Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

221/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83 kirjoitti:

Jonxuh, mites sulla noissa aiemmissa raskauksissa oli ton painon kanssa? Itseä vaan vähän ihmetyttää, kun näillä viikoilla ei ole painoa tullut vielä yhtään ja vaikka neuvolassa sanoivatkin ettei se haittaa, niin itseä vähän askarruttaa, että toivottavasti vauva kasvaa silti normaalisti.

Mulla on siis aina tullu helposti painoa, oli raskaana tai ei. Syömällähän sitä tulee ja ei geenitkään auta asiaa. 🙈 Esikoisesta nousi 25kg, joita kannan edelleen. Toisen kanssa olin raskausajan tiukalla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja nousi vain 10kg. Nyt mulla on taustana, että jouduin noita lapsettomuushoitoja varten tiputtamaan aika lyhyessä ajassa - 25kg ja kun ollu niin tiukalla kuurilla niin nyt elimistö näköjään kerää kaiken takaisin tosi helposti. Pelkästään sillon heti hoidon jälkeen nousi takaisin 5kg nesteitä ja nyt sitten noussut siitä vielä sen toiset 5kg. Suositus olis minun kokoiselle, että raskaana ei nousisi yhtään tai ihan vähän. En vain saa itteä niskasta kiinni 😣

Sinuna en olis huolissaan, vaikka paino ei nouse. Vauva kyllä ottaa kaiken mitä tarvitsee 😊👍

222/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on vihdoin päästy seesteisen keskiraskauden makuun. Huomenna alkaa rv 16, ens viikolla on seuraava neuvola. Maha näkyy enemmän ja vähemmän päivästä riippuen, itse huomaa selvän eron mutta muille näytän varmastikin vain lihoneeni 😁 Paino ei ole yhtään noussut ja pahoinvoinnin myötä kadonneet kilot eivät ole tulleet takaisin, tämä vähän huolettaa 😶 Katoin tuommoista taulukkoa painonnoususta suhteessa lähtö-BMI:hin ja minulla viimeistään tällä viikolla pitäisi painon alkaa nousta, muuten on liian vähäistä 😬 Pahoinvointi vaikuttaisi onneksi nyt vihdoin hellittäneen niin ruokakin alkaa maistua.

Hurjaa että äitiysloman alkuun on enää alle 5kk! Olo on edelleen ihan kuin valeraskaana olisi, ja tuntuu hassulta suunnitella tulevaa ja äitiyslomaa. Liikkeitä ei vielä tunnu, olen yrittänyt kuulostella ja dopplerillakin kun kuulen potkun niin en kyllä tunne mitään 😁 Istukka on juuri tuossa edessä niin varmasti vaimentaa. Oon myös miettinyt et onkohan istukkaan liittyvä ilmiö sillä kun hiljaa kuulostelen niin tunnen ja näen alavatsan sykkivän oman sykkeen tahdissa 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysvaatteisiin kommentoin sen verran, että itsehän olen niin iso, että kaupoissa ei myydä tämän kokoisille äitiysvaatteita. Myöskään ”osta kokoa isompia” ei sovi, koska niitäkään ei saa. Tilasin jo aiemmin yoursclothingista Briteistä housuja ja muutaman testitopin, että on edes jotain päällepantavaa, kun vatsa alkaa kasvaa ja housut kiristää. (Harmi että brexitin astuessa kunnolla voimaan tulee niihinkin tilauksiin tullit päälle.. se on ainoa paikka josta saa tilattua oikeasti isoja kokoja. Jenkeistä saisi varmasti myös, mutta ne tullit..) Hirvittää vähän, että missä vaatteissa sitten imetän (jos se vain onnistuu), kun niitäkään vaatteita ei Suomessa myydä minun koossa. Tällä hetkellä mahtuvat kuitenkin vielä omat vaatteet ja kesäksi olen ostanut trikoomekkoja ja legginsejä, joissa pitäisi sitten olla mukava olo. 😊

Käytiin eilen neuvolassa ja oli niiiin ihanaa kuulla sydänäänet miehen kanssa yhdessä. 🥰 Itse olen tuntevinani jo pientä liikehdintää. Iltaisin sitä tuntuu selkeimmin, kuin jokin möyrisi siellä mahan alla. 😄 Se on ihanaa, koska siitä tietää, että vauva on hengissä.

Sain myös sokerimittarin ja eilen illalla harjoittelin sillä mittaamista välipalalla ja iltapalalla. Koska mulla on lähete sinne äitipolille jo, niin joudun nyt heti aloittamaan mittaamisen niin, että mittaan viikossa kolmena aamuna ja kahtena päivänä kaikki ruoat ennen ja jälkeen. Sitten lähettelen niitä diabeteskätilölle ja saan sitten ohjeita. Syksylle sain jo kaksi lääkärinaikaakin tähän liityen. Mittaaminen on yllättävän kivutonta ja helppoa. Ongelma on ollut, etten meinaa saada tarpeeksi verta tulemaan siitä pienestä reiästä. 😅 Aamupaasto vaikuttaisi olevan mulla se ongelma ja ateriaa ennen ja jälkeen on ollut ainakin nyt hyviä arvoja.

Ollaan nyt miehen kanssa noudatettu radi -ruokavaliota ohjeen mukaan ja mulla oli itseasiassa paino tippunut n. 3kg ensimmäisestä mittauksesta. Se on ilmeisesti ihan ok, kun kuitenkin syön monipuolisesti ja säännöllisestä enkä tarkoituksella laihduta. Jätin nyt kaikki pikahiilarit kokoaan pois. Vähän harmittaa ettei voi ”nauttia” raskaudesta ja syödä mitä huvittaa, mutta minun ja vauvan hyvinvointi on tärkeintä. ☺️ Mieskin oli laihtunut kolmisen kiloa. 😄

Vierailija
224/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tänään töissä viimein kaikille raskaudesta ja se tuntui hyvältä ja helpottavalta.

Pikkuhiljaa alan itsekin uskoa, että se vauva voi meille oikeasti syntyä. Tähän asti olen koko ajan vähän pelännyt, että vauva kuoleekin kohtuuni. Tietysti se vieläkin pelottaa, mutta tuntuu kuitenkin koko ajan varmemmalta, että kyllä se pieni siellä on ja kasvaa. Niin jännittävää!! 🤩

Mökkeily kuulostaa niiin ihanalta Mariia83. Haluaisin niin mökkeillä, mutta meillä ei ole käytössä mitään sukumökkiä eikä tietysti omaakaan. Voisihan sellaisen vuokrata, mutta en tiedä olisiko nyt jo liian myöhäistä. Ja grillaaminen.. toinen mun lemppari. 😋

Kiitos HeRo boxi-vinkistä! Pitääpä tutustua! Mehän siis ostettiin ensimmäiseksi syöttötuoli 🙈🙈😂 Siis kyllä, juuri se asia, mitä se lapsi tarvitsee sitten vuoden päästä. Ehkäpä seuraavaksi jotain ajankohtaisempaa. 😅

Te joilla ei paino nouse, niin en olisi huolissani. Minulle sanottiin, että lapsi ottaa, minkä tarvitsee. Äidin oloon se tietysti alkaa sitten vaikuttaa. Ravitsemusterapeutti sanoi minulle, että rasvaa tulisi syödä maltilla, koska on niin korkeaenergistä ja että niille, joiden paino ei meinaa nousta, suositellaan nimenomaan rasvalisää, esim. teelusikallinen kasvirasvaa salaattiin, puuroon tms. Tai sitten lisää rasvaista kalaa, avokado ym. ruokavalioon.

Minulla on Viuhkelis myös ollut ihan valeraskaana olo. Tuntuu hassulta kertoa töissä tai vertailla vaunuja jne. Esimieskin kysyi, että koska jäät sitten äitiyslomalle, johon vastasin, että en minä tiedä. 😂Ehkä se vielä tästä, kun homma etenee. 😁

Niin pahoittelut näitä mun romaaneja. Mulla nimenomaan tuntuisi juttua riittävän. 🙈

225/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, tässä vielä kuvaa boxista. Olihan siellä siis lahjakortti myös jolla saa viaplayn 2kk käyttöön...

226/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Libero kerhoon kannattaa liittyä, saa ilmaiseksi Libero laukun hieman ennen laskettua aikaa👌👍

227/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, tavallaanhan tuo on kiva ”lisä” että pääsee seurailemaan vauvan kasvua useammin ☺️ Itsellä oli muutama viikko sitten todella paha olo, kun eksyin lukemaan netistä myöhäisistä keskenmenoista, kohtukuolemista jne. Jotenkin ne tarinat otti vallan päässä ja olin ihan varma, että meillekin käy niin ja yhtenä päivänä sanoinkin miehelleni, että musta tuntuu, että vauva on kuollut. Hänhän oli ihan hädissään ja yritti, että olisin soittanut neuvolaan, että pääsisin sydänääniä kuuntelemaan. Lähellä olikin etten soittanut, mutta sitten järkeilin asian, että vasta viikko sitten siellä olin ollut ja jos noin ikävästi kävisi, niin en voisi sitä mitenkään estää. Nyt mieli on jo parempi vaikka en uusia liikkeitä ja sydänääniä olekaan tuntenut/päässyt kuuntelemaan.

Kiitos muuten tuosta babybox vinkistä, en ollut aiemmin kuullutkaan. Mistä kaupoista sen voi sitten noutaa? Täällä ei meinaan ole yhtään lastentarvike kauppaa 🤔

Me ei olla vielä ostettu mitään isompaa kuin muutama hassu vaate. Jotenkin ei vaan uskalla edelleenkään ja odotan nyt ainakin siihen rakenneultraan saakka. Luin muuten, että suomessa yritetään pelastaa jo rv 24 syntyneet. Sitä ennen ei eli vielä olisi viisi viikkoa tuohon etappiin. Itse siis olen keskonen ja synnyin viikolla 27, että en tiedä johtuuko siitä tuo pieni ”pelko” ennenaikaisesta synnytyksestä.

Jonxuh, täälläkin kyllä geeneissä vahvasti tuota ylipainoa ja itsekin olen sitä sorttia että lihon helposti. Siksi vähän ihmetyttääkin, että miksi nyt en ole lihonnut jo hurjasti 😂 Toki herkuttelut olen pitänyt kurissa max. kerran viikossa ja syön pääasiassa kotiruokaa. Tietysti käyn hampparilla kun tekee mieli, että en silleen rajoita itseltäni mitään. Mäkin laihdutin ennen tätä raskautta 10 kiloa, josta toki viisi ehti tulla takaisin kahdessa vuodessa ja oli tarkoitus ottaa taas ryhtiliike sen suhteen, mutta sitten tämä pikkuinen ilmoitti tulostaan. Mullakin on hieman ylipainoa tällä hetkellä, että tiedän kyllä sen etten saisi lihota mitään 20 kiloa, mitä monet on lihonnut ensimmäisessä raskaudessa.

Pingu, kiva kuulla, että siellä kaikki hyvin ja että mittaamiset on lähtenyt hyvin käyntiin. Mökkeilystä sen verran, että ei tuokaan mökki meidän oma ole, vaan puolisoni isän ja hänen naisystävänsä. Kiva kuitenkin, että saamme mekin käydä siellä välillä rentoutumassa ☺️

Sain muuten tänään kuulla, että voi olla pieni mahdollisuus, että täällä alkaisi puolisot pääsemään neuvolaan ja ultriin mukaan! Äitini (joka on terveyskeskuksessa töissä) laittoi viestiä asiasta, että siellä oli aiheesta keskusteltu. Nyt vaan toivotaan parasta, että näin olisi parin viikon päästä. Tuo rakenneultra on kuitenkin tärkeä ja se kestääkin tunnin, kun tutkitaan kaikki tarkasti.

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

228/436 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, se babybox pitää noutaa lastentarvikeliikkeestä...😑 Oiskoha jossai lähistöllä sitä liikettä jos satutte reissailee nii voitte samalla napata kyytiin? Siitä ku saa sen koodin melko pian niin voi hakea ku pystyy, toisin ku Liberolaukussa vasta ennen laskettua aikaa.

On se helpottanut itseä, että päässyt useammin ultraan ja lääkärille, mutta sairaus myös aiheuttanut lääkityksineen ylimääräistä pelkoa keskenmenosta tai kehityshäiriöistä, mutta nyt kun tehtiin varhairakenneultra niin helpotti kummasti kun näki että rakenteet kunnossa🥰😍

Ja onhan se varmasti yleensäkin normaalia että välillä tulee ajatuksia, että onko vauvalla kaikki kunnossa jne, varsinki jos ei tunne vielä liikkeitä...

229/436 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, minäkin olen täällä paininut pelkojen kanssa. Mulla on niin vähän aikaa keskeytyneestä keskenmenosta (tapahtui tammi-helmikuun vaihteessa), että olen ollut välillä ihan hysteerinen. Ensimmäiset 12 viikkoa pelkäsin keskenmenoa, ja mulle vielä sattui tulemaan niitä alkuraskauden verenvuotoja, joille ei löytynyt syytä. Mulla oli np-ultra silloin 13+4, ja ajattelin että nyt voisin rentoutua. No keskenmenopelko loppui siihen, mutta jostain syystä aloin nyt pelkäämään rakenneultra, ja että sieltä paljastuisi jotain, mihin ei riitä pelkkä seuranta. Mua helpotti vähän, kun googlasin, paljonko tehdään keskeytyksiä rakenneultra jälkeen, ja se oli oikeesti alle 1% verran.

Mua on kovasti harmittanut, että mun eka kunnon raskaus on tällästä pelkäämistä. Tavallaan surettaa, etten uskalla iloita. En ole uskaltanut ostaa yhtäkään vaatetta tai muuta hankintaa, koska pelkään "karmaa". Oon yrittänyt neuvolassa kysyä voisinko päästä miehen kanssa juttelemaan tosta pelosta jollekki, mutta tähän saakka laihoin tuloksin. Laitoin vielä erikseen viestiäkin sähköisesti, jolloin mun neuvolatäti soitti ja juteltiin ehkä 10min. Musta tuntuisi että meille olisi molemmille hyvä vaikka ihan 1 tunnin jutteluaika depressiohoitajalla tai muulla. Pitää taas ensi viikolla yrittää kysyä.

Tänään siis 16+4.

230/436 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, lähin lastentarvike kauppa on Turussa eli n. 80 kilsan päässä. Toki mennään sinne myöhemmin tekemään hankintoja, mutta ehkä jää toi boxi sitten itseltä kuitenkin tilaamatta.

Laauur, olen tosi pahoillani, että olette joutunut kokemaan keskenmenon 😢 Onneksi nyt kuitenkin uusi raskaus jo näin pitkällä. Varmasti teillä vielä enemmän pelkoja, kun taustalla kerran yksi menetys. Niin se vaan taitaa olla, että tämä ikuinen pelko ja huoli omasta lapsesta alkaa jo odotusvaiheessa ja mahtaako se päättyä koskaan. En osannut itsekään kuvitella odottamista tällaiseksi ennen raskautta. Kurja juttu myös tuo, että ette ole saaneet tarpeeksi keskustelu apua tuon keskenmenon jälkeen. Itse kun lueskelin niitä kokemuksia, niin melko useasti keskenmenoa vähäteltiin ja monet joutuivat käsittelemään menetyksen yksin. On sekin tosi väärin. Kaikilla tuntuu olevan nykyisin niin kiire ja resursseja vähennetään joka paikasta. Kaikki myötätuulet ja halaukset teille kuitenkin tulevaisuuteen ❤️

Tuli tänään positiivisiakin uutisia! Nimittäin täällä on tästä päivästä lähtien purettu koronarajoitukset neuvola käynteihin eli isät/tukihenkilöt pääsevät mukaan neuvolaan ja ultraan! 😍 Oon kyllä tuosta niin onnellinen ja päästään yhdessä nyt sinne rakenneultraan. Tämä kun kuitenkin on itselle ensimmäinen lapsi, niin tosi kiva, että nyt pääsee toinenkin osallistumaan ja näkemään vauvan ennen syntymää. Toivottavasti rajoitukset puretaan pikkuhiljaa muillakin paikkakunnilla.

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

231/436 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83 ihanaa että teillä rajoituksia puretaan! Meillä oli tullut lievennys että puoliso pääsee mukaan ensikäynnillä, mutta se on minulla jo takanapäin niin ei lohduta.. Ja laajaan terveystarkastukseen myös mutta se on vasta joskus myöhemmin. Ultraan ei toistaiseksi pääse, mutta minulla se vasta heinäkuussa joten elättelen vielä toiveita...

232/436 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, olitkos se sinä jolla todettiin myös raskausdiabetes? Oletko saanut kotona hyviä arvoja?

Itse nyt mittaillut viikon verran ja aamun paastoarvo ollut joka aamu hyvä (siitä jäin kiinni siis sokerirasituskokeessa) mutta mulla on jatkuvasti se ennen ateriaa arvo loppupäivän sit liian korkea🙈😣 Se 1h ruokailun jälkeen on ollu hyvä. Mulla tosin on kortisonikuuri menossa että sekin vaikuttaa sokeriarvoihin, mutta kyllä tässä jo ahdistaa vähän kun en haluais ainakaan mtn piikityshoitoa😥 Vielä 2vkoa kortisonikuuria niin pitää sit katsoa asettuuko ne arvot yhtään... ja nyt yritän entistä enemmän syödä mahdollisimman hyvin!

233/436 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pitääpä tulla tännekkin kommentoimaan pitkästä aikaa 😊

Olen lähinnä tuonne toiselle foorumille aktiivisena kirjoitellut.

Tosi kiva, et näyttäisi teilläkin raskaus menevän hyvin ja kiitti vinkistä babyboxiin (menee hakuun kyllä!) ✌🏻

Täällä nyt 17+1, kävin viimeviikolla varhaisessa rakenneultrassa kun niskaturvotus oli 2.8mm (eli lähellä 3mm). Halusivat sydäntä päästä ajoissa tutkailemaan koska kohonnut turvotus voi tähän liittyä. Seulonnan tulokset oli tosi hyvät, eli nekin kunnossa 😊

Sokerirasituksesta sain myös puhtaat paperit (sukurasite) 🎉

Varhaisessa rakenneultrassa oli hoitajalla taas työ saada katsottua sydämen rakenteita ja muitakin, kun pieni liikkui ja pyöri kuin mikäkin häkkärä. Sama oli nt-ultrassa, hyvin aktiivinen pieni 😊

Onneksemme kaikki oli kunnossa!! Sukupuoli ei selvinnyt enkä kysynyt kun oli aikaa vievä jo perus tutkimus 😂

Heinäkuun 3. päivä rv20+ tekee lääkäri uuden rakenneultran, joten jos pieni sitten esittelee myös onko kumpaa sukupuolta. Toki tärkeintä, että pienellä kaikki kunnossa ❤️😍

Liikkeitä ei vielä oikein tunnu, dopplerilla sykkeet aina tarkistelen ja yleensä 155-165 luokkaa ❤️

Kipuja ja särkyä löytyy selästä lonkkiin sekä nivusiin, näkö heikentynyt, näppyjä naama täynnä ja masu kasvanut hiljaksiin 😅

Onneks paino noussut ihan vain normaalisti, oliko 1,3kg tässä 3kk aikana ja en ole ylipainoinen joten en panikoi (vielä) 😊

Ihanaa kesän alkua ja mukavaa odotusta 😊❤️

234/436 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, hienoa että seulontatulokset hyvät ja sokerirasitus meni läpi!👍👌 Hyvä että tekivät varhais rakenneultran, se ainakin itsellä auttoi rentoutumaan kovasti kun kaikki oli kunnossa🥰

Ihanaa kesää teillekin!

235/436 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, hienoa, että kaikki kunnossa siellä!

HeRo, kortisoni kyllä helposti nostaa sokereita, kait ne neuvolassa ottavat sen huomioon noissa arvoissa. 🤔

Tänne ei ihmeempiä, melko tylsää odotusta. Seuraava neuvola vasta neljän viikon päästä ja viisi viikkoa rakenneultraan. Mulla ahistaa ko näytän vain lihonneelta, enkä ollenkaan raskaana olevalta. 😣 Ehkäpä tuo maha jossain vaiheessa alkaa muotoutua noiden omien makkaroiden alta.

Viime viikolla kävin siellä sokerirasituksessa ja hyvät tulokset tuli. Ei siis stressiä sen puolesta ainakaan toistaiseksi. 👍

Kerroin eilen pomolle, että ootan. Hän oli oikein iloinen ja alko heti miettimään mahdollista sijaista. Mulla on kyllä työmotivaatio ollu nyt aika hukassa, mietin tekeekö tuo että tietää muutaman kuukauden päästä pääsevänsä pois niin ei nyt jaksa oikein kiinnostaa. Väsynyt olen myös edelleen, hb oli nyt 119, yleensä ollu 140-150 tuntumassa, että seki voi vaikuttaa. Töitten lisäksi pitäisi myös jaksaa opiskella 3 ensivuoden kurssia pois jaloista, etten tipu meän ryhmästä. 😴😴

Mukavaa päivää kaikille!

Jonxuh rv 15+1

Vierailija
236/436 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on radi. Mulla tosiaan oli rasituksessa paastoarvo huima 6.8. Oon nyt viikon mittailut ja mulla tuli heti se lähete sinne äitipolille, kun arvo oli niin korkea. Eilen lähetin tulokset sinne. Jokainen paastoarvo on ollut mulla liian korkea. Välillä 5.5-6.3, kun pitäisi olla alle 5.5. Ennen ja jälkeen aterioiden on mulla pysyneet hyvinä arvot. Diabeteshoitaja sitten sanoi, että välillä ruokavaliolla ei vaan pysty tohon paastoarvoon vaikuttamaan. Olen siis sairaalloisen lihava ja se tietysti vaikuttaa. Olen nyt noudattanut tiukkaa radi -ruokavaliota ja tehnyt kaiken ohjeiden mukaan. Ekasta neuvolasta paino oli pudonnut melkein kolme kiloa. Lääkäri oli katsonut arvoni ja näkemättä ketään minulle aloitettiin eilen metformiini lääkitys, jonka pitäisi tasata erityisesti tuota paastoarvoa. Hitaasti nostetaan 2+2 tablettia annokseen. Eilen otin ensimmäisen tabletin illalla ja aamulla paasto oli heti 5.2 eli ilmeisesti toimii lääke. Olen ihan tyytyväinen lääkityksen aloittamiseen, koska en usko, että olisin voinut enää ruokavaliota muokata enempää. En myöskään haluaisi ihan hirveästi laihtua, kun sekään ei kai hyväksi vauvalle. Mutta painon lasku minun tapauksessa parempi kuin nousu.

Meillä oli neuvola viime maanantaina ja seuraava vasta heinäkuun lopussa eli tulee kahden kuukauden väli. Se tuntuu itsestä hurjan pitkältä. Onneksi välissä on kuitenkin rakenneultra, mutta sekin vasta heinäkuun toisella viikolla.

Hitaasti tuntuu aika menevän. Kai se maha kasvaa, mutta en sitä tuolta omien läskien alta vielä näe vaikka mies sanookin, että vatsani on pyöristynyt. Vähän sellaisia liikkeitä olen aina välillä tuntevani. Nukun huonosti ja herään aina aamuyöllä jo ennen kelloa. Lisäksi kun yön paasto ei saa kestää yli 9h ton radin takia niin joudun heräämään viikonloppuisinkin herätyskellolla syömään. No kai se on harjoitusta vauvaa varten sitten. 😅

237/436 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuuh. Nyt rv 18, ja supistuksista tullut jo päivittäinen kumppani. Noin pari viikkoa sitten tunsin ekan kerran, mutten tajunnut että vatsan kovettuminen oli supistus. Huolettaa ihan sairaasti kun nyt viikonlopusta asti ollut sellaista että joskus iltaisin tuntuu ettei supistus lakkaa ollenkaan, vaan vatsa jää sellaiseksi möykyksi pitkiksi ajoiksi. Kävin maanantaina yksityisellä tarkistuttaa tilanteen ja kaikki hyvin, kohdunkaula pitkä ja napakka ja kiinni. Ens viikolla neuvolalääkäri. Onko teillä ollut jo supistuksia? Eka raskaus siis kyseessä mulla.

238/436 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu että lääkkeet on auttanu sokeriarvoissa Pingu! Mulla kans oli joskus muutama vuosi sitte toi metformiini käytössä pcos:n takia ja ne autto mua laihduttaa 30kg ku elimistö ei ollu ihan jumissa ja sokeriarvot vähän tasasemmat.

Käyttäjä34568 kuulostaa pelottavalta, mutta hyvä et kohdunkaula oli kuitenkin ennallaan vielä. Mulla on tullu tähän mennessä (rv 19) tasan yks supistus, johon heräsin aamulla. Tuntu ku vatsan läpi olis menny joku iso möyrivä mato ku se kovettu jotenki aaltomaisesti eestaas. Loppu kyllä heti ku vaihdoin asentoa eikä oo tullu lisää. Mainitse toki myös tolle neuvolalääkärille noista. En usko että syytä huoleen jos kohdunkaulan tilanne ei muutu mikskään :) Ootko rasittanu itteäs erityisen paljon, tai osaatko yhtään hakemalla hakea jotain syytä joka vois triggeröidä noita supistuksia? :o

2,5vk rakenneultraan mulla. En jaksais enää jotenki yhtään ooottaaa.. On kiva nähdä pikkuset uudestaan ja nähdä et onko kaikki ihan fine, ku vielä en osaa sanoa 100% et onko kaikki tuntemukset mahassa vauvojen liikkeitä vai ilmakuplia, ainakaan ne ei tunnu samanlaisilta pikkuhipaisuilta kun ennen ni vaikee sanoa. Haluisin vaan et toi rakenneultra on ohi ja pääsisin ostamaan vauvoille jo tavaroita. Sorruin myös ottamaan ekan mahakuvan eilen.. :D Kyllä se raskausmaha alkaa sieltä oman mahan alta pikkuhiljaa näkymään, mut vieläki näytän lähinnä vaan siltä et olisin lihonu reippaammin, pläääh. Tuntuu et noihin kakkosella alkaviin viikkoihin ei päästä millään!

239/436 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen neuvolakäynti takana ja pienellä pitäisi olla kaikki hyvin, terkkari ei ollut huolissaan painosta ja itseasiassa nyt se vihdoin alkanutkin hiipimään ylöspäin. Mahakin alkanut pullottaa selvemmin, töissä on työkaverit ruvennut huomauttelemaan 😁 Pari kertaa oon kuvitellut tuntevani liikkeitä, terkkari oli vahvasti sitä mieltä että kyllä ne liikkeitä ovat olleet. Nyt siis rv 17 menossa.

Supistuksista en osaa oikein sanoa, kipua ei ole mutta välillä alavatsalla sellainen epämukava tunne. Oon sen verran hoikka et kohtu tuntuu koko ajan tosi napakalta et varsinaista muutosta en oo huomannut siinä, mut ajattelisin että varmaankin supistuksista siis kyse. Näitä enemmän on jos on kovasti päivän touhunnut.

240/436 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa toinen neuvolakäynti takana. Kaikki pitäisi olla hyvin, sykkeet löytyi ja pari potkuakin kuului. Mies pääsi nyt mukaan neuvolakäynnille ja oli kyllä tosi kiva! Terkkari otti miehenkin hyvin huomioon ja kyseli tältä myös kaikkea raskauteen liittyvää. Painoa on minulla tullut nyt koko raskausaikana vasta 2.5 kiloa mikä on itsestä ainakin tosi jees, vaikken sitä sinällään ole stressannutkaan! Tänään siis 17+5 menossa :)

Me käytiin yksityisellä varhaisrakenneultrassa. Ihan vain siksi, että mun pelot hälvenisi ja mieskin pääsisi mukaan ultraan. Täällä meillä päin miehet ovat tervetulleita neuvolaan, mutta eivät vielä rakenneultraan. Kaikki vaikutti hyvälle, toki ihan niin tarkasti noita rakenteita ei syynätty kuin varsinaisessa rakenneultrassa, mutta päällisin puolin kaikki vaikutti normaalille. Paino-arvio oli jo 190g. Varsinainen rakenneultra meillä on vasta heinäkuun alussa 😊