Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte ajan kulumaan karanteenissa?

Korona vie sieluni kylpyhuoneen nurkkaan
26.03.2020 |

Minua nyt yksin asujana mietityttää mitä ihmiset touhuaa päivät karanteenissa.
Itse siis opiskelen ja asun yksin. Herään vain muutamia minuutteja ennen etäopetuksen alkua ja aina käy selitys "netissä vikaa" tai "kuka siel netis on?" jos ei vaan heti ehtinyt mukaan oppitunnille. Oppitunneillakin voi kuvan laittaa pois ja vain kuunnella. Pyykkien viikkaus sujui tänään loistavasti muiden keskustellessa omista aiheistaan tai esitellessään juttujaan.

Ongelmana on ettei karanteeni inspiroi mihinkään tekemiseen. Syödä jaksaa ja mieluiten vielä tilaa Woltilla oven taakse. Siinäkään ei tarvitse enää tervehtiä ja siitä olen iloinen.

Aika vaan kuluu hitaasti ja lenkkeily on aina väkinäistä. Netflix on plärätty läpi ja kaikenmaaliman tempparit tulee katsottua, vaikka en normaalisti seuraa sitä. Nyt kuitenkin olen uhrannut tylsyyteni Sami Kuroselle.

Mitä te siellä kodeissanne puuhastelette?

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, katselen Nelflix ja Youtube videoita.

Vierailija
62/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt karanteenia vastaavissa oloissa viimeiset 20 vuotta niin ihan samanlaisesti kuin aina ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoja kuin mitä monet muutkin: etätyöt, omat etäopinnot, ihan tavallista arkea ruoanlaittoineen ja siivoamisineen (paitsi nyt ehtii vähän enemmän / joustavammin), ulkoilua ja kissojen kanssa leikkimistä.

Suosittelen esim. joogavideoita Youtubesta (katson itse Yoga with Adriane -kanavalta), olen nyt löytänyt 20-30 min. joogalle aikaa joka päivä, jopa aamusta! Voi tehdä helppoja vasta-alkajien videoita jos ei ole aikaisemmin harrastanut.

Suosittelen myös etäkahveja kavereiden kanssa - nyt ne, jotka tekevät töitä etänä, osaavat ja uskaltavat käyttää videoyhteyksiä. Oli mukava kahvitella parin kauempana asuvan kaverin kanssa tällä viikolla skypessä.

Nythän netissä on paljon Netflixinkin lisäksi viihdetarjontaa, esim. oopperoita, e-kirjoja, audiokirjoja jne.

Varmaan olisi fiksua rakentaa itselleen jonkinlainen päivärutiini, jottei vain jää vellomaan sinne lisääntyneeseen vapaa-aikaan. Otetaan kaikki hyvä irti korona-ajasta ja kotoilusta!

Vierailija
64/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatan maalaisia.

Vierailija
65/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kahden alakoululaisen etäipiskelulla saa ajan kulumaan oikein mallikkaasti. Varsinkin ekaluokkalainen pitää aika aktiivisena. Tietenkin muonahuolto yms ylläpito siinä sivussa, unohtamatta IT-lähitukea. Omat työt olisi kiva muös tehdä jossain välissä.

Vierailija
66/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaan turvalonkeroita ja soitan pianoa. Karanteenin lopussa asuntoni tursuaa lonkeroita ovista ja ikkunoista, ja itse soitan niiden keskellä jotain Mozartin sinfoniaa pienellä halvalla kosketinsoittimellani. Eka pianokirja on jo kaluttu läpi ja lonkeroita on jo neljä.

Vierailija
67/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä, teen työt, käyn taas lenkillä tai jumppaan kotona tai katson jonkun treeniohjelman youtubesta tai tanssin. Aikaa jää vähän enemmän päivässä käyttöön kun ei tarvitse meikata ja ei ole työmatkoja, joten ehdin enemmän lukea ja piirtää sekä katsoa eri tutoriaaleja milloin mistäkin esim. opettelen jonkun kampauksen teon tms. Aika kuluu mukavasti, ei haittaa rajoitukset. Salilla ois kiva käydä mutta hoituu ulkona ja kotona,ulkona ei tule vastaan ketään. Ehtii myös kerrankin käydä kämpän kamat läpi konmaritustyylillä, siivota kaiken ja heittää turhat menemään tai myyntiin toriin tai lahjoitukseen.

Vierailija
68/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaikki laatikostot, vaatteet ja romut läpi. Laitoin Toriin myyntiin esim. vaatteita. Suunnittelen asunnon pintaremonttia. Harjoittelen meikkaamista Youtube-videoiden avulla. Katson hömppää telkkarista, sitä kun tuntuu tuutattavan tuhannesti ulos. Aloitin jo Alepa-fillarointikauden.

Vierailija
69/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vaihdan kukkiin mullat

- pesen sohvan päälliset, verhot

- pesen ikkunat

- pesen talvivaatteet ja puhdistan talvikengät varastoon

- yritän keksiä joka päivä eri ruokavaihtoehdot miehelle ja teinille

- leikkaan kissan kynnet

- ompelen tekemättömiä suunnitelmia

- katson yleareenaa

- ...

Vierailija
70/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään ihan normaalia elämää. Asutaan maalla joten päivät menee ulkona eläinten ja lasten kanssa.

Vierailija
71/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nimenomaan inspiroi. Eikö sitä ole sanottukin että tylsyys on luovuuden edellytys tms? En ole kirjoittanut tarinoita pöytälaatikkoon sitten teini-iän joka loppui vuosikymmen sitten, nyt olen alkanut ideoimaan, työstämään ja kirjoittamaan. Uuden kielen opettelu alkoi viime kesänä mutta hidastui arjen keskellä talvella, nyt otan sitä kiinni. 

Metsälenkeille onneksi vielä pääsee, jos en pääsisi sinne juoksentelemaan olisi kyllä paljon vaikeampaa. Harmittaa ettei lajitreeneihin pääse, mutta olen kyllä löytänyt Youtube-videoiden ohjauksessa tehdyt kotitreenit. Saa kovankin setin aikaan!

Toki arkipäivät menee itselläni kuitenkin isoksi osaksi etätöitä tehdessä, että ei nyt ihan vain joutoaikaa ole. 

Jos iskee haluttomuus tehdä mitään "kehittävää", uutta maratonia putkeen Netflixistä. Pari sarjaa ja leffaa on tässä parin viikon aikana tullut katsottua.

Vierailija
72/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso virtuaalihali ap:lle ja kaikille muillekin yksin nyt oleville!

Vierailija
73/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa aikaa, ja toivottavasti kestää kauan,   voi ryypätä  ja treenata niin paljon ku lystää, ja nukkua millo huvittaa.

Etänä duunit urakalla  darrassa tai päissään.

Paitti ei kannata krapulassa mennä juoksemaan, meinas henki lähtä .

Vierailija
74/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen. Katson webinaareja. Teen ruokaa. Olen paljon netissä. Mietiskelen asioita ja kuuntelen hengellisiä puhujia ja heidän mielipiteitään tästä Koronasta. WhatsAppailen joidenkin ihmisten kanssa. Tuijottelen ikkunasta puita ja haaveilen pölyttämästä ilmasta, että pääsisi oikein kunnolla ulos. Välillä teen pikareissun kauppaan.

Vierailija
75/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuisin ja lepäisin, jos olisin karanteenissa.Tylsyys olisi mieluista, sillä mulla ei ole aikaa töiden ja opiskelujen ohessa tehdä vapaa-ajalla mitään muuta kuin hoitaa koirien lenkitykset.

Vierailija
76/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa tullut nyt juotua parisen viikkoa.

Vierailija
77/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä, urheilen ja siivoilen. Nyt olen viikon katsonut yhtä kaappia, mikä pitäisi uudelleen järjestää

Vierailija
78/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne on jatkunut vain hetken ja ap on jo selannut Netflixin läpi? 

Mulla ei ole Netflixiä, mutta käsittääkseni siellä on ihan hirveästi katsottavaa. Ap kuulostaa ihmiseltä, jolla on todella suppeat kiinnostuksenkohteet eikä mikään uusi inspiroi. Ei ole ihme, jos kyllästyttää. 

Vierailija
79/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee aika. Etätyöt ja lapset kotona. Kun mies tulee lähden lenkille. Tapaan myös yhtä kaveria, koska molemmat tehdään etää ja käytetään samaa kauppaa yms.

Luen ja katson hbo:ta kun ehdin. Juuri aloitin My brilliant friendin, netflixissä house of cards on myös ihan hyvä.

Vanhempien ja kavereiden kanssa jutellaan whatsupissa ja välillä soitellaan.

Tykkään tästä ajasta! Menot on peruuntuneet, sali kiinni, lasten harrastukset peruttu, ei kiirettä.

Herkkuja tulee syötyä vähän liikaa. Ja just tilausruokaa, etenkin kun foodoralla ollut 0e kuljetus.. Myös pienpanimoiden juomia menee vähän liikaa iltaisin.

Vierailija
80/241 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 3-vuotias, joka on täyttänyt päivääni muutenkin jo ennen koronaa, joten ei ole ollut tekemisen puute. Päivä menee siinä, että aloitan juoksulenkillä tai kotitreenillä, juon aamukahvin rauhassa, leikin tai luen lapselle ja valmistan päivän lämpimän aterian alusta saakka. Sit mennään päiväunille ja heräämisen jälkeen vaihdellen mennään ulos leikkimään tai siivoan ja illalla touhutaan jotain. Lapsi menee kahdeksalta illalla nukkumaan ja minä joko nukahdan samaan aikaan (riippuen päivän hektisyydestä) tai luen kirjaa tai katson pari tuntia telkkaria. Välillä pitää käydä kaupassa.

Eli suosittelen, että opettelet ruuanlaittoa, säännöllistä ruokailua ja liikuntaa vastapainoksi opiskelulle. Sen jälkeen jaksaa kummasti tehdä opiskelun lisäksi vaikka jotain luovaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme