Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte ajan kulumaan karanteenissa?

Korona vie sieluni kylpyhuoneen nurkkaan
26.03.2020 |

Minua nyt yksin asujana mietityttää mitä ihmiset touhuaa päivät karanteenissa.
Itse siis opiskelen ja asun yksin. Herään vain muutamia minuutteja ennen etäopetuksen alkua ja aina käy selitys "netissä vikaa" tai "kuka siel netis on?" jos ei vaan heti ehtinyt mukaan oppitunnille. Oppitunneillakin voi kuvan laittaa pois ja vain kuunnella. Pyykkien viikkaus sujui tänään loistavasti muiden keskustellessa omista aiheistaan tai esitellessään juttujaan.

Ongelmana on ettei karanteeni inspiroi mihinkään tekemiseen. Syödä jaksaa ja mieluiten vielä tilaa Woltilla oven taakse. Siinäkään ei tarvitse enää tervehtiä ja siitä olen iloinen.

Aika vaan kuluu hitaasti ja lenkkeily on aina väkinäistä. Netflix on plärätty läpi ja kaikenmaaliman tempparit tulee katsottua, vaikka en normaalisti seuraa sitä. Nyt kuitenkin olen uhrannut tylsyyteni Sami Kuroselle.

Mitä te siellä kodeissanne puuhastelette?

Kommentit (241)

Vierailija
121/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän karanteeninomaisissa oloissa yksin eikä elämä ole muuttunut juurikaan erilaiseksi. No joo, kaupoissa en käy muuta kuin kerran pari viikossa täydentämässä ruokavarastoja. Muuten nautiskelen siitä, että saan itse päättää, mitä teen ja milloin. Syön, jos nälättää, keitä kahvit, jos kahvittaa, nukun, jos nukuttaa jne. Telkkarin kaikki koronakeskustelut alkava tursuta jo korvista ulos, joten surffailenkanavien välillä ja etsin jotain muuta katsottavaa. Ulkonapitäisi käydä useammin, mutta mieluummin lueskelen.

Vierailija
122/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan ruokia mitä normaalisti ei viitsisi etenkään arkisin mutta nyt aikaa. Pientä remonttia ja esimerkiksi uudet verhot tuli ommeltua. Netflixin ja HBO:n tarjontaa "pari jaksoa" sekä kasveille olen jutellut mukavia paljon. Vielä eivät vastaa. Puolison kanssa aikaa kerrankin riittävästi. Kissa välillä tuntuu miettivän etteikö enää ikinä saa olla yksin kun aina nuo luuhaavat kotona. Menee välillä makuuhuoneesen mököttämään ja näyttää ei saa häiritä -ilmettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löhöän sohvalla ja luen netistä kaikki koronauutiset. Ahdistun. Lähden ulos kävelylle. Tulee nälkä. Herkuttelen sohvalla karkkia, jäätelöä ja sipsejä ja katson telkkarista sarjoja ja muuta hömppää. Sama uusiksi seuraavana päivänä.

Täällä oli hyviä vinkkejä miten sarjoja voi katsoa ilmaiseksi.

https://www.rahakirstu.com/saasta/maksutonta-viihdetta-kuukausiksi-elok…

Vierailija
124/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelemällä, kun instassa vaikuttajat Helsingissä on syönyt 3 viikkoa ulkona joka päivä ja käyneet salilla. Baareissa lähes joka ilta. Ottavat kuvia ja leventelevät sillä, kun joku sulkeutuu asuntoonsa ja pelkää koronaa. Miten nuo ei saa sitä virusta? Kahvilat auki hesarilla ja baarit vaasankadulla, asiakkaita riittää.

Vierailija
125/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ahdistus kirjoitti:

Löhöän sohvalla ja luen netistä kaikki koronauutiset. Ahdistun. Lähden ulos kävelylle. Tulee nälkä. Herkuttelen sohvalla karkkia, jäätelöä ja sipsejä ja katson telkkarista sarjoja ja muuta hömppää. Sama uusiksi seuraavana päivänä.

Kiitos! Nyt tiedän mitä teen tänään illalla!

Vierailija
126/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona ahdistus kirjoitti:

Kiitos! Nyt tiedän mitä teen tänään illalla!

muista katsoa masked singer

Vierailija
127/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienyrittäjä

Jokapäivä ylös ja liikkeeseen odottamaan asiakkaita, jotka eivät tule

Tavaran toimittajat laittaa karhu maileja

Vuokra juoksee...

Toivon että joku tulisi...

rahaa on vain ruokaan

ja olen pyörittänyt yritystä pitkään

Onneksi minulla on hyvä henkivakuutus (i.tsemurhan suoja aika mennyt umpeen vuosia sitten)

niitten on pakko maksaa jos lipeän raitiovaunun alle...

Vierailija
128/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin miehen kanssa ajamaan kohta keski-Suomen kantavia hankia. Parin päivän hiihtoloma kyseessä.

Vierailija
129/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä kotona, käyn ulkoilemassa, luen korona uutisia ja ahdistun. Nyt kun saatan olla altistunut niin en kai voi käydä edes kävelyllä? Mitään karanteenia minulle ei ole tietenkään laitettu...

Koti on vähän kaaos, joten olen yrittänyt nyt järjestellä sitä pari päivää. On mukavampaa olla pienessä yksiössä 24/7 (ja jos huonosti käy niin eipähän muiden tarvitse kohdata tätä kaaosta).

Vierailija
130/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen ollut kaksikymmentä vuotta elämäntilanteessa, jossa kiire on tarkoittanut sitä, etten oikeasti ole ehtinyt istua telkkarin edessä kuin pari kertaa vuodessa tai saunonut kuin kerran kuukaudessa, elän lopultakin normaalia elämää.

Tietenkin oon surullinen ja huolissani tilanteesta yleisellä tasolla, mutta omaan elämääni vaikutukset ovat olleet vain hyviä.

Nukun normaalit yöunet (ennen kuusi tuntia), ehdin aamulla sekä suihkuun et syömään aamiaista (ennen piti valita toinen), mulla on aikaa laittaa kotiani ja tehdä kotityöt normaaliin tapaan (ennen hyllyn asennus odotti kuukausia ja pyykkiä pestiin ajastetuin koneellisin).

Liikuntaan on aikaa paremmin, syön säännöllisesti ja ehdin koostaa terveellisempiä aterioita (ennen skippasin lounaan kiireessä usein kokonaan ja söin siksi illalla kontrollin pettäessä liikaa ja epäterveellistä).

Vierailija
131/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdettiin miehen kanssa ajamaan kohta keski-Suomen kantavia hankia. Parin päivän hiihtoloma kyseessä.

Oletko todella tyhmä ja välinpitämätön? Luepa ne karanteeniohjeet uudestaan.

Vierailija
132/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex.n kanssa hyvät välit. Mies oli kaukaa viisas ja vei lapset työpaikkansa vapaa-ajan viettopaikkaan Sveitsiin jo kuukausi sitten. Pääkonttori on siis Sveitsissä.

Talo on upea, lapsilla paljon tekemistä ja ovat täysin eristyksissä muista. Ex pystyy loistavasti tekemään työt sieltä käsin. Emme tiedä paljonko tässä tapauksessa vuokrasta veloitetaan. Normaalisti se on vajaa 1000 e viikko, mutta koska talo oli vapaana koko aja, ex.lle luvattiin tuntuva alennus. Itse veikkasi tonnin kk. Onhan mm ruoka kalliimpaa ja ex onneksi tilasi ison ruokatilauksen Saksasta heti, kun asunto oli varattu ja menolento varattu. N 3 kk ruokatilauksen, mikä on siellä normaalia.

Itse teen töitä kotoa käsin etänä ja käyn kävelemässä päivittäin. Joka kerta näen lasten ystäviä kokoontumassa . Tätä ei tarvitse nyt pelätä. Lasten eristäytyminen ei ole helppoa.

Tulevat kotiin näillä näkymin heinäkuun lopussa. Ikävä on tietenkin kova, mutta videopuheluita tehdään päivittäin .

Kavereiden puutteen vuoksi lapset tekevät hyvin läksyjä. Esikoisesta opettaja on laittanut pari krt hehkutusta wilman kautta. Esikoisen harrastus on myös tauolla ja valmentaja on lähettänyt tehtäviä. Kuopus ei ole kiinnostunut samasta lajista, mutta vaihtoehtojen puutteessa harjoittelevat yhdessä. Lähentyvät sisaruksina.

Olen aina tehnyt paljon käsitöitä ja myynyt niitä. Pääsiäismyyjäisten tuotot jää nyt saamatta. Materiaalit on paljolti sitä, mitä saa ja tällä hetkellä varastot ovat tyhjät.

Esikoisen ystävän äiti kysyi apua. Hänellä on 3 nuorempaa lasta ja olen viettänyt nyt koko viime viikon ruokatunnin lasten kanssa. Käyn hakemassa heidät kotoa ja ollaan tunti lähileikkipaikassa ja tullaan takasin.

Saan kiitokseksi muovikassillisen kirppistavaraa. Laitan kassin sivuun viikoksi ja esim ensi ma avaan viime ma saadun pussin jne.

Heillä on aivan liikaa tavaraa ja minulla liian vähän rahaa. Kuulin pe muovipusseja on vielä 30 pakattuna. Lisää tulee, jos on tarve.

Tämän reilu tunnin äiti vaan on.

Jos tarve tulee, voin mennä uudestaan työpäivän jälkeen.

Kaikki extratulot ovat nyt jäässä. Onneksi on puskuri.

Eipä sitä rahaa mene. Olen hamstraaja. Parin kk välein naapurustossa asuva kysyy tarvitsetko kyytiä kauppaan. Asumme siis Pk seudulla. Helmikuun alussa kävimme kaupassa ja ostin varastot täyteen mm jauhoja, puurohiutaleita, uh maitoa, kuivahiivaa jne. Kaikkea halpaa. Olen tätä tehnyt jo vuosia. Silloin ei korona ollut vielä Italiassa otsikoissa.

En ole 3 viikkoon käynyt kaupassa ja ehkä ei tarvitse mennä ennen vappua.

Onhan tämä outoa. Päivän rytmi on aamujumppa taltioinnilta, aamiainen, töitä 3-4 h, pikalounas, ulkoilu lasten kanssa, loput työpäivästä, päivällinen ja kävelylenkki ja sitten vaan olen. Olen lukenut yhden e kirjan kirjastosta joka päivä. Vielä on löytynyt paljon lukemista. Vkonloppuisin on kyllä vaikea keksiä tekemistä. Onneksi on Netflix .

Ensi ma aukeaa ensimmäinen aarrekassi.

Vierailija
133/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sims 4

Vierailija
134/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aina viimeistään kahdeksalta, ettei unirytmini mene sekaisin. Teen aamutoimet oikein hitaasti ja rauhassa kuunnellen aamuradiota. Aamutoimien jälkeen joogaan joka aamu youtubevideon ohjeesta. Tämän jälkeen teen kotitöitä.

Iltapäivät luen paljon kirjoja, siivoilen kaappeja, soittelen pianoa, leikin kissojen kanssa, kokkailen ja leivon paljon pitkän kaavan mukaan. Nukun joka päivä päiväunet, ja joka ilta yritän harrastaa liikuntaa, tämä kyllä hieman takkuaa kotona. Täytyy itsekin myöntää, että kotiopiskelusta ei oikeen meinaa tulla mitään, välillä yritän vaan pakottaa itseni käymään kursseja etuajassa.

Vierailija
135/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä paljon eroa normaalielämään. Mehtähommat alkamassa toukokuun alussa, mutta osallistun "talkoisiin" jäin pois korvauksia nostamasta jo viikkoja sitten kun selvisi tulevan ongelman laajuus. Käyn kalassa, paistan kuha ja ahven filettä. Nostan puntteja kotona. Teen polttopuita ensi talvelle. Käyn taimikon hoitotyössä suvun metsässä.

Oikeastaan hyvä puoli nähdä miten monen ainainen ison rahan himo ja perässä juokseminen onkin ihan mitätön juttu.

Vierailija
136/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyyhkinyt pölyt kitarasta ja soitellut pitkästä aikaa.

Teen sanaristikoita (niitä on muuten myös netissä, sanaristikot.net )

Teen ruokaa pitkän kaavan mukaan (jopa jauhelihan lihamyllyllä tehden)

Siivoilen.

Chättään tuttujen kanssa.

Roikun netissä, katson mm. youtubesta maailmaa purjeveneellä kiertävän isoisämäisen miehen jaksoja.

Vierailija
137/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suorastaan kateellinen heille, jotka pohtivat miten saa ajan kulumaan. Mä yritän selviytyä etätyöstä ja 1 v 8 kk ikäisen taaperon hoidosta niin, ettei työn sekä lapsen virikkeiden ja läsnäolon laatu kärsi. Kovaa hommaa, saa nähdä kuinka kauan onnistuu. Olispa omaa aikaa. Edes muutama minuutti joskus.

Vierailija
138/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä köyhä sielunelämä, jos pikku karanteenissa sekoatte jo muutamassa päivässä. Vai onko se sitten minulla, kun ei moiset haittaa, noo whatevöö

Vierailija
139/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on tietysti hyvää ajankäyttöä, jos vaan voimat riittävät.

Työväenopistot alkavat tarjota joitakin ilmaisia etäkursseja.

https://yle.fi/uutiset/3-11275568

Vierailija
140/241 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta ilmaiseksi audiobooks, elokuvia, dokumentteja, Agatha Christietä radioteatterina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan