Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

181/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, ihanaa että kaikki oli kunnossa!!!🥰

Vierailija
182/436 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä istuskelen nyt täällä sokerirasituksessa. Joudun olemaan ihan vaan tässä odotusaulassa, missä myös muita ihmisiä. Sain maskin itselleni, mutta se on kyllä tosi ahdistava. En oo ikinä ennen joutunu käyttämään, mutta ahdistaa hengittää tän läpi ja lasitkin huurtuu koko ajan, kun en saa tiiviiksi tota yläosaa. Yritän nyt kuitenkin pitää tätä, kun täällä on tosi paljon ihmisiä. Yksikin pappa päätti istua ihan mun taakse, vaikka muuallakin ois ollut tilaa. Tässä on sohva, että on onneksi vähän mukavampi istuskella. Mutta ei tää muuten oo kauheen rentouttava paikka. Litku oli ihan ällömakee, mutta helposti meni alas. Ei oo paha olo, vähän sellanen närästävä/etova olo, mutta uskon, että pysyy sisällä ja selviän kunnialla. ☺️ Tuloksia odotellessa..

Me on alettu jo hakea uutta asuntoa. Asutaan vuokralla ja meillä on nyt 60 neliötä, mutta ne on vähän huonosti käytetty. Lisäksi tarvitaan yksi huone käytännössä työhuoneeksi niin meiltä loppuu huoneet kesken. Itse toivoisin saavani vauvan nukkumaan omaan huoneeseen mahdollisimman pian, kun olen tosi herkkä heräilemään jo nyt ja olen ymmärtänyt, että myös vauvat herkästi herää ”turhaan” vanhempien kääntymisiin ym. Saa sitten nähdä miten käytännössä toteutuu 😅 Vuokrakämppää haetaan tähän hätään ja ollaan yritetty katsoa vähän sellasta aluetta, että voisi sitten asustella pidempäänkin lasten kanssa. Muutamaa uudistuotantoa ollaan haettukin, toivottavasti saadaan joku kiva (niissä olisi 4 huonetta ja n.90 neliötä). 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/436 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, hyvinkö meni koko sokerirasitus? Pysyi sisällä liemi loppuun asti?😂

Niitä maskeja kannattaa taittaa siitä nenän päältä silleen että pysyy paremmin. Itse en saanut edes maskia nii jouduin oma huivi naamalla istumaan😩 Höngin sen sit iha märäks siinä 2h aikana😂

Vierailija
184/436 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pysyi liemi sisällä ja yllättävän hyvä olo oli koko ajan. Aikakin tuntui menevän nopeesti. Mulla ei edes ollut nälkä, kun lähdin, vaikka olin tehnyt leipää evääksi jo etukäteen.

Mutta sain siis jo heti iltapäivällä puhelun neuvolan terkkarilta. Mun paastoarvo oli ihan törkeen korkee (6,7 😱, kun 5,3 on raja). Radi -diagnoosi siis myös tänne ja ihan aiheesta. 1. tunnin arvo oli oli normaali (muistaakseni jotain 7,5 kun 10 on se raja). 2. tunnin arvo ei ollut vielä valmistunut, mutta eipä sillä ole mitään merkitystä tässä vaiheessa vissiin.

Iso shokki oli kyllä toi paaston tulos ja alkoi ihan ahdistaa. Joudun nyt siis ihan lisätutkimuksiin ja neuvonta-aika neuvolassa on jo heti ensi maanantaina. Pelottaa että miten tämä raskaus nyt tästä sitten jatkuu ja miten pystyn tekemään parhaani, että kaikki sujuisi hyvin. Se radi -ruokavalio kun on niin älyttömän tiukka ja itsellä myös syömishäiriökäyttäytymistä ym. taustalla niin ihan tosiaan pelottaa.

Mutta ei auta kuin mennä tulta päin. Toivottavasti saan kaiken tuen ja avun, mitä tarviin ja kaikki menee hyvin. Ehkä voidaan ainakin vertaistukea antaa sit toisillemme HeRo. 😭

185/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika hurjaa Pingu. Hyvä et kuitenkin soittivat heti ja et tää asia huomattiin näinkin ajoissa ni säästyis pahimmilta haittavaikutuksilta! Uskon että siihen ruokavalioonkin tottuu, ja nythän on hyvä motivaattori kanssa ku lapsenki parasta ajattelee :) Eikä sitä ruokavaliota varmaan ihan millintarkasti tarvii noudattaa jos sun sokeriarvot pysyy kurissa muuten! Tsemppiä ♥

186/436 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, voi harmi noita tuloksia. Mut tosiaan hyvä että sait pian tiedon. Todellaki saat apua ja tukea asiaan neuvolasta ym. Toiv muutos ruokavaliossa auttaa eikä tarvita lääkitystä.

Itsellä vasta kesäkuun alussa aika neuvolaan jolloin käydään sitä omaa arvojen seurantaa läpi, kuinka hoituu...

187/436 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis : onnittelut hyvistä ultra kuulumisista 😊

Pingu: harmillista, että lukema oli noinkin korkea. Onneksi hyvissä ajoin huomattiin niin pystyy vaikuttamaan 👍

Mulla on huomenna nt-ultra. Levollisin mielin sinne menen, vaikka ainahan pieni takapiru huutelee, mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. 🤔 Huomenna saan myös vihdoin sen kotidopplerin, jännä nähä saanko sykkeet kuulumaan.

Mulla on alkanut jo liitoskivut! Molemmat nivustaipeet ja häpyluu jomottaa, erityisesti iltaisin, kun päivän touhunnut.

Sitten semmonen jännä juttu, että olen melko varma, että olen tuntenut silloin tällöin vauvan liikkeitä! Jossain artikkelissa luki, että jo näillä viikoilla uudesti synnyttäjä voisi liikkeitä tuntea, mutta onhan se vauva kyllä tosi pieni vielä. Selvästi kuitenkin iltaisin kun rauhoittuu makoilemaan, tuntuu pari sellaista todella hentoa tönäisyä ja sellaisia joka ilta nyt tuntenut. Esikoisesta tunsin muistaakseni joskus rv 16-17, toisen kohdalla rv14. Hauska nähä voimistuuko nuo tässä viikkojen aikana vai onko vain kuvittelua 😂

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Jonxuh rv 12+3

188/436 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Pingu tulevaan! Tosi kurja juttu nuo sinun tulokset, mutta eiköhän kaikki hyvin mene ja kyllä ne siellä neuvolassa osaa antaa kaiken tarvittavan tiedon ja avun tässäkin asiassa. Saas nähdä kuinka itselle sitten käy, kun rajat on tosiaan melko tiukat 😬 Eniten itseä ahdistaa juuri tuo aika, että kaksi tuntia pitäisi istua siellä tuntemattomien ihmisten kanssa. Ei niinkään koronan takia, vaan mietin, että miten saan ajan kulumaan siellä. Täytyy ehkä ottaa joku kirja mukaan ja puhelimeen kuulokkeet. No onneksi mulla on se vasta joskus heinäkuun lopulla.

Jonxuh, onnea ultraan huomenna! Peukut pystyyn, että sielläkin kaikki hyvin 🥰 Mulla nyt menossa rv 16+2 ja en ole ihan varma, että olenko tuntenut vauvan ensimmäisiä liikkeitä. Toki kun ensimmäinen tulossa, niin hyvin vaikea tunnistaa niitä muista vatsan tuntemuksista. Mulla on usein tuo vatsa alkaa iltaisin pullottaa kunnolla ja menee kovaksi ja aamulla se voi taas olla litteämpi ja ihan normaali. Onko muilla tämmöstä?

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

189/436 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannoin muuten etten osta vauvalle vielä mitään, mutta piti vaihtaa yksi takki eri kokoon, kun tilasin, niin samaan pakettiin naputtelin nämä ihanuudet. En voinut vastustaa noita mintunvihreitä ja sinapinkeltaisia pöksyjä 😍 Väritkin sopii sekä tytölle että pojalle.

190/436 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, mulla ainakin välillä maha turpoaa ja menee iha kovaksi ja näyttää melko isolta😂 En tiedä mitä siellä mahassa tapahtuu ku kovenee.

Vierailija
191/436 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä! Mulla oli tänään puhelinaika ravitsemuterapeutille varattuna jo ennen tietoa radista niin hän osasi jo antaa hyviä neuvoja syömiseen. Maanantaina meen sitten neuvolaan neuvontaan ja saan varmasti alkaa sitten mittailla sokereita niin sittenhän sen näkee, että mikä tilanne on näin arjessa ja kuinka paljon sillä ruokavaliolla pystyy vaikuttamaan asioihin. Liityin jo facebookin radi -ryhmään ja siellä juttuja lueskelleena tuli sellainen fiilis, että aika monitahoinen ja haastava asia on kyseessä. Mutta ei auta itku markkinoilla vaan pitää vaan reippaasti tehdä kaikkensa, että vauveli voi hyvin. 😊

Mulla on tällä viikolla tuntunut maha jotenkin ”pullahtaneelta”. Sellainen olo, että jos olisi hoikka niin varmaan alavatsa pullottaisi jo selkeästi. Siltä siis tuntuu 😅

Mulla on myös liitoskipuja jo nyt. Tällä viikolla alkaneet ja tiistain pitkän ja reipastahtisen kävelylenkin jälkeen alapää oli vielä koko keskiviikonkin kipeä. Pelottaa nyt sitten, että jos ne tästä vaan pahenee ja kävelyssä erityisesti, koska se on tällä hetkellä itsellä se pääliikuntamuoto enkä tiedä, mitä muuta sitten harrastaisin näin korona-aikaan... Uiminen sopisi varmasti, mutta hallit eivät ole auki eivätkä taida muutenkaan olla kesäisin auki ollenkaan..

Ihania housuja oot Mariia83 ostanut! Herkullisia värejä nuo minttu ja keltainen ☺️

192/436 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on maha alkanu selvästi pullottamaan, tiukoissa vaatteissa huomaa 😊 Jännityksellä odotan milloin liikkeitä alkaa tuntua. Kotidopplerilla kun kuuntelen niin välillä potkaisee anturia kun kuuluu tömäys, mutta mitään ei kyllä tunnu 😅 Ultrassa kyllä sanoi että istukka on etuseinässä että voi vaimentaa liikkeiden tuntumista. Ihania pöksyjä Mariia83! 😍 Minä käyn aina kaupassa ihastelemassa, mutta mies ei anna vielä ostaa mitään kun haluaa että katsotaan ensin mitä saadaan sukulaisten lasten vanhoja että mitä oikeasti edes tarvitaan.

Pahoinvointi alkaa vihdoin väistymään, jos vaan muistaa syödä heti heräämisen jälkeen. Nyt siis seesteisempi toinen kolmannes toivottavasti luvassa!

Jonxuh: miten teillä meni ultra? 😊

193/436 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, kiva kuulla, että sullakin on samanlaista masun kanssa. Netistä koitin lukea ja löysinkin jutun jossa kätilö kertoi sen olevan ihan normaalia. On kuulemma merkki vain siitä, että kohtu kasvaa.

Pingu, hyvä juttu, että siellä on asiat lähtenyt käyntiin tuon radin kanssa ja että olet saanut neuvoja ja tukea 👍

Viuhkelis, millä viikoilla sä olit nyt? Mulla tänään 16+4 ja olen melko varma, että edellispäivänä tunsin ekat liikkeet ❤️ Töissä ollessani yhtäkkiä tuntui selvästi kun vatsan sisältä ”koputettiin.” Kolme semmoista pientä hipaisua peräkkäin. Se oli todella jännä tunne. En tietenkään voi olla varma, että ne olisi ollut vauvan potkuja, kun esikoista kerran odotan, mutta uskon näin. Mulla siis istukka on kanssa etuseinässä ja lääkäri sanoi, että voi mennä viikolle 20 asti ennen kuin tunnen liikkeitä. Doppleria mulla ei kotona ole. Aluksi mietin kovastikin sen hankintaa, mutta enää se ei ole tuntunut tarpeelliselta. Pelkään, että huolestun turhaan jos en löydäkään sydänääniä sillä koneella. En mäkään enempää noita vaatteita ajatellut ostaa, kun mekin kölpätään mun vanhempien varasto kesällä ja katsotaan eka mitä sieltä tulee ja sitte tulee tietysti ne äitiyspakkauksen vaatteet. Eikä noita viitsisi ihan hirveitä määriä ostaa, kun vauvat kasvavat kuitenkin niin nopeasti.

Täällä ihan mahtava aurinkoinen ilma! ☀️

Lämmintä viikonloppua kaikille!

194/436 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra meni hyvin, niskaturvotus oli normaali, mutta yhdistelmäseulatulos tulee vähän myöhemmin. 😊

Mulla tosiaan tuntuu juuri tuollaisia Mariia83 kuvailemia hentoja koputuksia silloin tällöin. Luulen että silloin tuntuu ko koko vauva liikahtaa reunaa vasten. Potkut taitaa muuten olla liian hentoisia. Kysyin eilen kätilöltä ja se sano, että onhan se mahdollista, että tunnen jo kun tiän, mitä odottaa.

Eilen sain vihdoin ja viimein sen dopplerin ja kyllä sydänäänet kuulu. Vähän olin aluksi epävarma, kumman sykkeet on, mutta sitten kun liikuttamalla kuulu hitaammat ja vieressä nopeammat niin kyllä sen vauvan hääty olla 🥰

Meillä on jännät paikat ens viikonloppuna kun vanhemmat lapset tulee kotiin isältään ja kerrotaan vauvasta heille. En yhtään osaa odottaa, miten reagoivat. 😅

195/436 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, minä tuun jokusen viikon jäljessä, rv 14 nyt menossa 😊

196/436 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt pe illasta asti ollu outoa alavatsakipua. Se tuntuu vähän kuin menkkakivut ja välillä ei ole kipeä vaan ihan kuin paineen tunne virtsarakon/kohdun kohdalla. Se pahenee jos esim kävelee ja välillä tulee sit niitä repiviä kipuja, mut me menee ohi aina pian.

En tiedä onko tämä ihan normaalia vai liittyykö esim ilman kertymiseen vatsaan tai virtsatieyulehdukseen vai mihin... Onko teistä kenelläkään ollut kyseistä, näin pidempi aikaisesti kuin hetkittäin?

Onneksi mulla on lääkäri muusta syystä huomenna aamulla ja ajattelin kertoa siellä myös tästä...

Vierailija
197/436 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri kaksi-kolme päivää jatkuvaa kipua kohdun alueella. Ei ollut liitoskipuja vaan nimenomaan sellaista menkkamaista. Myös repimiskipuja edelleen ajoittain. Yhtenä yönä jopa heräillessäni tunsin sen kivun eli oli ihan huomattavaa. Itse päättelin sen vain olevan normaalia kasvukipua. Samoihin aikoihin tuntui, että maha alkoi ”pullottaa” enemmän ulospäin. Nyt taas ei ole ollut jatkuvaa vaan toisinaan tulevaa muutaman päivän ajan.

Uskoisin, että on siis ihan normaalia. 😊

198/436 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pingu vastauksestasi! Helpottaa kuulla että samanlaista ollut sullakin. Siis ei tietenkään kiva ole että sullakin kipuja, mut on varmasti sit ihan asiaan kuuluvaa... Alkaa vaan kaikki "uudenlaiset" oireet mietityttämään kun ei ole lainkaan tuttua juttua kun ensimmäistä odotellaan😅 Jospa tämä tästä asettuisi...

199/436 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli samantyyppisiä tuntemuksia viikko-pari sitte. Aattelin kanssa et on ihan normi kasvukipuja ku kohtu raivaa tilaa tuolla ahtaassa paikassa. Repivää kipua mulla on myös jos aivastaa, nousee liian nopeesti tuolilta tai rakko on liian täys. Mul on nyt parin päivän ajan ollu kans kauheita nopeita vihlovia kipuja kohdunkaulalta alavatsaan jotka menee ohi ihan sekunnissa, toivotaan et noiki on ihan normaaleja tuntemuksia.. Täytyy mainita ens viikon neuvolalääkärissä tosta :o

200/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä ja käytiin läpi noita kipuja. Lääkäri arveli että olisiko virtsatietulehdus koska eniten aristi rakko. Otettiin virtsanäyte ja verikokeita. Katsottiin ultralla vauvaa ja siellä se polskutteli ja voi hyvin♥️🥰 Iltapäivällä sit tuloksia... Tämä päivä saikkua ja lepoa.

Mulle tuli yllätyksenä että kohtu onkin jo navan kohdalla😳🤯 Olin luullut että paljon alempana. Eipä siis ihme että masu pömpöttää😂