Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aloittaja ei ota näistä tunnekylmistä (oletettavasti) suomalaisista kommentoijista itseensä. Nyt erityisesti hankalana aikana kaikkia stressaa muutenkin, mutta täällä jengi vaan taputtaa pulleita käsiään yhteen ja into piukeana haukkuu aloittajaa. Hän on kommentoijien mielestä (ah, tietenkin) vain nalkuttava akka, joka on ajanut miehensä pihalle, ja kehtaa nyt vielä vaatia mahdollisimman turvallisia olosuhteita itselleen ja lapsilleen. Onpa itsekästä.
AP, älä välitä. Vauva.fi on toki oma roskasankonsa, mutta suomalaisissa on muutenkin kollektiivisesti taipumusta sadistiseen muiden lyttäämisen kulttuuriin. Nämä ihmiset ovat sairaita ja katkeria, eikä heille merkitse mikään muu kuin raha ja "oikeaoppisesti" mennyt elämä. Raukat eivät voi käsittää, miten joku on voinut tehdä lapsia (vaikka ei ole rahaa!!! Kun sitähän on aina sama määrä, jos on fiksu ja käy töissä!) Empatiaan taipumaton kansa on varmaan sukurutsattu piloille.
Kiitos.
Rahaakin on, on aina ollutkin sen verran että elää pystyy, mutta jokainen eronnut tietää että kun eroaa, elämisen kustannukset lisääntyy mutta tulot laskee.
Karua luettavaa tää kyllä on, kun suurimman osan tarkoitus ei ole edes auttaa, vaan yrittää vain nuijia mua vielä enemmän murskaksi. Sillä saa varmaan omaa oloa paremmaksi kun yrittää lyödä muita mataliksi. On täällä ollu onneks muutama fiksukin joukossa, joilla on ihan ajatusta ja halu vinkata apuja, siitä oon kiitollinen.
Jos tekisin itse kuten exä, mut lytättäis täällä itsekkäänä saliämmänä keneltä pois ottaa lapset pois. Ikinä ei oo hyvä. Surullista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan."
Jaa, no ainakin on selvä, miksi tuo tyyppi on ex.
jep, ei tollasta akkaa kestäis selvinpäin
Kyllä. Oon ihan hirviö kun toivon ettei meidän lapset, minä tai niiden itsekäs isä sairastuisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat ollaan riskiryhmäläisiä viimeisen päälle ja kumpikin käy töissä aivan normaalisti. Jos tauti osuu kohdalle niin sitten osuu ja sitten mennään teholle ja katsotaan miten käy. Tämä tauti on tullut pysyvästi riesaksemme, koska koronaan ei tule pysyvää immuniteettia.
Ette varmaan käy kuntosalilla kuitenkaan?
Pidä lapset itselläsi niin on yksinkertaista.
En tiedä muuta sanoa mutta ei hän sinua kuuntele mutta soitapa lastensuojeluun ja kerro jospa sitten alakaa polla leikata. En tiedä teidän taustoja mutta EI nyt sattaana mennä saleille, perikele.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muuta sanoa mutta ei hän sinua kuuntele mutta soitapa lastensuojeluun ja kerro jospa sitten alakaa polla leikata. En tiedä teidän taustoja mutta EI nyt sattaana mennä saleille, perikele.
Kiitos. Soitan sinne maanantaina jos sieltä saisi vähän tukea. Tai mielipidettä edes.
Ap
Miten kuntosalit saavat olla vielä auki näin korona-aikana? Ei meillä Saksassa ainakaan ole auki, varmaan juuri syystä, että ap:n ex-miehen tapaisia välinpitämättömiä tartuttajia on niin paljon ja muuten niitä ei saa kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.
Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?
En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..
Ap
Ehkä olisi parempi, että lapset olisi isällä?
- riskiryhmäläinen
- korona ahdistus
- muu henkinen kuormitus
- heikko taloudellinen tilanne
On aika normaalia ja tänä aikana riskiryhmäläistä mahdollinen koronatartunta voi pelottaa ja jopa mahdollinen kuolema ahdistaa - varsinkin kun lähipiriin lapsen kautta kuuluu henkikö, joka ei välitä lapsen eikä lapsen äidin hyvinvoinnista. Hyvää vanhempaa ei tee heikko tai vahva taloudellinen tilanne vaan se, että ottaa vastuuta lapsesta, huolehtii hänen terveydestään ja välittää lapsen hyvinvoinnista ja siihen kuuluu myös se, että tietentahtoen vaarantaako lapsen äidin elämän vai ei. Ihminen joka tässä tilanteessa jatkaa kuntosalikäyntejään, vaikka lapsensa perheeseen kuuluu riskiryhmäläinen ei ole mikään vanhemmuuden meriitti vaan osoittaa suurta välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Tässä äiti voisi olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Soitan sinne maanantaina jos sieltä saisi vähän tukea. Tai mielipidettä edes.
Ap
Jos juttelu asiasta ei auta, niin siinä tapauksessa oikea paikka on ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja jos voisitte sopia, jos lapsi jää sinun luoksesi kunnes epidemiatilanne on helpottanut tai jos mies tulee järkiinsä ja ymmärtää omalla käytöksellään ollaan vaarantamatta lapseen perheeseen kuuluvien henkeä.
En ajattele että voisin kuolla mutta silti voin kuolla. Kartan ihmisiä kun käyn kävelyllä ja kaupassa suojain ja käsineet ja ajattelen että mullakin voi olla korona ja kaikilla muillahan se on jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki mennyt aina hienosti puoliksi vaatteista lähtien, eli on toiminut hyvin. Hän tienaa puolet enemmän kuin minä joten elareille olisi kyllä siinäkin mielessä oikeutus. En kuitenkaan ole kokenut, että tarvitsisin elareita vaan pitäydyn meidän alkuperäisessä suullisessa sopimuksessa. Sen takia minulla on siis aika tiukka talous, mistä mua on tässä ketjussa myös haukuttu. Elarit kolmesta teinistä olisi kuitenkin aika isot ymmärtääkseni.
Ap
Elatusmaksuja ei lasketa tulojen perusteella niin että jos toinen vanhemmista tienaa "puolet enemmän", sen enemmän tienaavan pitäisi makselisi sitten sillä perusteella elatusmaksuja. Hyvin suurella todennäköisyydellä jos elatussopimus tehtäisiin, silloin häviäisit siinä rahallisesti mikäli siis nyt tällä hetkellä tosiaan kaikki on mennyt hienosti puoliksi.
elatuksen tarve on noin 400-500€/lapsi miinus lapsilisät ilman yksinhuoltajakorotusta(jonka siis saa se vanhempi jonka luona lapset ovat kirjoilla ja jolle lapsilisä maksetaan) ja jäljelle jäävä summa jaetaan vanhempien välillä vanhempien maksukyky ja muut elatusvelvolliset huomioiden. Suomessa ei ole mitään tuhansien eurojen ruokkoja maksettavana, kyse on muutamista satasista kuukaudessa.
elarit tulojen mukaan
Riskiryhmiä on tarkennettu, eli ei pelkkä perussairaus tee enää riskiryhmään kuuluvaksi. Esim astma vaatii kolme sairaalahoitoa vaatinutta käyntiä vuoden aikana.
Onko se kyllä kumma ettei saleja suljeta. Monille salilla käynti on niin tärkeää, että sinne mennään kyllä kipeenäkin.
Salilta tartunnan saa varmasti helpommin kuin kahvilasta.
Ei taida hallituksesta ja eduskunnasta kukaan käydä saleilla, kun eivät ole huomanneet tätä ongelmaa lainkaan.
Saleilla on tällä hetkellä harvakseltaan väkeä, ja ei mennä kahden sentin päähän läähättämään muutenkaan. Huolellisella käsien pesulla sekä terveellä järjellä salilta koronan saaminen on pienempi riski kuin ruokakaupasta tai töistä jossa enemmän väkeä.
Kyllä mä vaan käyn salilla. Sinne varataan netistä aika, yhtä aikaa voi olla koko salilla 3 ihmistä. Ja ei, en jumppaa kotona. Asun 20 neliön yksiössä, jossa on ahdasta. Mut sen sijaan mä en käy kaupassa. Kaupassa käy yleisesti kuitenkin huomattavasti enemmän vieraita ihmisiä kuin siellä salilla. Tilaan kerran viikossa ostokset kotiovelle. Enkä käy baareissa tai hae noutoruokaa. Työt sujuu etänä, tai sujuu ja sujuu, mutta saan sen 8 tuntia päivässä koneen ääressä kulutettua. Jossain vaiheessa varmaan lomauttavat, mut ei vielä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.
Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?
Tai hänen luona!
Ehkä fiksuinta mitä ihminen voi tällaisessa poikkeusoloissa tehdä on pysyä poissa somesta ja netistä, koska väärää tietoa jaetaan ja provosointia harjoitetaan. Olen nähnyt nyt erityisen paljon provosointia tällä palstalla. Jos ap haet apua viranomaisilta tilanteeseen, kannattaa lakata reagoimasta provosoijille.
Mies aikoo vuokrata oman asunnon, jotta saa jatkaa salilla käyntiä. Salilla käynti menee kaiken edelle, kuulostaa tosi normaalilta!
Töissä ja kaupassa pitää käydä mutta kuntosalilla ei. Haluatko tänne saman menon kuin Espanjassa?