Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

Vierailija
201/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla ootkaan HeRo? Itsekin oon aatellut, että kohtu on tuolla ihan alhaalla vielä ni hauska kuulla, että millon se on sit navan kohdalla jo. 😅 Itsellä siis menossa nyt 14+2.

Muuten onkin sitten oikein huippumaanantai. Eilen iski kurkkukipu ja tänään joudun/pääsen sitten koronatestiin. Toivottavasti ei ole sitä! Vähän jännittää se testi, kun mulla on nyt niin herkkä yökkäysrefleksi ja siinähän tosiaan nenän kautta tungetaan tikku nieluun asti. 🤢

Lisäksi huomasin, että meidän toinen asuntohakemus on peruuntunut jostain kumman syystä ja ei siis voida ainakaan niitä asuntoja saada. 😭

202/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, nyt on 16+5. Toiv ei ole koronaa sulla🙏

Sain tuloksia ja ei ole virtsatietulehdus, mikä hassua koska rakko aristaa eniten. On ihan kosketusarka. Leukosyytit ja crp koholla joten jossakin on jtk tulehdusta mutta ei osannut lääkäri sitä paikantaa... huomenna mentävä uudelleen verikokeisiin. Tuossa sit kuumeen mittasin ja lämpöä 37,1.

Toiv ei mtn vakavampaa...😔🙏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se koronatesti ole paha. Mulle on se tehty. Ei se oksettanu vaan aivastutti😅

Ja ikävää Pingu että asunnot meni sivu suun... onneksi niitä riittää ja on vielä aikaa ennen kun vauva syntyy😊👍

Vierailija
204/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesti meni nopeasti ja olihan se vähän inhottava, mutta ei paha ollenkaan. Ei tosiaan aiheuttanut yökkäysrefleksiä, mutta silmistä kyllä vuosi vettä kun sitä työnnettiin. 😅 Selvisin!

205/436 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, niin tuli mullaki vedet silmistä ja räät nokasta😂 Mut ei paha. Hyvä että meni sullaki helposti!😅👌

206/436 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Pingu ei ole koronaa 😬

Selvisikö Herolla missä tulehdus on?

Täällä on pari päivää ollut jotenkin tukala olo. Vatsa pullottaa ja tuntuu että vatsalihakset ovat aivan jännittyneet, ikään kuin yrittäisivät taistella kasvavaa kohtua vastaan. Varsinaisesti ei kipua, mutta sellainen epämiellyttävä olo. Seistessä tuntuu että alkaa helposti heikottamaan varsinkin ulkona nyt kun on lämmintä, olenkin oppinut aika hyvin pongaamaan kaikki mahdolliset istumapaikat 😅 Mitenkäs muiden olot?

Huomenna alkaa toinen kolmannes, hurjaa! Vitsi miten nopeesti aika on mennyt, vastahan sitä vielä yritettiin raskautta.. 😱

207/436 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, joo selvishän se... mun perussairaus (suolistosairaus) pahentunut ja sairaalassa kävin eilen ja huomenna menen takaisin😥. Lääkityksen sain, että tulehdus paranisi. Tällä hetkellä ei ole vauvalla ainakaan hätää mutta itsellä aika kovat kivut. Viikon saikku tuli😩😔 Mut itse olen näistä kärsinyt ennenkin joten pärjään kyllä kunhan vaan masuasukilla kaikki kunnossa🥰🙏 Tehtiin muuten eilen ultra tämän tulehdusasian takia, että varmistettiin että kohdussa/vauvalla kaikki hyvin, niin oli kiva nähdä taas pieni siellä mutkuilemassa😅♥️ Kova oli meno hänellä, pyöri vaikka miten päin... sain kuvanki kotiin viemisiksi miehelle.

Mies sai eilen onneksi sairaalassa odottaa mun kanssa aulassa mutta lääkärin huoneeseen ei saa mennä mukaan. Toiv ensi viikon neuvolaan saisi mukaan tulla🙏

Onpa ikävä Viuhkelis että sulla tukala olo kävellessä. Itse en voi nyt kipujen kanssa juuri kävelläkään...mutta aiemmin pystyin kyllä käymään lenkillä koirien kanssa jne, mutta ei mtn juoksua vaan iha kävellen. Uskon että kun tämä tulehdus saadaan kuriin niin pääsee taas lenkkeilee👍 Toivottavasti sullakin olo helpottaa... on nimittäis aikamoisia helteitä luvassa, eivät varmaan ainakaa helpota asiaa🙈

208/436 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä HeRolle. Kuulostaa tosi kauheelta, toivottavasti menis ohi nopeesti eikä vaivais enää :(

Mulla oli just neuvolalääkäri ja en tykänny yhtään siitä lääkäristä bläää. Ei oikeen puhunu mitään, ei kyselly mitään ja tuntu et ei kuunnellu mitään mitä sanoin. Onneks loput lääkäreistä on nyt äitiyspolilla tästä eteenpäin. Tunnusteli kohdun koon mahan päältä ja on jonku verran isompi ku normisti tässä kohtaa, tietty ku kaksoset ni ihan normaalia. Mäkin yllätyin et se kohtu tosiaan on jo reilusti tossa navan kohalla, aattelin et paljon alempana. Myös sydänäänet kuunneltiin ja se vaan vahvisti mun aavistuksia sukupuolista hihii. Toisella syke 140 ja toisella 157, mulla on niiiin tyttö & poika-fiilis.

Viikko 17 meneillään ja oon nyt 90% varma et tunnen liikkeitä. Ei oo mitään sellasta mitä oisin tuntenu aikasemmin, eikä varmasti tunnu ilmakuplilta. Vähä sellasta hipaisua, nykimistä ja kutittelua. Tuntuu vaan jos on ihan paikallaan, eikä tietty kovin usein mut kuitenki! Myös liitoskivut vaan senkun jatkuu, oon tänään eilisen, huiman 1km kävelyn jäljiltä ihan rikki, nivusiin ja lonkkiin sattuuuu. Apua

Vierailija
209/436 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teidän kuulumisia! Toivottavasti HeRolla tulehdus ja olo helpottaa.

Ei ole koronaa minulla. Jouduin/sain kuitenkin olla koko viikon kotona työterveyden määräyksellä. Vähän hassuahan tää on ihan terveenä olla kotona, mutta onpahan saanut levätä ja olla vaan.

Mulla on myös kaikenlaisia oloja ja kipuja ja epämukavuuksia kohdun alueella, erityisesti ihan alavatsassa. Oon käyttänyt normaaleja housuja tähän asti, mutta en tiedä painaako ne jotenkin jo enemmän, kun tuntuu aina vatsa jotenkin painavalta ja jomottavalta kun on liikenteessä. Lisäksi pissahätä on kyllä ihan koko ajan. Tuntuu, että kohtu painaa rakkoa koko ajan... Liitoskipuja tosin ei ole nyt ollut, onneksi!

Oon nyt yrittänyt noudattaa radi -ruokavaliota ja jättänyt varsinkin kaiken höttöhiilarin kokonaan pois. Harmittaa vaan kun tän koronaepäilyn takia en päässyt diabetesohjaukseen maanantaina enkä päässyt aloittamaan sokerien mittaamista. Yritän syödä myös mahdollisimman kohtuudella ja vihanneksia ja kasviksia vieläkin enemmän kuin ennen, kun ei painokaan saisi lainkaan nousta eli käytännössä pitäisi tässä raskauden aikana laihtua se kaikki paino, mitä vauva tuo tullessaan.. Mutta nyt oon vaan kyllä koko ajan nälässä ja tuntuu, että energiaa ei ole lainkaan. Odotan vaan koko ajan sitä seuraavaa ruokaa. 😬 Ei oo helppoo. En myöskään omista vaakaa eli en tiedä, mikä on tilanne nyt.

Niin ja päänsärkyjä saan kyllä tosi helposti enkä aina edes keksi syytä. Mutta yleensä tulee kun on juonut liian vähän, on kauhea nälkä tai on liikaa auringonpaisteessa.. mm.

210/436 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille tsempeistä. Kamala viikko oli mutta on jo parempi olo, tulehdusarvot oli eilen pudonneet vaikkeivat ihan normaalit vielä. Nyt vaan kortisonikuuri menossa mikä ei paras mahdollinen vauvalle tietenkään mutta parempi kuin vaihtoehto olla ilman, jolloin tulehdus pahenee...

Mulla on maanantaina varhaisrakenneultra. Saiskoha siellä jo tietää sukupuolenkin🤭 Tiistaina sit neuvola ja soitin ja kysyin niin saa tulla mies mukaan. Ajattelin sit kysyä jos vois vaikka sydänäänet kuunnella siellä niin sais mieskin vähä osallistua ku hän ei ole päässy ultriinkaan mukaan...

Hyvää viikonloppua kaikille!🌻

211/436 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa HeRo, että vointi jo parempi. Toivottavasti mies pääsee mukaan!

Meillä on nyt loppuviikosta vihdoin kerrottu raskaudesta vähän laajemmalle porukalle. Mukavaa, ettei tarvi salailla enää. Minun vanhemmat lapset otti asian ihanasti ja ovat aivan innoissaan. 🥰

Tämä seesteinen keskiraskas on kyllä jännä, tuntuu ettei edes ole raskaana, kun ei edes vatsa ole kasvanut tai ei ainakaan näy omien vararenkaiden alta eikä juuri muitakaan oireita ole, paitsi nämä liitoskivut! 🙈 välillä on häätyny dopplerilla tarkastaa, että onko siellä masussa ees ketään. Hyvin onneksi sydänäänet kuuluu 😊 maanantaina olis seuraava neuvola ja eiköhän siellä taas pääse pientä kurkistamaan.

Niin joo, yhdistelmäseulatulokset tulivat ja olivat hyvät 👍

Mukavaa huomista kesäkuun alkua kaikille!

212/436 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonxuh, hienoa että seulontatulokset olivat hyvät!!👌

Mulla on maha kasvanut jo aika lailla. Ei voi enää piilotella kyllä raskautta😅🤭🙈 Mut aika lailla kaikki lähitutut tietääkin jo😊

213/436 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha on kasvanut selkeesti eikä vaateet istu päälle kunnolla. Ulkopuolisille näytän tyyliin vaan siltä et oisin lihonu reilummin, vaikka paino on nyt raskauden ainana itseasiassa tippunu 10kg mut kyllähän se vyötärönympärys silti kasvaa vauvojen mukana. Eestäpäin näytän ihan tavalliselta mut sivuprofiili on ihan järkky. Ahistaa jotenki ihan kauheesti ku katon itteäni peilistä..🙈

214/436 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa ostanut jo äitiysvaatteita. Harmi, että kaikki vaatteet pitää nykyään tilata netistä. Asun aika isossa kaupungissa ja paikallisessa hm-myymälässä oli komeat 2 hyllyä äitiysvaatteita.... Lindexeissä yms ei ollut mitään muita ku imetysliivejä. Minulle ei mahdu enää ollenkaan omat vanhat vaatteeni. Olen toki alle 160cm "pitkä", joten tämän takia varmaan mahakin on pompannut esiin kun ei tuota tilaa ole oikein missään muualla kuin edessä päin 😁

Meillä siis nyt menossa 16+2.

215/436 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu hyviä uutisia!! Vielä ei kaikki sairaalat mukana, mutta varmasti tulevat perässä!

PÄIVITYS: 29.5. useat Suomen synnytyssairaalat tiedottivat, että puolisoiden/tukihenkilöiden läsnäolo synnytysvuodeosastoilla sallitaan jälleen.

Kun vaan ei korona pahene uudelleen ja rajoitukset astu takaisin voimaan ennen marraskuuta🙏🙏🙏🙏♥️

216/436 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei silti ultraan pääse miehet mukaan, mutta hyvää edistystä tuokin 🙏

217/436 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi tärkeää että mies saisi osallistua koko synnytykseen ja jäädä tosiaan sit vauvan ja äidin kanssa osastolle😊♥️

Kävin tänään varhaisrakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa🥰♥️ Miehelle soitin taas videopuhelun niin sai sitä kautta olla mukana.

218/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on HeRo varhaisrakenneultra? 😊 Kiva että siellä kaikki kunnossa!

Mulla oli eilen neuvola. Ei siellä mitään ihmeellistä. Paino nousee vähän liikaa, ei tästä kyllä maininnut mutta kyllähän mie ite sen tajuan 🙈 laitto minutkin kuitenkin nyt sinne sokerirasitukseen. Onneksi pystyn töissä käymään siinä helposti. Dopplerilla ei saanu sydänääniä kuulumaan, mutta ultralla katottiin ja siellä se pieni kauheassa touhussa. Nyt myös varmistu, että tunnen pienesti liikkeet. 🥰

Seuraava neuvola viiden viikon päästä, sitten lähennellään jo puolta väliä! Nopeasti alkanu tämä aika menemään 🤔 rakenneultra on 16.7,jännittää saahaanko tietää sukupuoli. Mulla ennestään kaksi poikaa ja vaikka kumpi vain on yhtä rakas niin kyllä sitä tyttöä vähän toivoo nyt 🙈

Mitä muille kuuluu?

Jonxuh rv 14+1

219/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Ei ole tullut hetkeen mitään kirjoiteltua, kun ei ole oikeen mitään uutta raskauteen liittyvää, vaan ”tylsää” keskiraskauden aikaa elellään. Täällä siis tänään lähti rv 19 käyntiin. Hurjaa, että kohta ollaan jo puolivälissä. Aika mennyt nopeaan, mutta silti nyt tuntuu, että kovin hitaasti edetään. Vatsa ei ole mielestäni vieläkään kasvanut kovinkaan paljon ja ulkopuolisille ei näy. Se vähän harmittaa, kun melkein puolessa välissä ollaan ja raskausmaha uupuu vielä. Kaipa se sieltä vielä joku päivä esiin paukahtaa ❤️ Yölliset vessareissut ovat tehneet paluun ja se vähän rasittaa yöunia, mutta siihenhän on tottuminen myös tulevaisuudessa. Työ on alkanut käymään selän päälle, kun täysiä makkaralaatikoita (20kg) saa nyt nostella urakalla, kun ilmat on lämmennyt 😉 Tilasinkin itselleni Carriwellin tukivyön helpottamaan työssä vaativaa nostelua. Neuvolasta myös sanoivat sellaisen varmasti auttavan työssäni. Reilu kaksi viikkoa rakenneultraan. Pettymys kyllä oli, kun siihenkään ei puoliso pääse mukaan vaikka höllennyksiä tulikin osaan rajoituksista. Täällä toki neuvola ja ultrat samassa rakennuksessa terveyskeskuksen kanssa, että johtunee siitä. Itsellä on tuo ultrapäivä vähän hankala, sillä se on vuoden kovin kauppapäivä (18.6) ja mulla on se aika kesken työpäivän. Ei ollut muita vaihtoehtoja, kun aikaa varattiin. Vähän toki jännittää, että jos siellä paljastuukin jotain ikävää, niin siitä pitäisi mennä takaisin töihin. Ei saisi etukäteen murehtia moisia.

Tosi harmi juttu Pingu nuo teidän asuntohakemukset, että olivat hävinneet. Mäkin olen noita kohteita katsellut etuovesta jo sillä silmällä ja pari hyvää vaihtoehtoa siellä olisikin, mutta taidetaan silti odotella se pari vuotta ja asua tässä ensin. Hyvä juttu myös, että sun koronatesti oli negatiivinen 👍

Hero, ikävä kuulla, että sulla tommosta tulehdusta, mutta hyvä että syy selvisi! Toivottavasti olo alkaa parantumaan.

Jonxuh, mites sulla noissa aiemmissa raskauksissa oli ton painon kanssa? Itseä vaan vähän ihmetyttää, kun näillä viikoilla ei ole painoa tullut vielä yhtään ja vaikka neuvolassa sanoivatkin ettei se haittaa, niin itseä vähän askarruttaa, että toivottavasti vauva kasvaa silti normaalisti.

Viime viikonloppuna oli pitkästä aikaa ansaittu vapaa ja me suunnattiinkin koko perheen voimin, kissoja myöden mökille koko viikonlopuksi. Ilmat oli todella hyvät ja niistä nautittiinkin vesijetillä ajellen ja hyvää ruokaa grillaillen. Se onkin jännä miten meren lähellä voikin nukkua ihan eri tavalla kuin täällä kotona. Juhannuksena sitten uudelleen mökille nauttimaan ☀️

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

220/436 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Jonxuh, mulla on enemmän tuota seurantaa tämän mun perussairauden vuoksi. Raskauteni luokitellaan sen vuoksi riskiraskaudeksi ja esim ultria ja muita lääkärikäyntejä enemmän kuin normaalissa raskaudessa. Seurataan siis tiuhempaan että vauvalla kaikki hyvin. Tässä varhaisrakenneultrassa siis käytiin läpi kaikki samat asiat kuin käydään sit juhannuksen jälkeen normaalissa rakenneultrassa😊

Tänään kävin neuvolassa miehen kanssa ja kuunneltiin vauvan sydänäänet. Painoa ei ollut tullut juuri lainkaan lisää, painan siis vähemmän kuin silloin kun tulin raskaaksi, jes!(mutta maha näyttää kyllä kunnon pallolta jo😅) Sain raskausdiabetes seurantavehkeet ja tuntuu vähä hankalalta niiden mittaamaan alkaminen kun ahdistaa, mutta pakkohan se on! Kyllä se siitä😊

Mariia83, on olo jo parempi ja tulehdus saatu kuriin kortisonilla🥰

Kävin tänään hakemassa lastentarvikeliikkeestä ilmaisen babyboxin. Oletteko jo tilanneet? Kannattaa, jos ette ole, googlettamalla babybox löytyy. Siinä oli vähän vaippoja, pikkuhousunsuojia, intiimipesuaine, tutti ja tuttipullo. Ihan kiva👍 Ja samalla sit huomasin että liikkeessä oli muuttoale...ja ostin pinnasängyn!!😅😂 Se oli ihana harmaa, kun kaikkialla muualla nähnyt vain valkeita. Huomenna haemme sen kotiin, mutta kootaan vasta myöhemmin koska vauvan huone ei ole vielä valmis.

Meilläkin huomenna alkaa 19 raskausviikko, nyt siis 18+6🥰😊 Äkkiä se aika menee...