Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta

Vierailija
02.04.2020 |

Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?

Kommentit (1150)

Vierailija
981/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa työpaikassani eräs nainen (isokokoinen ja todella ylipainoinen) puuttui usein siihen, kun olen niin lyhyt. Hän sanoi monta kertaa, että voi, voi kun sinä olet niin pieni. Pituuteni on 158 cm.

Olisin toki voinut sanoa, että voi voi, kun sinä olet noin lihava, en sanonut koskaan, mutta kyllä pahoitin mieleni.

Vierailija
982/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella pahin koulukiusaajani ja vainoajani sanoi minulle kerran, että 'minut pitäisi paskoa teholle'. Kyseinen henkilö on nykyään sairaanhoitaja sairaalan teho-osastolla! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aiemmassa työpaikassani eräs nainen (isokokoinen ja todella ylipainoinen) puuttui usein siihen, kun olen niin lyhyt. Hän sanoi monta kertaa, että voi, voi kun sinä olet niin pieni. Pituuteni on 158 cm.

Olisin toki voinut sanoa, että voi voi, kun sinä olet noin lihava, en sanonut koskaan, mutta kyllä pahoitin mieleni.

Sanoiko se sen pahalla? Olen itsekin lyhyt ja olen koko aikuisikäni kuullut pituudestani ja muustakin koostani itseäni isommilta työkavereilta, mut kommentit ei missään nimessä ole ollut ilkeitä. Joskus saatan ärsyyntyä, jos epäillään etten selviä jostain fyysisesti raskaasta, mutta hyvällä ne sitäkin tarkoittaa ja haluavat vain auttaa. 

Vierailija
984/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen oma terapeutti laukoi tyhmyyksiä jatkuvalla syötöllä. Keskellä pahinta masennusta. Eka kerralla kun tavattiin, tuijotti naamaani ja kysyi että "Onks sun nenä joskus murtunu??" Hyvä avaus nuorelle naiselle. Ajattelinkin olevani susiruma, mutten sentään rugbypelaajan näköinen. Ja noita omituisia juttuja riitti. 

Vierailija
985/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kerran kerroin kahdelle kaverille yhdestä tilanteesta, jossa olin itse paikanpäällä näkemässä/kuulemassa tilanteen. Sukulaiseni oli tietoisesti ilkeästi sanonut ääneen et : "sen xxxx perheen tyttäret on kuin kirveellä veistetyn näköisiä." Sukulainen siis sanoi tuon pikku porukalle joka oli paikalla siinä ja tietenkin yksi noista haukutuista tyttäristä oli paikalla. Se haukuttu tytär vaan jotain yritti naureskella. Oli hyvin nolo tilanne kaikille. Eli tämän tapauksen kun kerroin kavereilleni, niin toinen heistä sanoi tyyliin: "Eihän tuo niin paha ole noin sanoa jostain asiasta, joka ei oo niin hieno tms." Vastasin et tollane lause monesti kyllä tarkoittaa haukkumista ja et ihan hirveetä kuulla tommosta kenenkään suusta, ja tossa tilanteessa se oli tarkoitettu haukkumiseen. Jatkoin vielä et toki sitä lausetta käytetään myös ei haukkumis mielessä. Kaveri kyllä jotenki sitten lopuksi ymmärsi, että tässä tapauksessa oli haukkumiset kyseessä. Ihmett

Kaverisi voi olla tottunut tuollaiseen puheeseen ja käytökseen vaikkapa lapsuudenperheessään eikä siksi osannut paheksua sitä tai ymmärtänyt täysin, itsellä ainakin oli sama että olisin voinut vähätellä saman tyylisiä asioita tai olla ymmärtämättä ettei sellaista tarvitse sietää.

Vierailija
986/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yllättäen oma terapeutti laukoi tyhmyyksiä jatkuvalla syötöllä. Keskellä pahinta masennusta. Eka kerralla kun tavattiin, tuijotti naamaani ja kysyi että "Onks sun nenä joskus murtunu??" Hyvä avaus nuorelle naiselle. Ajattelinkin olevani susiruma, mutten sentään rugbypelaajan näköinen. Ja noita omituisia juttuja riitti. 

Sulle osui luonnehäiriöinen terapeutiksi. 

Vierailija
987/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanoiko se sen pahalla? Olen itsekin lyhyt ja olen koko aikuisikäni kuullut pituudestani ja muustakin koostani itseäni isommilta työkavereilta, mut kommentit ei missään nimessä ole ollut ilkeitä. Joskus saatan ärsyyntyä, jos epäillään etten selviä jostain fyysisesti raskaasta, mutta hyvällä ne sitäkin tarkoittaa ja haluavat vain auttaa. 

Enpä tiedä hänen motiivejaan, mutta sanoi noin useamman kerran. Minusta hän sanoi noin aika ylemmyydentuntoisesti, vaikka varmaan ajatteli olevansa vain huumorintajuinen. Minulla oli aina sellainen tunne, että hän lähes taputti minua päähän kuin lasta, vaikka olin häntä kaksikymmentä vuotta vanhempi ja työssäni ei fysiikalla ollut mitään merkitystä.

Vierailija
988/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en tiedä, onko kaveri tottunut elämässään tuollaiseen puhetapaan, käytökseen. Ihmettelin kyllä miten reagoi ns melkeinpä kuin olisi ollut jokin arkipäiväinen, tavallinen asia. Kertoessani kyllä sanoin, että lause oli tarkoitettu haukkumiseen ja muutenkin jutussa oli selkeitä kohtia, että kyse oli ei-tavanomaisesta tapahtumasta. 

Vierailija
989/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sitä en tiedä, onko kaveri tottunut elämässään tuollaiseen puhetapaan, käytökseen. Ihmettelin kyllä miten reagoi ns melkeinpä kuin olisi ollut jokin arkipäiväinen, tavallinen asia. Kertoessani kyllä sanoin, että lause oli tarkoitettu haukkumiseen ja muutenkin jutussa oli selkeitä kohtia, että kyse oli ei-tavanomaisesta tapahtumasta. 

Tämä vastaus siis siihen kirveellä veistetyn näköinen asiaan. 

Vierailija
990/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
991/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

"Mallista piirtäminen ei ole mitään lahjakkuutta" kiitos..... Näin mulle sanottiin n.9 vuotta sitten ollessani n.19v ja se pisti pahasti. Oli taukoja siellä sun täällä, välillä oli pitkiä ja välillä lyhyitä taukoja.

Sitkeästi pidin vähintään päänsisäistä keskustelua siitä että EN luovuta kokonaan.

Mallista piirrän nykyäänkin... ja yhäkin osaan tehä lähes kopion alkuperäisestä. V#tuttaako nyt arvostelija?

Kuuluisat taiteilijatkin matkii niinkö? Kyllä se vaan on totta, ettei se ole lahjakkuutta kopioida toisten tekeleitä.

Osaatko itse?

Vierailija
992/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamatka ystävän kanssa. Hän ei ollut ikinä käynyt ulkomailla, eikä osannut englantia. Kirjaimellisesti jouduin olemaan matkanjohtaja koko matkan, koska ystävällä ei ollut mitään kokemusta. 

Lentokentät, taksimatkat, hotelliin kirjautuminen, ravintolat, ihan kaikki minun vastuullani, koska hän ei tosiaan englantia puhunut. Välillä tuntui raskaalta mutta hymyillen menin läpi loman, koska ajattelin että tämä on hänen ikimuistoinen ensimmäinen ulkomaanmatka. 

Kunnes hän sitten tokaisee paluulentoa odottaessa että ”ihme että kestin sinua koko viikon”. 🫠

Vierailija
993/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lomamatka ystävän kanssa. Hän ei ollut ikinä käynyt ulkomailla, eikä osannut englantia. Kirjaimellisesti jouduin olemaan matkanjohtaja koko matkan, koska ystävällä ei ollut mitään kokemusta. 

Lentokentät, taksimatkat, hotelliin kirjautuminen, ravintolat, ihan kaikki minun vastuullani, koska hän ei tosiaan englantia puhunut. Välillä tuntui raskaalta mutta hymyillen menin läpi loman, koska ajattelin että tämä on hänen ikimuistoinen ensimmäinen ulkomaanmatka. 

Kunnes hän sitten tokaisee paluulentoa odottaessa että ”ihme että kestin sinua koko viikon”. 🫠

Siis mikä tässä on tölväisyä, huonoo käytöstä? Ai tuo kestin sua koko viikko juttuko? Jos ei sanonut sitä negatiiviiseen, ilkeään sävyyn niin ei se mitään tölväisyä ole. Tämä juttu kokonaisuudessaan ei kyllä kuulu tähän osioon. Voisi mennä johonkin loma kokemuksia puolelle. Tässä aiheessa haetaan oikeasti ilkeitä, piikitteleviä yms möläytyksiä... 

Vierailija
994/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis jos matkassa ei ollut mitään oikeasti negatiivista, asiatonta käytöstä, niin se ei kuulu tähän aloitukseen. 

Vierailija
995/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi normaalina pitämäni tyyppi möläytti: " Minäpä äänestin Persua !" Eli olin tehnyt ihmistuntemusmokan

Vierailija
996/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Herää kysymys, että minkä takia oli ihme että kesti sinua? Vai sanoinko muuten vaan noin kun loma oli loppumaisillaan? Monet saattaa kommentoida toisilleen, esim. Ihme ettei Kalle ja Matti riidelleet keskenään laivalla tai meidän perheloma meni tällä kertaa ongelmitta, siskokset sietivät toisiaan yms. 

Vierailija
997/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ”kaverini” kommentoi joka kerta kun olin ostanut jotain uutta vähättelevällä äänensävyllä “vähän törkee, eiks ollu muun värisiä?” 

Nyt lähinnä huvittaa kuinka katkeralta toi kuulostaa mutta siinä hetkessä ei todellakaan huvittanyt :D

Vierailija
998/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuli vielä yksi mieleen, hänkään ei ole ystävä, vaan tuttu vuosien takaa. Tuli kertomaan elämästään, miten on lapsia siunaantunut ym. Ja sitten tietty kysyi että onko minulla jälkikasvua. Sanoin että miehen kanssa kaksistaan. Ja samantien keksi syynkin. En kuulemma tarvi lapsia, kun hoidan heitä päivät muutenkin. Olen työssä lasten parissa. Aattelin vaan että sinähän sen luulet tietäväsi. Olen ollut keskivaikeasti masentunut asian tiimoilta. Oli pakko päästää unelmasta irti, muuten olisin todella huonossa jamassa. Ja inhottaa tuollaiset asiantuntijat ja tyhjänpäiväiset möläyttelijät. Olisin sanonut suorat sanat, ellei helmoissani olisi ollut muiden lapsukaisia hoidettavina. 🤬

Miksi yhden kerran alapeukutettu? Haluaisin tietää

Vierailija
999/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubbb

Vierailija
1000/1150 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä voisi kuulua tänne, jos kaverisi sanoi oikeasti rumasti sinulle/käyttäytyi muuten huonosti sinua kohtaan. Jos matkassa ja sen tilanteissa ei ollut negatiivisuuksia, kireitä tunnelmia oikeasti, niin tämä tarina kuuluisi matkailu aiheeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi