Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(
Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(
Kommentit (304)
Laitat ilmoitustaululle lapun, että siivousapua 10€/h. Taatusti joku naapuri suostuu kämpän siivouksesta parikymppiä maksamaan, itse ainakin voisin hyvin maksaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Oulun puskaradioon ilmoitusta ni varmana joku auttaa.
Erittäin hyvä ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset, turvavälit on nyt oltava aina Hangosta Hirvaalle, ei ruveta retostelemaan kaiken maailman turinoilla ja tarinoilla. Tottelematonta touhua äkkiseltään.
Tätähän mää oon toitottanut.
Jos naapurini tulisi pyytämään ruoka-apua niin varmasti auttaisin, vaikken erityisemmin tunne! Leipoisin vielä jtn hyvää kahvin kanssa. Toki sen kahvipaketinkin antaisin
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalipäivystys tuo sulle ruokakassin, kun olet yhteydessä ja kerrot tilanteen.
Voit myös sopia täällä paikan, johon joku av-mamma toimittaa hernekeittopurkin, puuroryynejä, lihapullasäilykkeitä, leipää, suklaalevyn... Esimerkiksi joku leikkipuisto, koulunpiha tms. Kaikki ruuat säilyketölkeissä tai muuten hyvin pakattu, ettei niiden sisältöön voi ujuttaa yllätyksiä.
Itse voisin tuoda, mutta en jaksa seurata keskustelua.
En usko kuule että tuo. Ne vie sairaille vanhuksille ehkä jotka on karanteenissa nyt tilapäisesti. Ja lasku tulee perästä, tai raha heille ensin käteen voit olla varma. Ei sossu ilman tilityksiä jaa ilmasia ruokakasseja kenellekkään. Mut voihan sitä kysyä.
Ethän sä nyt mitään leipoisi, elämä pilalla sen jälkeen ja hikikin tulee, kun joutuu vähän vatkaileen.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalipäivystys tuo sulle ruokakassin, kun olet yhteydessä ja kerrot tilanteen.
Voit myös sopia täällä paikan, johon joku av-mamma toimittaa hernekeittopurkin, puuroryynejä, lihapullasäilykkeitä, leipää, suklaalevyn... Esimerkiksi joku leikkipuisto, koulunpiha tms. Kaikki ruuat säilyketölkeissä tai muuten hyvin pakattu, ettei niiden sisältöön voi ujuttaa yllätyksiä.
Itse voisin tuoda, mutta en jaksa seurata keskustelua.
Sitkeässä istuu harhaluulo siitä, että sossut jossain auttaisivat.
Laita talosi hissiin tai etuoveen lappu että tosihätään joutunut ottaisi vastaan pari leipäpalaa tai vanhoja ruokia jos jollain olisi. Siihen asuntosi numero tai puh.nro. ehkä joku tuo.
En ole ap. Tähän tilanteseen pääsee sillä että on epävarma työtilanne tai vain keikkatöitä. Kun on niin rajallinen määrä rahaa käytössä ruokaan niin itku tulee. Minäkin on monesti nälkäsenä joutunut töihin.
Helsingin sisäinen lippu maksaa 60e, vuokrat korotetaan jatkuvasti. Palkka ei riitä, ei edes asumistuen kanssa. Polvet rikki kävelystä jotta sais rahaa säästetty.
Lastenteko on vihoviimeistä mielessä.
Nyt loppuu kylillä uottelu, ei kuulu velliä eikä kelliä. Sukset jalkahan ja lähden hiihteleen Rovaniemelle päin täältä. Jätän heinäseipäät matkhan varrelle, jos ei kelpaa laita polttopuiksi, paista vaikka makkaraiset. Melko ronkeli ihiminen olet. Oma napanöyhtä parasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei näköjään foodoran kautta tilaamalla pysty enää maksamaan puhelimella. Sitäkin kokeiltu. Ap
Välipala-automaatilla kai pystyy maksamaan puhelimella, siis sellaisella, mitä on esim.rautatieasemilla, urheiluhalleilla ym, ja ehkä pizzeriassakin. Saattavat tuoda jopa kotiin.
Tai sitten pikavippi.
Vierailija kirjoitti:
No jos todella on kaappi täydellisen tyhjänä, niin itse joko kysyisin siitä naapureilta, tai kadulta olisiko pariakymmentä senttiä edes ja etsisin pulloja. Sitten kun on kauraryynipaketin hinta kasassa, niin ostaisin sen.
Olen ihan sairauden takia ollut joskus todella köyhänä ja siitä samasta sairaudesta johtuen en jaksanut tapella sossujen ja kelojen kanssa, vaikka sieltä tuli väärin evättyjä tukipäätöksiä (ovat myöhemmin myöntäneet että virhe oli, mutta mitään hyvitystähän ei ole tullut) On siis tullut elettyä kuukausia puurolla ja halvimmalla ruokaöljyllä, sekä syötyä perunaa perunalla kun sen kanssa ei ollut varaa ostaa mitään. Jopa porkkana oli liian kallista ruokaa. Hengissä pysyy, mutta kyllä siinä alkaa tukka pudota. Lyhyempiä aikoja selviää vallan mainiosti.
Olen pahoillani.
Toivottavasti tilanteesi on huomattavasti parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Joku narkki taas kerjää rahaa, ei jatkoon.
Olen pienituloinen, mutta olen muutaman kerran vienyt ihmisille ruokakasseja. En osannut edes ajatella, että he olisivat narkomaaneja tai heissä olisi jotain vikaa.
Elämässä voi sattua ikäviä ja surullisia asioita, jonka vuoksi ruokaan ei riitä rahaa.
Ap voisin siirtää sinulle 10 e, ei tarvii maksaa takaisin. Saisit edes jotain.
Tilinnumeron antaessasi ei tarvii antaa minulle oikeaa nimeä jos et halua ja tee vaikka joki feikkisähköposti niin voin viestittää sinulle omani.
Ota pankista lainaa tai pikaluotto. Rahaa saa kyllä ihan mistä tahansa kun lupaa maksaa takaisin. Pitemmän päälle kannattaa hankkia työpaikka.
Varasta ruokaa kaupasta.
Jos jäät kiinni, niin sakot, joita et pysty maksamaan.
Saa tulla kymmeniä sakkoja, sit ehdollista.
Ja kun aikanaan realisoituu joksikin viikkojen tuomioksi, niin so what?
Linnassa katto pään päällä, lämmin ruoka useaan kertaan päivässä. Voit saada jopa duunia ja palkkaa. Kuntosaliharrastusta jne.
Linnassahan on parempi olla kuin asunnottomana.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Tähän tilanteseen pääsee sillä että on epävarma työtilanne tai vain keikkatöitä. Kun on niin rajallinen määrä rahaa käytössä ruokaan niin itku tulee. Minäkin on monesti nälkäsenä joutunut töihin.
Helsingin sisäinen lippu maksaa 60e, vuokrat korotetaan jatkuvasti. Palkka ei riitä, ei edes asumistuen kanssa. Polvet rikki kävelystä jotta sais rahaa säästetty.
Lastenteko on vihoviimeistä mielessä.
Toimeentulotukihakemus ja muutto halvempaan asuntoon. Ota polkupyörä jos tori.fi löydät lahjoitettavan. Tai osta käytetty halvalla.
Jos palkka ei riitä ota toinen työ, vaikka mäkkärin viikonloppu kassana, ilmaislehtien jakelijana ym.
Voin ostaa sinulle litran maitoa kun vain kerrot mihin tuon sen.
Jotenkin ärsyttää tämmöset alotukset, kun 99,9 % tilanne on itseaiheutettu. Rahat on laitettu joko peleihin, tupakkaan/kaljaan tai Foodoraan. Jos olis elännyt ihmisiksi alkukuun, olisi nyt muutama hassu euro (edes 2 e) jolla saisi vaikka sen kaurapuuropaketin. Ei kukaan tuttava halua auttaa, kun joka ikinen kuukausi on sama juttu.
Muistakaa edelleen turvavälit täälläkin. Joku hiippari haluaa selvästi uhitella turvavälin suhteen. Tsot tsot, lasten taso ei sovi korkean tason keskusteluun.