Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ihminen, joka haluaa päästä kaikesta helpolla?

Vierailija
31.03.2020 |

Minä olen, tai olin. Nuorena en käynyt kesätöissä, en edes hakenut töitä, koska kivempaa oli olla kotona. Kotityöt oli ihan hirveää pakkovääntöä ja tappelua, kun vanhempani eivät suostuneet maksamaan minulle siitä mitä jokaisen pitää kotonaan tehdä. Koulussa ala-asteella odotin monesti koulun pihassa jopa kaksi tuntia koulun jälkeen, että joku tulisi hakemaan, vaikka tiesin että oli määrä kävellä kotiin. Tämän jatkuttua tarpeeksi kauan opettajat joutuivat patistelemaan minua lähtemään koulun pihalta. Raahustin pientä kotimatkaa 2 tuntia lumikasoja potkien, toivoen että joku ottaisi kyytiin ja veisi kotiin, koska ei ole kivaa kävellä. Koulussa ja opiskeluaikaan tein vain sen pakollisen minimin mitä oli pakko, jotta pääsi läpi, vailla mitään kiinnostusta siitä opinko oikeasti mitään tai osaanko mitään.

Ekat työpaikat joihin ihmeen kaupalla jotenkin pääsin, aivan peukalo pe*seessä kelloa tuijottaen ja olevinaan jotain tehden toivoin koko ajan, että joku esimies tulisi sanomaan, että "hei voit lähteä jo kotiin ja pidä pari vapaata niin saat pitkän viikonlopun, tässä sulle täysi palkka kuitenkin, nähdään maanantaina!". Olin juuri se työpaikan uusi räkänokka, jolle piti aina sanoa jokainen asia mitä seuraavaksi tehdä. En koskaan kysynyt itse mitä seuraavaksi, vaan olin tekemättä mitään niin kauan kunnes joku tuli sanomaan. Tärkeintä elämässä oli se, että saisin vaan rahaa niin helpolla kuin mahdollista, jotta voisin olla kotona ja tehdä mitä itse haluan.

Tästä on nyt yli 10 vuotta, kun tuollainen vetelehtiminen loppui. Sain työpaikan jossa minulle annettiinkin vähän vastuuta, ja pian huomasin olevani hyvä siinä. Nyt olen kutakuinkin nuoren minäni vastakohta, mies joka TEKEE ja saa asioita tapahtumaan. Kaduttaa kun mietin itseäni nuorempana, mihin kaikkeen olisikaan ollut potentiaalia jos en olisi ollut niin käsittämättömän surkea vätys pitkälle yli parikymppiseksi asti. Ja miksi olin sellainen, sitä en tiedä.

Kohtalotovereita? Uskallatko jopa tunnustaa olevasi edelleen helpolla pääsijä?

Kommentit (252)

Vierailija
101/252 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa haluaisin tehdä mahdollisimman vähän, mutta en ole tuollainen, koska loppujen lopuksi siitä on itselle enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vierailija
102/252 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleader treenien jälkeen,pistettiin tyttöjen kanssa tupakaksi.Liian mukavaa elämää,niinpä niin!(:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänäänkää huvittais yhtään siivota,vähän sinnepäin,kun en jaksa laiskuuttan!Oispa  palvelijat,oispa miljonääri!

Vierailija
104/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nautin haasteista ja kehittymisestä sopivassa mittakaavassa.

Vierailija
105/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisin hyvin olla äärettömän rikas  ja joutilas,tekemättä mitään!

Vierailija
106/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruumillinen rasite sattuu,en halua kärsiä!

Vierailija
107/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veltto ja flegmaattinen, kirjojen ja lehtien lukemiseen kulutan tuntikausia,mutta kaikki ruumillinen ponnistus näin mukavuudenhaluiselle ihmiselle on liikaa vaadittu!Tosaalta taas jooga on kiva samoin uiminen tai kävelylenkit ovat ihania ja nautittavia,mutta ne ovatkin mukavaa tekemistä.

Vierailija
108/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi en niissä käytännönläheisissä duuneissa ollutkaan hyvä  ja sain koko ajan kenkää!Kaikista ei ole duunareiksi!

Vierailija
109/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilkulla olikin,että olisin päässyt yloopistolle,mutta en sitten kuitenkaan päässyt.Sieltä valmistuneena olisin nyt siisteissä sisätöissä.Se oli viimeinen kerta kun ennen viittäkymppiä yritän  enää yhtään mitään.Nyt vietänkin sitten leppoisia eläkepäiviä.Hoh-jaa,kohta imuroin asunnon loppuun ja menen pesemään vessaa,vaikka ei yhtään kiinnostaisi!

Vierailija
110/252 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erite ja kakka ja oksennus kammoisena  leipätyöni lähihoitajana tyssäsi heti  alkuunsa,työnnettiin työkyvyttömyyseläkkeelle liian herkkänä alalle!

Vierailija
111/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun oman takamuksensa pystyy pyyhkmään yökkäilemtättä!Niin vastenmielistä!Kyllä ihmisenä oleminen on kamalaa!

Vierailija
112/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei elämässä ole kammottavampaa kuin paska,paitsi oksennus:(

Vierailija
113/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt. Pyrkinyt käyttämään siksi ajan aina tehokkaasti. Ei ole ollut mielekästä haudata itseään toimettomuuteen jo elinaikana. Turhakin toimi parempi kuin nuorena nukkunut.

Vierailija
114/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin joutilaisuudesta.Ei hävetä yhtään olla toimeton!On hanaa kun saan  omistautua kotonani pelkästään kulttuurin harrastamiseen,juuri näin piti käydäkin:)Nautin elämästäni ja joutilaisuudesta!

Vierailija
115/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan koko elämäni nautinnoille ja hyvälle ololle!

Vierailija
116/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä, mutta koska tiedän, että siitä on itselle loppujen lopuksi enemmän haittaa kun hyötyä niin en ole.

Vierailija
117/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan sinun vastakohta. Nuorena ja koulussa suoritin. Ensimmäisissä työpaikoissa suoritin ja suoritin. Palkkiona sain lisää töitä. Vähemmän töitä tekevät työkaverit sai 50% enemmän palkkaa.

Sairastuin töissä krooniseen kipuun. Nyt elän vain ja ainoastaan itselleni ja mahdollisimman helppoa elämää. En käy töissä, vaan elän kituuttaen säästöilläni ja pienillä tukiaisilla.

Vierailija
118/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina helpoimman kautta,aina alta riman,kun olen niin laiska ja mukavuudenhaluinen.

Vierailija
119/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, kaikista hankalinta oli suoriutua yliopistosta jotta pääsi sellaiseen työhön jossa nyt olen. Eli teen kotona kaiket päivät leppoisia hommia ja toivon lottovoittoa ettei tarvitsisi tehdä senkään vertaa.

Vierailija
120/252 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Edelleenkin teen minimin ja menen matalimman aidan kohdalta. Silti olen hoitanut menestyksellä lapsikatraani ja olen hyvässä työssä. Joten mitä multa puuttuu? Stressi varmaan. Ja hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän