Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(

Vierailija
29.03.2020 |

Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(

Kommentit (304)

Vierailija
81/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 9 päivää vesipaastolla enkä ole voinut koskaan paremmin. Nythän sulla on hyvä tilaisuus olla paastolla pari päivää, elimistö kiittää.

Parin päivän ruuattomuus tekee vain hyvää nykyihmiselle.

T: kokemus

Vierailija
82/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus näitä ”itku tuli” -aloituksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap voi mitään uunissa paistaa, tuloo sotkua, käryä ja koko elämä pilalla. Siitä kärsii koko perhe. Kyllä se pitää pelkät astiat riittää, ei ruveta hulluttelemaan näissä asioissa.

Vierailija
84/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi myytävänä muutaman tälläinen pölkky jakkara. Hintakin on todella halpa. Maksaa ainoastaan 499/kpl

https://www.is.fi/asuminen/art-2000001231792.html

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä pari heinäseivästä kelpoo, ne mahottoman suosittuja sisustajien huusholleissa. Mikä jottei?

Vierailija
85/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

….ja sitten leipoo niistä rieskoja lapin malliin. Ohjeessa kerrotaan, että leivinjauhettakaan ei välttämättä vaadita leipomiseen. Kyllä sämpyläjauhoista voi leipoa muutakin kuin sämpylöitä.

https://www.maajakotitalousnaiset.fi/reseptit/lapin-ohrarieska-2224

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...

No mitäs niillä sämpyläjauhoilla tekee, jos ei ole hiivaa ym. aineita mitä käytetään leivonnassa? Meinaat, että sotkee vettä ja jauhoja ja sitten...??

Siis hiivaa ei tarvita, uskokaa nyt. Olen leiponut ilman hiivaa 10 vuotta.

Vettä, mielellään suolaa

Jauhoja

mielellään öljyä tai muuta rasvaa jos on

(saa laittaa kananmunan jos on, ei ole välttämätöntä)

Laita vaikka peruna muusina jos on, tai porkkana raasteena jos on

Jos on jotain niin olkaa luovia

Jos ei ole mitään niin pääasia, että sotkette jauhon veteen ja kypsennätte sen = olette elossa.

Vierailija
86/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin maata asut? Täälläpäin hanget ovat sulaneet ja soilla olisi edelleen karpaloita poimittaviksi. Ilmaisten marjojen ja sienien olemassaolo kannattaa muistaa, varsinkin kesällä ja syksyllä. Onkimassakin voi käydä. Jokamiehenoikeuksia voi siis hyödyntää muuhunkin kuin ulkoilemiseen.  

Alaklikkaajat selvästi suuttuvat siitä ajatuksesta, että pitäisi itse ratkaista tilanne.

Niin totesin minäkin - minä siis esitin tuota ihan vakavissani. Suomessa kannattaisi muistaa, että ilmaista ja puhdasta ruokaa on tarjolla luonnossakin. Itse hyödynnän jokamiehenoikeuksia todella paljon joka kesä ja syksy. Ja tänä keväänä olen käynyt jo kahdesti karpalosuolla. Eri asia tietysti, jos ikä tai jokin vaiva estää luonnossa kulkemisen.

Voisitko lähteä sinne karpalosuollesi taas, nyt heti?

Varmaankin huomenna taas. Mutta mikä siinä omatoimisuuden ajatuksessa oikein ärsyttää?

Vierailija
87/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sormukset, kello, kaula ja korvakorus panttiin. Pari hunttii luulis irtoovan heti.

Vierailija
88/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...

No mitäs niillä sämpyläjauhoilla tekee, jos ei ole hiivaa ym. aineita mitä käytetään leivonnassa? Meinaat, että sotkee vettä ja jauhoja ja sitten...??

Kuivahiivapussi ei maksa paljoa. Jauhoja, hiivaa, vähän rasvaa, suolaa ja vettä.

Mutta kun ei ole rahaa! Onko kovin vaikeaa käsittää? Vaikka kuinka hiivapussi maksaisi vähän, niin jos ei ole sitäkään vähää, niin milläs ostat?

Miten joillakin on ymmärrys näin pielessä, että joskus sattuu käymään niin, että kaapeissa ja lompakossa ei ole YHTÄÄN MITÄÄN (ei edes "vähän rasvaa", "vähän rahaa"), joten ei voi tuosta noin vaan leipoa sämpylöitä, kun jostain saa hankittua jauhoja. Tietysti monella on aina jotain kaapeissa, mutta on sitä itsellenikin vuosia sitten käynyt niin, että kaikki oli loppu ennen seuraavaa tilipäivää ja kaupassa käymistä. Elämä vaan joskus menee niin.

Toiset ihmiset vaan on elänyt niin hyvin etteivät tiedä mitä on kun ei ole rahaa. Itsellä on parikin tuttua jotka ovat kauhuissaan kun käyttötili näyttää enää 800€ ja säästötilillä on se 30k€. Heillä on silloin rahat vähissä ja se pelottaa.

Sitten kun itse sanot, että mun tilillä on tällä hetkellä 0,38€, kaapissa ei ole ruokaa ja rahaa tulee vasta viikon päästä niin semmonen tilanne ei ole heidän mielestään edes mahdollinen, kun eihän kenelläkään voi olla niin vähän rahaa.

Toivottavasti saat tilanteeseesi jotain apua.

Vierailija
89/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lappu ilmoitustaululle ja pelkkä puh nro, ketkut pystyt karsimaan kun kuulostelet soitajaa ja tuomiset voit pyytää jättämään laatikkoon ulkopuolelle ja myöh muistat antajaa sitten kukalla kun saat rahaa.

Vierailija
90/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäjän muuten ison kaupan kassalla tehään jos jpku on koonnu ruokaa siihen mut sanoo, oho, kukkaro unohtu kotiin? Antaako ne velaksi?

Vierailija
91/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uottelen vielä kylillä, ei ole baariloiset auki, nostin sukset baarin seinää vasten. Ei kuulu antimia, missä mättää? Pari heinäseivästä olalla, voithan tuota itte ne maalata mieleiseksi ja laittaa vaikka ristikkäin ja lyhtynen välhiin. Kyllä täällä piisaa sisustusvinkkei isommallekkin porukalle. Meilläpäin sanotaan jotta vanhassa vara parempi.

Vierailija
92/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kauppoja roskisdyykkaamaan illalla.

Vierailija
93/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi tilata pizzaa ja maksaa puhelinlaskulla myöhemmin?

Vierailija
94/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös tarjota apua rahaa vastaan esim 10 kauppa apu jne. Ilmoitustaululle vaan corona apusi ilmoita. Laita kuitenkin että ilman kosketusta hoituu apu ja turvavälillä.

Vierailija
95/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie sormukset, kello, kaula ja korvakorus panttiin. Pari hunttii luulis irtoovan heti.

Tämä.

Tosin vielä tämänpäiväinen ruoan saanti pitää ratkaista. Edelleen olen sitä mieltä, että jos kukaan sukulainen tai tuttava ei voi lainata edes paria kymppiä, niin sitten kysyt naapureilta tai pyydät apua Facebookin avustusryhmästä.

Facebookissa on ainakin:

- Autetaan toisiamme (joka toimii koko Suomen alueella)

https://www.facebook.com/groups/732007487135105/

Osaako joku sanoa, onko Oulun seudulla jotain paikallisia ryhmiä? Pk-seudulla on useita ja ovat aktiivisia, eli niiden kautta kyllä saa nopeasti ruoka-apua.

Vierailija
96/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, en ole rahaa vailla. Mutta naapureita en kyllä ilkeä kysyä, en edes tunne heitä. Tervehditään vain rapussa. Diakonissalle soitin jo viime viikolla. Käski soittamaan maanantaina uudelleen, vain silloin jaetaan uudet ajat kyseiselle viikolle. Ja siis Oulun lähellä oleva paikkakunta. Ap

Et ole rahaa vailla? Wut?

Tarkoittanee sitä, ettei kerjää täällä tilillensä rahaa.

Haluaa rahaa ruokaan mutta ei halua rahaa ruokaan? Haloo mikä palsta! Nyt lähden.

Ymmärsin, että hän kaipaisi nimenomaan ruoka-apua, eli esimerkiksi ruokakassia. Tai neuvoja, miten voisi itse saada tienattua hieman rahaa ruokaan.

Vierailija
97/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä Tampereella ainakaan enää ole panttitölkkejä kaduilla tai ojissa näkynyt kuten aiemmin. Niiden jättäminen on vähentynyt, kun enää ei olla matkalla baariin tai ystäviä tapaamaan, ja niitä on myös kerätty hanakammin kuin ennen, kun niin moni on ilman rahaa.

Jos itse olisin tuossa sinun tilanteessasi, menisin suoraan kysymään joltain kauppiaalta. Aina on jotain vanhaksi jäävää, jota voi antaa. Kerrot tilanteesi rehellisesti. Toinen vaihtoehto on, että saat ottaa hyllystä luotolla haluamaasi tavaraa, ja maksat myöhemmin. Todistat henkilöllisyytesi ja jätät yhteystietosi kauppaan.

Luovia ratkaisuja tarvitaan nyt. Itsekin olen sinnitellyt nyt ilman rahaa viisi päivää. Onneksi on kaapissa ja pakastimessa jotain syötävää, vaikka vähän yksipuolista onkin. Olen yksinäinen ihminen eikä ole oikein ketään, jolta voisin rahaa lainata.

Tsemppiä sinulle! Pyydä rohkeasti apua! Mene vaikka vapaaseurakunnan tai helluntaiseurakunnan tilaisuuteen tänään, he auttavat.

Höpö höpö, kaikki vapis ja hellunt. Kirkkojen tilaisuudet on peruttu niin kuin muidenkin kirkkojen. Eikä ne muutenkaan ole jotain ihmeen rahanjako automaatteja ihmisille jotka ei ole uskossa ja heidän omia jäseniään. Joku voi auttaa joskus mutta nää srk tulee erittäin vähällä toimeen itsekin. Normaaliaikoina on joku 2 euron keittolounas ollu kyllä, ei ilmainen. Mut jos ois uskossa ja tuntis muita uskovia he kyllä auttais. Vapaa ym.kirkot jakaa eu ruokakasseja jotka saattaa olla just nyt lopetettu koronaviruksen takia, samiin ortodoksi ja adventistit. Pitää soitella ja kysyä niistä.

Vierailija
98/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä

Vie kellosi, korusi, huonekalusi ja itsesi panttiin. Tämä

Tämä

Vierailija
99/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa turvaväli täälläkin.

Vierailija
100/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos todella on kaappi täydellisen tyhjänä, niin itse joko kysyisin siitä naapureilta, tai kadulta olisiko pariakymmentä senttiä edes ja etsisin pulloja. Sitten kun on kauraryynipaketin hinta kasassa, niin ostaisin sen. 

Olen ihan sairauden takia ollut joskus todella köyhänä ja siitä samasta sairaudesta johtuen en jaksanut tapella sossujen ja kelojen kanssa, vaikka sieltä tuli väärin evättyjä tukipäätöksiä (ovat myöhemmin myöntäneet että virhe oli, mutta mitään hyvitystähän ei ole tullut) On siis tullut elettyä kuukausia puurolla ja halvimmalla ruokaöljyllä, sekä syötyä perunaa perunalla kun sen kanssa ei ollut varaa ostaa mitään. Jopa porkkana oli liian kallista ruokaa. Hengissä pysyy, mutta kyllä siinä alkaa tukka pudota. Lyhyempiä aikoja selviää vallan mainiosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi