Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki mennyt aina hienosti puoliksi vaatteista lähtien, eli on toiminut hyvin. Hän tienaa puolet enemmän kuin minä joten elareille olisi kyllä siinäkin mielessä oikeutus. En kuitenkaan ole kokenut, että tarvitsisin elareita vaan pitäydyn meidän alkuperäisessä suullisessa sopimuksessa. Sen takia minulla on siis aika tiukka talous, mistä mua on tässä ketjussa myös haukuttu. Elarit kolmesta teinistä olisi kuitenkin aika isot ymmärtääkseni.
Ap
Elatusmaksuja ei lasketa tulojen perusteella niin että jos toinen vanhemmista tienaa "puolet enemmän", sen enemmän tienaavan pitäisi makselisi sitten sillä perusteella elatusmaksuja. Hyvin suurella todennäköisyydellä jos elatussopimus tehtäisiin, silloin häviäisit siinä rahallisesti mikäli siis nyt tällä hetkellä tosiaan kaikki on mennyt hienosti puoliksi.
elatuksen tarve on noin 400-500€/lapsi miinus lapsilisät ilman yksinhuoltajakorotusta(jonka siis saa se vanhempi jonka luona lapset ovat kirjoilla ja jolle lapsilisä maksetaan) ja jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien välillä vanhempien maksukyky ja muut elatusvelvolliset huomioiden. Suomessa ei ole mitään tuhansien eurojen ruokkoja maksettavana, kyse on muutamista satasista kuukaudessa.
Olen kyllä laskenut ystävieni elareita eli tiedän miten ne menevät. Eli en häviäisi vaikka lapsilisät tulevatkin minulle. Mutta koska sovimme alunperin että maksamme kaiken puoliksi, en ole niitä edes miettinyt. Sen vuoksi talouteni on kireähkö eikä todellakaan löydy satoja euroja tuosta vain kuukausittain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole varaa pitää omia lapsias niin mitäs jos annat ne suosiolla sille isälle.
Eivät tuo tautia sinulle, isä voi ilman sun nalkutusta jatkaa salilla ja sun ei tarvi pelätä kuolemaa.
Omia lapsias? Sinusta siis lapset ovat jollain tavalla enemmän ap:n kuin tämän miehen lapsia ja ap:lla jostain syystä isompi oikeus lapsiin?
Huh, mikä ketju. Ap on jaksanut jankuttaa täällä näköjään koko päivän. Olisit niiden lapsiesi kanssa sen sijaan, että jauhat sitä samaa uhriutumisshaibaa viestistä toiseen. Koronan tiet ovat tuntemattomat, vaikka saisitkin tartunnan, niin miten todistaisit, että olet saanut sen mieheltäsi, etkä esim. töistä tai kaupasta? Miehesi voi pysyä terveenä, ilman tartuntaa ja sinä voit saada tartunnan ja tartuttaa myös lapsesi. Se ei ole tainnut käydä pienessä päässäsi. Hirveää jauhamista, huh huh. Löysää pipoa ja laita läppäri kiinni. Olemme ymmärtäneet, et halua miehesi käyvän salilla ja et sitä voi ainakaan muuttaa jauhamalla asiaa täällä tunnista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Sali on turha riski, ei-välttämättömyys. Riski sekä meidän lapsille että minulle. Myös exälle. En mä hänenkään soisi sairastuvan. Niin itsekäs ämmä mä olen!
Ap
Älä viitsi! Oma työssäkäyntisi on satakertainen riski verrattuna exäsi salilla käymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan."
Jaa, no ainakin on selvä, miksi tuo tyyppi on ex.
Eli olen tehnyt selväksi että voin kuolla.
Eli todellakin on ex juuri sen takia kun on niin itsekäs.Ap
Kuitenkin itse jatkat töissäkäyntiä! Etkö todella töissä tai työmatkalla yhtään altistu kenenkään ihmisen läheisyydelle? Eihän siellä salillakaan tarvitse olla vierekkäin tai nuolla niitä laitteita. Turhaan oot hysteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuntosalilla saisi taudin todennäköisemmin kuin töissä? Ei mitenkään. Kuntosalille ei sairaat lähde, mutta töihin menevät, kuten kaikki tiedämme kokemuksesta.
Kosla kuntosali on turha ylimääräinen riski. Minä olen riskiryhmää enkä halua että isä tuo lapsillekaan virusta välinpitämättömyydellään ja itsekkyydellään. Töissä on pakko käydä, salilla ei.
Ap
Ei se virus sitä ymmärrä että sun on pakko käydä töissä. Ei se ajattele että enpä tartu tuohon tärkeään työssäkäyvään, mutta tartunpa tuohon salilla kävijään koska hän on täällä omaa itsekkyyttään.
Toivottavasti aloittaja ei ota näistä tunnekylmistä (oletettavasti) suomalaisista kommentoijista itseensä. Nyt erityisesti hankalana aikana kaikkia stressaa muutenkin, mutta täällä jengi vaan taputtaa pulleita käsiään yhteen ja into piukeana haukkuu aloittajaa. Hän on kommentoijien mielestä (ah, tietenkin) vain nalkuttava akka, joka on ajanut miehensä pihalle, ja kehtaa nyt vielä vaatia mahdollisimman turvallisia olosuhteita itselleen ja lapsilleen. Onpa itsekästä.
AP, älä välitä. Vauva.fi on toki oma roskasankonsa, mutta suomalaisissa on muutenkin kollektiivisesti taipumusta sadistiseen muiden lyttäämisen kulttuuriin. Nämä ihmiset ovat sairaita ja katkeria, eikä heille merkitse mikään muu kuin raha ja "oikeaoppisesti" mennyt elämä. Raukat eivät voi käsittää, miten joku on voinut tehdä lapsia (vaikka ei ole rahaa!!! Kun sitähän on aina sama määrä, jos on fiksu ja käy töissä!) Empatiaan taipumaton kansa on varmaan sukurutsattu piloille.
Hyvänen aika, kai voit hakea muutosta voimassa olevaan elarisopimukseen? Ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Onko paikkakunnallanne mahdollista hakea koululounas lapsille? Jossain tämä on mahdollista.
Pakko tässä on elämän jotenkin jatkua, itsekin eronnut ja lapset vuorottelevat, jotta jotain töitä pystymme tekemään. Toisesta työstä tuli jo lomautus, toisesta pidän kiinni. Lasten isä etätöissä, mutta työpaikalla hänenkin täytyy välillä käydä.
Luulen myös, että korona tulee jossain vaiheessa vaikka mitä tekisi. Ei siihen tarvita kuin se yksi kosketus vaikka ovenkahvaan.
Vierailija kirjoitti:
jep, ei tollasta akkaa kestäis selvinpäin
Vierailija kirjoitti:
Huh, mikä ketju. Ap on jaksanut jankuttaa täällä näköjään koko päivän. Olisit niiden lapsiesi kanssa sen sijaan, että jauhat sitä samaa uhriutumisshaibaa viestistä toiseen. Koronan tiet ovat tuntemattomat, vaikka saisitkin tartunnan, niin miten todistaisit, että olet saanut sen mieheltäsi, etkä esim. töistä tai kaupasta? Miehesi voi pysyä terveenä, ilman tartuntaa ja sinä voit saada tartunnan ja tartuttaa myös lapsesi. Se ei ole tainnut käydä pienessä päässäsi. Hirveää jauhamista, huh huh. Löysää pipoa ja laita läppäri kiinni. Olemme ymmärtäneet, et halua miehesi käyvän salilla ja et sitä voi ainakaan muuttaa jauhamalla asiaa täällä tunnista toiseen.
Kirjoittamisen vapaus koskee meitä kaikkia, edellyttäen että netikettiä noudatetaan (eikä asiattomuuksiin tai solvaamisiin yms. mennä).
Että exäsi käy salilla ja on siksi itsekäs ja tartuttaa Koronan? Entäs kun sinä tuot sen Koronan töistä? Sinuna ottaisin loparit heti maanantaina. Ja lopettaisin kaupassa käynnit. Vain siten voit suojella itseäsi ja perhettäsi. Sen jälkeen voit alkaa vaatia, ettei ex-mies käy salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Sali on turha riski, ei-välttämättömyys. Riski sekä meidän lapsille että minulle. Myös exälle. En mä hänenkään soisi sairastuvan. Niin itsekäs ämmä mä olen!
Ap
Älä viitsi! Oma työssäkäyntisi on satakertainen riski verrattuna exäsi salilla käymiseen.
Mulla on kolme ihmiskontaktia töissä, jossa on pakko käydä. Exän ei ole pakko käydä salilla, jossa max.10 hlöä samaan aikaan. Eli mun pitäisi sun mielestä lopettaa töissä käynti mutta exä saa jatkaa viruksenmetsästystä?:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Että exäsi käy salilla ja on siksi itsekäs ja tartuttaa Koronan? Entäs kun sinä tuot sen Koronan töistä? Sinuna ottaisin loparit heti maanantaina. Ja lopettaisin kaupassa käynnit. Vain siten voit suojella itseäsi ja perhettäsi. Sen jälkeen voit alkaa vaatia, ettei ex-mies käy salilla.
Eli rinnastat salilla käynnin todella työntekoon.
Joo, sit mä oon se tappava itsekäs sika kyllä.
Ap
Mitä ihmettä? Miten tuo lasten isä voi käydä salilla kun kaikkea tuollaista pitäisi jokaisen välttää. Aivan itsekäs tollo ihan koko yhteiskunnan kannalta saati sitten oman perheensä. Nyt pitää lenkkipoluilla ja kaupan kassoilla pitää metreittäin välimatkaa, ei nyt saisi käydä millään salilla. Miten ihmeessä joku sali on vielä auki? Töissä on pakko käydä, mutta tuollaiset harrastukset on nyt vaan laitettava tauolle. Treenatkoon kotona. Olen pahoillani ap puolestasi kun olet saanut niin ikäviä vastauksia.
Kyllä nimenomaan se enemmän tienaava kustantaa suhteessa enemmän koska lapset ovat yhteisiä. Teini ikäisten kulutus on paljon enemmän ja jos noin monta varmaan saa elatusta vaikka olisi vuoroviikoin. Se on jo lakiin kirjattu ettei vuoroasuminen säästä elareilta enää, eikä sitä voi sen perusteella hakea. Se joka enemmän lapsiin panostaa kuitenkin lopulta maksaa enemmän lasten kuluja.
Hae ap. elareilta vaikka oikeusteitse, et joudu oikeuskustannuksia maksamaan koska hakijana elareilta on aina lapsi, ei vanhempi. Usein lastenvalvojatkaan ei anna edes nollasopimusta tehdäkään, jos se on vastoin lapsen etua saada elatusta toiselta vanhemmalta. Vuoroasuminen ei välttämättä estä saamasta elareilta, se riippuu teidän tuloista ja lasten menoista. Harrastukset voi kirjata sopimukseen erikseen (ei kuulu laskelmaan), mutta niihin ei enää ole kai pakko erien osallistua jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki mennyt aina hienosti puoliksi vaatteista lähtien, eli on toiminut hyvin. Hän tienaa puolet enemmän kuin minä joten elareille olisi kyllä siinäkin mielessä oikeutus. En kuitenkaan ole kokenut, että tarvitsisin elareita vaan pitäydyn meidän alkuperäisessä suullisessa sopimuksessa. Sen takia minulla on siis aika tiukka talous, mistä mua on tässä ketjussa myös haukuttu. Elarit kolmesta teinistä olisi kuitenkin aika isot ymmärtääkseni.
Ap
Elatusmaksuja ei lasketa tulojen perusteella niin että jos toinen vanhemmista tienaa "puolet enemmän", sen enemmän tienaavan pitäisi makselisi sitten sillä perusteella elatusmaksuja. Hyvin suurella todennäköisyydellä jos elatussopimus tehtäisiin, silloin häviäisit siinä rahallisesti mikäli siis nyt tällä hetkellä tosiaan kaikki on mennyt hienosti puoliksi.
elatuksen tarve on noin 400-500€/lapsi miinus lapsilisät ilman yksinhuoltajakorotusta(jonka siis saa se vanhempi jonka luona lapset ovat kirjoilla ja jolle lapsilisä maksetaan) ja jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien välillä vanhempien maksukyky ja muut elatusvelvolliset huomioiden. Suomessa ei ole mitään tuhansien eurojen ruokkoja maksettavana, kyse on muutamista satasista kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuntosalilla saisi taudin todennäköisemmin kuin töissä? Ei mitenkään. Kuntosalille ei sairaat lähde, mutta töihin menevät, kuten kaikki tiedämme kokemuksesta.
Kosla kuntosali on turha ylimääräinen riski. Minä olen riskiryhmää enkä halua että isä tuo lapsillekaan virusta välinpitämättömyydellään ja itsekkyydellään. Töissä on pakko käydä, salilla ei.
Ap
Ei se virus sitä ymmärrä että sun on pakko käydä töissä. Ei se ajattele että enpä tartu tuohon tärkeään työssäkäyvään, mutta tartunpa tuohon salilla kävijään koska hän on täällä omaa itsekkyyttään.
Eli kummassa tilanteessa perheelläni on parempi tsäänssi saada virus:
A) käymme molemmat päivätyössä
B)käymme molemmat päivätyössä ja exä lisäksi salilla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olen tehnyt selväksi että voin kuolla.
Eli todellakin on ex juuri sen takia kun on niin itsekäs.Ap
Kuitenkin itse jatkat töissäkäyntiä! Etkö todella töissä tai työmatkalla yhtään altistu kenenkään ihmisen läheisyydelle? Eihän siellä salillakaan tarvitse olla vierekkäin tai nuolla niitä laitteita. Turhaan oot hysteerinen.
Eli mun pitäis nyt irtisanoutua, mutta/jotta exä voi jatkaa salilla käyntiä? :D
Mulla on työmatkalla 0 hlöä, töissä 3.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut täällä etsimässä apuja silloin kun lapset ovat olleet omissa touhuissaan tai tekemässä läksyjä. Olen siis huono äiti? :D
Voi luoja tätä meininkiä kyllä!
Jos exäni sairastuu ja sen jälkeen lapset ja minä, ei tarttee miettiä mistä on todennäköisimmin tullut. Jos taas saan sen itse kaupasta tai töistä, joissa on PAKKO käydä, niin en voi sille minkään. Mutta tahallisesti en Sitä mistään hae.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Oli ihan pakko käydä halaamassa omaa vaimoa, katsoa silmiin ja kiittää häntä olemassaolostaan. Tälläisiä ketjuja kun lukee, niin sen taas ymmärtää miten etuoikeutettu sitä on kun olen löytänyt vierelleni täyspäisen ihmisen. Huonolla tuurilla minunkin elämässä olisi joku hysteerinen kohnottaja joka kieltäisi kaiken normaalin elämän. Toki pitää olla varovainen ja hygieniasta pitää huolehtia mutta ei nyt sentään neljän seinän sisälle puoleksi vuodeksi....
Sinunlaistesi takia meille tulee kohta ulkonaliikkumiskielto.158