Miten saatte ajan kulumaan karanteenissa?
Minua nyt yksin asujana mietityttää mitä ihmiset touhuaa päivät karanteenissa.
Itse siis opiskelen ja asun yksin. Herään vain muutamia minuutteja ennen etäopetuksen alkua ja aina käy selitys "netissä vikaa" tai "kuka siel netis on?" jos ei vaan heti ehtinyt mukaan oppitunnille. Oppitunneillakin voi kuvan laittaa pois ja vain kuunnella. Pyykkien viikkaus sujui tänään loistavasti muiden keskustellessa omista aiheistaan tai esitellessään juttujaan.
Ongelmana on ettei karanteeni inspiroi mihinkään tekemiseen. Syödä jaksaa ja mieluiten vielä tilaa Woltilla oven taakse. Siinäkään ei tarvitse enää tervehtiä ja siitä olen iloinen.
Aika vaan kuluu hitaasti ja lenkkeily on aina väkinäistä. Netflix on plärätty läpi ja kaikenmaaliman tempparit tulee katsottua, vaikka en normaalisti seuraa sitä. Nyt kuitenkin olen uhrannut tylsyyteni Sami Kuroselle.
Mitä te siellä kodeissanne puuhastelette?
Kommentit (241)
- Teen töitä 7.30-15.30.
- Lähden lenkille heti töiden jälkeen, että saan irrottauduttua työasioista.
- Sit teen ruokaa. Kokkaan nyt ihan innolla ja kokeilen uusia reseptejä, kun on aikaaa! Normaalisti työmatkat vie melkein 2h päivästä.
- Teen kotitreenin (joka toinen päivä liikkuvuutta ja venyttelyä, joka toinen päivä lihaskuntoa)
- loppuilta menee sarjoja katsellessa, käsitöitä tehdessä, lukiessa ja viestitellessä ystävien kanssa.
Mulla on taas energinen ja jaksava olo, kun ei mee aikaa työmatkoihin, treenipakoille kulkemiseen, useisiin kauppareissuihin viikossa. Toki kaipaan työpaikan yhteisöllisyyttä, treeniporukkaa ja ystäviä, mutta tää on hetken lepoa sielulle nyt. Toki mulla on mies kotona, että en kärsi yksinäisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne on jatkunut vain hetken ja ap on jo selannut Netflixin läpi?
Mulla ei ole Netflixiä, mutta käsittääkseni siellä on ihan hirveästi katsottavaa. Ap kuulostaa ihmiseltä, jolla on todella suppeat kiinnostuksenkohteet eikä mikään uusi inspiroi. Ei ole ihme, jos kyllästyttää.
Voit olla oikeassa, voit olla väärässä, mutta faktaa on, että sä olet sellainen piilovidduilija, mutta sua ei sentään kyllästytä :D. Kannattaa ehkä opetella olemaan hiljaa, jos ei mitään hyvää pysty sanomaan.
Näin kausityöntekijänä -eli kesät töissä, talvet kotona- ei arki ole muuttunut totta puhuen yhtään mihinkään, paitsi kaupungissa käyn ehkä kerran viikossa. Ennen saatoin käydä kirppareilla, kahvilassa jne. samalla. Nyt vain ruokakaupassa. Olen tehnyt jo pari viikkoa kevätsiivousta niin pihalla kuin sisällä. Valmistaudun kesään. Mullan vaihdot, polttopuun tekoa, tietyntyyppistä konmaritusta ohimennessään. Nettilukiossa opiskelen, huonolla kelillä pakertanut opiskelujen parissa. Illat katsonut leffoja ja sarjoja, lämmittänyt savusaunaa. Lenkkeillyt metsässä. Aika paljon käyttänyt aikaa tutkiakseni coronan etenemistä ja eri maiden tilastoja. Soitellut kavereille ja sukulaisille tuntienkin puheluja. Aika helposti aika kulunut totta puhuen siis.
Käyn töissä kun pakko on.Lomia kun ei myönnetä. Illat makaan sohvalla ja katson telkkaria.Lupaava parisuhteen alkukin koetuksella tämän koronan takia.
Käyn töissä, siivoan, laitan ruokaa, ulkoilutan koiraa, jumppaan nettivideoiden avulla, teen käsitöitä. Ei jäänyt aikaa netflixille ennen koronaa eikä jää nytkään. Kaksi pientä lasta tosin vaikuttaa asiaan aika paljon 🤔
Vierailija kirjoitti:
Luen näitä korona uutisia ja lääketieteellisiä sivustoja ja ahdistun.
Ei kannata, koska media ei välitä sinusta paskaakaan vaan haluaa että ahdistut liikaa semivakavasta asiasta.
Tulet oppimaan tämän joku päivä. Media on paha ja puolueellinen taho.
Hyvin, pääsin aloittamaan rempan suunniteltua aikaisemmin. Viihdyn kyllä muutenkin kotona ja aina on jotain touhuttavaa kun käsillä tykkään kaikkea väkertää. Omakotitalossa toki on muutenkin aina hommaa ja meillä on kylppäriin kantovesi/puulämmitys niin saa kyllä pilkkoa vaikka puuta päivittäin.
Helposti. Katselen netistä elokuvia ja sarjoja ja kuuntelen spotifystä musaa. Välillä tsekkailen youtuben tarjonnan kiinnostavista aiheista. Välillä käyn kävelemässä tai fillarilenkillä.
En ainakaan toiste mene Valkeakoskelle.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä kun pakko on.Lomia kun ei myönnetä. Illat makaan sohvalla ja katson telkkaria.Lupaava parisuhteen alkukin koetuksella tämän koronan takia.
Ethän sä idiootti voi karanteenissa töihin mennä!!! Eihän siihen mitään lomia myönnetä, vaan kotiin määrätään ja Kela maksaa palkan! Asutko Valkeakoskella vai?
Siivoilu, tv, elokuvat, musiikin kuuntelu, youtube, kirjoittaminen, piiiitkät päiväunet, pitkään nukkuminen aamuidin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä idiootti voi karanteenissa töihin mennä!!! Eihän siihen mitään lomia myönnetä, vaan kotiin määrätään ja Kela maksaa palkan! Asutko Valkeakoskella vai?
En ole karanteenissa.Anteeksi ymmärsin kysymyksen jotenkin väärin.
Hoidan ihanaa vauvaa, etäopiskelen, teen ruokaa, sisustan, shoppailen netissä ja hengailen rakkaan mieheni kanssa. Elämä ei ole kauheasti muuttunut, paitsi etten enää tuhlaa aikaa kaupungilla tai kahviloissa, enkä käy joka päivä ostamassa suklaata lähikaupasta.
HBO:lta olen katsonut myös sarjoja, kuten koko imetyksen ajan muutenkin. En jaksa kokoajan seurata korona-uutisia, etten ahdistu tai menetä kallisarvoisia yöunia. Isovanhempien luona vierailu on luonnollisesti jäänyt pois. Luin juuri kirjan, vois alottaa toisen.
Meillä on sellaista työtä, että normaalisti olemme joka päivä konttorilla. Nyt olemme saaneet sovittua työvuorot niin, että jokainen on vuorollaan kaksi päivää konttorilla, ja muut päivät etätöissä. Totaaliin etätöihin meidän pomo ei ole antanut lupaa, vaikka meillä on muutamia riskiryhmään kuuluvia.
Etätöissä työpäivä kuluu leppoisammin kuin konttorilla ja tuntuu, että saa paljon enemmän aikaiseksi, kun ei ole jatkuvaa hälinää ja keskeytyksiä, joita avokonttorilla on. Tosin päivät venyvät vähän pitemmiksi kuin konttorilla. Yritän juosta päivittäin metsässä, siellä ei ole niin paljon häiritsevää katupölyä kuin kaduilla.
Paljon olisi tanssivideoita netissä ja yritän osallistua muutamiin viikossa, ainakin niihin, jotka ovat maksuttomia.
Tavaroiden raikkoamista olisi paljon, ja teen sitä hitaasti ja varmasti. Normiarki nimittäin on sellainen, että aikani menee töissä ja harrastuksissa, joten en paljon kotona viihdy.
Ehdin onneksi saada pari hyvää tiiliskiveä kirjastosta lainaksi, ennen kuin ne menivät kiinni. Nyt on onneksi pitempi aika lukea niitä.
Töissä joutuu käymään kuten ennenkin. Vapaa-ajalla lenkkeilyä. Sosiaalisista suhteista joutuu tinkimään ja kaupassa käyn vain kerran viikossa
Etätöissä päivät menee nopeaan. Lisäksi on koiran ulkoilutus, teen vähän tavallista pitemmät lenkit aamulla ja työpäivän jälkeen. Sitten on enemmän ruuanlaittoa kuin muuten kun kolme koululaista on kotikoulussa. Iltaisin jumppaan kotijumpan, selaan nettiä, luen tai katson sarjaa tai elokuvan. Suoraan sanottuna elämäni on muuttunut vain sen verran, että en mene toimistolle vaan teen hommat kotoa käsin ja käyn paljon harvemmin kaupassa. Viihdyn muutenkin omassa pihassa ja kotona.
Olen sinänsä onnellisessa asemassa että asun maalla, vanhalla maatilalla, joten tekemistä kyllä löytyy. Ulkoilen koiran kanssa ja seuraan kevään etenemistä. Joka päivä vien linnuille ja oraville ruokaa, niitä on hauska seurata. Bongailen myös muiden eläinten jälkiä. Odotan kovasti että lumet sulaa ja pääsee kunnolla puutarhahommiin.
Sisällä selaan nettiä ja somea ja kuuntelen musiikkia. Joka päivä tulee myös siivottua jotain. Teen ruokaa ja välillä leivon. Nyt kun on aikaa niin täytyy alkaa kokeilemaan erilaisia reseptejä, kun ei haittaa vaikka menisi aikaa vähän enemmänkin. Pian alan valmistautumaan pääsykokeiisin, vaikka epäilen ettei niitä tänä keväänä edes pidetä. Kaupassa käyn kerran viikossa ostamassa ison kasan ruokaa ja muuten olen täysin eristyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole karanteenissa.Anteeksi ymmärsin kysymyksen jotenkin väärin.
Ällöttävä ketju, ihmiset lesoilee, että käy kaupassa karanteenin aikana. Paitsi tämä yksi, joka ymmärsi aloituksen väärin 👍
Elän. Yritän elää ja käyttää aikani, en kuluttaa.
Mä mielummin tylsistyn kotona sen sijaan, että joudun makaamaan sairaalassa letkuissa kivussa ja jatkuva tunne, ettei saa henkeä.
Mutta itselläni on paljon tekemistä:
- Kirjojen lukeminen
- Piirtäminen/maalaaminen
- Huonekalujen kunnostus
- Tavaroiden läpikäynti ja turhien tavaroiden raahaaminen pois
- Elokuvia/sarjoja/netissä hengailu
- Muutama peli mitä pitäisi pelata