Miksi lääkärit pyrkivät kieltämään useiden masennuslääkkeiden ruokahalua nostavan vaikutuksen? Ei muka ole lääkkeen syy että ennen
Normaalipainoinen tai hoikka henkilö ei äkkiä olekaan enää koskaan kylläinen ja penkoo kaikki yöt jääkaappia.
Kommentit (21)
Ihmisten ruokahalu vaihtelee yksilöllisesti. Jos luontaisesti alhaisen ruokahalun omaavan ruokahalu kasvaa lääkkeen myötä peruspullukan tasolle, onko lihomisen syy kasvanut ruokahalu vai olematon itsekuri? Sitähän hoikat aina pullukoilta (eli väestön enemmistöltä) perää.
Totta. Pahin on Ketipinor jota ei pitäis määrätä kellekään,ei etenkään teineille! Vie seksihalut,väsyttää niin että ihminen on ihan pöhnässä koko ajan ja aiheuttaa sammuttamattoman nälän. En ole mikään pullahiiri,mutta kun söin Ketia, piti kaupasta saada pullapitko jonka söin heti kotona yksin kokonaan, Yleensäkin hiilarit maistui. Kahdessa vuodessa paino nousi kuudestakymmenstä kilosta kahdeksaankymmeneen kiloon. Kun pyysin lääkkeen vaihtoa,lääkäri piti puheen siitä miten hyvin siedetty ja tehokas lääke Keti on. Vaihtoi sitten pitkin hampain.
Mirtatsapiini, Ketipinor, Venlafaksiini. Siinä kolmikko joka teki minusta, ennen hoikasta, lihavan.
Kukaan mitään ole kieltänyt. Lue ne paprut.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Pahin on Ketipinor jota ei pitäis määrätä kellekään,ei etenkään teineille! Vie seksihalut,väsyttää niin että ihminen on ihan pöhnässä koko ajan ja aiheuttaa sammuttamattoman nälän. En ole mikään pullahiiri,mutta kun söin Ketia, piti kaupasta saada pullapitko jonka söin heti kotona yksin kokonaan, Yleensäkin hiilarit maistui. Kahdessa vuodessa paino nousi kuudestakymmenstä kilosta kahdeksaankymmeneen kiloon. Kun pyysin lääkkeen vaihtoa,lääkäri piti puheen siitä miten hyvin siedetty ja tehokas lääke Keti on. Vaihtoi sitten pitkin hampain.
Jep, välillä tuntuu ettei nuo lääkärit mitään tiedä näiden lääkkeiden sivuvaikutuksista.
Tyttärelleni määrätiin 14vuotiaana masennuslääkettä,joka teki tytöstä zombien. Hän ei enää ollut surullinen mutta väsynyt ja jotenkin turta. Ja se syömisen määrä! Heräisin yöllä kun teki leipiä ja kaakaota tai lämmitti ruokaa mikrossa. Tytölle tuli finnejä ja vaatteet alkoi kiristää,S koko ei mennyt enää päälle ja koko vaatekaappi meni uusiksi. Saunassa huomasin että hänelle oli tullut rajusta,äkillisestä painonnoususta pahoja venymisarpia pakaroihin ja vatsaan.
Ja sit johonkin nukahtamiseen määrätään masennuslääkettä. Taju lähtee kyllä joo mutta seuraavana päivänä haluaa syödä koko maailman.
Vierailija kirjoitti:
Mirtatsapiini, Ketipinor, Venlafaksiini. Siinä kolmikko joka teki minusta, ennen hoikasta, lihavan.
Hei! Täällä samis ja ihan sama kombo! Enää syön viimeisintä.
Mulla vei masennuslääkkeet kyvyn tuntea kylläisyyttä eikä se ole tullut edes 10v lopetuksen jälkeen takaisin
En vttu ikinä enää syö mitään masennuslääkkeitä
Vierailija kirjoitti:
Kukaan mitään ole kieltänyt. Lue ne paprut.
Kyllä lääkäri kieltää. "Ei pitäisi olla mitään tällaisia haittavaikutuksia, tämä on niin siedetty lääke että ihmettelemme ettei ole sokeripilleri". Lääkärit pitäisi laittaa itse syömään määräämiään lääkkeitä ainakin kuukausi, ennen kuin vähättelevät potilaitaan.
Minulla oli tuollainen lääke joka nosti ruokahalua huomattavasti. Kerroin lääkärille ja hän kertoi että tämä sivuoire on huomattu erityisesti naisten kohdalla tämän lääkkeen kanssa. Lääke lopetettiin sitten. Onkohan mulla lopetettu 5 lääkettä pahojen sivuoireiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, välillä tuntuu ettei nuo lääkärit mitään tiedä näiden lääkkeiden sivuvaikutuksista.
Lääkärit tuntuvat keskimäärin olevan aika ammattitaidottomia, eivät osaa puhua potilaan kanssa, eivät osaa selittää sivuvaikutuksia tai oikeastaan tuskin edes tietävät niitä, seuraavat diagnoosipolkua jonka kuka tahansa lukutaitoinen osaisi tehdä googlen kanssa. Kympin oppilaita jotka hyvällä palkalla arvailevat, ehkä hyvällä tuurilla jaksavat lukea käypähoitosuositusta, mutta oikeastaan olisi noloa lukea sitä potilaan nähden eli parempi arvata.
Söin pitkästä aikaa mirtatsapiinia uneen kun olen ollut vuoden ja kolme kk raitis. Nukuin kyllä, mutta söin seuraavana päivänä kaksin käsin suklaata ja join colaa jotta pysyin tolpillani. Ennen saatoin ottaa noita helposti ja lähteä aamusta töihin. Huh huh. Olen siis äitiysvapaalla enkä imetäkään enää.
Minulle määrättiin Ketinpinoria nukahtamiseen,mies sitten alkoi yöllä heräillä kun vaelsin horroksessa,silmät päässä sesten tyhjentämään keittiötä. Joka yö. Olin kuulemma kuin kauhuleffojen elävä kuollut. Mies joutui repimään juustoja ja nakkeja käsistäni ja taluttamaan minut takaisin sänkyyn. Kerran kusin housuun ja miehen piti vaihtaa vaatteeni.
Ja aamuisin sellainen tokkura etten meinannut töihin selvitä.
Lääkärin mielipide oli,ettei tuollasia sivuvaikutuksia voi olla ja johtuvat jostain muusta.
Lakkasin syömästä lääkettä ominpäin.
On niillä muitakin epämiellyttäviä sivuvaikutuksia, joista lääkärit vaikenevat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tämän sai aikaan Triptyl.
Jos lääkäriä ei kiinnosta paskaakaan ja haluaa että syöt kiltisti jotain lääkettä = olet helppo potilas josta ei tule lisää naputettavaa kantaan, hän vähättelee sivuvaikutuksia oli ne mitä tahansa. Tuollaisia lääkäreitä riittää joka erikoisalalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lääkäriä ei kiinnosta paskaakaan ja haluaa että syöt kiltisti jotain lääkettä = olet helppo potilas josta ei tule lisää naputettavaa kantaan, hän vähättelee sivuvaikutuksia oli ne mitä tahansa. Tuollaisia lääkäreitä riittää joka erikoisalalla.
Ehkä tämä lääkäri ei osaa kirjoittaa suomea, niitä riittää terveyskeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle määrättiin Ketinpinoria nukahtamiseen,mies sitten alkoi yöllä heräillä kun vaelsin horroksessa,silmät päässä sesten tyhjentämään keittiötä. Joka yö. Olin kuulemma kuin kauhuleffojen elävä kuollut. Mies joutui repimään juustoja ja nakkeja käsistäni ja taluttamaan minut takaisin sänkyyn. Kerran kusin housuun ja miehen piti vaihtaa vaatteeni.
Ja aamuisin sellainen tokkura etten meinannut töihin selvitä.
Lääkärin mielipide oli,ettei tuollasia sivuvaikutuksia voi olla ja johtuvat jostain muusta.
Lakkasin syömästä lääkettä ominpäin.
Ketipinor 25 mg ja olin niin kanttuvei että miehen piti tarkistaa että hengitin. Lääkärit vaan kirjoittivat sitä lisää kun soitin ja valitin oloani. Minäkin lopetin lääkkeen siihen, lääketokkura ja nimenomaan zombieolo ei ollut sen arvoista, lääkäri vain moittii, ei ota minkäänlaista vastuuta.
Pyydä lääkkeen vaihtoa. Jos ei suostu niin mene eri lääkärille.