Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta

Vierailija
02.04.2020 |

Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?

Kommentit (1150)

Vierailija
1001/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lomamatka ystävän kanssa ei kuulu tänne. Tuon tyylisiä "huhuh, kestimme toisiamme lomamatkalla" juttuja sanotaan monesti toisille ilman mitään haukkumisia tms taustalla. Eri asia on, jos tuollainen lause on oikeasti ruma tölväisy, jolla halutaan oikeasti loukata tms. 

Vierailija
1002/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylöss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1004/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuli vielä yksi mieleen, hänkään ei ole ystävä, vaan tuttu vuosien takaa. Tuli kertomaan elämästään, miten on lapsia siunaantunut ym. Ja sitten tietty kysyi että onko minulla jälkikasvua. Sanoin että miehen kanssa kaksistaan. Ja samantien keksi syynkin. En kuulemma tarvi lapsia, kun hoidan heitä päivät muutenkin. Olen työssä lasten parissa. Aattelin vaan että sinähän sen luulet tietäväsi. Olen ollut keskivaikeasti masentunut asian tiimoilta. Oli pakko päästää unelmasta irti, muuten olisin todella huonossa jamassa. Ja inhottaa tuollaiset asiantuntijat ja tyhjänpäiväiset möläyttelijät. Olisin sanonut suorat sanat, ellei helmoissani olisi ollut muiden lapsukaisia hoidettavina. 🤬

Miksi yhden kerran alapeukutettu? Haluaisin tietää

Tunnistitko itsesi tästä? Olitko alapeukuttaja työkaverini vuonna 1999 eräässä sairaalassa? 

Vierailija
1005/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli joskus 1980 luvun loppupuolella rautakaupassa töissä ollessani. Meidän varastomiehellä ja viereisen tehtaan pakettiauton kuljettajalla oli pientä teerenpeliä keskenään silloin kun tämä neitokainen haki meiltä tilattuja tavaroita työpaikalleen.

Kerran taas tuli hakemaan ja kysyi minulta, missä Nils on?

-Odota vähän käyn hakemassa, vastasin. Painelin takavarastoon ja hihkaisin, Nils hei rakastajatterisi tuli!

Neitokainen tuli perässäni tietämättäni, kaikki lehahtivat tulipunaiseksi kasvoiltaan ja itse liukeni äkkiä paikalta!

Työkaverini oli kihloissa ihan toisen naisen kanssa..

Vierailija
1006/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Nils ei ole hänen oikea nimensä. Jottei paljastu kuka oli kyseessä!

Vierailija
1007/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vuosikausia hävettänyt yksi möläytys yläkouluiässä. Juttelimme harrastuskavereiden kanssa jotain ihmisten ulkonäöstä ja eläimistä. Minä selostin ja suu kävi nopeammin kuin ajatus, kun sanoin kaverille että hänestä tulee mieleen hevonen. Pahoin pelkään, että kaveri kyllä hyvin tiesi mistä moinen mielleyhtymä tuli kasvojensa muodon ja hampaidensa koon perusteella...

Yritä siinä sitten heti perään pelastaa jotenkin tilanne, mutta aika mahdotontahan se oli. Vieläkin hävettää.

Vierailija
1008/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olisit koira, sut olis jo lopetettu". Kerroin ystävälleni kroonistuneesta selkäkivustani siis ja hän kommentoi näin. Olinpa vielä hoitanut hänen lastaankin puoli-ilmaiseksi pitkiä päiviä. Tuntui tosi ikävältä, kun olemassaoloni oikeutusta näin väheksyttiin.

Vierailija
1009/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Synnytyksen jälkeen huonekaveri katsoi minun siroa poikavauvaani ja sen jälkeen omaa harvinaisen rumaa ja punkeroa poikaansa ja totesi tyytyväisenä, ettei hänen lapsensa ole neitimäinen.

"Lapsesi on ihan kuin ilmetty äitinsä" (ihastuneella äänellä)

Vierailija
1010/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lomamatka ystävän kanssa. Hän ei ollut ikinä käynyt ulkomailla, eikä osannut englantia. Kirjaimellisesti jouduin olemaan matkanjohtaja koko matkan, koska ystävällä ei ollut mitään kokemusta. 

Lentokentät, taksimatkat, hotelliin kirjautuminen, ravintolat, ihan kaikki minun vastuullani, koska hän ei tosiaan englantia puhunut. Välillä tuntui raskaalta mutta hymyillen menin läpi loman, koska ajattelin että tämä on hänen ikimuistoinen ensimmäinen ulkomaanmatka. 

Kunnes hän sitten tokaisee paluulentoa odottaessa että ”ihme että kestin sinua koko viikon”. 🫠

Tämä voisi kuulua tänne, jos kaverisi sanoi oikeasti rumasti sinulle/käyttäytyi muuten huonosti sinua kohtaan. Jos matkassa ja sen tilanteissa ei ollut negatiivisuuksia, kireitä tunnelmia oikeasti, niin tämä tarina kuuluisi matkailu aiheeseen. 

Onhan tuossa typerä möläytys. Lue kunnolla.

Vierailija
1011/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näytät tyhmältä lasit päässä." Kiitos, tiedostin ulkonäköni puutteet ilmankin tätä kommenttia. Siitä on jo 20 vuotta enkä ole osannut unohtaa. Teini-ikä on herkkää aikaa.

Vierailija
1012/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylläs oot sitten taas kasvanut!!", sanoi mummu vielä varmaan kun olin siinä lähemmäs kolmekymmentä. Sitten se tais alkaa tajuta, että jossakin kohtaa jotenkin nää fraasit eivät sovikaan. Meillä on kaiketi suvussa jonkin verran autismia tai jotakin vastaavaa kommunikaatio"häikkää". (ihana mummu muuten - ja ehkä nimenomaan siksi - ja mä olen sen ainoa lapsenlapsi).

M31

Vierailija
1013/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖYRISTYNYT wrote:

"Jos olisit koira, sut olis jo lopetettu". Kerroin ystävälleni kroonistuneesta selkäkivustani siis ja hän kommentoi näin. Olinpa vielä hoitanut hänen lastaankin puoli-ilmaiseksi pitkiä päiviä. Tuntui tosi ikävältä, kun olemassaoloni oikeutusta näin väheksyttiin.

Ja ystäväsi oli sitäpaitsi täysin väärässä: koirana saisit kunnollisia lääkkeitä mielesi mukaan ja vaikka loppuelämäksesi, mutta ihmisenä saat kiertää lääkäriltä toiselle "ruinaamassa reseptiä". 🤭

Vierailija
1014/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen opetusalalla. Kerran meillä oli naisopettajille tilaisuus, jossa puhuttiin ulkoisesta olemuksesta ja kaunistautumisesta. Puhuttiin korujen käytöstä. Yhtäkkiä naisluennoija osoitti minua ja pyysi minua nousemaan ylös. - Katsokaa kaikki, näin pitää  koruja käyttää, kun on iso ihminen. Minulla oli roikkuvat korvakorut, ei kauhean isot. Olen 160 cm ja muutaman kilon ylipainoinen, en varsinainen läski. Posket punaisena istuin alas.

Siis millä vuosikymmenellä on tämmöinen luennoitsija päästetty ääneen?

Vierailija
1015/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt tähän oman typerän lausahdukseni, koska en yleensä töräytellyt. Osasin nuorena olla hiljaa, liiankin. Eräs kaverin kaveri, nuori nainen, oli juuri menossa autokouluun. Hän hiukan pohti, mahtaakohan hän saada sen  kortin. Siihen totesin, että on sen tyhmemmätkin saaneet! Oli eräs työkaveri kyseessä, joka oli siis saanut juuri kortin. Olin väsynyt ja edellisen päivän juhlimisen muutenkin uuvuttama.

Vierailija
1016/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lomamatka ystävän kanssa. Hän ei ollut ikinä käynyt ulkomailla, eikä osannut englantia. Kirjaimellisesti jouduin olemaan matkanjohtaja koko matkan, koska ystävällä ei ollut mitään kokemusta. 

Lentokentät, taksimatkat, hotelliin kirjautuminen, ravintolat, ihan kaikki minun vastuullani, koska hän ei tosiaan englantia puhunut. Välillä tuntui raskaalta mutta hymyillen menin läpi loman, koska ajattelin että tämä on hänen ikimuistoinen ensimmäinen ulkomaanmatka. 

Kunnes hän sitten tokaisee paluulentoa odottaessa että ”ihme että kestin sinua koko viikon”. 🫠

Herää kysymys, että minkä takia oli ihme että kesti sinua? Vai sanoinko muuten vaan noin kun loma oli loppumaisillaan? Monet saattaa kommentoida toisilleen, esim. Ihme ettei Kalle ja Matti riidelleet keskenään laivalla tai meidän perheloma meni tällä kertaa ongelmitta

Muakin kiinnostais, että miksi oli ihme että kesti kaveria viikon lomalla, et sanoiko syystä noin vai muuten vaan sanoi? 

Vierailija
1017/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tulikin mieleen 80-luvun permanenttibuumin aikoihin sattunut. Kampaaja teki liian aikaisin uuden säkkäräpermanentin. Olisin kyllä uskonut, jos olisi sanonut, että pitää odottaa vielä. Tulin sitten kampaajalta työpaikalle, niin eräs yleensäkin ilkeyksiä harrastava vanhempi työkaveri lausahti: No siinä nyt onkin ihan pumpulipeikko!  Tajusin kyllä itsekin, että permis oli kamala. Ensimmäinen oli ollut upea.

Tämä edesmennyt nainen nautti oikein saadessaan tölviä toisia.

Vierailija
1018/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei oo mitenkään harvinaista et ihmiset tokaisee ton tyyppisiä juttuja toisilleen tai muuten kommentoidaan jonkun käytöstä lomalla. Esimerkiksi - hyvä kun faija et ryypännyt lomalla-  - kestin sun typeriä vitsejä lomalla - kylläpäs virran veljekset möykkäsi kovaa juhlissa- 

Aina on olemassa mahdollisuus että tuollaiset asiat tölväistään pahalla. Jokainen tulkitsee sen henkilökohtaisesti, että miten kokee. 

Vierailija
1019/1150 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko hän koiraihminen? Tuo kuulostaa omaan korvaan siltä että hän paheksui sitä että koirat ylipäätään lopetetaan helposti eikä hoideta. Eli kritiikkiä sitä kohtaan. 

Vierailija
1020/1150 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oon kai luonnevikainen, kun minua tuo möläytys vain nauratti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi