Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(

Vierailija
29.03.2020 |

Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(

Kommentit (304)

Vierailija
101/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku oikeasti auttaa ja miten saisin yhteyttä avun tarjoajaan? Olen soittanut diakonissalle viime viikolla, käski soittamaan maanantaina uudelleen koska silloin annetaan uudet ajat kyseiselle viikolle. Aivan KAIKKI on loppu, kaikki hätävaraksi tarkoitettu on mennyt tällä viikolla. Maksaisin varmasti takaisin, jos joku vaan voisi auttaa. EN ole kerjäämässä rahaa päihteisiin, vaan minulla on nälkä! AP

Vierailija
102/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä marimekon verhos myyntiin tori.fi.

Tai joku muu arvostettu tuote jos on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettei kukaan voi auttaa, mutta oletko edes soittanut naapurien ovikelloja ja kertonut ongelmasi?

Voit kirjoittaa selvin sanoin paperille ja näytät sitä jos sun on hankala pyytää suullisesti.

Takuulla joku auttaa kun lähdet liikkeelle.

Vierailija
104/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie sormukset, kello, kaula ja korvakorus panttiin. Pari hunttii luulis irtoovan heti.

Täällä on kyllä "hyviä" neuvoja. Ei voi kuin pyöritellä päätään.

Esim. mulla ei ole kelloa, sormuksia, kaulakoruja. Korvakoruja on, mutta ne on jostain Glitteristä 5 eurolla/pari ostettu. Meillä kaikilla kun ei ole yhtään mitään arvokasta olemassa. 

Ja kun ap:lla on nälkä tänään, ja pantit aukeaa huomenna (jos aukeaa), niin mitä tämäkään neuvo hyödyttää just nyt? 

Minä menisin rohkeasti kysymään naapureilta pientä apua.

Vierailija
105/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas kelloaikoja, turvavälit on oltava, nyt on ihan minuutin välein viestejä. Ei riitä.

Vierailija
106/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku oikeasti auttaa ja miten saisin yhteyttä avun tarjoajaan? Olen soittanut diakonissalle viime viikolla, käski soittamaan maanantaina uudelleen koska silloin annetaan uudet ajat kyseiselle viikolle. Aivan KAIKKI on loppu, kaikki hätävaraksi tarkoitettu on mennyt tällä viikolla. Maksaisin varmasti takaisin, jos joku vaan voisi auttaa. EN ole kerjäämässä rahaa päihteisiin, vaan minulla on nälkä! AP

Onhan noita pikavippifirmoja? Kalliksihan se tulee kyllä mutta pysyt hengissä . Paa hopeet panttiin.

Vierailija
107/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet Facebookin tunnukset, jollei niitä jo ole. Sitten etsit paikkakuntasi apua tarjoavat ryhmät ja kerrot siellä tarpeestasi. Ihan varmasti joku hyväsydäminen on valmis ajamaan vaikka Oulusta asti sinulle syötävää tuomaan. Jos haluat syödä, niin nyt on aika rohkaistua. Toinen vaihtoehto on, että ostat jotain syötävää puhelinlaskulla maksettavaksi (onnistuu esim. pizzerioissa, mutta onko järkevää tuhlata roposia vain yhden päivän ruoka-annokseen?).

Vierailija
108/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis avata enemmän, onko sulla kielteinen toimeentulotukipäätös, sen kanssa voi hakea sosiaalitoimistosta vaikka ennakkoon odotettavissa olevaa etuuttavastaan, perrivät sit siitä myöhemmin. Hidastahan sekin on. Eikö ole mummoa eikä serkkua tai vanhempaa?

Vierailija
109/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset, turvavälit on nyt oltava aina Hangosta Hirvaalle, ei ruveta retostelemaan kaiken maailman turinoilla ja tarinoilla. Tottelematonta touhua äkkiseltään.

Vierailija
110/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin maata asut? Täälläpäin hanget ovat sulaneet ja soilla olisi edelleen karpaloita poimittaviksi. Ilmaisten marjojen ja sienien olemassaolo kannattaa muistaa, varsinkin kesällä ja syksyllä. Onkimassakin voi käydä. Jokamiehenoikeuksia voi siis hyödyntää muuhunkin kuin ulkoilemiseen.  

Alaklikkaajat selvästi suuttuvat siitä ajatuksesta, että pitäisi itse ratkaista tilanne.

Niin totesin minäkin - minä siis esitin tuota ihan vakavissani. Suomessa kannattaisi muistaa, että ilmaista ja puhdasta ruokaa on tarjolla luonnossakin. Itse hyödynnän jokamiehenoikeuksia todella paljon joka kesä ja syksy. Ja tänä keväänä olen käynyt jo kahdesti karpalosuolla. Eri asia tietysti, jos ikä tai jokin vaiva estää luonnossa kulkemisen.

Voisitko lähteä sinne karpalosuollesi taas, nyt heti?

Varmaankin huomenna taas. Mutta mikä siinä omatoimisuuden ajatuksessa oikein ärsyttää?

Omatoimisuus on ok, typeryys ei. Lumen alta kaivettavien karpaloiden ravintoarvo ei ole kummoinen. Pääruuan lisukkeeksi sopii niille, joilla on pääruokaa.

Vierailija
111/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihan kuolemassa olisin niin penkoisin biojäteastioita jos ei oo lukossa, eikö siellä pari hedelmää voi löytyä? Itse joskus pengoin roskiksia kun löyty aina jotain sieltä, tosin ruokaa en tarvinnut.

Vierailija
112/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin maata asut? Täälläpäin hanget ovat sulaneet ja soilla olisi edelleen karpaloita poimittaviksi. Ilmaisten marjojen ja sienien olemassaolo kannattaa muistaa, varsinkin kesällä ja syksyllä. Onkimassakin voi käydä. Jokamiehenoikeuksia voi siis hyödyntää muuhunkin kuin ulkoilemiseen.  

Alaklikkaajat selvästi suuttuvat siitä ajatuksesta, että pitäisi itse ratkaista tilanne.

Niin totesin minäkin - minä siis esitin tuota ihan vakavissani. Suomessa kannattaisi muistaa, että ilmaista ja puhdasta ruokaa on tarjolla luonnossakin. Itse hyödynnän jokamiehenoikeuksia todella paljon joka kesä ja syksy. Ja tänä keväänä olen käynyt jo kahdesti karpalosuolla. Eri asia tietysti, jos ikä tai jokin vaiva estää luonnossa kulkemisen.

Voisitko lähteä sinne karpalosuollesi taas, nyt heti?

Varmaankin huomenna taas. Mutta mikä siinä omatoimisuuden ajatuksessa oikein ärsyttää?

Omatoimisuus on ok, typeryys ei. Lumen alta kaivettavien karpaloiden ravintoarvo ei ole kummoinen. Pääruuan lisukkeeksi sopii niille, joilla on pääruokaa.

Eivät ne ole enää lumen alla, ainakaan täkäläisillä soilla, vaan taas esillä lumien sulettua. Karpalot ovat myös hyvin C-vitamiinipitoisia ja talvinen on sopivasti pyöristänyt makua. Parista litrastakin saa monta makoisaa kiisseliä. Yleensäkin kannattaa, jos rahaa on vähän, marjastaa ja sienestää ja säilöä talven varalle.

Vierailija
113/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen vastaa...en valitettavasti asu Oulussa. Jos joku Oululainen kuulolla ja auttaisi sinua ruoka-kassilla? Sovitte sähköpostitse tapaamispaikan? Itse laittaisin kassiin vaikka kaurahiutaleita, leivän, maitoa, kananmunia tms.

Vierailija
114/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella pahalta puolestasi, mutta rahan antaminen on vain aina hieman ongelmallista, kun ei yhtään tiedä mihin menee. Vaikka kuinka uskoisi että toinen on rehellinen. Siksi ruoan pyytäminen fyysisesti lähellä olevilta  - eli naapureilta tai Facebookin kautta paikalliselta apuryhmältä jos sellainen on - on yleensä parasta, vaikka se rohkeutta vaatiikin.

Vierailija
115/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, AP, eipä hätää. Miten sinuun saa yhteyden? Voin ostaa sinulle pariksi päiväksi ruokaa. Asun Oulussa. 

Vierailija
116/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt aluksi millä paikkakunnalla asut, niin kaukana asuvat eivät turhaan täällä huutele auttavansa.

Vierailija
117/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sähköposti (ei tunnistettavalla nimellä) ja laita tiedoksi Oululaiselle auttajalle

Vierailija
118/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, AP, eipä hätää. Miten sinuun saa yhteyden? Voin ostaa sinulle pariksi päiväksi ruokaa. Asun Oulussa. 

Nyt ap teet uuden anonyymin s-postin ja jaat sen tänne palstalle, jos et halua käyttää olemassaolevaa s-postia. Sitä kautta voitte sitten jakaa yhteystietonne ja saat ruokaa.

Vierailija
119/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun puskaradioon ilmoitusta ni varmana joku auttaa.

Vierailija
120/304 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipäivystys tuo sulle ruokakassin, kun olet yhteydessä ja kerrot tilanteen.

Voit myös sopia täällä paikan, johon joku av-mamma toimittaa hernekeittopurkin, puuroryynejä, lihapullasäilykkeitä, leipää, suklaalevyn... Esimerkiksi joku leikkipuisto, koulunpiha tms. Kaikki ruuat säilyketölkeissä tai muuten hyvin pakattu, ettei niiden sisältöön voi ujuttaa yllätyksiä.

Itse voisin tuoda, mutta en jaksa seurata keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi