Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset 2020

24.03.2020 |

Vähän ajoissa olen.. Haluan pitää asian salassa vielä muilta, mutta samalla olis kiva jo nyt fiilistellä tulevaa muiden marraskuisten kanssa. Mulla laskettu aika 19.11.2020 ja neljäs lapsi tulossa. Mulla muut lapset poika 11 v., poika 2,5 v., tyttö 1 v. Eli kolme alle neljä vuotiasta olis sitten loppuvuodesta :) Todella haluttu ja odotettu on tämä uusinkin pikkunen. Mites muilla?

Kommentit (436)

Vierailija
161/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko muuten ostelleet vielä vauvalle tavaroita?

162/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli hieman huonoja uutisia😳😔 Sain sokerirasituskokeen tulokset ja kaikki muut paitsi se ensimmäinen verikoetulos olivat normaalit. Ensimmäinen eli paastoarvo pitäisi olla alle 5.3 ja mulla se oli 5.6... ja siitähän napsahti raskausdiabetes diagnoosi😑😩 että sellasta... Kesäkuun alussa uusi neuvolanaika ja antavat siellä tietoa ja tarvittavat välineet kotona arvojen seuraamista varten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, tänään kävin Ikeassa katselemassa hieman vauvatavaroita (ei ollut muuten juuri asiakkaita. Esim vauvaosastolla ei ketään, sai ihan rauhassa olla) mutta en ostanut mtn. Hämilläni kyllä olin sen jälk kun sitä tavaraa ois vaikka kuinka😂 Että mitä kaikkee sitä pitääkään hankkia🤯🙈😳😂 Pitää sit myöhemmin käydä miehen kanssa ostelee... ja me siis halutaan tietää kumpi vauva on, tyttö vai poika, niin osaa sit ostaa vähä sen suuntaisestikin niitä tavaroita/vaatteita😉😍

164/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmestyn tänne kirjoittamaan, tuolla plussanneiden puolella jo uskalsin laitella viestiä.

Olen 25-vuotias ja odotamme ensimmäistä lastamme. Tänään oli np-ultra ja raskausviikot 13+4, laskettu aika 16.11. Kaikki oli hyvin ultrassa 😊 olin pelännyt ultraa todella paljon. Meillä on takana keskeytynyt keskenmeno tammikuussa, ja siitä on jäänyt vaikka mitä mörköjä kummittelemaan. Minulla oli tässä raskaudessa erilaisia vuotoja, paristi ruskeaa vuotoa ja kahdesti ihan kirkasta verta. Ekan kerran verta tuli itseasiassa heti ensimmäisen neuvolan jälkeen ja tällöin säikähdimme molemmat, että tässä oli. Kävimme ultrassa tällöin, ja kaikki oli ok. Viikkoja 9+4 tuolloin. Toisen kerran verta tuli kymmenennen viikon lopulla. Onneksi minulla oli kuitenkin neuvolalääkäri parin päivän päästä, ja syke kuului. Mitään syytä vuodolle ei ole löytynyt.... Säikäyttänyt on kovasti.

Kärsin itse pahoinvoinnista viikolta 6 aina viime viikolle saakka. Alkuun vain yökin, sitten tuli mukaan huuto-oksennus 3-4 kertaa aamussa. Nyt tämä on vaihtunut yhteen oksennukseen noin kolmessa päivässä. Joten voiton puolella ollaan 😁

165/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Ajattelin liittyä myös tänne puolelle tuolta "Kaikki plussanneet" ryhmästä :) Ehdotin silloin, kun plussa tuli, että sellainen ryhmä laitettaisiin pystyyn ja siellä onkin mukavan paljon käynyt keskustelua. Liityin myös "Lokakuiset 2020" ryhmään mutta siellä oli todella hiljaista, joten se jäi (tämän hetkistä tilannetta en ole edes tsekannut). Meillä siis alunperin pelkän varhaisultran perusteella LA lokakuun lopussa, mutta sikiöseulonta ultran yhteydessä kätilö kysyi myös milloin viimeset menkat ovat olleet ja LA siirtyi kaiketi tämän perusteella (?) marraskuun puolelle. Näköjään LA automaattisesti lasketaan sen keskiverto/yleisimmän 28 pv:n kierron mukaisesti vaikka kierto olisi enemmän tai vähemmän. Ei ihme jos ei lasketut ajat pidä jos ne lasketaan päin prinkkalaa :D Tai en tiedä onko tuolla kierrolla varsinaisesti väliä, kun on jo raskaana? Jos joku osaa valottaa asiaa, niin olisi mielenkiintoista tietää :) Olen ymmärtänyt, että sikiön koko kuitenkin merkitsisi enemmän? Etenkin jo tuossa ultrassa? LA kaiketi muutenkin vain arvio. Harva ilmeisesti edes syntyy juuri samaisena päivänä jos edes samalla viikolla.

"Menetin päiviä" tuolla laskukaavalla, mutta en ole vaihtanut LA:ta kuitenkaan Preglife appiin, joten elelen kuitenkin vielä aiemman LA:n mukaisesti. Eikai sillä päivän päälle niin väliä, kun noin vähän eroa. Paitsi nyt esim. osa neuvola ajoista meneekin seuraavan viikon alkuun, kun olisi aiemmin ollut edellisen viikon lopussa. Eli siis uusi viikko on tullut täyteen tähän asti aina perjantaina, niin nyt tuleekin maanantaina, joten esim. vkon 22 neuvola käynti onkin perjantain sijaan maanantaina. Sikäli ei niin väliä, kun tosiaan muutaman päivän ero, mutta kuukausi ehtii kuitenkin vaihtua juuri välissä ja nuo viikkojen vaihtumiset nyt eri tahdissa vaikuttaa (vaikka onkin vain parin päivän ero!) siihen, että tuon perjantain sijaan joudun odottamaan äitiyspakkauksen tilaamista vasta siihen maanantaihin :D Kamalaa eikö! :D Ei siis mitään isoja juttuja. Ehkä lähinnä se, että parin päivän muutos muuttaa kuukauden täysin, kun osuu juuri kuun vaihteeseen. Olen tottunut sanomaan, että LA on lokakuun lopussa. Näin sanon varmaan jatkossakin, sen verran se on juurtunut jo :D Katsotaan nyt sitten kummalle puolelle kuuta pikkuinen päättää tulla :)

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

166/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa puhui myös sukupuoli asioista. Pingu taisit mainita, että olet varmaan ainoa joka ei halua tietää lapsen sukupuolta etukäteen. Etpäs ole, täällä myös yksi ilmoittautuu! :) Mulla on pari kaveria ketkä ei ole tienneet kummankaan lapsensa (molemmilla siis kaksi lasta) sukupuolta kun vasta syntymän yhteydessä. Olen aina ajatellut, että onpa jännää ja vähän niinkuin "ennen vanhaa". Aikaa ennen ultraa, kun ei voitu kun arvailla tai jostain uskomuksista "ennustaa" kumpi tulee. Haluan itse kokea tämän jännityksen. Puoliso on tosin eri mieltä ja hän haluaa tietää sitten, kun se on lähes varmaa eli rakenneultrassa. Tosin meillä kävi niin, että sikiöseulonta ultrassa pikkuinen liikkui ja näytti paikkoja niin selkeästi, että kätilö kaiketi vahingossa (?) tokaisi, että kumpi sieltä saattaa tulla. Tämä on tietysti vain epäilys eikä voinut varmaksi sanoa. En tajunnut siinä hetkessä edes reagoida, että pöh enpä olisi halunnut tietää, kun olin vaan niin helpottunut ja onnellinen, että kaikki oli hyvin. Vasta, kun kerroin puolisolleni miten ultrassa meni, tajusin samalla asiaa kertoessani, että tosiaan, nytpä sitten tiedämme sukupuolen (tai siitä on epäilys)! Fiilikseni siitä kumpi pikkuinen on, oli vielä muuttunut juuri pari päivää ennen ultraa ja nyt tämä kätilön epäilys osui vielä oikeaan :D Päätettiin, että rakenneultrassa joka tapauksessa, pääsee puoliso mukaan tai ei, pyydän heti alkuun kätilöä ettei kerro sukupuolta vaan kirjoittaa sen lapulle. Puoliso voi sitten sen halutessaan tsekata ellei muuta mieltään ja minä voin sitten odotella syntymään saakka. Tosin voi olla, että kiusaus käy liian suureksi ja haluankin sitten tietää jos toinenkin tietää :D Saas nähdä!

Me ei olla ostettu vielä mitään. Ei ole jotenkin ollut "tarvetta" eikä sitä osaa edes ostaa, kun sen verran vielä epärealistiselta tuntuu tässä vaiheessa, kun elellään vasta, mutta myös jo raskausviikkoa 16 (RV 15). Plus ei olla käyty nyt korona-aikana, kun ruokakaupassa. Odotan nyt, että lähteekö tartunnat nousuun nyt, kun rajoituksia aletaan pikku hiljaa purkamaan. Olisihan se tietysti kiva päästä hypistelemään ja ihastelemaan vauvajuttuja etenkin kavereiden kanssa, kun heitäkään en ole koko tänä raskaus aikana tavannut. On tämäkin kyllä ollut aika olla odottavana! :D On sitten kerrottavaa pikkuiselle, että minkälaisen asian keskellä hän on kypsynyt. Mieluummin olisi ollut normaalit ajat kuin tällaista ylimääräistä stressiä ja rajoittuneisuutta. Etenkin kaikki nuo ultrat, neuvolta yms. Eikä ole päässyt nauttimaan lähipiirin ja sukulaisten kanssa muuten kuin etänä. Onhan tää nyt tosi perseestä, kun ei voi normaalisti nauttia raskausajasta, kuten oletus olisi. 

Tsemppiä kaikille! :) 

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

Vierailija
167/436 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeRo: Aika moni saa nykyään radi -diagnoosin. Kuulemma ne rajat on täällä tosi tiukat ja monessa muussa maassa paljon löysemmät. Olen myös kuullut, että monella on sitten kotona mitatut verensokerit olleet ihan hyvät ilman mitään erityisiä ruokavaliomuutoksia. Ja ilmeisesti jos arvot pysyy hyvinä, ei tarvitse joka ruoan jälkeen mitata. Toivotaan, että sinullekin sattuu helppohoitoinen radi, kun kuitenkin vain yksi arvo oli pielessä. 😊

Wannabe mami: Kiva kuulla, että on muitakin, jotka eivät halua sukupuolta tietää. Itsekin havittelen sitä ennen aikojen jännitystä ja arvailua. Itselläni on ollut tässä sellainen olo, että kyydissä on poika ja voi kyllä tuntua oudolta, jos sieltä saapuukin sitten tyttö. 😅 Mutta haluan sen sitten siellä synnärillä kuulla ensimmäisen kerran. Olemme miehen kanssa samaa mieltä eli odotamme molemmat synnytykseen asti. Harmi että teillä oli kätilö jo mennyt lipsauttamaan. En itsekään olisi tajunnut tässä ekassa ultrassa sanoa ettemme halua tietää.

Olin tänään nt -ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Näkyvyys oli tosi huono, joten ihan hirveesti ei infoa tullut, mutta niskaturvotuksen sai mitattua (1,8) ja kuulemma sydän löi, lapsivettä tarpeeksi, mahassa nestettä eli osaa niellä ja näkyi kaksi jalkaa ja kättä. Toivottavasti rakenneultrassa sitten parempi näkyvyys. 😄 Mulla tuli yksi päivä lisää laskettuun aikaan ja tämä kätilö ainakin sanoi, että perustuu pelkkään pää-perä mittaan (58,8mm).

Me ollaan ostettu vain yksi body juurikin sieltä ruokakaupasta, mikä on myös meillä se ainoa kauppa, missä käymme. Tekisi mieli päästä hypistelemään ja ihailemaan kaikkea hankittavaa ja ehkä myös laskeskella vähän tulevia kuluja. 🙈 Saadaan kaverilta hänen lapsella olleita pieniä vaatteita muutamia. Täytyisi vain päästä niitä hakemaan. Suunniteltiin jo aiemmin, että ostetaan esim. pinnasänky jostain kierrätyskaupasta ja tietysti vaatteita löytää varmasti paljon käytettynä hyväkuntoisiakin. Millonkas sen äitiyspakkauksen saakaan tilata..? 😁

168/436 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero, tsemppiä! Aika jännä, että on sitten noin tarkkaa niiden arvojen kanssa, kun ei tuo sinun arvosi paljon ylittynyt, mutta kai ne ammattilaiset tietää paremmin.

