran totesin yhdelle työkaverilleni ihan silleen hyvällä, että oletpas sinä hoikistunut kovasti! Hän meni jotenkin vaisuksi ja noloksi ja selitteli jotain, että varmaan koiralenkkien takia.

Oli hommannut koiran jokin aika sitten ja ilmeisesti sen myötä siis liikkunut enemmän ja laihtunut.

Hän loukkaantui kommentistani, vaikken tosiaankaan tarkoittanut mitään pahaa. Ei hän aiemminkaan lihava ollut, mutta näytti kieltämättä paremmalta kun oli laihtunut.

Toisten ihmisten lihomiset ja laihtumiset eivät ole asioita, joista kommentoidaan heille päin naamaa. Saati sitten, että niitä arvostellaan ulkonäön parantumisena tai huonontumisena. Tämä pitäisi olla jokaiselle ihan selvää. 

Vierailija
1042/1150 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likkakaverini sanoi vauvastani " en ole koskaan nähnyt noin rumaa lasta". Siitä on jo yli 50 vuotta, mutta muistan sen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1150 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ex-poikaystävä sanoi minulle "mä en tajua miks sun kaltainen muija edes yrittää esittää seksikästä"

Olin laittautunut ja ostanut kauniit alusvaatteet ja järjestänyt meille romanttisen illan. Ruoka ja viini kyllä maistuivat jonka jälkeen pamautti tuon päin näköä ja sammui sohvalle kuorsaamaan. En kuitenkaan näyttänyt samalta kuin ne naiset por nossa, jota hän katseli joten se sittä sitten.

Tälläiset postaukset saa aina tosi surulliseksi. Mä olisin ollut tosi onnellinen jos mulle olis järjestetty tälläinen. 

Välillä kyllä hävettää olla mies :(

Vierailija
1044/1150 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin olevani raskaana, kaveri kysyi, oliko se vahinko. Olin vajaa 30v., saanut opintoni päätökseen, mennyt pari vuotta aiemmin naimisiin, onnellisessa parisuhteessa, vakiduunissa… en tiedä, mikä elämässäni viittasi siihen, että tilanne olisi voinut olla vahinko. Tämä on todella jäänyt kaivelemaan. Itse en ilmeisessäkään vahinkoraskaus tilanteessa kysyisi noin.

Vierailija
1045/1150 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni, jolla on yjksi lapsi ja joka tiesi minulla olleen keskenmenon:

"Sä et vaan voi tietää, kun sulla ei oo lapsia".

Kamalaa.

Niin on, kun taustat tietää. Normaalisti ihan totta kylläkin.

Tämä: "Lapsettomat ei ymmärrä"-asenne on valitettavan yleinen.

Olen lapseton, mutta työskennellyt kasvatusalalla 15 vuotta. Ja olen ollut lapsi itsekin.

Jos jotain, koen kenttäetuna ettei _joka_asia mene henkilökohtaiseksi tai tunteen kautta. Työstäni saan jatkuvasti kiitosta, ylennyksiä on tullut, vanhemmat arvostavat työni jälkeä ja lapset roikkuu lahkeessa ja kertovat tykkäävänsä. Koen täten jotain lapsista ymmärtäväni.

Ei pidä ain

Kaikille teille "ei voi ymmärtää mitään" -ihmisille: älkää ikinä tunkeko yhtään vaginaoksennuksenne tuloksen kuvaa naamani eteen ja vaatiko ihailemaan. Älkää ikinä kertoko yhtään hassun hauskaa juttua vaginaoksennuksenne päivän kulusta. Inhoan niin paljon teitä "olen parempi ihminen, kun olen vanhempi" -ihmisiä. 

Vierailija
1046/1150 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen: "Meidän kasvot näyttävät heti pallinaamalta, jos tulee vähänkin ylimääräisiä kiloja".

Tätä tokaisua olen usein mielessäni kiittänyt. E-pillerit nostivat painoani nopeasti, en ehkä olisi itse tajunnut kuinka paljon ulkonäkö muuttui. Tämän jälkeen ei ole liikakiloja ollut eikä tule!

Vierailija
1047/1150 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksumpi kuin olen luullut.

Oli kai tarkoitettu kehuksi. Naurahdin ja sanoin kyllä tienneenikin sen. 

Vierailija
1048/1150 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mieleen on jäänyt kun mieheni kommentoi jotakin "sitten kun mennään naimisiin" ja kaverinsa (myös minun kaverini jossain määrin) tokaisi "no tuskinpa meette".

Oli itse juuri eronnut ja katkerissa fiiliksissä, mutta vähän särähti korvaan...

Nyt muuten ollaan naimisissa, oltu jo aika pitkään.

Kaveri: ”No tuskinpa ootte enää” vuonna 2023

Vierailija
1049/1150 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunnan miespuolinen tokaisi minulle, että en saa lihoa enää, se on kuulemma epäseksikästä ja nou nou. En ollut tietääkseni missään vaiheessa 30 vuotisen ystävyytemme aikana ollut hänelle tyrkyllä. No, kilojahan tuli sitten lisää, emmekä ole enää ystäviä.

Vierailija
1050/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1051/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sä puhua pälätät kun pesusieni!

Lapsuudenystäväni möläytteli kaikenlaista aika ajoin. Esimerkiksi, kun valitin, että vanhemmat eivät antaneet minun mennä oppikouluun, niin tämä tuumi, että miksi et ottanut lainaa, mitä siinä valitat. Joo, kuka olisi antanut 10 v. ikäiselle lainaa, kuka olisi taannut, kuka olisi maksanut takaisin? Sama ystävä ei iloinnut mistään menestyksestäni. Ei tullut aikuisena pitämiini yo-juhliinikaan, olin silloin 43 v, kuten hänkin.

Vierailija
1052/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Läheinen kaveri: "syötsä sit kaikkee paskaa, vai miks oot noin huonossa kunnossa". Mulla oli siis verenpaineen kanssa ongelmia.

2. Sullahan on tollaset nauravat tissit

3. Exä kommentoi ikävästi antamani lahjaa - samoin Olen tehnyt itsekin.

Vierailija
1053/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kävi useamman kerran, että ollessani nuori aikuinen ja joku tuttu tuli vastaan baarissa, niin oli sillein "Siis mitä sä täällä teet?" No varmaan samaa ku sinä? Etenkin yksi siskoni kaveri, joka tiesi että asun lähellä tota menomestaa, olin siinä "baari-iässä" ja tiesi minun olevan täysi-ikäinen oli jotenkin ärsyttävin. Törmättiin baarin vessassa ja normaalisti vaihdettiin kuulumiset niin lopuksi oli "mutta siis mitä SÄ teet täällä?" En jotenkin tajua tuota,olin sitten varmaan nolo tyyppi jotenkin tai ajatteli ettei minulla ole kavereita :D onneksi heitin takaisin että pakko kysyy sulta samaa.

Työkaveri kanssa, kun sanoin että olin salilla. "Siis käytkö SÄ salilla?" Olin et joo mitennii "sä et vaa näytä siltä" ookoo

Mulle on käyny näitä kans tosi paljon enkä yhtään tajua miks 😂

Omituisin oli joskus: siis onko sullakin muka veljiä?! Ihan ällistyneenä ja tosissaan kysyi.

Joo, mulla on niitä itseasiassa 4 eikä yhtään siskoa. Miksi ihmeessä mulla ei voisi olla veljeä?!

T. Sisko

Vierailija
1054/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli kun kysyttiin että mikset oo tehny lapsia. Olisin tehnyt ja yritinkin mutta kun ei onnistunut.

Vierailija
1055/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noi huippumallit on rumia?

No niiden kuuluu olla vähän oudon näkösiä.

Mehän sovittais sinne sit oikein hyvin!

puhu vaan omasta puolestas.

Vierailija
1056/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika loukkaus hönelle,joka on toista viikon avustanut tulkkaamalla kaiken ja hoitamalla kaikki asiat.

Kyllä kestämistä oli ollut sillä kielitaitoisella.

Vierailija
1057/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on jo jonkun aikaa huomautellut minulle, että minun ei kannata hankkia lapsia, hän ei missään tapauksessa suosittele sitä. Tätinä ja kummina oleminen on hänen mielestään minulle tarpeeksi. 

Tämä kaveri itse haaveilee lapsista, joten mikään "Yök, lapsia!" tuossa ei ole taustalla. Ja harmittaa kun yhteinen ystävämme on vähän alkanut lähteä tuohon varoitteluun mukaan. Kun kysyn heiltä syytä mielipiteelle, vastaavat he vain jotain hyvin epämääräistä vastuusta ja hoivavietistä. 

Olen siis ihan tavallinen työssä käyvä ja opiskeleva kolmekymppinen täti-ihminen ilman mitään fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia, päihdetaustaa tai muutakaan lapsen terveydelle haitallista ominaisuutta. Joten olisi edes reilua jos kaverini kertoisi suoraan mikä lapsihaaveissani mättää, ei se varmaan paljoa enempää menisi tunteisiin kuin tuollainen epäselvä ainoastaan minuun kohdistuva varoittelu

Vierailija
1058/1150 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on jo jonkun aikaa huomautellut minulle, että minun ei kannata hankkia lapsia, hän ei missään tapauksessa suosittele sitä. Tätinä ja kummina oleminen on hänen mielestään minulle tarpeeksi. 

Tämä kaveri itse haaveilee lapsista, joten mikään "Yök, lapsia!" tuossa ei ole taustalla. Ja harmittaa kun yhteinen ystävämme on vähän alkanut lähteä tuohon varoitteluun mukaan. Kun kysyn heiltä syytä mielipiteelle, vastaavat he vain jotain hyvin epämääräistä vastuusta ja hoivavietistä. 

Olen siis ihan tavallinen työssä käyvä ja opiskeleva kolmekymppinen täti-ihminen ilman mitään fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia, päihdetaustaa tai muutakaan lapsen terveydelle haitallista ominaisuutta. Joten olisi edes reilua jos kaverini kertoisi suoraan mikä lapsihaaveissani mättää, ei se varmaan paljoa enempää menisi tunteisiin kuin tuollainen epäselvä ainoastaan minuun kohdistuva varoittelu

Veikkaan, että kaverisi vaan pelkää että sinä ehdit saamaan lapsen ennen häntä, ja yrittää nyt sen takia typerällä tavalla aivopestä sinua.

Vierailija
1059/1150 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia kommentteja tullut seurustelemattomuudesta ja neitsyydestäni.

En kuulemma ole aikuinen.

Kuinka omen jo kolmekymppinen ja pitäisi kuulemma jonkun antaa jo poksauttaa immenkalvo😣

Ihan sama juttu täällä!

Vaikka miten kovasti mietin, ei tule nelikymmenvuotisen elämäni ajalta mieleen yhtään tilannetta jossa minun olisi tarvinnut kertoa seksiasioistani, tai asiattomuuksistani kellekään.

Samaa ajattelin. Neitsyys kun ei näy tietääkseni päällepäin.

Toisille meistä nämäkin asiat ovat vain osa normaalia elämää josta saatetaan joskus puhua läheisten ystävien kanssa. Olen aikoinaan keskustellut esimerkiksi samassa tilanteessa olevan ystävän kanssa miehen vuosia kestäneestä haluttomuudesta, josta mies ei halunnut keskustella lainkaan. Sillä oli isoja vaikutuksia elämään ja itsetuntoon ja oli helpottavaa päästä käsittelemään pintaan nousevia ajatuksia jonkun kanssa. Jos olisin ollut kolmikymppisenä neitsyt, niin voisin kuvitella senkin olevan itselleni asia jota olisin halunnut ehkä pohtia jonkun kanssa.

On ihan ok jos haluaa pitää tietyt asiat vain itsellään, mutta olisi hyvä muistaa että kaikki meistä eivät ole samanlaisia ja samanlaisissa tilanteissa. 

Vierailija
1060/1150 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ADHD ja välillä tulee möläyteltyä asioita. En tarkoita kuitenkaan pahaa. Ajatukset vaan tulee suusta ulos välillä sellaisenaan. Pyrin tietoisesti välttämään tätä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan