Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Toivotaan viruslingoille pikaista loppua. Hehän sen ekana saavat ja poistuvat pelistä. Kerkeävät ikävä kyllä saastuttaa ympäristöä, joten pitäkää huolta käsien pesusta ja turvaväleistä.
Salinarkkareille ei voi puhua järkeä. Se sali on heille kuin huume. Ainoastaan salien sulkeminen pakolla auttaa kuten olemme nähneet.
Eri juttu on sitten se, että myös kotona voi treenata ja lenkkeillä. Mutta monesti se on näille minäminäminä -ihmisille liian hankalaa kun menee omat rutiinit rikki ja pitää nähdän vaivaa.
Luin ketjusta alun ja lopun, ja näyttää siltä että ap käyttää tässä nyt omaa riskiryhmäisyyttään (ja lapsiaan) aseena, jonka avulla haluaa hallita exänsä menoja. Ketuttaa, kun exällä on elämä. Lapset on kamala rasite, mutta niitä ei voi antaa exällekään, koska milläs sitten enää hallitset. Lasten terveys on tässä tekosyy, koska lapset eivät ole riskiryhmässä sen enempää ja vähempää kuin muutkaan. Jos itse käy töissä niin aivan yhtä hyvin bongaa sen viruksen kuin exän luona majailevat lapset.
Mistä näitä gusipäitä riittää? Tiedän vähän liian monta miestä jotka juoksee salilla joka hlvatan päivä. Miksi?
Kerroit, että lapset yläkoululausia eli teinejä, jos 3kpl se tarkoittaa ikähaarukkaa 13-16 riippuen synttärien ajankohdasta. Ton iköiset saavat itse päättää, kumman luona majailevat.
Exän menemisille et voi valitettavasti mitään, toivotaan että kuntosalit suljetaan.Omituista kun kunnalliset suljettu, itsekin käyn salilla normaalisti siellä, mutta yksityisiä pitää ovia auki.Onko lasten koulussa mahdollisuutta hakea kouluruokaa kotiin, monilla paikkakunnilla on jo kouluruoan jakelu käynnissä.
Suomessa lastensuojelulaki ajaa pandemian rajoitteiden ohi. Sairasta että Suomessa esim.sijaisvanhemmat joutuvat pelkäämään korona tartuntaa!
Kirjoittakaa tästä polittikolle kirjeitä. Me ainakin irtisanoimme sijaisvanhemmuden, koska keneltäkään ei tullut tukea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Sali on turha riski, ei-välttämättömyys. Riski sekä meidän lapsille että minulle. Myös exälle. En mä hänenkään soisi sairastuvan. Niin itsekäs ämmä mä olen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerroit, että lapset yläkoululausia eli teinejä, jos 3kpl se tarkoittaa ikähaarukkaa 13-16 riippuen synttärien ajankohdasta. Ton iköiset saavat itse päättää, kumman luona majailevat.
Kyllä. Ja haluavat olla viikko-viikko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjusta alun ja lopun, ja näyttää siltä että ap käyttää tässä nyt omaa riskiryhmäisyyttään (ja lapsiaan) aseena, jonka avulla haluaa hallita exänsä menoja. Ketuttaa, kun exällä on elämä. Lapset on kamala rasite, mutta niitä ei voi antaa exällekään, koska milläs sitten enää hallitset. Lasten terveys on tässä tekosyy, koska lapset eivät ole riskiryhmässä sen enempää ja vähempää kuin muutkaan. Jos itse käy töissä niin aivan yhtä hyvin bongaa sen viruksen kuin exän luona majailevat lapset.
Mieti sä noin niin elät onnellisempana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin! Jos ei olisi koronaa keksittäisiin joku muu syy minkä varjolla hallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Sali on turha riski, ei-välttämättömyys. Riski sekä meidän lapsille että minulle. Myös exälle. En mä hänenkään soisi sairastuvan. Niin itsekäs ämmä mä olen!
Ap
Ei se siellä salilla sen todennäköisemmin sairastu ku muualla asioidessa. Jostain syystä tämä sali on sinulle herkkä kohta. Moni on täällä syytä arvaillut ja uskonpa jonkun osuneen oikeaankin. Väitän, että miehen salilla käyminen ärsytti sinua jo ennen koronaa! Eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sä noin niin elät onnellisempana.
Ap
Ehkä sinäkin olisit onnellisempi, jos miettisit vähän erilailla asioita ja antaisit vanhojen asioiden olla. Exälläsi on nyt oma elämänsä ja sinulla omasi, ja on asioita, joihin et vain voi vaikuttaa. Sen jos hyväksyisit, olisit onnellisempi. Mutta ehkä et haluakaan vielä tässä vaiheessa olla, vaan haluat kieriä katkeruudessa vielä vähän aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy töissä. Vältän siten parhaiten koronatartunnan. Irtisanoin itseni 3 viikkoa sitten (tai maanantaina tulee 3 viikkoa). Tein vielä pari päivää töitä ja jäin vuosilomalle. Työssä joutui olemaan paljon lähikontaktissa ihmisten kanssa. Nyt olen työttömänä, mutta jos korona jatkuu, ajattelin hakea töitä joltain muulta alalta, esim. jostain mansikkapellolta tai ihan mistä vaan, missä saa tehdä töitä itsekseen. En voisi kuvitellakaan ap:n tilannetta, että kävisin töissä joka päivä ja vielä riskiryhmään kuuluvana! Sinun kannattaa alkaa välittää itsestäsi paremmin, ap, ja miettiä, onko tuo turvallista.
Kukas minut ja lapset sitten elättää? Kela ja sossu vai? Vai exä?
Ap
Parempi sairastaa tuo "kevytversio" nyt, sillä jos mutatoituu tmv., niin seuraavasta versiosta voi tulla pahempi, ompahan jtn immuniteettiä kehittynyt, kun seuraava kerta tulee... Itse sairastin jo tuon ja parempi kuin perus influenssa, ainoo vaan että pitempi kestoltaan, nyt vajaa kaks vkoa ekoista oireista 🕺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen näin! Jos ei olisi koronaa keksittäisiin joku muu syy minkä varjolla hallita.
:D Kuolen nauruun! :D
Keskitytään nyt tähän itse ongelmaan jooko?
Tosin ketjun mielestä se olen minä koska olen niin hirviöäiti etten halua että lapseni sairastuu tai että he jäävät äidittömiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Kuolen nauruun! :D
Keskitytään nyt tähän itse ongelmaan jooko?
Tosin ketjun mielestä se olen minä koska olen niin hirviöäiti etten halua että lapseni sairastuu tai että he jäävät äidittömiksi.Ap
Ongelma on se, että haluat hallita exäsi tekemisiä. Ei mikään muu. Keskity nyt ratkomaan ensin se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat
ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Ap
Ei se siellä salilla sen todennäköisemmin sairastu ku muualla asioidessa. Jostain syystä tämä sali on sinulle herkkä kohta. Moni on täällä syytä arvaillut ja uskonpa jonkun osuneen oikeaankin. Väitän, että miehen salilla käyminen ärsytti sinua jo ennen koronaa! Eikö vain?
Tehkööt se idiootti mitä lystää, mitä se mulle kuuluu?! Mutta se ettei varo tartuntaa lastensa tai heidän äidin vuoksi on mun mielestä vastuutonta. Mut mähän olenkin idiootti, Eiks nii? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä.
Ap
Siis sä käyt itse töissä hankkimassa tartuntoja, etkä salli lasten isän käyvän kuntosalilla?
Just joo!
Kerrotko mulle heti miten saan palkan olemalla kotona? Jään heti kotiin ja vältän senkin riskin.
Sä asut varmaan vielä äidin helmoissa kun et raha-asioista mitään tiedä..?
Ap
Mielestäni on apn mahdotonta kieltää exältään salia, jos tyypin on pakko mennä niin ei voi mitään. Mutta ei oo oikein verrata salilla käymisen pakkoa työssä ja kaupassa käymisen pakkoon. Rahaa elämiseen saa töistä ja sillä rahalla ruokaa kaupasta, mitä tarvitaan hengissä pysymiseen. Salilla käyminen ei ole elämisen ehto. Jos kuntoilu on tärkeää, tyyppi hankkii irtopuntit kotiin ja lenkkeilee nää muutamat kuukaudet, ei se kunto mihinkään siitä rapistu tuossa ajassa.
Mutta itse ihmettelen, miksi apn edes pitäisi pyytää rajoittaan salilla juoksemista? Sen pitäisi olla miehelle ittestään selvää, ettei sitä tartuntaa ehdoin tahdoin käydä hakemassa tarpeettomalla toiminnalla, varsinkin kun lähipiirissä on ihminen joka siihen voi kuolla. Ja tämä on hänen rakkaiden lastensa äiti vielä, luulis siinä olevan motivaatiota tarpeekseen.
Ap ehdota miehelle, että hän tukee lasten sinun luona toistaiseksi pysyvää oleskelua tarvittavalla summalla. Pysy rauhallisena, yritä perustella, että haluat välttää parhaimmillaan tehohoitoon joutumisen, joka tarkoittaa että lapset hänen luonaan hyvin pitkän ajan, jolloin kustannukset ja kotiopetus putoaa hänen vastuulleen ja pahimmillaan kuoleman. Jos ei tyyppiä vieläkään kiinnosta, hän ei välitä lapsiensa hyvinvoinnista pätkääkään ja sinun tulee aloittaa yksinhuoltajuus ja siihen kuuluviem rahallisten tukien haku välittömästi. Aloita ennen kuin tämä tauti riehuu pahimmillaan, vielä on toivon mukaan aikaa!