Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta

Vierailija
02.04.2020 |

Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?

Kommentit (1150)

Vierailija
961/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möläytin itse joku aika sitten, harmittaa. Meillä oli juhlat ja juttelin mukavan sukulaisnaisen kanssa, hän tuli juhliin yksin ja minulla on ollut se käsitys että hän on melko pitkäaikaisesti sinkku. No hän oli ottanut koiran ja juttelimme hetken pennusta, hän oli ymmärrettävästi pennusta tosi innostunut. En sitten ehtinyt hänen kanssaan uudelleen jutella ja kun hän teki lähtöä, koetin keksiä jotain positiivista kun hän on niin mukava ja möläytin että sano terveisiä koiranpennulle 🤦‍♀️. Samalla kun sanoin tajusin miten tökerö olin ja näin hänen naamastaankin että hän oli samaa mieltä. Aargh. Kaiken lisäksi olen myöhemmin kuullut että hänellä on poikaystävä, mikä ei yhtään auta vaan melkein pahentaa möläytystä. Anteeksi, en miettinyt yhtään parisuhdestatusta vaan halusin vain sanoa jotain mukavaa ja kun tosiaan oltiin puhuttu vain siitä koirasta. 

Vierailija
962/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Möläytin itse joku aika sitten, harmittaa. Meillä oli juhlat ja juttelin mukavan sukulaisnaisen kanssa, hän tuli juhliin yksin ja minulla on ollut se käsitys että hän on melko pitkäaikaisesti sinkku. No hän oli ottanut koiran ja juttelimme hetken pennusta, hän oli ymmärrettävästi pennusta tosi innostunut. En sitten ehtinyt hänen kanssaan uudelleen jutella ja kun hän teki lähtöä, koetin keksiä jotain positiivista kun hän on niin mukava ja möläytin että sano terveisiä koiranpennulle 🤦‍♀️. Samalla kun sanoin tajusin miten tökerö olin ja näin hänen naamastaankin että hän oli samaa mieltä. Aargh. Kaiken lisäksi olen myöhemmin kuullut että hänellä on poikaystävä, mikä ei yhtään auta vaan melkein pahentaa möläytystä. Anteeksi, en miettinyt yhtään parisuhdestatusta vaan halusin vain sanoa jotain mukavaa ja kun tosiaan oltiin puhuttu vain siitä koirasta. 

En olis loukkaantunut:)Tuota on harrastettu tuttavapiirissäni, kaikilla koirat on kuin perheenjäseniä. Huumoria:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana opiskelukaverit naureskelivat minulle aina kun pystyivät, oli suorastaan kiusaamista. "Taas sä mokasit" oli suosittu lause. Olen tästä heille sanonut jälkeenpäin, mutta eivät tunnusta tekojaan. No, karman laki toimii, samoin kosto...

Vierailija
964/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei taida "Pekalla" olla tyttöystävän ulkonäöllä väliä!" Sanottiin mulle eli tälle tyttöystävälle

Vierailija
965/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kävi useamman kerran, että ollessani nuori aikuinen ja joku tuttu tuli vastaan baarissa, niin oli sillein "Siis mitä sä täällä teet?" No varmaan samaa ku sinä? Etenkin yksi siskoni kaveri, joka tiesi että asun lähellä tota menomestaa, olin siinä "baari-iässä" ja tiesi minun olevan täysi-ikäinen oli jotenkin ärsyttävin. Törmättiin baarin vessassa ja normaalisti vaihdettiin kuulumiset niin lopuksi oli "mutta siis mitä SÄ teet täällä?" En jotenkin tajua tuota,olin sitten varmaan nolo tyyppi jotenkin tai ajatteli ettei minulla ole kavereita :D onneksi heitin takaisin että pakko kysyy sulta samaa.

Työkaveri kanssa, kun sanoin että olin salilla. "Siis käytkö SÄ salilla?" Olin et joo mitennii "sä et vaa näytä siltä" ookoo

Vierailija
966/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 15, kävelin jossain nuorten tapahtumassa erään pojan kanssa. Nähdessään meidät, pojan kaverit kysyivät naureskellen: "Mistä sinä TUON löysit". Samaten lukiossa kuulin minusta puhuttavan poikien kesken: "Miten TUOLLA voi olla noin hyvä p...se?"

Vierailija
967/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri isä kuoli. Perheemme ovat kaukaisia sukulaisia hänen äitinsä kautta. Hänen vanhempansa ovat eronneet joskus 30 vuotta sitten eikä kenelläkään meistä ole häneen isäänsä mitään yhteyttä. 

kaveri sanoi, että en saa kertoa hautajaisten ajankohtaa vanhemmilleni, "etteivät ne vaan änkeä sinne kun hautajaiset on vain kutsutulle lähipiirille".

Mun vanhemmilla ei olisi varmasti käynyt pienessä mielessäkään laittaa edes adressia, koska ei ole mitään yhteyttä kyseiseen kuolleeseen. Vanhempani eivät ole varmaan elämänsä aikana ikinä tunkeneet kutsumatta mihinkään ja ovat käyneet vain ihan lähimpien sukulaistensa, tyyliin omat vanhemmat, hautajaisissa.

Asia vaivaa minua aika paljon. On aika ylimielistä ajatella, että kaikki hinkuisivat jonkun lähes tuntemattoman ihmisen hautajaisiin.

Vierailija
968/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva tuttuni tuli ostamaan multa pari tarviketta, kun oma vauvani oli joku puolivuotias. Hänellä oli laskettu aika jo lähellä. Sanoi yhtäkkiä "kohta mäkin oon sit koko ajan räjähtänyt" siis mäKIN. Tuli jotenkin fiilis, että saiko tuon ajatuksen, kun katsoi minua. Olin itse ihan normi arkivaatteissa, puhdas tukka ja vähän meikkiäkin niin ihmettelin vähän jos ajatteli, että mä oisin räjähtänyt. Yksi toinenkin mun kaveri kellä oli vauva oli että "no voidaan nähdä niin ollaan yhdessä räjähtäneitä"....

Vierailija
969/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miesnainen kirjoitti:

Olen melko lyhyt (172cm) hetero mies naisvaltaisella alalla.

Kahvihuoneessa sinkkunaiset puhuivat deittailuista ja miehistä. Millaisista miehistä pitävät jne

Eräs aika hyvä työkaverini "Liisa" totesi, että ei pidä alle 180cm miehiä edes seksuaallisina olentoina (suora lainaus). Tähän toinen naistyökaveri totesi, että onhan Markkukin (minä) aika miehekäs - lihaksikas ja parta jne.

Johon Liisa totesi - joo mutta en pidä Markusta varsinaisesti miehenä vaan yhtenä meistä tytöistä.

Nauroi perään ja pahoitteli sanomisiaan vitsinä.

Vähän jäi kyllä mietityttämään, mitä tapahtuisi, jos minä alkaisin ruotimaan Liisan naisellisuutta kaikkien kuullen työpaikalla "vitsinä"

Ja elettiin vuotta2019

No olipas törkeä kommentti työkaveriltasi :(

Olen tehnyt itse sellaisen havainnon, että monet lyhyemmät miehet ovat hyviä s

Meidän työporukka on tosi tiivis ja voisin kuvitella, että saattaisin möläyttää vastaavassa tapauksessa jotain samansuuntaista kuin tämä Markun ”meiksi tytöiksi” laskenut. Mutta tarkoitukseni olisi ilmaista, että mielestäni ollaan kaikki samaa porukkaa ja ystäviä, melkein kuin samaa perhettä, enkä osaa tai halua ajatella tätä Markkua (tai ketään muutakaan työporukassa) potentiaalisena seksikumppanina.

Pahinta tuossa keskustelussa oli se, että alettiin kysellä Markun miehekkyydestä. Kokisin itse tosi kiusallisena, jos joku pyytäisi minua kommentoimaan työkaverin seksuaalista viehättävyyttä. Tosin pelkään, että jos huomaisin Markun pahoittaneen mielensä toisen sanoessa noin lyhyistä miehiä, voisin yrittää pelastaa tilannetta sanomalla myös jotain tyhmää. Jos ehtisin ajatella, sanoisin Markkuun viittaamatta jotain neutraalia, että onneksi tykätään kaikki eri piirteistä tms, jonka jälkeen yrittäisin siirtää puheenaihetta jonnekin muualle.

Liisan kommentti taas oli vähän ajattelematon, mutta taustalla saattaa olla sama ajatus. Koska Markku kuuluu sukupuolestaan huolimatta porukkaan, ei vaan tule ajatelleeksi, että omien mieltymysten kertominen saattaa loukata häntä. Markku on siis niin tiivis osa ryhmää, ettei enää edes muista, ettei hänen seurassaan voi ehkä kuitenkaan puhua ihan samoista asioista kuin ilman häntä. Siitä, että toista miellyttää pitkät miehet ja jotain toista taas lyhyemmät, ei mielestäni voi loukkaantua, jollei asiaa ole sanottu loukkaamistarkoituksessa.

Vierailija
970/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea saada menemään perille ettei yksin asuvana ole välttämättä aika pitkää.

"Miiten sinäkin saat ajan kulumaan?  Itsellä on aina tekemistä."  Kävin silloin vuorotöissä, alkoi naurattaa.

Vierailija
971/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen huonekaveri katsoi minun siroa poikavauvaani ja sen jälkeen omaa harvinaisen rumaa ja punkeroa poikaansa ja totesi tyytyväisenä, ettei hänen lapsensa ole neitimäinen.

Vierailija
972/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri sanoi minulle, että olen todella kiltti vaikka olenkin melko lyhyt. Niin, lyhyetkö ihmiset eivät voi olla kilttejä?

Vierailija
973/1150 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Synnytyksen jälkeen huonekaveri katsoi minun siroa poikavauvaani ja sen jälkeen omaa harvinaisen rumaa ja punkeroa poikaansa ja totesi tyytyväisenä, ettei hänen lapsensa ole neitimäinen.

Oliko luonteen perusteella valittu tietyt ihmiset siihen huoneeseen, vai kuinka :D

Vierailija
974/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei oo pitkä aika, kun sattumalta törmättiin kaupassa tutun kanssa pitkästä aikaa, juteltiin niitä näitä, kerroin sitten et isäni kuoli yli vuosi sitten, tuttu tokaisi tyyliin näin: "no sellaista se elämä on." 

Vierailija
975/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kerroin kahdelle kaverille yhdestä tilanteesta, jossa olin itse paikanpäällä näkemässä/kuulemassa tilanteen. Sukulaiseni oli tietoisesti ilkeästi sanonut ääneen et : "sen xxxx perheen tyttäret on kuin kirveellä veistetyn näköisiä." Sukulainen siis sanoi tuon pikku porukalle joka oli paikalla siinä ja tietenkin yksi noista haukutuista tyttäristä oli paikalla. Se haukuttu tytär vaan jotain yritti naureskella. Oli hyvin nolo tilanne kaikille. Eli tämän tapauksen kun kerroin kavereilleni, niin toinen heistä sanoi tyyliin: "Eihän tuo niin paha ole noin sanoa jostain asiasta, joka ei oo niin hieno tms." Vastasin et tollane lause monesti kyllä tarkoittaa haukkumista ja et ihan hirveetä kuulla tommosta kenenkään suusta, ja tossa tilanteessa se oli tarkoitettu haukkumiseen. Jatkoin vielä et toki sitä lausetta käytetään myös ei haukkumis mielessä. Kaveri kyllä jotenki sitten lopuksi ymmärsi, että tässä tapauksessa oli haukkumiset kyseessä. Ihmettelin kyllä kaverin, -eihän tossa mitään ollut kummempaa- suhtautumista. 

Vierailija
976/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eräs kaveri sanoi minulle, että olen todella kiltti vaikka olenkin melko lyhyt. Niin, lyhyetkö ihmiset eivät voi olla kilttejä?

Yleensä lyhyet ihmiset ovat ärtyisiä ja takakireitä. Mutta tähän on se poikkeus että lyhyet ja lihavat ovat useimmiten aika leppoisia, he hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat

Kuinka pitkä (lyhyt) oikein olet?

Vierailija
977/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huolissani kaverin alkoholinkäytöstä, rohkaistuin ja otin huoleni esille (en pitänyt mitään alkoholin vaarat esitelmää) niin kun kerroin huoleni, niin kaveri suhtautui ihmeen hyvin, oli kyllä häkeltynyt, sen kyllä ymmärtää kun joku ottaa esille noin henkilökohtaisen aiheen. Noh, aikaa kului jonku aikaa eteenpäin, tämä kaveri yhdessä tilanteessa näsäviisasteli miulle ja en pitänyt siitä, niin tämä kaveri halusi ilmeisesti näpäyttää minua, niin aloitti sellaisen listan et mun alkoholin käytöt ei kuulu sulle, mä juon miten juon jne. Vastasin vaan että olin huolissani siun alkoholin käytöstä silloin. Kaveri ei virkannut mitään tuohon. Eli ns. takaisin piti mulle antaa toisessa ihan eri tilanteessa. Jäi kyllä huono maku tosta kaverin käytöksestä ja suhtautumisesta. 

Vierailija
978/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olin huolissani kaverin alkoholinkäytöstä, rohkaistuin ja otin huoleni esille (en pitänyt mitään alkoholin vaarat esitelmää) niin kun kerroin huoleni, niin kaveri suhtautui ihmeen hyvin, oli kyllä häkeltynyt, sen kyllä ymmärtää kun joku ottaa esille noin henkilökohtaisen aiheen. Noh, aikaa kului jonku aikaa eteenpäin, tämä kaveri yhdessä tilanteessa näsäviisasteli miulle ja en pitänyt siitä, niin tämä kaveri halusi ilmeisesti näpäyttää minua, niin aloitti sellaisen listan et mun alkoholin käytöt ei kuulu sulle, mä juon miten juon jne. Vastasin vaan että olin huolissani siun alkoholin käytöstä silloin. Kaveri ei virkannut mitään tuohon. Eli ns. takaisin piti mulle antaa toisessa ihan eri tilanteessa. Jäi kyllä huono maku tosta kaverin käytöksestä ja suhtautumisesta. 

Kommentoin sen verran, että sillä sinun kaverilla saattaa oikeasti olla alkon kanssa ongelmia, tajuaa että toisetkin huomaa ongelman ja siksi reagoi noin vahvasti sinulle. 

Vierailija
979/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini sanoi tavatessaan puolisoni sukujuhlissa ekaa kertaa "et sitten voinut naida omasta väestä ja omalta paikalta".

Olin vähän ihmeissäni kun tätini (ja äitini) eivät ole meidän seudulta (isäni seudulta jossa olen itsekin nuoruuteni viettänyt) vaan jostain mää-itteeni-täynnä-maakunnasta-toiselta-puolen-maata. Ja siitä porukasta kyllä näkee että siellä on naitu omasta porukasta.

Vierailija
980/1150 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan