Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Sellaiselle ihmiselle on nimikin, joka haluaa pumpata omaa lihastaan vaikka on Suomen hallituksen linjaus että kaikkea kanssakäymistä ja turhaa asiointia tulee välttää. Voisinko katsoa itseäni peiliin, jos lapseni toinen vanhempi olisi riskissä sairastua vakavasti ja ehkä kuolla sen takia, että saan piukat pakarat? No en voisi. Kyllähän tuollainen toiminta kertoo jonkinasteisesta tunnevammaisuudesta, empatiakyvyttömyydestä ja itsekeskeisyydestä. Jos lasten isää ei kiinnosta exän terveys, niin ajattelisi edes lasten etua jolloin molemmat vanhemmat ja rakkaat ihmiset heille pysyvät mahdollisimman terveinä.
Hyvä, että on EX kirjoitti:
Lähetä tuo juttu sille valopäälle ja kysy rakastatko lapsiasi.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/cd3f4187-39ec-4300-8d3a-b576402e…
"Tämä on oikeasti kurja tauti, jota et halua sairastaa etkä tartuttaa kenenkään, josta välität, kuvailee koronaviruspotilaita Meilahden keuhkopoliklinikalla hoitava erikoistuva lääkäri Jere Reijula."
Kuka nyt väen vängällä haluaisi tartuttaa mitään tauti keneenkään, josta välittää. Mutta Reijula on nähnyt vain ne pahimmat tapaukset, ei niitä, jotka kotona istuu sohvalla juomassa kaakaota.
Meillä molemmat ollaan riskiryhmäläisiä viimeisen päälle ja kumpikin käy töissä aivan normaalisti. Jos tauti osuu kohdalle niin sitten osuu ja sitten mennään teholle ja katsotaan miten käy. Tämä tauti on tullut pysyvästi riesaksemme, koska koronaan ei tule pysyvää immuniteettia.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on oikeasti kurja tauti, jota et halua sairastaa etkä tartuttaa kenenkään, josta välität, kuvailee koronaviruspotilaita Meilahden keuhkopoliklinikalla hoitava erikoistuva lääkäri Jere Reijula."
Kuka nyt väen vängällä haluaisi tartuttaa mitään tauti keneenkään, josta välittää. Mutta Reijula on nähnyt vain ne pahimmat tapaukset, ei niitä, jotka kotona istuu sohvalla juomassa kaakaota.
Ja valopäät tietää, että se johon tartuttaa taudin on näitä sohvalla kaakaon juojia? Vai voisiko olla että yksi olisi pahin tapaus? Vaan eikai se yksi haittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja valopäät tietää, että se johon tartuttaa taudin on näitä sohvalla kaakaon juojia? Vai voisiko olla että yksi olisi pahin tapaus? Vaan eikai se yksi haittaa...
Kuka niin sanoi? Tarttuu lopulta jokaiseen, ja joku saa kurjat oireet, toinen ei. Ei sitä voi välttää, voi vain viivyttää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat ollaan riskiryhmäläisiä viimeisen päälle ja kumpikin käy töissä aivan normaalisti. Jos tauti osuu kohdalle niin sitten osuu ja sitten mennään teholle ja katsotaan miten käy. Tämä tauti on tullut pysyvästi riesaksemme, koska koronaan ei tule pysyvää immuniteettia.
Ei kai tässä kukaan ole tautia poistamassa? Vaan hidastamassa tartuntoja. Kerralla kaikille vain, niinkö? Siinä on ihmeissään kun huomaa, että jaa nämä 50000 jää ilman hoitoa ja kuolevat. Otetaan pikku riski, eiks jeh ;)
Miksi kuntosalilla saisi taudin todennäköisemmin kuin töissä? Ei mitenkään. Kuntosalille ei sairaat lähde, mutta töihin menevät, kuten kaikki tiedämme kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle ihmiselle on nimikin, joka haluaa pumpata omaa lihastaan vaikka on Suomen hallituksen linjaus että kaikkea kanssakäymistä ja turhaa asiointia tulee välttää. Voisinko katsoa itseäni peiliin, jos lapseni toinen vanhempi olisi riskissä sairastua vakavasti ja ehkä kuolla sen takia, että saan piukat pakarat? No en voisi. Kyllähän tuollainen toiminta kertoo jonkinasteisesta tunnevammaisuudesta, empatiakyvyttömyydestä ja itsekeskeisyydestä. Jos lasten isää ei kiinnosta exän terveys, niin ajattelisi edes lasten etua jolloin molemmat vanhemmat ja rakkaat ihmiset heille pysyvät mahdollisimman terveinä.
Juuri noin. Ymmärsit täysin mitä ajoin takaa tässä. Olen sanonut exälle että hän voisi miettiä myös millaisen kuvan antaa itsestään lapsille. Kun ei suojele lapsiaan eikä lastensa äitiä. Mutta ei auta. Ei mieti. Joku tuossa kirjoittikin että kunnioittaisiko lapset isäänsä jos olisi tartuttanut viruksen ja äiti makaisi arkussa. Tietäen että loppuelämänsä he eläisivät sen ihmisen kanssa. Juuri tuosta mulle hiipii välillä sellainen kuolemanpelko.
Haluan suojella lapsiani kaikin tavoin ja mahdollistaa heille nyt edes suht normaalin elämän; molempien viikot, molemmat kodit, yhteiset tekemiset. Mutta en vain saa exääni suojelemaan meitä. Mä en haluaisi erottaa lapsia kummastakaan vanhemmasta. Siksi haluaisin saada järjen exän päähän. Mutta miten? :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuntosalilla saisi taudin todennäköisemmin kuin töissä? Ei mitenkään. Kuntosalille ei sairaat lähde, mutta töihin menevät, kuten kaikki tiedämme kokemuksesta.
Kosla kuntosali on turha ylimääräinen riski. Minä olen riskiryhmää enkä halua että isä tuo lapsillekaan virusta välinpitämättömyydellään ja itsekkyydellään. Töissä on pakko käydä, salilla ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty ajattelemaan noin. Minä haluan pysyä terveenä sekÄ itseni että lasteni ja läheisteni takia. Ja välttää kaikki ne riskit joita ei ole pakko ottaa. Töissä minäkin käyn, vain koska on pakko. Salilla ei ole pakko käydä. Se on aivan turha ylimääräinen riski. Mun mielestä. Exä ei mieti kuin itseään :( Niin surullista nähdä miten joskus niin rakkaasta ja välittävästä ihmisestä on tullut tuollainen :’( ”Ymmärrän” jos häntä ehkä kiinnosta mun terveys pätkääkään, mutta miettisi edes lastensa kautta. Mitä he miettii kun isä ei suojele heitä eikä heidän äitiään? En voi sitä heiltä edes kysyä :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siinähän se onkin, kun oireettomanakin tartuttaa :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missäs se ap lapset nyt on? :D
Kotona, minun luona. Kuinka niin?
Ap
Yllättävää, että kun mies jatkaa elämää niin kaikki tulee kertomaan miten se on vapaa päätös. Aina nainen saa diktaattorin leiman, vaikka miehet ne pakottaa seksiin, pojan synnyttämiseen ja nimenvaihtoon. Aina kun mies pakottaa, se on vapautta mutta kun nainen edes sanoo mielipiteensä niin hän on diktaattori.
Moittikaa miehiä heidän pakottamisesta. Se on kumma miten mies saa kontrolloida ja se on valinta mutta nainen ei saisi edes huolehtia muiden terveydestä.
Sä siirrät maalitolppia ap. Ensin oot huolissas itsestäs, mutta kun esitetään keino eristäytyä mahdollisista tartunnanlähteistä (lapset) niin oletkin sitten huolissas lapsistas. Uhriutuminen on tässä vahvana.
Vierailija kirjoitti:
Sä siirrät maalitolppia ap. Ensin oot huolissas itsestäs, mutta kun esitetään keino eristäytyä mahdollisista tartunnanlähteistä (lapset) niin oletkin sitten huolissas lapsistas. Uhriutuminen on tässä vahvana.
En tietenkään ajattele vain itseäni tässä. Mutta koska olen riskiryhmää, pidän sen huomioimattomuutta tietenkin vakavana välinpitämättömyytenä lasten isän suunnalta. Eli rautalangasta: jos lapset olisivat koko aja isällään ja hän jatkaa viruksenmetsästystä, heillä olisi suurempi riski saada virus isältään kuin vuoroasumisessa. Tottakai mä ajattelen myös lasten terveyttä! Jokaisen vanhemman tulisi! Miten muka uhriudun?
Ap
Hyvä että miehet delaa kotonaan. Ukko on levittämässä tautia muihin ja te vain lässytätte. Sen sijaan jaksatte kyllä olla ulkona liikkuvien NAISTEN kimpussa. Hahaha. Onneksi miehet tästä eniten kärsii ;)
Soita sille miehen äidille, selitä tilanne ja pyydä siltä rahaa lasten ruokaostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.
Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?
En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..
Ap
Niin et ole valmis itse ottamaan sitä todellista vastuuta. Voit vaikuttaa vaan siihen miten itse toimit. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaissa valtaa määritellä millaisia päätöksiä muut nyt tekee elämässään.
Tiedätkö miten paljon kolmen yläkoululaisen ruoat maksaa kuukaudessa? Kun kaikki ruoat syödään kotona? Mä tottakai haluaisin enemmän kuin mitään että lapset olisi mulla. Mutta tiedätkö myös miten paljon töitä heidän etäkoulu teettää kun kaksi lapsista tarvitsee tehostettua tukea?? Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä. Totta helvetissä mä jaksan sen jos on pakko!!! Mutta miten helvetissä te voitte puolustaa itsekästä isää ja vielä ehdottaa että antaisin lapseni sinne kokonaan että saavat todennäköisemmin tartunnan sieltä itselleenkin????
Ap
Sinä tässä itsekkäältä vaikutat kun yrität estää ex-miehesi harrastuksen riskiryhmäsi perusteella. Jos sulla noin hankala tilanne, niin lapset isälle kunnes tilanne rauhoittuu. Problem solved...
Meneekö harrastus (jota voi halutessaan jatkaa kotonakin) lasten parhaan yli? Eli pitääkö miehen saada käydä kuntosalilla tartuntaa hankkimassa ja kuitenkin lapsia luokseen hakemassa, vaikka ei ole suositeltavaa? Kuntosalilla käynti ei ole välttämätöntä - eläminen on.