Minäkään en ole ostanut vielä mitään vauvalle. Jotenkin vieläkin epätodellinen olo tästä raskaudesta, kun plussa tuli yllättäen yhdeksän vuoden jälkeen 🙊 Ehkä sitten rakenneultran jälkeen uskaltaudun ostamaan jotain pientä. Kirpputorit ajattelin kiertää eka, kun niistä usein löytää hyväkuntoisia vauvanvaatteita.

Tervetuloa mukaan Laauur ja wannabe mami!

Hienoa, että teillä oli Laauur kaikki hyvin pienistä vuodoista huolimatta 💕 Uskon, että semmoiset säikäyttää ja varsinkin jos on keskenmenon kokenut jo aiemmin. Mulla ei ole ollut mitään vuotoja vaikka istukka on kohdun etuseinässä. Olen lukenut, että silloin vois helpommin tulla niitä harmittomia vuotoja.

Wannabe mami, mä olin nt ultrassa viikolla 12+0 ja vauvan pääperä mitta oli muistaakseni 62.2. Lääkäri kysyikin silloin kanssa kuukautiskierrosta, kun tuon mitan mukaan olisi pitänyt olla viikkoja jo 12+6. Siinä sitten kerroin, että olemme harrastaneet seksiä vain yhtenä päivänä helmikuussa, joten ei ole mahdollista 😂 Ei siis muuttanut laskettua aikaa meillä tuon takia. Itseänikin harmittaa tämä korona aika, kun puoliso ei pääse neuvolaan eikä ultraan mukaan. Se on aika kurja juttu, kun tätä vauvaa on tosiaan odotettu se yhdeksän vuotta ja nyt isä ei pääse alusta asti mukaan. Omaan elämään tämä ei ole kummemmin vaikuttanut, töissä olen ollut koko ajan normaalisti tai jopa normaalia enemmän tullut ylitöitä, kun ruoka menee hyvin kaupaksi nyt 😉 Lisäksi olen tavannut yhtä ystävääni muutaman kerran ja vanhempiani sekä siskojani. Mikä on ihan hyvä asia, että oma mielenterveyskin pysyy kunnossa.

Pingu, ihanaa, että sielläkin oli kaikki kunnossa 💕 Harmi vaan, että näkyvyys oli huono, kun ei niitä ultria nyt turhan montaa ole koko raskaudessa. Mullakin kävi niin ekassa ultrassa, että tulostin oli epäkunnossa siinä laitteessa, niin piti kännykällä ottaa näytöstä kuvia. Onneksi on hyvät kamera kännykät nykyään 😉

Täällä tänään 15+2 ja ensi maanantaina on seuraava neuvola. Silloin vissiin kuulen ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänäänet 😍

Työkaverit väittivät tänään töissä, että mun maha olisi jo kasvanut, mutta itse en kyllä huomaa juuri mitään.

37/41v. Esikoisen LA 3.11. Esikoispoika syntyi 1.11.2020 <3

Vierailija
169/436 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain vain yhden kuvan sieltä ultrasta ja täytyy käyttää mielikuvitusta, että sen vauvan siitä näkee. 😅 Toivottavasti rakenneultrassa sitten nähdään hänet kunnolla.

Mä odotan myös niitä sydänääniä ja onneksi sinne pääsee myös mies mukaan! Meillä vasta kesäkuun alussa se seuraava neuvola.

170/436 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tosi kurjaa et toi raskausdiabetes -diagnoosi napsahtaa noin herkästi :( Vauvan ja äidin parastahan siinä ajatellaan mut silti. Mä istun tällä hetkellä kans täällä sokerirasituksessa, pidetään peukut pystyssä et tulokset ois normaalit.

Mulla oli eilen toinen neuvola, tosi kivasti kuulu molempien vauvojen sydänäänet heti ja isä sai kans olla mukana kuulemassa ne 🥰 Paino oli pudonnu ekasta neuvolasta 5kg. Ei tosin ihmekkään ku oon saanu pahoinvoinniltani niin huonosti syötyä (ja pahoinvointi vaan jatkuu edelleen). Pelkäsin jo et oon vaan lihonu niin paljon et housut ei mahu kiinni, mut en näköjään ollu 😂 Sain lisää äippäpolikäyntejä ja niitä taitaa sit olla rakenneultran jälkeen aina kerran kuussa ku kaksoset tarvii lisäseurantaa.

Vielä en oo oikeen ostanu mitään vauvakamaa, yhet minisukat ostin ennen ekaa ultraa. Jotain vaatteita vois pikkuhiljaa alkaa hypistelee kaupoissa, mut aattelin et sitte rakenneultran jälkeen vois alkaa jo kattelee sellasii isompia hankintoja niinku sängyt ja vaunut yms.

171/436 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä harmittaa se raskausdiabetes diagnoosi, mutta toiv pysyy kurissa vähä ruokailua muokkaamalla ja kun väsymys helpottaa nii jaksaa enemmän liikkuakin...

Toiv buns, sulla tulee paremmat tulokset🥰

172/436 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa rasituksessa on kyllä tiukat rajat, ko normisti paastosokerin raja on 6,1. Älä ole silti huolissasi HeRo, eiköhän ne arvot pysy seurannassa kohtuudessa 👍

Mulla viikon päästä nt-ultra, tulen täällä perässä ko laskettu aika loppukuusta 🙈 käväsin töissä pientä äkkiä kurkkaamassa ja kovasti siellä kuperkeikkaa heitti. 🥰

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jonxuh rv 11+4

173/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksen tulokset oli tullu ja kaikki arvot oli ok, huh! Säästyypähän ainaki stressiltä siltä osin. Mulla oli joskus aikasemmin jotain häikkää sokeriarvoissa sillon ku todettiin toi pcos, mut luulen että 30kg laihdutus on auttanu siihen paljon, vaikka siitä onkin joku 10kg tullut takasin vuoden-parin aikana. Uusiks olis toi rasitus luvassa jossain viikolla 28, can't wait..

Mulla alkaa pian rv 16 ja nyt vasta alkaa pahoinvointi hellittää. Se on kyllä hassua ku oon tässä pari viimistä kuukautta toitottanu kaikille et raskaana olo on kamalaa enkä haluu tehä tätä enää ikinä. Jännästi tässä ku vaivat alkaa helpottaa ni unohtaa kuinka kauheeta ne oikeesti oli. Pahimpina pahoinvointipäivänä manasin että mitä sitä onkaan tullu tehtyä, nyt vaan lähinnä naurattaa ja tuntuu et oon vaan ylireagoinut :D

Liitoskipujaki mulla on ollu jo useemman viikon.. Pystyn päivässä kävelee max. pari kilometriä ku alkaa jo kauheet kivut lonkissa ja nivusissa, toivottavasti menis ohi, vaikka luultavasti ei kyl mee.. :( Ei kauheen pitkiä lenkkejä siis enää vedellä, aika karua jos tää on tällasta seuraavat 5kk.

174/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu ja Buns, oon niin kade teille, kun teidän puolisot pääsee mukaan osalle käyntejä. Täällä ei pääse edelleenkään. Juuri tulinkin toiselta neuvolakäynniltä ja kuunneltiin ne sydänäänet ensimmäistä kertaa. Oli kyllä melko huikeeta ja ihanan kuulosta 💕 Vauvalla oli hyvä syke 151. Neuvolan tädin mukaan heitteli kovasti kuperkeikkaa siellä 🙊 Verenpaine mulla oli 117/67, hieman oli alhaisempi kuin viimeksi, mutta hyvät arvot oli kuulemma. Hemoglobiinia ei mitattu tällä kertaa, kun oli kuulemma viimeksi niin hyvä ettei ole tarvetta. Paino oli vieläkin sama eli huomenna alkaa rv 17 ja vielä ei ole tullut yhtään kiloa raskaudesta. Rakenneultra aika varattiin juhannusviikolle 18.6. Mulla alkaakin sen viikon jälkeen kesäloma, että ihan kiva käydä ennen sitä ja kuulla, että onko kaikki silloinkin kuten kuuluu.

Hienoa Buns, että sulla rasitus tulokset ok 👍 Mulla on se koe vasta viikkojen 24-28 aikana. En siis ressaile sitä vielä. Nyt siis hyvillä mielin neljä viikkoa odotusta ja sitten seuraava etappi taas edessä. Tsemppiä muillekin odottajille!

175/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Buns, että oli kunnossa testin arvot! Mulla alkaa koskee alaselkään jos kävelee liian kauan🤔 Kai sekin liittyy tähän raskauteen kun ei ennen ole alkanut sattua... mut voinnin mukaan liikutaan...

Meilläkin sai ainaki ekaan neuvolaan mies tulla mukaan ja kesäkuussa seuraava neuvola ja ajattelin kyllä sit kysyä saako sinnekin tulla mukaan.

176/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nt-ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin ❤️ Kovasti oli vauhti päällä pikkuisella 😊 Laskettu aika aikaistui muutamalla päivällä, olin odottanut että olisi siirtynyt pidemmälle 😅 Nyt viikkoja siis 12+5. Pahoinvointi edelleen aaltoilee, mutta nykyisellään enemmän hyviä kuin huonoja päiviä.

177/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Viuhkelis, että sielläkin oli kaikki hyvin! 💕 Pitikin aiemmin jo kysyä, että mites muilla nää asumismuodot, että onko tarvetta muuttaa perheenlisäyksen myötä? Me asutaan siis rivitalo kaksiossa 58,5 neliötä ja kyllä me sitten joudutaan katsomaan isompi asunto varmaan parin vuoden päästä, kun taaperolle tarvitaan oma huone. Ollaan asuttu tässä seitsemän vuotta ja kovasti ollaan tykätty ja koulut ja tarhatkin olisi ihan kävelymatkan päässä (itsellä ei ole ajokorttia, että lapsenkin hakisin tarhasta kävellen), että toivottavasti uusi koti löytyisi joskus sitten tästä lähistöltä. Nyt näin aluksi joudumme tekemään tämän asunnon makuuhuoneessa vaatekaapin uusiksi, sillä kun pinnasänky tulee meidän sängyn viereen, niin ei vaatekaapin ovet mahdu aukeamaan eli siihen teetetään tilalle liukuovikaapisto. Semmosia suunnitelmia täällä ☺️

178/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia83, me ollaan asuttu nykyisessä pari vuotta, ja meillä on yksi ylimääräinen huone joka toiminut vieras/työhuoneena. Asuntoa ostaessa oli kyllä jo mielessä että tulevaisuudessa sitten vauvan huoneeksi muutetaan se. 😊 Huonekaluja pitää kyllä vähän järjestellä uusiksi että saa makkari In pinnasängylle tilaa jne.

179/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu meidän nykyisessä täydellisessä 56 neliön kaksiossa vasta joku 6kk ku ei ollu tosiaan suunnitelmissa viel hankkia lapsia pariin vuoteen🙈 Nyt kun näitä on tulossa kaks, ni aateltiin sit muuttaa johonkin isompaan, esim. rivitaloon ku vauvat alkaa kävelemään ja tarvii vähän enemmän tilaa muutenki. Pikkuvauva-aikana tää riittää meille kyllä ihan hyvin😊

180/436 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan omakotitalossa ja vierashuoneesta tulee vauvanhuone. Täällä kans koulut ja tarha ihan kävelyetäisyydellä mikä hyvä. Ja koiria kun on niin tosi kiva että oma aidattu piha, niin saa sinne päästää koirat kun vauva pieni ja sit kun mies ei kotona, niin ei tarvii alkaa lasta pukemaan aina kun koirien päästävä ulos. Ja takapihalla lasitettu lukittava terassi niin voi rauhassa laittaa vauvan sinne nukkumaan turvallisesti😊