Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ihmiset eivät ymmärrä ohjeistusta sosiaalisten kontaktien välttämisestä!

Vierailija
28.03.2020 |

Viimeisen viikon aikana todella moni kaveri on joko ehdottanut minulle tai miehelleni tapaamista esim. kävelyn, puistoilun, yms.merkeissä. Olen sitä mieltä, että käytännössä esimerkiksi kävelyllä on mahdotonta pitää 2 metrin turvaväliä. Olemme kieltäytyneet ja osa ihan selvästi pitää meitä vähän hassuina kiihkoilijoina asian suhteen. Ihan oikeasti, mikä siinä on niin vaikeaa pidättäytyä nyt mistään live-tapaamisista hetkeen!?

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen samaa mieltä, että kävely on tosi hankalaa toteuttaa oikeasti niin, että pysytään tarpeeksi kaukana toisesta. Mä sanoin ystäville, että ovat tervetulleita moikkaamaan meitä pihalla, monen metrin päästä.

Vierailija
2/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian epäselvä käsite! Fyysinen kontakti ja henkinen kontakti vielä ymmärretään, mutta "sosiaalinen" kontakti on jotain epämääräistä niiden välissä eikä kulaan oikein tarkalleen tiedä mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kaveri ehdotti kalsarikännien vetämistä, kun baariin ei voi mennä. Olen ollut kotona 2 vkoa kaupassakäynti poislukien ja kaveri käynyt töissä joka päivä. Hänellä olisi aika suuri riski tuoda tartunta meille. Sukulainen tarjoutui tuomaan meille hengitysmaskit - ehkä parempi ilman niitä kuin lähikontakti + tartuntavaarat? Lapsen kaveri pyytänyt ulos, tinder-tuttavuus pyytänyt tapaamiseen luokseen koska baarissa olisi isommat riskit ym.jne. Voin vaan kuvitella, kuinka paljon leväperäiset ja ymmärtämättömät ihmiset tätä levittää.

Vierailija
4/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, ettei tauti tartu tutuilta, ainoastaan niistä ”muista”.

Vierailija
5/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tätähän se on. Eihän siitä ole mitään hyötyä ettei nähdä kahviloissa, ravintoloissa, toisen kotona yms. jos kuitenkin nähdään face to face vaikkapa juuri sillä kävelyllä.

Vierailija
6/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt siitä kuinka moni koulutettu ja yleensä yhteiskunnallista vastuuntuntoa osoittava kaverini käyttäytyy täysin välinpitämättömästi ja itsekkäästi tämän pandemian keskellä. Käydään kävelytreffeillä, kyläillään, eikä saliharrastustakaan ole tietenkään voinut lopettaa, kun jumpalle on katos niin kiva mennä! Yksikin tuttava selitti mulle puhelimessa juuri kuinka "varmaan jo heinäkuussa onnistuu mun ja Peran suunniteltu matka Italiaan". Meinasin huutaa, että herää! Koko maa on katastrofaalisessa tilassa, ihmisiä tänäänkin kuollut 900 ja sä suunnittelet kivaa pikku kesälomaa Toscanan auringon alle.

Tämä kriisitilanne saa kyllä todella näkemään ihmisten todelliset luonteet ja joko itsekeskeisyyden tai aidon yhteiskunnallisen vastuunkannon. On helppoa sanoa puolustavansa ihmisoikeuksia, välittävänsä heikoimmista jne. kun ei oikeasti tarvitse luopua mistään omista mukavuuksistaan. Tosipaikan tullen nämä arvot ovatkin sanahelinää.

Vierailija
7/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aijotteko vältellä tuttuja 2 vuotta, mutta kuitenkin oletatte , että kaupassa teitä palvellaan???????????

Vierailija
8/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias nainen, opiskelija Hgissä. Kaikki mun kaverit ovat tavanneet viimeisen viikon aikana min 30 ihmistä enkä jaksa uskoa että 2 metrin turvaväliä on koko ajan muistettu pitää.

Minä istun kotona, koska astma ja reuma mm. Ei tee mieli tavata ketään.

Vierailija
9/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarttunut...ja nyt päiväkahville ystävien seurassa.

Vierailija
10/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ei se tartu, jos on alle 10 henkilöä. Alle 10 henkilön ryhmät on ”sallittuja”. Just näiden takia meillä on sääntösuomi, kun oma järki ei riitä eikä suositukset ole sitovia.

11/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi miestuttavuus veti herneet nenään kun en suostunut tapaamaan sitä. Tyyliin, ei-sit-kun-sun-tapaaminen-on-niin-vaikeeta, meen sit kaljalle. En viittiny edes kohteliaisuudesta enää vastata.

Vierailija
12/185 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis aijotteko vältellä tuttuja 2 vuotta, mutta kuitenkin oletatte , että kaupassa teitä palvellaan???????????

No ei tietenkään vältellä kahta vuotta. Vaan seuraavien viikkojen/parin kuukauden aikana on äärimmäisen tärkeää rajoittaa sosiaalisia kontakteja, jotta tauti leviää väestöön hitaammin ja näin ollen terveydenhuollon kantokyky taataan.

Vierailija
13/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli kaverit olleet baarissa, koska pakko päästä tuulettamaan päätä, muuten ei kestä, viikko oltu etänä ilman et nähty ketään, paitsi Ninnin kanssa kahvilla, Mimmin kanssa lenkillä ja Sannin kanssa nähty muuten vaan, ai niin ja 10 muuta, mutku pää hajoo jos ei oo koko ajan jonkun kanssa.

Minusta tuntuu, etten oikeasti välitäkään näiden ihmisten seurasta yhtään. Niiden toiminta ja jutut tuntuu niin turhalta tässä tilanteessa.

Vierailija
14/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas oli kaverit olleet baarissa, koska pakko päästä tuulettamaan päätä, muuten ei kestä, viikko oltu etänä ilman et nähty ketään, paitsi Ninnin kanssa kahvilla, Mimmin kanssa lenkillä ja Sannin kanssa nähty muuten vaan, ai niin ja 10 muuta, mutku pää hajoo jos ei oo koko ajan jonkun kanssa.

Minusta tuntuu, etten oikeasti välitäkään näiden ihmisten seurasta yhtään. Niiden toiminta ja jutut tuntuu niin turhalta tässä tilanteessa.

Tää oli siis nro 8 tuosta edeltä.

Vierailija
15/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut syöpää ja ollut infektioeristyksessä hoitojen vuoksi kotona. Kyllä lääkärin ohje siihenkin on, että jos vointi sallii, voi oireettoman tuttavan kanssa käydä kävelyllä, kunhan ei halailla tms.

Vaikka ihan vapaaehtoisesti olen itsekseen nyt, uskon kyllä että ulkoilmassa kohtuullista väliä pitämällä viruksen tarttuminen oireettomalta on erittäin epätodennäköistä. Ei mahdotonta tietenkään.

Vierailija
16/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, jotka vielä tänänkin viikonloppuna ovat menneet baariin, ja ihan avoimesti vielä ovat kertoneet siitä sosiaalisessa mediassaan. (Facepalm.) Lisäksi monilla ollut esim. instassa viikonlopuilta storyja kavereiden kanssa yhteisistä pizzahetkistä viinin kanssa, nämä siis tapahtuneet jonkun kotona, mutta silti. 

Tämä koronakriisi on kyllä kirkastanut joidenkin ihmisten typeryyden minulle ihan uudella tavalla. Joistakin aiemmin fiksuina pitämistäni tyypeistä on pinnan alta kuoriutunut erittäin itsekkään ja typerän oloinen ihminen. 

Vierailija
17/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri otollista aikaa karsia tuollaiset ihmiset omasta elämästä. Sellaiset, jotka paljastavat idioottimaisuutensa, itsekkyytensä ja lapsellisuutensa tai jotka vievät vain energiaa ja aiheuttavat ahdistusta. Ehkä nuo piirteet eivät ole aiemmin tulleet niin selkeästi esiin tai ne eivät ole häirinneet normaalitilanteessa.

Vierailija
18/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun isossa yli sadan asunnon taloyhtiössä ja osa nuorista asukkaista on siirtänyt baareilut kotibileiksi. Itse suunnittelen roskien vienninkin niin, etten kohtaisi ketään portaissa, kahdeksas kerros ja toisille tämä on tarkoittaa 10 henkilön kutsumista 30 neliön yksiöön.

Vierailija
19/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten älykkyys ei taida olla edes apinoiden tasolla. Mitä tämäkin jengi on, joka käy huvikseen ajelemassa Uudenmaan rajalla?

Vierailija
20/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitkään uskallanko varata aikaa hierojalle. Olin yrittänyt itse saada avattua selkäni lukkoja monen päivän ajan eikä se auttanut yhtään mitään. Lopulta kipu oli niin valtava, etten enää voinut muuta kuin lähteä hierojalle. Siellä oltiin kyllä todella tarkkoja, hierojalla maski kasvoilla ja pitivät huolen myös omasta käsienpesustani.

Nämä on sellaisia sosiaalisia kontakteja mitä haluaisi välttää, mutta joskus on se tilanne, että on vain pakko. No, onneksi muuten olen vältellyt muita ihmisiä parhaani mukaan, joten en ota huonoa omaatuntoa siitä, että kävin fiksauttamassa selän niin, ettei tarvitse itkeä joka kerralla, kun yrittää nousta ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi