Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (188)

Vierailija

Olen ollut työtön pari vuotta ja elämä on muuttunut sen verran että kaupungilla pyöriminen ja kavereiden tapaaminen on nyt jäänyt. Olen terve 60v ja olen asettautunut vapaaehtoisesti kotiini. Käyn kaupassa ja kävelyllä täällä lähiössä. Kavereiden kanssa ollaan somessa ja puhelimessa samoìn kuin sukulaistenkin. Laitan työpaikkahakemuksia vaikka ei ne tuota tulosta, 2 haastattelua koko aikana. Saan ihan hyvin ajan kulumaan, somessa ja lukiessa kirjoja aika kuluu. Olen myös aloitellut kevätsiivousta nyt kun on valoisaa. Suunnitelmissa oli matka pääsiäisenä tapaamaan vanhoja tätejäni ja muita sukulaisia maalle mutta se jää nyt.

Vierailija

Karanteenissa olis hommaa pihalla ja sisällä mutta kun töissä pakko käydä siivoamassa toisten eritteitä niin eipä jaksa siis muuta kun maata sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
zdfgvxdf

Emminä kyl missää eristyksissä oo. Ihan tavan elämää vietän täällä maaseudulla. Eipä mua sisätilossa paljoo tarvita, eikä aika meinaa riittää ulkohommiin. Yöt toki on kivempi viettää sisällä, joskus menee yökolmeen asti ulkona. Van mikäs siin ku hyvä sää, kuivaa lauhaa vähälumista ja hyvä ottalamppu

Vierailija

Lapsi riehuu päivät niin, etten voi kuin yrittää estää aivotärähdyksiä, ja illat kuluu pahimman kaaoksen rajaamiseen. Sitten sippaan ensin koneelle ja kun jaksan, siirrän itsenikin nukkumaan.

Vierailija

Itse olen työtön nuori jolla ei ole kavereita ja siinä mielessä elän tälläistä elämää ihan normaali aikanakin. En paljon käy missään ja tapaa ihmisiä muutenkaan. Olen ollut myös pitkään työtön ja en ole tällä hetkellä edes opiskelemassa. Siinä mielessä uskon, että moni ei välttämättä jaksaisi elämääni. Itsellä usein tylsää ja silloin on vaan pakko keksiä jotain millä aika kuluu. Yleensä yritän tehdä ruokaa  ( tosin moneksi päiväksi), katsoa tv:stä jotain siinä samalla, netissä olen paljon ( tämä palsta) ja muutenkin youtubesta katson monenlaisia dokumentteja, sarjoja ja seuraan muutamien tyyppien elämää. Joka päivä pakotan itseni ulos ainakin päivällä ja istun ulkona myös jos vaan tarkenen. Vielä illalla yritän mennä ulos ja vaan mitenkään viitsin. Tämä liikuntainto vähentynyt koirani kuoleman jälkeen, mutta minun on pakko vaan jaksaa ulkoilla, koska huomaan kunnon laskevan. Kirjoja yritän lukea ja pitäisi varmaan jokin "nettikirjasto" ottaa, vaikka maksaisikin.

Kuuntelen musiikkia todella paljon ja monesti ulkonakin aina kuulokkeet päässä. Uutisia seuraan jonkin verran ja samalla harmittaa kun urheilu nyt tauolla täysin, kun sitä aina seurasin.  Olen  myös aloittanut pääsykokeisiin ( toivottavasti ne pidetään) lukemisen  ja vaikka en meinaa päästä millään niin toivoa vielä on. Pitäisi aloittaa crosstrainerin käyttö myös, kun sellaisen olen joskus ostanut. Oikeasti hassua, kun eihän tämä karanteeni ole muuttanut elämääni kuin sen verran etten käy edes niin usein kaupassa kuin ennen ( eli se viikoittainen käynti on maksimi) sekä kirppiskäynnit jääneet. Muuten kaikki on lähes ennallaan. Onneksi olen pysynyt terveenä ja samalla toivon samaa niiden harvojen läheisten osalta ( oikeastaan vaan vanhemmat). Heille välillä soitan. 

Vierailija

Meidän elämään tämä ei ole vielä vaikuttanut. Toki asutaan todella pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole tartuntoja ollut. Elämämme pyörii muutenkin suurimmalta osin omalla maatilalla ja kauppareissut hoituneet aina kerran viikkoon.

Diibadaabaduuduu

Käyn lenkillä, soitan ja sävellän, teen etätöitä, lepäilen ja mietiskelen, tsekkaan leffoja vaimon kanssa, silitän kissaa, tiskaan, teen ruokaa, opettelen uusia tapoja käyttää tekniikkaa apuna luomisessa, suunnittelen roolipelijuonta ja luon hahmoja, piirrän, tekstailen tuttujen ja sukulaisten kanssa, katson uutiset tilanteesta, venyttelen ja verryttelen, luen kirjaa, kirjoitan unipäiväkirjaa, juttelen ihmisten kanssa jne

Vierailija

Omalla kohdalla vallitseva tilanne ei eroa mitenkään tavallisesta elämästä, paitsi siinä mielessä, että pandemian vuoksi on poistunut sosiaalinen velvoite, mikä on helpottanut elämää suunnattomasti. Olen todella introvertti ja inhoan sitä tunnetta, kun pitäisi mennä jonnekin, pitäisi tavata ihmisiä. Nyt ei saa ja se on uskomattoman vapauttavaa! 

Mutta siis ap:n kysymykseen: aika kuluu saman tekemisen parissa kuin tavallisestikin, kirjoitan, piirrän, ulkoilen koirien kanssa metsässä, teen kotitöitä, katson sarjoja/leffoja, jos jotain katsomisen arvoista löytyy suoratoistopalveluista (telkkaria en katso), luen/kuuntelen äänikirjoja ja talon remonttiprojektia pitäisi taas aloitella. En ymmärrä, miten ihmiset normaalisti kuluttavat aikaansa, kun kotona oleminen on muka niin tylsää, eikä keksitä tekemistä. Kaiket illatko te juoksette kauppakeskuksissa, kahviloissa, museoissa?

Vierailija

Opiskelen (kolme kurssia menossa nyt), hoidan kotitaloutta ja lapsia ja koiraa.
Luen paljon, katson jotain hömppää.
Olen yhteyksissä sukulaisiin ja kuvia laitellaan päivittäin.

Ei ole käynyt aika pitkäksi.
Jos olet työtön tai lomautettu tai vastaavaa ehdotan että käytä tämä aika opiskeluun. Ihan sama mieltä, mutta johonkin mikä sua kiinnostaa. Jos sua ei kiinnosta kuin Netflix niin varmaan joku viestinnän kurssi löytyisi siihenkin :)

Vierailija

Askartelen ja piirrän, hoidan kasveja, kuuntelen podcasteja ja uutisia, ulkoilen monta tuntia päivässä, skypettelen kavereiden kanssa, teen ruokaa pitkän linjan kautta, polttelen pilveä, hoidan pikkuprojekteja kuten paperiläjien selvittelyä, vaatteiden korjausta ja kenkähuoltoa pois alta, siivoan paljon, tanssin ja teen paljon lihasjumppaa. Osan ajasta roikun täällä lukemassa tappeluita. Ensi viikolla avaan koulukirjat.

Vierailija

Ei ole isommin vaikuttanut. Introvertti luonteisena en kärsi tämmöisestä tilanteesta ja keksin kotona tekemistä. Tilasin lankoja ja taide tarvikkeita. Elisa viihteeseen saa tilattua maksullisia kanavia tarpeen tullen. Puutarha hommat alkaa kohta. iän myötä kodin ulkopuoliset harrastukset ovat muutenkin alkaneet vähentymään eikä ole viime aikoina kiinnostaneet enään lainkaan. Kameravehkeetkin vois ottaa esiin ja alkaa pitkästä aikaa kuvaamaan, tehdä korona päiväkirjaa WordPressiin. 

Vierailija

Olen yksin asuva parikymppinen sinkku. Elämä ei ole muuttunut juuri mitenkään, aika kuluu hyvin!

Pyöritän omaa yritystä, kirjoitan, luon sisältöä, luen, kuuntelen podcasteja ja äänikirjoja, kehitän itseäni, jumppaan, joogaan, meditoin, käyn lenkillä, teen ruokaa ja leivon, kuuntelen paljon musiikkia ja tanssin itsekseni, katson Netflixiä ja Hulua, syön suklaata.

Vierailija

Mun elämä ei ole paljonkaan muuttunut coronan myötä. Jo ennen coronaa kävin töissä ja ruokakaupassa ja loppuilta kotona. Corona teki sen että töissä hiljeni ja tuli lomautus-yt:t. Juuri ennen yt-neuvottelun alkua olin leikkauksessa ja kun on ollut sairaalassa muutaman päivän, niin kyllähän täällä kotona on aivan mahtavaa! Parempi sänky, parempi kahvi, paremmat ruuat, paremmat maisemat ja ennen kaikkea saa elää oman aikataulun mukaan. 

Seurailen corona-tilannetta ja myös mitä talouden puolella/pörssissä tapahtuu, koska minulla on sijoituksia. Tässä on vielä yli kolme viikkoa sairauslomaa ja sinä aikana selviää mitkä on lomautuskuviot. Katselen vähän etukäteen paljonko saan sairauspäivärahaa ja sitten työttömyysturvaa lomautuksen aikana ja hahmottelen mitä se tarkoittaa meidän taloudessa. 

Mies työskentelee etänä joten näen häntä nyt paljon enemmän. Hänellä on luontaisesti myöhäinen rytmi ja silloin kun olen ollut aamuvuorossa, en ole häntä juuri nähnyt. Tämä on ihan plussaa ja tuntuu mukavalta. Eikä minun tarvitse välttämättä poistua kotoa ollenkaan kun mies hoitaa kauppakäynnit. Riittää kun saan aikani kulumaan ja toivun leikkauksesta. 

Netflixissä olen tykästynyt korealaisiin sarjoihin. Saatan myös katsoa japanilaisen Good Morning Callin neljännen kerran, nyt kun on aikaa. Nyt on menossa One Spring Night, sitä ennen katsoin Something in the Rain, Crash Landing on You ja My Holo Love. 

Vierailija

En tee mitään erikoista "tekemistä". Ruuanlaittoon ja huusholliin menee muutama tunti, netissä roikun tietysti. Tv:n katselu on jäänyt yllättävän vähälle mutta Areenasta seuraan muutamia sarjoja ja katson Youtubesta Livecam-juttuja. Ulkoilen. Meillä on kissoja ja niitten hoitamiseen kuluu aikaa. Kaupoilla käyn kerran viikossa.

AIka ei ole tullut pitkäksi, tykkään tällaisesta rauhasta.

Vierailija

"Netflix plärätty läpi" :D fi.flixable.com - olkaa hyvät. Kannattaa myös tsekata Areenan tarjonta - sieltä löytyy ylläreitä.

Suoratoistopalveluita on myös muita, joten pistäkää netflix kuukaudeksi tauolle ja ottakaa hbo tai prime. Ja maksaahan ne peräti kympin kuussa, joten ei nyt mene perikatoon jos ne on yhtäaikaakin käytössä. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat