"En voi tehdä töitä, jos lapsi on kotona" -tyypit, jotka vie lapset turhaan päiväkotiin. Lukekaapa tämä -->
KOKO maailma on nyt sekaisin. Jos joudut pitämään Skype-kokousta lapsi sylissä, niin kaikki ymmärtävät. Joka ikinen ihminen tässä maailmassa ymmärtää, että kaikilla on hankalaa. Ja varmasti ymmärtävät, jos joudut syöttämään lasta samalla kun luettelet päivän lukuja Excelistä.
On totaalista itsekkyyttä viedä oma lapsi nyt päiväkotiin, jos olet itse etätöissä. Juu, kaikki pystyy tekemään paremmin töitä ilman lapsia jaloissa, MUTTA ME OLEMME KAIKKI SAMASSA TILANTEESSA!
T. 6v, 4v ja 1v lasten äiti, esimies, tukka pystyssä ja lapset kainalossa eilen Skype-kokouksessa!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikilla ei ole jotain skype-kokouksia, vaan ihan oikeaa aivotyötä.
Meneekö sulla aivot nollille, kun olet lasten kanssa? Outoa. Oletko käynyt lääkärissä tämän ongelman takia?
Jos olet koskaan tehnyt vaativaa ajatustyötä, missä on pakko rakentaa suuria konstruktioita mielessä, tiedät miten se on käytännössä mahdotonta jos lapset pyörivät jaloissa.
Työteho tippuu lähes olemattomaan normaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.
Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa.
Anteeksi nyt vain, mutta näin ajatustyötä itsekin tekevänä asiantuntijana, niin kyllähän se nyt on hitto, jos ei pysty lasten läsnäollessa muka yhtään ajattelemaan tai keskittymään. Ei nämä meidän kakarat nyt ainakaan niin 24/7 ADHD:tä ole, etteikö välillä olisi hiljasia hetkiä, kun keskittyvät omiin koulutehtäviinsä. Ja välillä ovat pihalla keskenään, niin on asunnossa hiljaista. Jos lapset eivät osaa olla tuntia huutamatta esim. dvd:n äärellä, jotta isä tai äiti tai molemmat saavat keskittyä, niin voi katsoa ihan vaikka peiliin. Opiskelijalla nyt luulisi olevan vielä helpompaa, kun ei ole aikataulut muista riippuvaisia - tee ajatushommia illalla, kun lapset ovat nukkumassa ja päiväsaikaan keskityt sitten niihin muihin hommiin tai vaikka nukutte yhdessä päiväunia.
Hienoa jos pystyt työskentelemään lasten kanssa yhtä tehokkaasti kuin työpaikalla. Meillä työnantaja ilmoitti että ymmärtää kyllä poikkeusjärjestelyjä tarvittavan, mutta lopuksi lisäsi että etätöistä odotetaan tasan samaa työpanosta kuin normioloissa. Jos tulosta ei tule, osa ajasta katsotaan palkattomaksi lomaksi... Sitten vielä päälle se että vpn-yhteys ei toimi liian suuren kuormituksen takia eli edes se normaali 8 h päivässä ei riitä työajaksi kotoa käsin.
Koeta siinä sitten tehdä ajatustyötä kun kyllästynyt kaksivuotias juoksee kiljuen seinille ja keskeytyksiä tulee parhaassa tilanteessa vain 2 min välein.
Virallisissa tiedotteissa kyllä selitetään ymmärryksestä ja joustosta mutta käytännössä sähköposti pursuaa haukkuja ja valitusta miten pitäisi hoitaa kaikki samalla teholla vaikka porukkaa on puolet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisittekö te kaikki työntekijät hyvissä suin palkanlaskijaa, pankkivirkailijaa tms., joka sitten möhlii teidän rahoihin liittyviä asioita sen vuoksi että lapsi häiritsee? Niin, epäilen että ette ymmärrä ja hyväksy. KUMMA JUTTU.
Et selvästi ole ikinä tehnyt alan hommia jos kuvittelet että MIKÄÄN ulkopuolinen tekijä saa palkanlaskijan tai kirjanpitäjän tekemään virheitä. Itse olen tehnyt molempia hommia eräässä tehtaassa, jossa räjäyteltiin yhden siilon putkia auki mitä satunnaisimpiin kellonaikoihin. En tehnyt virheitä sen takia. Työhöni kuului myös aika tavalla palkkoja isompien laskujen maksua ja arvaa mitä: nekin meni aika oikein.
Joku rakennesuunnittelu tms. voi vaatia enemmän keskittymistä mutta palkanlaskenta, kirjanpito, reskontranhoito ym. ei vaadi muuta kuin numerotarkkuutta ja peruslaskutoimituksia, ja 90 % hommasta on joka tapauksessa automatisoitu. Mikään määrä hälyä ei saa minua näkemään numerosarjoja väärin -ihan kuten se ei saa minua myöskään lukemaan tai kirjoittamaan väärin.
Kun olin lapsi, isäni, rakennusinsinööri, teki muuten aivan tyytyväisenä rakennuspiirrustuksia vaikka me lapset riehuttiin vieressä. Se homma vaati siihen aikaan laskemisen lisäksi tarkkaa motoriikkaa.
Ei pidä syyttää työtä tai lapsia jos itsellä ei ole keskittymiskykyä tai tarkkuutta.
Jos päiväkotien pitäminen auki on ongelma, hallituksen tulee sulkea päiväkodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö sulla aivot nollille, kun olet lasten kanssa? Outoa. Oletko käynyt lääkärissä tämän ongelman takia?
Jos olet koskaan tehnyt vaativaa ajatustyötä, missä on pakko rakentaa suuria konstruktioita mielessä, tiedät miten se on käytännössä mahdotonta jos lapset pyörivät jaloissa.
Valistapa meitä muita, mitä kuvitteelista ajatustyötä vaativaa uraa tätä kirjoittessasi itsellesi kehittelit.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos en ole halunnut lapsia...
Se on hyvä. Saat rauhassa kuolla kotonasi karanteenissa, ei ketään kaipaa. Se helpottaa kyllä, kun ei tarvitse sitä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri! Tämä korona on tehnyt näkyväksi sen, että osan työt on pelkkää joutavaa kokoustelua. Ilmeisesti aivoja ei tarvi käyttää monessakaan työssä, jos nykytilanne ei tunnu yhtään pahalta.
Itse olen opiskeleva yh ja ihan kusessa tämän homman kanssa. Samaan aikaan pitäisi huolehtia lapsista, kun itse pitäisi lukea satoja sivuja ja kirjoittaa 15-sivuista esseetä. Ei helvetti, tämä ei vaan onnistu kun ei voi keskittyä lainkaan. Aiemmin pystyin esimerkiksi koulumatkat hyödyntämään siten, että pohdiskelen eri teemoja yms, mutta nyt pitää olla kotona jatkuvassa hälytysvalmiudessa.
Ymmärrän kyllä, mutta nyt on poikkeustilanne.
Olen itsekin kolmen lapsen äiti, teen tässä samalla gradua ja etätöitä. Kukaan lapsista ei ole päiväkodissa.
Oletko yh, vai voiko joku tarvittaessa ottaa koppia lapsista?
Olen tähän saakka edistynyt kiitettävästi opinnoissani, mutta tämä poikkeustila romahduttaa arvosanani, kun en pysty keskittymään mihinkään. Ja ennen kuin sanot ettei niillä arvosanoilla tee mitään, hain juuri tutkimusassarin paikkaa, jossa nimenomaan oltiin kiinnostuneita arvosanoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri aivojen osillahan nuo tehdään. Yksi osa käskyttää kakaroita ja samalla se vuokaavio pyörii taustalla häiriintymättä. Hiukan tuo tietysti syö laskentatehoa, eli työnteko hidastuu. Toisaalta kun aikaa ei haaskannu työ- ja tarhamatkoihin, saa päivässä aikaan saman verran kuin töissä ollessakin.
On se kumma juttu että tällaisessakin asioissa on pakko räksyttää toisia. Se, että TE pystytte tekemään etätöitä ja hoitamaan siinä sivussa 7 lasta, niin onnea teille. Mutta kun kaikki työt eivät ole samanlaisia.
Ja helppo se on ehkä laittaa 6v katselemaan padia koko päiväksi, mutta mites 1 vuotias? Harva 1-2v viihtyy pädien äärellä koko päivää :D Meillä ei viihdytä hetkeäkään.
Ihan oikeasti pitäisin kyllä lapseni mieluiten kotona, mutta se ei ole mahdollista nyt.
Tätä poikkeusoloa tulee jatkumaan tod näk vielä kesälläkin, siinähän teette etätöitä ja samalla hoidatte lapsianne.
Minä mieluummin levitän sitä saatanan koronaa ympäriinsä kuin otan lomautuksen (mikä on nyt ihan oikea uhka) sen takia, että työtulokseni tippuu olemattomiin. Sorge vaan, peskää niitä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu, että toiset pystyy hoitamaan kolme lasta kotona ja tekemään siinä sivussa väitöskirjan, ihan omasta vapaasta tahdostaan koska uskovat kotihoitoon.
Arvelen että jos olisitte vaivautuneet kasvattamaan niitä lapsianne, homma sujuisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valistapa meitä muita, mitä kuvitteelista ajatustyötä vaativaa uraa tätä kirjoittessasi itsellesi kehittelit.
Tietokannan normalisointia teen tällä hetkellä. En toivottavasti joudu tekemään urakseni.
Itse arvelen, että lapsia on aika monenlaisia ihan temperamentiltaan. Kuulostat todella kapeakatseiselta ihmiseltä, ja suoraan sanottuna typerältä.
Nuorin kuollut on 13v.
Jotka vie lapset tartutettavaksi, ajattelevat enemmän itseään kuin lapsen terveyttä.
T. Lapseton.
Oletteko kuulleet yhdenkään miehen ruikuttavan ettei se pysty tekemään töitään jos kotona on muita?
Niinpä.
Ihmiset tekee töitä, jopa koodausta ja muuta keskittymistä vaativaa, avokonttoreissa. Jos työtä on mahdollista tehdä avokonttorissa, sitä on aivan varmasti mahdollista tehdä omassa kodissa.
Toinen asia tietysti jos kasvatus on täysin ulkoistettu tarhalle. Kun ei niitä lapsia siellä kasvateta, opetetaan vaan huutamaan. Vanhempien kuuluu opettaa lapset käyttäytymään ja rauhoittumaan. Sekä koirien että lasten koulutuksessa tärkein tekijä on opettaa ne siihen että mitään kivaa ei tapahdu ellei osaa olla hiljaa paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kuulleet yhdenkään miehen ruikuttavan ettei se pysty tekemään töitään jos kotona on muita?
Niinpä.
Ihmiset tekee töitä, jopa koodausta ja muuta keskittymistä vaativaa, avokonttoreissa. Jos työtä on mahdollista tehdä avokonttorissa, sitä on aivan varmasti mahdollista tehdä omassa kodissa.
Toinen asia tietysti jos kasvatus on täysin ulkoistettu tarhalle. Kun ei niitä lapsia siellä kasvateta, opetetaan vaan huutamaan. Vanhempien kuuluu opettaa lapset käyttäytymään ja rauhoittumaan. Sekä koirien että lasten koulutuksessa tärkein tekijä on opettaa ne siihen että mitään kivaa ei tapahdu ellei osaa olla hiljaa paikallaan.
Avokonttorissa työkaveri ei tule lahkeeseen roikkumaan, huuda, heittele tavaroita kun ei saa huomiota, vaadi seuraa vessaan tms. Lisäksi avokonttorit on saatanasta seuraavia, siellä nimenomaan keskittyminen on huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me hoidimme lapset kotona 6- ja 4-vuotiaiksi aivotyön ohella... Ja samalla opiskelinkin vielä.
15-sivuisen esseen kirjoittaa yhdessä yössä.
t. fil maist, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Miehiä nyt ei lastenhoito normaalioloissakaan rasita.
No se on tässä tilanteessa samantekevää mikä on henkilön stressinsietokyky , mutta täytyihän sinun päästä epäsuorasti kehumaan itseäsi. Onnea, olet varmasti ensiluokkainen ihminen!