Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte ajan kulumaan karanteenissa?

Korona vie sieluni kylpyhuoneen nurkkaan
26.03.2020 |

Minua nyt yksin asujana mietityttää mitä ihmiset touhuaa päivät karanteenissa.
Itse siis opiskelen ja asun yksin. Herään vain muutamia minuutteja ennen etäopetuksen alkua ja aina käy selitys "netissä vikaa" tai "kuka siel netis on?" jos ei vaan heti ehtinyt mukaan oppitunnille. Oppitunneillakin voi kuvan laittaa pois ja vain kuunnella. Pyykkien viikkaus sujui tänään loistavasti muiden keskustellessa omista aiheistaan tai esitellessään juttujaan.

Ongelmana on ettei karanteeni inspiroi mihinkään tekemiseen. Syödä jaksaa ja mieluiten vielä tilaa Woltilla oven taakse. Siinäkään ei tarvitse enää tervehtiä ja siitä olen iloinen.

Aika vaan kuluu hitaasti ja lenkkeily on aina väkinäistä. Netflix on plärätty läpi ja kaikenmaaliman tempparit tulee katsottua, vaikka en normaalisti seuraa sitä. Nyt kuitenkin olen uhrannut tylsyyteni Sami Kuroselle.

Mitä te siellä kodeissanne puuhastelette?

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kirjoja, se inspiroi. Pelaa pelejä, se inspiroi. Selaa ihan uusia ihmeellisiä juttuja netistä, se inspiroi. Ala kirjoittaa, se inspiroi. Lenkkeile uusilla reiteillä, sekin inspiroi. Leivo, opiskele, opettele jotain uutta, siivoa kaikki kaapit, hoida huonekasveja, tee käsitöitä, soittele kavereita/sukulaisia läpi.

Mun on niin vaikea ymmärtää miten ihmiset tylsistyy niin helposti. Mulla ei oo ikinä tylsää.

Itse en tylsisty helposti, mutta jos olet esim työtön hyvin pitkään ( niinkuin itse olen ollut) ja kotona tulee oltua muutenkin paljon niin silloin alkaa tämä poikkeustilanne vähän vaikuttaa, kun jää ne harvat paikat esim kirppikset pois listalta. Tietenkin ymmärrän sen, että kaikilla on hyvä tarkoitus ja kestän tämän ajan, kun  muutenkaan ei ole ystäviä ja yksin tulee oltua ja niinpä tilanne ei yllätä. Silti ei voisi sanoa etten olisi varsinkin aamuisen monesti surullinen ja mietin miten tämäkin päivä taas menee. Illalla usein helpottaa ja päivä on mennyt ihan hyvin kuitenkin. Tylsää minullakaan ei usein ole, mutta viime aikoina, kun oikeastaan kaikki mahdollinen on tehty aina siivoamiseen asti niin alkaa välillä olla ja itsellä ei ole perhettä tai läheisiä joten aikaa ei mene mihinkään sellaiseen ja seuraa ei ole. Ehkä sellaiselle, joka on ollut paljon töissä tämä aika on lomaa ( tietenkin ymmärrän monilla olevan etätöitä ja perhe)  ja taas muutenkin normaalitilanteessa kotona olevat saattavat kokea raskaammaksi, kun tavallaan ovat enemmän kotona jo muutenkin. En halua myöskään valittaa, mutta minusta on silti ihan sallittua sanoa jos jollakin on tylsää ja niin on itsellänikin välillä jo muutenkin ilman tätä poikkeusaikaa. Ja itse olen vielä introvertti ja muutenkin kotona viihtyvä.

Vierailija
102/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun Arvontahulluissa nettikilpailuihin. Siinä saa tapettua mukavasti aikaa ja voittojakin osuu kohdalle aina silloin tällöin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä kun pakko on.Lomia kun ei myönnetä. Illat makaan sohvalla ja katson telkkaria.Lupaava parisuhteen alkukin koetuksella tämän koronan takia.

Ei se kovin lupaava kyllä ole jos koronaan stoppaa.

Vierailija
104/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaiset fiilikset kuin sulla 101! Olen pitkäaikaistyötön ja sairaskin vielä, ja kotona siis oleillut jo vuosia ihan riittämiin molemmista syistä! Ja toki raha rajoittaa paljon tekemisiä ja menemisiä normiaikanakin, mutta silti, ku nvähätkin menot meni tämän myötä esim. harrastukset, niin on melko surkea olo. Itsekin olen melkeinpä ääri-introvertti ja ei ole oikein ketään läheisiä joten aika käy todella pitkäksi. Ja ei ole rahaa tilata maksullisia leffakanavia, kirjoja, taidevälineitä jne. Areenan ja kirjaston e-kirjojen varassa mentävä nyt tämä aika siis. Onneksi saa edes käydä ulkona, ainakin vielä, se onkin viimenen oljenkorsi olla sekoamatta yksiössään yksin.

Vierailija
105/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti tuo "yksinäinen voi huomata että perhe oliskin kiva"-kommentti. No kaikilla ei ole esim. terveydellisistä tai sosioekonomisista syistä (työtön=ei ihmisarvoa Suomen ajattelutapa)mahdollisuuksia hankkia sitä perhettä vaikka haluja olisikin! Ja monet (akikki)ystävät ja läheiset hylkäävät lopulta esim. tarpeeksi kauan köyhänä/sairaana/työttömänä olleen ihmisen totaalisen yksin.

En tiedä mitä tällä koronalla sitten olisi minulle opettetavana, jos niin haluaa ajatella. Kun elämäni on tällaista melko eristymis-henkistä ollut jo muutenkin minullakin aikalailla aina. Kohdallani varmaan "sinulla ei ole mitään menetettävää kuten huomaat(olen kyllä ymmärtänyt tämänkin jo aiemmin ,elämäni on aina ollut tyhjää ja turhaa, yksinäistä kärsimystä),joten sinun ei tarvitse pelätä minua/kuolemakaan ei ole mikään paha juttu sinulle."

Vierailija
106/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kyllä tosi nihkeää, mutta ei auta kuin taistella. Kaksi hyvää asiaa tästä on jäänyt käteen:

1) olen lukenut 2 romaania! (yleensä luen vuodessa 3-4)

2) olemme harrastaneet seksiä joka päivä, välillä pari kertaa päivässä! (olemme kolmekymppinen pariskunta, eikä tämä ole meille normaalia)

Vierailija
107/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohta vuoden työttömänä ja kun mietin tilannettani, eivät päiväni ole hirveästi muuttuneet koronan vuoksi. Ainoastaan siten, että kaupassa käyn vain kerran viikossa ja läheisiin pidän yhteyttä puhelimitse. Myös eräs työhaastattelu peruttiin korona-tilanteen vuoksi, mikä toki harmittaa.

Vaikka yleensä viihdyn yksikseni, on tämä viikko oli jostakin syystä raskas ja olen tuntenut itseni välillä tosi yksinäiseksi. Se, että on ollut ihana kevätsää koko viikon on kuitenkin pelastanut paljon. Samoin kuin se, että asun maalla, poissa ihmisvilinästä.

Päiväni on kulunut mm. näin:

- lenkkeilen kahdesti päivässä

- jumppaan

- aloitin haravoimisen

- olen opetellut virkkaamaan

- teen työhakemuksia

- luen kirjoja ja selaan nettiä

- siivoilen

- seuraan kevään edistymistä ja lintujen pesäntekoa kotipihalla ja luonnossa

- kuljeskelen lähimetsissä ja samalla löydän uusia kävelyreittejä

-leivon

- kun hiekkatiet hiukan kuivuvat, aloitan pyöräilyn

- ajattelin aloittaa kielen opiskelun itsenäisesti, voisin kehittää ruotsin- ja saksankielen taitojani

Vierailija
108/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole kauheasti muuttunut, sillä viihdyn paremmin kotona kuin kaikenlaisissa häppeningeissä kaupungilla. Yliopisto-opetus siirtyi kaksi viikkoa sitten nettiin. Pari kurssia muuttui lähiopetuksesta verkko-opetukseksi, mutta ei se haittaa. Ihmisjoukot väsyttävät ja varsinkin jos luennoilla tulee käydä useita kertoja viikossa niin ei sen jälkeen jaksa keskittyä itsenäiseen työskentelyyn. Etenen paljon sutjakammin, kun ei tarvitse kohdata vieraita ihmisiä päivittäin. 

Minulla harrastukset ovat aina olleet sellaisia, ettei niiden vuoksi tarvitse poistua kotoa. Tykkään neuloa, luen kaikenlaista kirjallisuutta, kirjoitan (tällä hetkellä kirjoita koronapäiväkirjaa), pelaan, leivon, teen ruokaa, teen kotijumppaa tai käyn kävelyllä. Ultimaattisena introverttinä tämä tilanne on oikein rentouttava, kun ei ole sosiaalista painetta kohdata ketään.

Vierailija
109/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on tekemistä riittänyt. En tiedä, miten yksineläjänä jaksaisin. Lasten kouluhommien valvominen viikolla ja sitten omia töitä päälle niin paljon kuin ehtii (se on kyllä tökkinyt, myönnän). Välillä metsään koirien kanssa ja sitten haravoimaan pihaa. Ja vielä ehtii sitä netflixiäkin :)

Vierailija
110/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eläkeläisenä päivän kohokohdat olivat aamulenkki ja kaupassa käynti, nyt on vaan aamulenkki.🤗🤗

No todellisuudessa luen, täyttelen ristikoita, neulon sukkia (mihin joudunkaan kaikkien niiden kanssa), laittelen ruokaa (tytär tai poika tuovat tarpeet), luen nettiä jne. Silti tuntuu, että jotain elämästä puuttuu.

Vierailija
111/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ymmärtäneet karanteenin väärin. Vai haluatteko tartuttaa tahallaan meitä ei-altistuneita? Teidät pitäisi ilmiantaa poliisille, ainakin kaupassa kävijät.

Vierailija
112/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan etäopetuksen kotisohvalta. Samalla keksin tekemistä päiväkoti-ikäiselle lapselleni. Tuntien loputtua valmistelen pari tuntia seuraavan päivän materiaaleja. N. viideltä yritän päästä lenkille tai hiihtämään koiran kanssa. Illan teen kotitöitä, vietän aikaa perheen kanssa ja teen vähän lisää töitä. Jossain välissä yritän lukea kirjaa tai katsoa edes puoli tuntia jotain sarjaa. En ole ehtinyt tylsistymään.

Vierailija
113/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikaa tehdä puuhommia, laittaa piha kuntoon, olla lasten kanssa, tekemistä on niin ettei tylsää ehdi tulla.

Vierailija
114/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu ihan hyvin. Olen lomautettuna muutaman kuukauden, nautin vapaasta.

Nukun niin kauan kuin nukuttaa, pötkötän sängyssä somea selaten

Keitän hyvät kahvit, vaahdotan maidon, paistan kananmunaa jne aamiaisen valmistelua

Rauhallinen aamiainen sängyssä tai sohvalla

Koirien ruokinta ja aamulenkki

Kotitöitä: pyykinpesua, astianpesukoneen tyhjäys ja täyttö, robotti-imuri käyntiin. Pölyjenpyyhintää/lakana vaihtoa /lattianpesua riippuen tarpeesta

Suunnittelen tulevien päivien ruokalistaa ja naputtelen ne koneella ostoslistaksi nouto/kotiinkuljetuspalveluun

Teen / lämmitän lounasta minulle ja miehelle ja syödään lounas, päiväkahvit

Jos tarvii käydä apteekissa tai jossakin kaupassa niin käyn. Yritän vältellä tätä mutta joskus pakko

Pitkä lenkki koirien kanssa

Treeniä jos huvittaa

Somen selaamista

Päivällisen teko, viiniä nautiskellen

Ruokailu

Illalla sarjojen katsomista, suihku/kylpy, sauna joskus, ihonhoitorutiini, kasvonaamio, vartalon rasvaus. Iltapala. Yhdessä petiin miehen kanssa, seksiä ja sit nukkumaan kun väsyttää.

Nyt alotettiin vielä koko kodin remontti kun kerran on aikaa. Seuraavana pihahommat kun kevöt etenee. Hyvin kuluu aika

Vierailija
115/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viiniä ja olutta, pelaan tietokoneella, kuuntelen musaa, teen ruokaa, selaan nettiä, siivoan, katon leffoja, kirjoitan päiväkirjaa, joskus käyn lenkillä jos ei jaksa aloittaa juomia heti aamupäivästä. Kun olen juonut tarpeeksi niin alkaa väsyttää, jolloin menen nukkumaan kellonajasta riippumatta. Herään, syön "aamupalan", ja näin sama sykli alkaa alusta. Kun ruoka ja eritysesti juoma loppuu, käyn kaupassa täydentämässä varastot muutamaksi päiväksi, ja taas sama meno jatkuu. Terveisin yksinasuva M36.

Vierailija
116/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viiniä ja olutta, pelaan tietokoneella, kuuntelen musaa, teen ruokaa, selaan nettiä, siivoan, katon leffoja, kirjoitan päiväkirjaa, joskus käyn lenkillä jos ei jaksa aloittaa juomia heti aamupäivästä. Kun olen juonut tarpeeksi niin alkaa väsyttää, jolloin menen nukkumaan kellonajasta riippumatta. Herään, syön "aamupalan", ja näin sama sykli alkaa alusta. Kun ruoka ja eritysesti juoma loppuu, käyn kaupassa täydentämässä varastot muutamaksi päiväksi, ja taas sama meno jatkuu. Terveisin yksinasuva M36.

Vierailija
117/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee seurattua koronauutisia sun muuta tietokone.älykännykkä.tv. ulkoilu ihmisiä väistäen.kirjat.tekstiviestiä.puheluita.kotitöitäkin pitäisi tehdä. Tänään astiat tiskikoneesta ja likaisia tilalle. Moppaus ja imurointi. Aika kuluu.

Vierailija
118/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ymmärtäneet karanteenin väärin. Vai haluatteko tartuttaa tahallaan meitä ei-altistuneita? Teidät pitäisi ilmiantaa poliisille, ainakin kaupassa kävijät.

Oletko lukenut uutiset, vai oletko yksikertaisesti vain vähäälyinen? 

Vierailija
119/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mielummin tylsistyn kotona sen sijaan, että joudun makaamaan sairaalassa letkuissa kivussa ja jatkuva tunne, ettei saa henkeä.

Mutta itselläni on paljon tekemistä:

- Kirjojen lukeminen

- Piirtäminen/maalaaminen

- Huonekalujen kunnostus

- Tavaroiden läpikäynti ja turhien tavaroiden raahaaminen pois

- Elokuvia/sarjoja/netissä hengailu

- Muutama peli mitä pitäisi pelata

Liikunta on myös tärkeää kuten stadin ylin pormestarikin sanoi äsken ohjelmassa. Lähden kaurapuuron jälkeen päivittäiselle kävelylle .

Vierailija
120/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut uutiset, vai oletko yksikertaisesti vain vähäälyinen? 

Mieluummin kerralla kunnolla ostaa ku joka päivä pari kolme ostosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän