Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En voi tehdä töitä, jos lapsi on kotona" -tyypit, jotka vie lapset turhaan päiväkotiin. Lukekaapa tämä -->

Vierailija
25.03.2020 |

KOKO maailma on nyt sekaisin. Jos joudut pitämään Skype-kokousta lapsi sylissä, niin kaikki ymmärtävät. Joka ikinen ihminen tässä maailmassa ymmärtää, että kaikilla on hankalaa. Ja varmasti ymmärtävät, jos joudut syöttämään lasta samalla kun luettelet päivän lukuja Excelistä.

On totaalista itsekkyyttä viedä oma lapsi nyt päiväkotiin, jos olet itse etätöissä. Juu, kaikki pystyy tekemään paremmin töitä ilman lapsia jaloissa, MUTTA ME OLEMME KAIKKI SAMASSA TILANTEESSA!

T. 6v, 4v ja 1v lasten äiti, esimies, tukka pystyssä ja lapset kainalossa eilen Skype-kokouksessa!

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut pitkää matikkaa pahamaineisessa lähiökoulussa, olen tottunut tekemään aivotyötä kovassa melussa ja hälinässä. :D

Vierailija
42/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa näin

Jos 3% kuolee koronaan.

Jos annan sulle 100 karkkia joista 3kpl on tappavia, syöttäisitkö karkkeja lapsillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikilla ei ole jotain skype-kokouksia, vaan ihan oikeaa aivotyötä.

Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.

Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa. 

Ohjelmoin monimutkaisia kokonaisuuksia. Minulla saatta kestää 2 tuntia aamulla saada koko ongelma ja koodi päähän, vasta sitten pääsen kirjoittamaan lisää koodia tai ratkaisemaan ongelmaa. Tähän lapsen jatkuvat keskeytykset ja työnteon saa unohtaa. Avokonttorissa teen töitä kuulokkeet päässä. Kyllä mä nyt palavereissa pystyn juttelemaan lapsen paikalla ollessa. Kokeile joskus miettiä jotain ongelmaa 4 tuntia putkeen. Teen sitä päivittäin. Kaikille etätyö, lapsen kanssa, ei ole kovinkaan tuottavaa.

Vierailija
44/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet yhdenkään miehen ruikuttavan ettei se pysty tekemään töitään jos kotona on muita?

Niinpä.

Ihmiset tekee töitä, jopa koodausta ja muuta keskittymistä vaativaa, avokonttoreissa. Jos työtä on mahdollista tehdä avokonttorissa, sitä on aivan varmasti mahdollista tehdä omassa kodissa.

Avokonttorissa koodataan (vastamelu)kuulokkeet korvilla ja keskitytään vain ja ainoastaan siihen mitä omilla näytöillä näkyy.

Avokonttorissa ei tarvitse kuunnella mitä ympärillä tapahtuu ja olla valmiina singahtamaan sekunnissa matkaan, jos kuuluu särkyvän lasin ääntä tai joku huutaa että nyt tuli oksennus olohuoneen matolle.

Avokonttorissa ei myöskään tarvitse olla huolissaan siitä, että joku kollega vahingossa vahingoittaa itsensä tekemällä jotain täysin typerää ja arvaamatonta.

Noita ei voi mitenkään verrata toisiinsa.

Vierailija
45/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tämän hässäkän jälkeen ihmettele, jos lisääntymisiässä olevien naisten sorsiminen työnhaussa voimistuu. Itse kerron aina työhaastattelussa että olen ja pysyn lapsettomana, jos haastattelija vähänkään vihjailevasti kysyy perheestä. 

Vierailija
46/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin paremmin, jos tätä poikkeusaikaa olisi mennyt nyt kuukausitolkulla, mutta nyt puhutaan viikosta ja eräpäiväkin on ainakin kouluille laitettu. Jos sitä siirretään, sitten ymmärrän päiväkodin mutta ne sitä, ettei voi kuvitellakaan tekevänsä etätöitä lasten kanssa edes kahta viikkoa. Sitä hiljaisuutta saa päivunien aikaan ja illalla. Alle 3-vuotiaat nukkuvat paljon noin keskimäärin, joten iltaisin/aamuisin/keskellä päivää pitäisi löytyä hetkiä, jolloin on aivan hiljaista ja voi tehdä niitä suurta keskittymistä vaativia asioita. Monet ovat lisäksi parisuhteessa eli etänä saattaa olla mieskin tai ainakin tulee illaksi kotiin ja voi ottaa hoitovastuun lapsista.

Kuopukseni ei nuku kuin tunnin päiväunet mutta yöllä nukkuu 12 tunnin yöunet klo 21-9. Nousen viideltä ja saan tehtyä keskeytyksettä hommia useamman tunnin putkeen. Päivällä teen vain raportointia ja muuta mekaanista hommaa sekä hoidan nuo palaverit. Kun mies vie lapset vielä illaksi ulos, niin saan taas hyvää keskittymisaikaa parisen tuntia ennen nukkumahärdelliä. Järjestelykysymys.

Niin, ja minulla on tuon pienen lisäksi 4v ja 9v, 4v nukkuu aamuisin myös pitkään mutta ei nuku päiväunia, Silloin hän tapittaa lastenohjelmia. Pidän yllä rutiineja niin, että aamupäivällä ollaan ulkona ja riehutaan, iltapäivällä rauhallisempaa menoa ja mies hoitaa sitten iltaulkoilut. Sujuu ihan kohtuullisen hyvin. Voin olla parin viikon päästä aivan kypsä tähän, mutta olenpas ainakin kokeillut enkä vain tyrmännyt yhden tai kahden päivän perusteella tai ilman yritystä edes. Etätöitä voi muuten tehdä viikonloppunakin. Toinen vanhempi vetovastuussa, toinen tekee töitä.

Vierailija
47/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joka laukaisi avokonttorikommentin, että sama asia hoitaa lapsia kotona ja tehdä töitä etänä kuin istua avokonttorissa, on oltava lapseton :D !!!!!!

Vierailija
48/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu että tällaisessakin asioissa on pakko räksyttää toisia. Se, että TE pystytte tekemään etätöitä ja hoitamaan siinä sivussa 7 lasta, niin onnea teille. Mutta kun kaikki työt eivät ole samanlaisia.

Ja helppo se on ehkä laittaa 6v katselemaan padia koko päiväksi, mutta mites 1 vuotias? Harva 1-2v viihtyy pädien äärellä koko päivää :D Meillä ei viihdytä hetkeäkään.

Ihan oikeasti pitäisin kyllä lapseni mieluiten kotona, mutta se ei ole mahdollista nyt.

Tätä poikkeusoloa tulee jatkumaan tod näk vielä kesälläkin, siinähän teette etätöitä ja samalla hoidatte lapsianne.

Jep, aina näihin keskusteluihin tulee niitä, joilla teinit hoitavat täysin itsenäisesti kaikki koulutehtävät ja muun ajan ovat hiljaa huoneissaan. Sitten nämä superäidit haukkuvat pienempien lasten äitejä, jotka eivät osaa kasvattaa lapsiaan, kun alakoululainen tarvitsee apua tehtävissään tai päiväkoti-ikäinen ei jaksa keskittyä leffaan. Eikä sen yhden leffan aikana juuri mitään ehdi saamaan aikaan. Työpäivä kuitenkin kestää n 8 h.

Vierailija
49/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa voisin tehdä etätöitä. Lapsi pakko viedä hoitoon ja isommat lapset lojuvat yksinään kotona. Työpaikalla jatkuva pelko että sairastuu tai ainakin levittää tautia. Ja tästä ilosta jää käteen 1500 euroa kuussa. Tekisi mieli irtisanoa itsensä, mutta työttömyyskään ei houkuta.

Vierailija
50/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin paremmin, jos tätä poikkeusaikaa olisi mennyt nyt kuukausitolkulla, mutta nyt puhutaan viikosta ja eräpäiväkin on ainakin kouluille laitettu. Jos sitä siirretään, sitten ymmärrän päiväkodin mutta ne sitä, ettei voi kuvitellakaan tekevänsä etätöitä lasten kanssa edes kahta viikkoa. Sitä hiljaisuutta saa päivunien aikaan ja illalla. Alle 3-vuotiaat nukkuvat paljon noin keskimäärin, joten iltaisin/aamuisin/keskellä päivää pitäisi löytyä hetkiä, jolloin on aivan hiljaista ja voi tehdä niitä suurta keskittymistä vaativia asioita. Monet ovat lisäksi parisuhteessa eli etänä saattaa olla mieskin tai ainakin tulee illaksi kotiin ja voi ottaa hoitovastuun lapsista.

Kuopukseni ei nuku kuin tunnin päiväunet mutta yöllä nukkuu 12 tunnin yöunet klo 21-9. Nousen viideltä ja saan tehtyä keskeytyksettä hommia useamman tunnin putkeen. Päivällä teen vain raportointia ja muuta mekaanista hommaa sekä hoidan nuo palaverit. Kun mies vie lapset vielä illaksi ulos, niin saan taas hyvää keskittymisaikaa parisen tuntia ennen nukkumahärdelliä. Järjestelykysymys.

Niin, ja minulla on tuon pienen lisäksi 4v ja 9v, 4v nukkuu aamuisin myös pitkään mutta ei nuku päiväunia, Silloin hän tapittaa lastenohjelmia. Pidän yllä rutiineja niin, että aamupäivällä ollaan ulkona ja riehutaan, iltapäivällä rauhallisempaa menoa ja mies hoitaa sitten iltaulkoilut. Sujuu ihan kohtuullisen hyvin. Voin olla parin viikon päästä aivan kypsä tähän, mutta olenpas ainakin kokeillut enkä vain tyrmännyt yhden tai kahden päivän perusteella tai ilman yritystä edes. Etätöitä voi muuten tehdä viikonloppunakin. Toinen vanhempi vetovastuussa, toinen tekee töitä.

VOI JEESUS mikä idiotti olet. Etätöitä voi muuten tehdä viikonloppunakin. <=== ??? Se, että SUN työpaikalla etätyöt onnistuu koska vaan, niin onnea. Mutta väität tosissasi että joka etätyö hoituu esim. sunnuntaisin? Omassa työssäni teen asiakaspalvelua etänä ja minulla on deadlinet joka päivä kello 14 ja 16 töiden suhteen. Ja kello 16 loppuu mun etätyöt. IDIOOTIT!!!

Vierailija
51/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.

Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa. 

Ymmärrän kyllä, mutta nyt on poikkeustilanne.

Olen itsekin kolmen lapsen äiti, teen tässä samalla gradua ja etätöitä. Kukaan lapsista ei ole päiväkodissa.

Oletko yh, vai voiko joku tarvittaessa ottaa koppia lapsista?

Olen tähän saakka edistynyt kiitettävästi opinnoissani, mutta tämä poikkeustila romahduttaa arvosanani, kun en pysty keskittymään mihinkään. Ja ennen kuin sanot ettei niillä arvosanoilla tee mitään, hain juuri tutkimusassarin paikkaa, jossa nimenomaan oltiin kiinnostuneita arvosanoista.

Ohis, mutta valtaosa ei varmasti heittele niitä lapsiaan, niin kenenkään ei tarvitse niistä ottaa koppia. Tuo ilmaus on tarpeeksi vastenmielistä jargonia jo työtehtävistä käytettynä, mutta tässä yhteydessä vielä pahempi. Koppi otetaan heitetystä pallosta tai muusta kohti lentävästä kappaleesta, eikä sitten yhtään mistään muusta.

Vierailija
52/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jatkuva muiden sheimaaminen ja tuomitseminen alkaa tympiä ja pelottaa jopa enemmän kuin koronavirus. Ymmärtäkää, että työt ja perheet ovat erilaisia. Mikä toimii sinulle, ei välttämättä toimi kaikille. Vähän myötätuntoa ja empatiaa tarvittaisiin nyt.

Vierailija
53/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt just tuo rytmi, että noustaan ennen viittä (siis vttu ennen viittä aamulla!), ja tehdään pari tuntia töitä. Sitten lasten ollessa hereillä tehdään parin tunnin pätkissä vuorotellen miehen kanssa samalla kun pidetään huoli että isompi tekee koulujuttunsa ja autetaan niissä. Illalla vielä loput työt mitkä jäi tekemättä. Voin sanoa, että olen todella väsynyt ja valmis viemään tuon yhden paholaisen päiväkotiin ja isomman kouluun ensi viikolla. Paskat siitä mitä muut on mieltä.

Vierailija
54/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hienoa että tuo toimii juuri sinun kohdallasi.

Entäs kun on töissä sellaisessa yrityksessä, että linjoilla TÄYTYY OLLA klo 9-15 välillä, eikä etätöitä saa tehdä iltaisin tai viikonloppuisin?

Lisää siihen lapset, jotka eivät nuku päiväunia ja ovat muutenkin huomionkipeitä. Plus alakoululaisen kohdalla etäopetus, mikä siis tarkoittaa sitä, että pitäisi omien töiden ohessa toimia myös opettajana ja ylläpitää kouluaikataulua, tai Wilmaan tulee merkintä (etä)poissaolosta.

Vierailija
55/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa omakin duuni sellainen, jossa työsuoritteeksi katsotaan skype-palaveriin osallistuminen ja käsienheiluttelu.

Toisaalta tuollaisia duuneja tuskin kohta enää onkaan.

Mukavaa. Olisitko ystävällinen, ja tulet paikalleni ottamaan pari skypeä ja heiluttamaan käsiäsi. Muistathan, että sinun työpanoksesi takana on monikansallisen yhtiön budjetti. Useita miljoonien projekteja. Sopimuksia toimittajien kanssa. Laskujen tiliöintiä ja tarkistusta (osaathan lukea englanninkielistä sopimustekstiä ymmärrettävästi?). Tottakai, meidän monien työpanos on kohta katoamassa. Mehän vain osallistutaan skypepalaveriin ja heilutellaan käsiä.

Vierailija
56/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa omakin duuni sellainen, jossa työsuoritteeksi katsotaan skype-palaveriin osallistuminen ja käsienheiluttelu.

Mukavaa. Olisitko ystävällinen, ja tulet paikalleni ottamaan pari skypeä ja heiluttamaan käsiäsi. Muistathan, että sinun työpanoksesi takana on monikansallisen yhtiön budjetti. Useita miljoonien projekteja. Sopimuksia toimittajien kanssa. Laskujen tiliöintiä ja tarkistusta (osaathan lukea englanninkielistä sopimustekstiä ymmärrettävästi?). Tottakai, meidän monien työpanos on kohta katoamassa. Mehän vain osallistutaan skypepalaveriin ja heilutellaan käsiä.

Jos pystyt tekemään työtäsi sujuvasti kotona hoitaen samalla lapsia, on syytä epäillä, ettei työsi ole kovin vaativaa.

Vierailija
57/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja olet MAAILMAN ainoa ihminen, jolla näin on. Ymmärrätkö, että tämä koskee kaikkia maailmassa. Sinun tärkeä aivotyösi on yksi hyttysen jätös Itämeressä tässä kokonaisuudessa. Mutta kun minä minä minä.

Ymmärrä jo, et ole ainoa!!!!!!!!

Vierailija
58/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOI JEESUS mikä idiotti olet. Etätöitä voi muuten tehdä viikonloppunakin. <=== ??? Se, että SUN työpaikalla etätyöt onnistuu koska vaan, niin onnea. Mutta väität tosissasi että joka etätyö hoituu esim. sunnuntaisin? Omassa työssäni teen asiakaspalvelua etänä ja minulla on deadlinet joka päivä kello 14 ja 16 töiden suhteen. Ja kello 16 loppuu mun etätyöt. IDIOOTIT!!!

Sinä sinä sinä ja sinä. Kellään mullahan ei ole vaikeaa tässä tilanteessa.

Vierailija
59/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet yhdenkään miehen ruikuttavan ettei se pysty tekemään töitään jos kotona on muita?

Niinpä.

Ihmiset tekee töitä, jopa koodausta ja muuta keskittymistä vaativaa, avokonttoreissa. Jos työtä on mahdollista tehdä avokonttorissa, sitä on aivan varmasti mahdollista tehdä omassa kodissa.

Toinen asia tietysti jos kasvatus on täysin ulkoistettu tarhalle. Kun ei niitä lapsia siellä kasvateta, opetetaan vaan huutamaan. Vanhempien kuuluu opettaa lapset käyttäytymään ja rauhoittumaan. Sekä koirien että lasten koulutuksessa tärkein tekijä on opettaa ne siihen että mitään kivaa ei tapahdu ellei osaa olla hiljaa paikallaan.

Avokonttorissa työkaveri ei tule lahkeeseen roikkumaan, huuda, heittele tavaroita kun ei saa huomiota, vaadi seuraa vessaan tms. Lisäksi avokonttorit on saatanasta seuraavia, siellä nimenomaan keskittyminen on huonoa.

Pitäiskö sun ottaa yhteyttä siihen supernanny-ohjelmaan?

Vierailija
60/82 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt tekemään työtäsi sujuvasti kotona hoitaen samalla lapsia, on syytä epäillä, ettei työsi ole kovin vaativaa.

Tai lapsille on tehty lobotomia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi